صادرات سیر

صادرات سیر

صادرات سیر و مهم ترین بازار های صادراتی

صادرات سیر در گروه صادرات میوه و سبزیجات تازه یا میوه های خشک شده، یک منبع درآمدی برای ارتقای اقتصاد کشور محسوب می‌ شود. کشور ایران در مناطق مختلف، پرورش‌ دهنده ارقام مختلف سیر می باشد. انواع سیر صادراتی با کیفیت فوق العاده بالا عموماً در مناطق سردسیر نظیر شهر همدان یا استان اردبیل کاشته می شوند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

با توجه به اینکه دوره کاشت سیر در مناطق مختلف چگونه باشد، قطعاً فصل برداشت آن نیز متفاوت است. برای این که انواع سیر صادراتی به کشورهای خارجی صادر شود، یک سری فاکتورها و معیارهایی را باید در نظر داشت.
اگرچه صادرات سیر ایران به کشورهای خارجی، رشد صعودی قابل توجهی ندارد اما در جایگاه خود بسیار ارزشمند است. سیر با کیفیت، پتانسیل صادرات به بازارهای جهانی را دارد. کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عمان، امارات و کشور اندونزی در شرق آسیا، سه مورد از بازارهای تقاضا برای صادرات سیر ایران هستند.
از آنجایی که از سیر صادراتی در کشورهای دیگر برای تهیه انواع غذاها با طعم تند و تیز استفاده می شود، آمار و نتایج نشان داده‌اند کشور اندونزی بیشترین تقاضا را برای خرید سیر صادراتی ایران دارد. همچنین در این مسیر، کشور ترکمنستان واقع شده است که می‌تواند یک مقصد صادراتی برجسته برای سیر مرغوب ایرانی معرفی گردد.
اخبار صادرات سیر، وضعیت مبادلات سیر صادراتی را در بازار داخلی و بازارهای جهانی بررسی می کند. حجم صادرات و واردات کالا همیشه در منابع خبری تحلیل و بررسی می شود. اگر این اخبار را دنبال کنید تقریباً با مهمترین کشورهای وارد کننده سیر مرغوب ایرانی آشنا می شوید. کشورهای آذربایجان، روسیه و عراق علاوه بر کشورهای فوق، مقاصد صادراتی دیگری هستند که باید به آن پرداخته شود.
حجم زیادی از سیر تولید شده در ایران برای صادرات در نظر گرفته می شود. در منابع خبری و سایت های تحلیل صادرات و واردات، بررسی های انجام شده که نتایج نشان می دهند حدود ۶۲ درصد از سیر تولید شده در ایران در استان همدان پرورش داده می شود و این یعنی پتانسیل این استان برای صادرات بسیار قابل توجه است.

صادرات سیر
بررسی وضعیت صادرات سیر به روسیه

در قسمت بالا با مهمترین کشورهای بازار هدف برای صادرات آشنا شدیم. کشور روسیه یکی از مهم‌ترین بازارهای صادراتی سیر را در اختیار دارد. از آنجایی که روسیه جزو مناطق سردسیر جهان است، برای پرورش میوه و سبزی تازه مشکلاتی را دارد و این عامل باعث شده تا کشور ایران بتواند این محصولات را با کیفیت و رتبه بالا به روسیه صادر کند.
حجم زیادی از سیر صادراتی، چیزی حدود ۸۵ درصد، از ایران به کشور روسیه صادر می شود. میزان تولید سیر در داخل کشور به اندازه‌ ای است که بازار داخلی را تامین می کند و سیرهای مرغوب برای مشتریان خارجی اختصاص می یابد.
استان همدان در جایگاه اول و سپس استان ‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و استان گیلان، برترین تولید کنندگان سیر می باشند. به جرأت می توان گفت کیفیت سیر صادراتی ایران به اندازه‌ای است که قابل رقابت با محصولات خارجی در بازارهای بین المللی است.
اخبار صادرات از استان آذربایجان شرقی به کشور روسیه نشان داده است که این کسب و کار از پایانه های مرزی این منطقه موجب اشتغالزایی بیشتر از ۱۲۰ نفر در شهر تبریز و نواحی اطراف شده است. صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این طرح شرکت دارند.
از آن جایی که کشور روسیه، خاک حاصلخیز برای پرورش میوه و سبزی تازه ندارد، در یک قسمت مجزا وضعیت صادرات سیر به روسیه را بررسی کردیم. با این حال، صادرات انواع سیر ایرانی به کشورهای دیگر نیازمند تحلیل بازار است که هر شرکت باید تمام مراحل را به صورت کاملاً جزئی و تخصصی و با کمک از یک تیم حرفه ای بازرگانی دنبال کند.

نکات مهم برای صادرات سیر

برای ورود به صادرات سیر، همانند صادرات سایر محصولات کشاورزی، رعایت یک سری نکات اهمیت دارد. به طور مثال، تهیه انواع سیر صادراتی مرغوب و خرید عمده از تولید کننده با قیمت مناسب، اولین و مهمترین راهکار است.
به طور کلی، خرید و فروش سیر صادراتی از طریق نمایندگی های شرکت های بازرگانی یا نماینده فروش مستقیم این محصولات انجام می گیرد. هر فرد به تنهایی نمی تواند وارد بازار جهانی شود و سفارش فروش را برای مشتری خارجی ثبت کند. صادرات کالا، مراحل و قوانین خاص خود را دارد.
برای صادرات به دو صورت سیر تازه و خشک شده محصولات، بسته بندی می‌شوند. قیمت نوع تازه و مرغوب با قیمت نوع خشک صادراتی متفاوت است.
وقتی مشتری خارجی، سفارش خرید صادراتی را ثبت می کند، نماینده شرکت صادراتی باید نمونه‌ای از محصول را در اختیار مشتری قرار دهد. اگر کیفیت محصولات و نحوه بسته بندی مورد تایید قرار بگیرد، مراحل عقد قرارداد و شیوه‌های تسویه حساب انجام می گیرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که یکی از فاکتورهای مهم در صادرات سیر تازه و خشک، کیفیت و بسته بندی استاندارد است.
بسیاری از مشتریان خارجی به دنبال خرید محصولات ارگانیک هستند. یعنی محصولاتی که در پرورش آنها هیچ ماده شیمیایی آفت کش یا مواد خطرناک به کار نرفته باشد. معمولاً کیفیت انواع سیر صادراتی مورد ارزیابی قرار می گیرد تا این مسئله تایید شود. صادرات انواع سیر ارگانیک هم می‌تواند یک دسته ‌بندی مجزا را به خود اختصاص دهد.

انواع روش های صادرات

صادرات سیر تازه و سیر خشک، هم به صورت عمده و هم به صورت بسته بندی های زیبا انجام می شود. شرکت های بازرگانی معمولاً برای سیر خشک، بسته بندی های جذاب تری را انتخاب می کنند، چون برگ های خشک سیر در طولانی مدت، ماندگار هستند. حمل و نقل سیر تازه به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین بسته بندی ها باید بهداشتی بوده و از نظر ابعاد و اندازه ها به گونه‌ای باشد که آسیبی به سیر وارد نشود.
یکی از نکات مهم برای صادرات سیر، توجه به بسته بندی آن است. سیر صادراتی به سه روش دسته بندی می شود؛ استفاده از توری، استفاده از کارتن های مقاوم و ضخیم و بسته بندی در سبد.
مشتریان خارجی که به بسته بندی اصولی سیر صادراتی بسیار اهمیت می دهند معمولاً سبد یا توری را انتخاب می‌کنند. نگهداری سیر در داخل کارتن، کمی دشوارتر است؛ با این حال برای فروش عمده سیر، کارتن می‌تواند ابزار مفیدتری باشد.
قیمت صادراتی به صورت بسته بندی به هر یک از سه روش های فوق متفاوت است. هنگام عقد قرارداد صادرات سیر حتماً روش بسته ‌بندی باید ذکر شود و قیمت ها بر همان اساس تعیین می گردد.

چگونه در صادرات سیر موفق شویم؟

سیر یکی از محصولات کشاورزی پر فروش در بازارهای جهانی است. به طور قطع شناخت دقیق از کشورهایی که پتانسیل واردات سیر از ایران را دارند عامل موفقیت شرکت های بازرگانی در بازار محسوب می‌شود.
سیر صادراتی ایران به کشورهای روسیه، ترکیه، کویت، امارات، عمان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان و اندونزی صادر می گردد. پیدا کردن مشتری خارجی متعهد و خوش حساب باز هم یک شرط اصلی برای موفقیت به شمار می رود.
استعلام قیمت روز، بسته بندی های صحیح و نحوه تسویه حساب مطابق با تغییرات قیمت دلار در بازار عناوینی هستند که در صادرات سیر اهمیت دارند. ارتباط مستقیم با کشاورزان می تواند قیمت ها را به شدت کاهش دهد. پرورش انواع سیر صادراتی مرغوب و با کیفیت در نهایت به طور مستقیم می ‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت محصولات جذب کند.
اگر شرکت ‌های بازرگانی بتوانند سیر صادراتی را بدون خرید از واسطه ها برای صادرات تهیه کنند منجر به سودآوری بیشتری خواهد شد. ارتباطات موثر با فروشنده و مشتری خارجی به روش های مختلف به انجام مراحل صادرات سیر کمک بسزایی خواهد کرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا