واردات ادویه

واردات ادویه

واردات ادویه

واردات ادویه مانند بسیاری از اقلام وارداتی دیگر تحت شرایط خاص انجام می گیرد. معمولا قیمت ادویه بنا به نوع و بسته بندی آن تعیین می شود. هر نوع چاشنی و ادویه دارای یک کد مخصوص می باشد که در گمرک به وسیله آن شناخته و تفکیک داده می شوند. به طور کلی این گونه مواد به صورت فله یا در بسته بندی های مخصوص وارد کشورمان می شوند.

بهترین ادویه های وارد شده به ایران

با وجود اینکه انواع چاشنی و ادویه در ایران کاربرد فراوان دارد اما تنها چند قلم محدود از این نوع محصولات در داخل کشور تولید و کشت می شود. درواقع کنجد ایرانی، پاپریکا، سماق، گلپر، زعفران، فلفل قرمز، سیاه دانه و زیره تنها ادویه جاتی می باشند که در داخل کشور و در شهر های مختلف تولید می شوند و سایر چاشنی ها و محصولات این چنینی همگی از خارج کشور تامین می شوند. همچنین زردچوبه، زنجبیل، دارچین، هل، فلفل سیاه و سفید نیز بهترین نوع چاشنی بوده که به صورت وارداتی تامین می شوند. اصلی ترین و مهم ترین کشورهای صادر کننده ادویه به ایران کشورهای هند، چین، ویتنام و اندونزی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات مواد غذایی را مطالعه کنید.

نحوه بررسی کیفیت ادویه های وارداتی

بسته بندی چاشنی های گوناگون در کشور مبدا انجام می گیرد. درواقع این محصولات زمانی که وارد مرزهای کشور شدند توسط بازرس های بهداشتی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار می گیرند؛ پس از تایید کیفیت هم جهت مصرف شهروندان وارد بازار خواهند شد. برخی مواقع وارد کنندگان و تجاری که این نوع محصولات را به صورت فله وارد می کنند آن ها را بسته بندی کرده و از برند خود بر روی بسته بندی ها استفاده می کنند که در بیشتر مواقع از یک نوع محصول بی کیفیت و نامرغوب استفاده کرده و آن را به دست مردم می رسانند.

واردات ادویه از هند

واردات ادویه از هند شامل انواع مختلفی از ادویه جات می شود که در تمام شبه قاره هند کاشت و تولید می شوند. برخی از این نوع محصولات مختص و بومی این کشور هستند به همین دلیل اغلب کشورها ادویه جات مورد نیاز خود را از این کشور خریداری می کنند. مهم ترین و رایج ترین ادویه ای که از این کشور وارد کشور ما میشود زردچوبه است؛ چراکه ما ایرانی ها در درست کردن بسیاری از انواع غذا و خوراک های خود از زردچوبه استفاده می کنیم و به همین دلیل میزان مصرف این ادویه در داخل کشور بسیار بالا است. علاوه بر این ادویه های دیگری مانند چیلی، ماسالا گرام، جوز هندی، تمبر هندی، ادویه کاری و بادیان ستاره ای از دیگر محصولاتی است که از این کشور خریداری خواهد شد. مهم ترین ویژگی این محصولات هندی خوش عطر بودن آن ها است و استفاده از این مواد در انواع غذا باعث خوشرنگ و خوش طعم شدن آن ها خواهد شد. به جز مواردی که توضیح داده شد یک مشخصه بارز دیگر این مواد استفاده آن ها در موارد طبی و پزشکی، آرایشی و بهداشتی است. برای مثال از این نوع چاشنی ها برای درمان بیماری های مربوط به زنان، کبد، معده و بیماری های گوارشی و پوستی استفاده خواهد شد.

نکته: معروف ترین ادویه هندی یک نوع چاشنی بسیار خوش عطر و طعم به نام آنغوزه است که در نواحی خشک و بیابانی این کشور می روید و حالتی گوشتی دارد. این گیاه دارای گل های زرد رنگ است و حالتی شبیه به چتر دارد. ساقه های این گیاه مهم ترین قسمت آن است که یک نوع صمغ از آن برداشت می شود. این صمغ بویی تند و طعمی گس دارد؛ با این وجود محبوب ترین نوع ادویه در هند بشمار می آید و بیشترین مصرف آن در زمینه طبی و درمانی است.

همچنین ادویه کاری یکی از چاشنی هایی است که بعد از زردچوبه در لیست واردات ادویه از هند قرار گرفته است. عطر و بوی این چاشنی مدهوش کننده است و این چاشنی فوق العاده از ترکیب چند نوع ادویه دیگر تولید می شود. همچنین رنگ این چاشنی در اصل طلایی و یا زرد رنگ است.

واردات ادویه از پاکستان

واردات ادویه از پاکستان طی سال های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است. این نوع محصولات که در پاکستان تولید میشوند بهترین، خوش عطر و طعم ترین چاشنی های جهان می باشند که طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده اند. جالب است بدانید پاکستان در زمینه صادرات این نوع محصولات پیشروترین کشور در جهان است. تنوع و میزان تولید این محصولات به حدی زیاد است که این کشور می تواند به تنهایی نیاز ادویه مردم جهان را تا ۸۰ درصد در سال برآورده کند. مهم ترین ویژگی محصولات و چاشنی های پاکستانی ترکیبی بودن آن ها است؛ به صورتی که از ترکیب دو یا چند ادویه مخصوص یک ادویه پرکاربرد و خوش عطر به دست می آید. ادویه های وارداتی پاکستانی عبارتند از:

۱: نشاسته

۲: انواع قارچ خشک

۳: پودر پیاز

۴: پودر سیر

۵: انواع فلفل سیاه، قرمز و سفید

۶: پودر گشنیز

۷: پودر آویشن

۸: جوز

۹: میخک

۱۰: هل

۱۱: انواع مختلف سماق قهوه ای و قرمز

۱۲: آرد نخودچی

۱۳: خولنجان

۱۴: پودر بکینگ پودر

۱۵: وانیل

۱۶: پودر پاپریکا

۱۷: پودر نارگیل

۱۸: پودر موسیر

۱۹: گرد لیمو

۲۰: پودر سیب زمینی

۲۱: گلپر

تعرفه واردات ادویه

تعرفه واردات ادویه یک نوع معیار رقمی و عددی است که برای تعیین جایگاه و همچنین نوع آن در گمرک مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال تعرفه گمرکی برای وارد کردن انواع فلفل ۰۹۰۴۱۱۱۰

برای وانیل خرد نشده و سابیده نشده ۰۹۰۵۱۰۱۰

برای بسته های کوچک دارچین ۰۹۰۶۱۱۱۰

برای جوز بویا و پوست جوز بویا و انواع هل خرد نشده ۰۹۰۸۱۱۱۰ می باشد.

همچنین برای تخم رازیانه و گشنیز، زیره، مرزه، سرو کوهی و تخم بادیان ۰۹۰۹ می باشد. انواع چاشنی های وارداتی که از کشورهای دیگر خریداری می شوند با هزینه ای بر اساس تعرفه گمرک در بازار های کشور عرضه می شوند. به دلیل این که این مواد و محصولات جایگاه ویژه و بخصوصی در میان خانواده های ایرانی دارد خریداری آن ها با قیمتی مناسب اهمیت بالایی دارد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا