واردات از هند

واردات از هند

واردات از هند

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با واردات از هند به ایران است. کشور هند در آینده ی نزدیک به یکی از بزرگترین غول های اقتصادی دنیا تبدیل می شود. به گونه ای که بر اساس پیش بینی های اقتصاددانان این کشور در آینده ای نزدیک به جایگاه سوم اقتصاد دنیا ارتقا پیدا می کند. طبیعتا با چنین پیش بینی می توان دریافت که صادرات از هند به سایر کشورهای دنیا روز به روز در حال افزایش است. از آنجایی که کشور هند از طریق دریایی و زمینی مسافت کمی با کشور ما دارد این امر طبیعی است که یکی از کشورهای وارد کننده ی کالاهای هندی کشور ایران باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

با توجه به افزایش واردات از هند و همچنین به دلیل اینکه بسیاری از کالاهای هندی در کشور ما محبوب و پرطرفدار هستند لذا تجار ایرانی علاقه ی زیادی به واردات انواع کالاها از هند دارند. این امر سبب شد که در حال حاضر تجارت های تازه ای به تجارت های جامعه ی جهانی معرفی شود. در نتیجه ما شاهد افزایش روزافزون واردات از این کشور هستیم. از طرف دیگر تجار ایرانی برای درآمد و سود بیشتر شروع به شناختن تولیدکنندگان و تجار هندی می کنند تا بتوانند انواع کالاهای هندی را با مناسب ترین قیمت وارد کنند. این مراوده ی به صرفه سبب افزایش استقبال تجار به تجارت با با هند شده است. 

واردات از هند

با توجه به افزایش تجارت های بین المللی با کشور هند، هم اکنون قوانین و استانداردهایی در زمینه تجارت با هند وضع شده است تا بتواند بستر مناسب تری برای ورود و خروج کالا از این کشور فراهم شود. کشور هند به دلیل شرایط ﺁب و هوایی مناسب خود و شرایط جغرافیایی خود از منابع زیادی برخوردار است و طبیعتا کالاهای صادراتی از این کشور متنوع می باشند. البته اکثر تولیدات کشور هند که منجر به صادرات آن ها می شود در حوزه ی محصولات کشاورزی و معدنی و صنعتی می باشد. که از جمله محصولات کشاورزی هند می توان به گندم و برنج و سایر دانه های روغنی و چای، محصولات صنعتی و مواد معدنی هم شامل مس و سنگ آهن و منگنز و آلومینیوم و فسفات اشاره نمود.

علاوه بر این چای مهم ترین محصول صادراتی هند است و همین مسئله سبب شد که در حال حاضر این کشور به عنوان بزرگترین کشور صادرکننده ی چای در جهان معرفی شود. ایران یکی از مهمترین کشورهای واردکننده ی چای از این کشور است اما مشکلی در این تجارت وجود دارد بحث قاچاق است. واردات از هند به ایران فقط محدود به این کالا نیست از دیگر کالاهای وارداتی هند می توان به برنج و ادویه و مواد دارویی و سایر مواد غذایی هم اشاره کرد. البته کشور ما هم کالاها و محصولاتی را به هند صادر می کند. با توجه به موقعیت و شرایطی که در بازار هند حکم فرماست این کشور نیازمند شدید محصولات پتروشیمی و سیمان است. که همین مسئله تجارت با هند را برای ایران راحت تر می کند. چرا که کشور ما تولیدکننده ی بزرگ سیمان و محصولات پتروشیمی است که به راحتی می تواند نیاز کشور هند در این زمینه را تامین کند و کالاهای مورد نیاز کشور را از هند وارد کند. از جمله محصولاتی که از کشور ما به هند صادر می شود شامل محصولات پتروشیمی و مواد اولیه و محصولات و کودهای کشاورزی می باشد.

در حال حاضر واردات از هند به ایران بر اساس معیارهای مختلفی چون نیاز بازار، نیازهای جامعه، شرایط بازار، قیمت کالاهای مورد نظر و نیاز بازار داخلی انجام می شود که بر اساس این معیارها لیست کالاهای وارداتی از هند شامل چای و محصولات کشاورزی و پارچه و ادویه و برنج و غیره می باشد. از آنجایی که کشور هند از نظر جغرافیایی به کشور ما نزدیک است و همچنین خرید کالاهای هندی برای تجار با قیمتی ارزان تر تمام می شود لذا اغلب تجار تجارت با هند را یک تجارت پرسود می دانند و همین امر سبب افزایش تجارت بین الملل ایران با هند شده است.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد نحوه ی واردات از هند به ایران و همچنین لیست کالاهای وارداتی از هند افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

واردات از هند به ایران

همان طور که اشاره نمودیم قیمت ارزان کالاهای هندی در کنار نزدیک بودن ایران و هند سبب افزایش واردات از هند به ایران شده است. با توجه به افزایش این واردات، اکثر تجار خصوصا تجار نوپا و تازه کاری که خواهان ورود به این تجارت بین الملل هستند می خواهند با نحوه ی واردات از هند به ایران آشنا شوند. در این راستا باید بدانید که واردات کالا از کشور هند نیز مانند واردات کالا از سایر کشورها دارای قوانین و اصول داخلی و بین المللی است. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه اقدام به این تجارت کنید ابتدا در مورد این قوانین مطالعه ای داشته باشید و با قانون صادرات و واردات کالا در کشور ﺁشنا شوید تا بتوانید با اطلاعات کامل و به صورت قانونی پا به این عرصه بگذارید.

برای اینکه بهتر با نحوه ی این تجارت بین الملل آشنا شوید بهتر است از مشاورین بازرگانی کمک بگیرید از تجربیاتشان استفاده کنید. اما به طور کلی روند تجارت و واردات از هند به این صورت است که:

  • ابتدا باید نیاز بازار را بررسی کنید و با توجه به آن اقدام به واردات کالاهای اساسی از هند کنید. با این ترفند هم می توانید آینده ی شغلی خود را تامین کنید و هم کالایی را وارد بازار کنید که مخاطبان و طرفداران زیادی دارد و با فروشش می توانید به سود بسیار بالایی برسید.
  • مرحله ی بعدی واردات از هند این است که تولیدکنندگان و بازرگانان هندی را بشناسید و با آن ها در مورد قیمت کالا و نحوه ی انتقال کالا به کشور و فروش عمده یا خرده ی کالا و دیگر مسائل مربوط به خرید کالا صحبت کنید و به توافق برسید.
  • پس از اینکه هزینه ی پیش فاکتور یا همان پروفرما را پرداخت کردید باید لیست کالاهای خریداری شده را از فروشنده دریافت کنید تا در سامانه ی تجارت، ثبت سفارش کنید. در این قسمت دقت کنید که حتما فیش ها و اسنادی که مربوط به پرداخت هزینه ها می شود را پیش خود نگه دارید.
  • برای دریافت مجوزهای لازم برای واردات از هند و همچنین اخذ کارت بازرگانی سازمان ها باید اسناد و پروفرما را ارائه دهید.
  • سپس باید با شرکت های حمل و نقل تماس بگیرید و با آن ها در مورد زمان ارسال کالا و چگونگی حمل و نقل کالا و بارگیری و همچنین زمان ورود کالا به کشور و امنیت و بیمه ی کالا و غیره صحبت کنید و به توافق برسید.
  • پس از این مراحل، کالاهای شما از هند وارد گمرک ایران می شود که باید امور گمرکی و مراحل ترخیص آن را انجام دهید که این مرحله روند خاص خود را دارد.

واردات ادویه از هند

یکی از مهم ترین محصولاتی که از هند وارد کشور می شود انواع ادویه است. در این راستا باید ذکر کنیم که واردات ادویه از هند مانند واردات سایر کالاها دارای شرایط و قوانینی است. قیمت ادویه نیز با توجه به نوع ادویه ی وارداتی از هند و همچنین نوع و مقدار بسته بندی متفاوت است. علاوه بر این باید بدانید که واردات ادویه از هند دارای تعرفه ی خاص خود است. عموما واردات ادویه از هند یا به صورت فله و یا بسته بندی های اورجینال است که این بسته بندی ها از کشور مبدا می باشد و به این صورت وارد کشور می شود.

کشور ما خود می تواند چند قلم ادویه مانند زعفران و فلفل سیاه و زیره سبز و سیاه و گلپر و سماق و کنجد را تامین کند و برای تامین مابقی ادویه ها و یا تامین کمبود این ادویه ها در بازار، اقدام به واردات این محصول از هند می نماید. به همین دلیل واردات ادویه از هند محدود به چند ادویه می باشد که عمده ترین سهم واردات ادویه مربوط به هل، دارچین، زردچوبه، زنجبیل و همچنین فلفل سیاه و سفید می باشد. همان طور که اشاره نمودیم واردات ادویه هم دارای قوانین خاص خود است لذا برای ورود این کالا به کشور هم نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفظ نباتات و همچنین سازمان های غذا و دارو و دیگر سازمان ها نظیر سازمان های استاندارد و سازمان بهداشت می باشد.

از دیگر مباحث مهم در زمان واردات ادویه از هند، کیفیت ادویه ها است. لذا تمام ادویه ها باید دارای بسته بندی اورجینال از کشور مبدا باشند. علاوه بر این پس از ورود کالا، در گمرک از نظر بهداشت و بسته بندی بررسی می شوند و باید این محصولات در این بازرسی ها تاییدیه ی لازم را بگیرند. البته باید این موضوع را هم مطرح کنیم در صورتی که در بررسی این کالاها مشکلی وجود داشت چون کالاها بسته بندی هستند مشخص است که مشکل از کشور مبدا بوده لذا گمرک ایران این کالاها هر چند که کیفیتشان ضعیف است باز هم ترخیص می کند. در حال حاضر تجار ایرانی مشغول به واردات انواع ادویه های هندی هم به صورت پودر شده و هم به صورت قلم به داخل کشور می باشند.

واردات از هند

واردات برنج از هند

همانطور که میدانید برنج مهم ترین وعده ی غذایی ما ایرانی ها بشمار می رود به همین دلیل با اینکه در کشور خود برنج تولید می شود اما باز هم برای تامین نیاز مردم این تولیدات کم می باشد و نیاز به واردات برنج داریم. کشور هند یکی از مهم ترین و اولین کشورهای صادرکننده ی برنج به ایران است. در واقع کمبود تولید برنج داخلی در کنار ارزان بودن برنج هندی سبب شد که بهترین راه برای جبران کمبود این محصول در بازار و تامین نیاز مردم، واردات برنج از هند باشد. بدون شک کیفیت و مرغوبیت برنج ایران زبانزد خاص و عام است و برنج های هندی اصلا قابل قیاس با برنج های تولید داخل نیستند اما به دلیل خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و مواجه شدن کشاورزان با کمبود آب، از میزان تولیدات داخلی برنج کاسته شد و لذا کشور مجبور به واردات برنج از هند شده است.

این مسئله سبب شد که وارد کردن برنج باسماتی و غیر باسماتی، از مهم ترین واردات از هند به ایران بشمار رود. در حال حاضر برنج هندی به دلیل قیمت بسیار خوب و ارزانی که دارد یکی از برنج های پرطرفدار در سطح کشور است. لذا امروزه شرکت های داخلی با خرید این محصول و ارائه ی ﺁن در بسته بندی های مختلف در بازار داخلی سود خوبی از تجارت و واردات از هند به دست می ﺁورند. این برنج علاوه بر قیمت ارزان، دانه بلند است و همچنین پخت آسانی دارد. بنادر خرمشهر و بندرعباس از مهم ترین بنادر تحویل و ترخیص برنج از هند می باشند.

واردات پارچه از هند

پارچه، از دیگر کالاهای وارداتی از هند می باشد. از مهم ترین مزیت های واردات پارچه از هند برای تجار و بازرگانان ایرانی این است که هزینه معقول و بسیار مقرون به صرفه ی پارچه های هندی است که سبب افزایش یافتن مشتری های این محصولات شده است. قیمت پایین و مناسب پارچه های هندی سبب شد که امروزه تجار و شرکت های زیادی اقدام به خرید این کالا و عرضه ی ﺁن در بازارهای داخلی نمایند. از دیگر مزیت های واردات پارچه از هند این است که پارچه های هندی تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند لذا این تنوع، دست بازرگانان برای انتخاب و خرید پارچه را باز می گذارد. ین تنوع طرح و رنگ سبب شد که پارچه های هندی مطابق با نیاز و سلیقه ی خریداران باشد و هر خریداری بر اساس سلیقه ی خود طرح و رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که نساجی و تولید پارچه در داخل کشور ما هم وجود دارد و بخشی از نیاز بازار داخل از سوی همین نساجی ها تامین می شود اما به دلیل کمبود نساجی ها و پارچه در بازار کشور و کاهش رشد این تولیدی ها، بسیاری از بازرگانان و شرکت ها اقدام به واردات از هند نمودند. کشور هند از جمله کشورهایی است که به دلیل داشتن راه های ارتباطی زیاد با ایران از جمله راه های آبی و زمینی و هوایی مراودات تجاری زیادی با کشور ما دارد. به همین دلیل کشور ما اکثر کالاهای مورد نیاز خود را از این کشور تامین می کند. 

واردات چای از هند

واردات از هند و محصولاتی که از هند وارد کشور می شوند بسیار زیاد هستند که چای یکی از مهم ترین آن ها است. در واقع هند بزرگترین صادرکننده ی چای به ایران بشمار می رود. در خصوص واردات چای از هند باید متذکر شویم که واردات چای های خارجی هم دارای تشریفات گمرکی هستند که تجار در زمان واردات از هند باید به آن توجه داشته باشند و مرحله به مرحله ی آن را طی کنند. از آنجایی که چای نیز یک ماده غذایی است و مصرف خوراکی دارد لذا واردات چای از هند نیز نیازمند برخی مجوزهای لازم از سوی سازمان های بهداشت و غذا و دارو استاندارد است. علاوه بر این تجار باید برای ورود این کالا به کشور، گواهی سازمان چای هم را دریافت کنند. لازم به ذکر است بدانید کدهای مربوط به تعرفه های گمرکی چای های خارجی جهت ترخیص آن متفاوت است. به عنوان مثال کد تعرفه گمرکی چای سیاه برای ترخیص 090230 و کد تعرفه ی گمرکی چای معطر برای ترخیص 0902 می باشد.

نکته ی دیگری که تجار واردکننده ی چای از هند باید بدانند این است که ابتدا باید بررسی کنند و بدانند که کدام نوع چای هندی در داخل کشور پرطرفدار است و وارد کردن آن به سود بازرگان است. از جمله چای های محبوب و پرطرفدار هندی می توان به چای ارتدوکس، چای کله مورچه، چای باروتی کلکته، چای شکسته، چای سبز و سیاه هندی اشاره کرد. نکته ی مهم دیگر این است که واردکننده ی چای از هند کاملا باید با شرایط ترخیص کالا از گمرک و شرایط و ضوابط مربوط به واردات چای از هند آشنا باشد. آشنایی کامل تجار و واردکننده های چای با این شرایط و ضوابط سبب می شود که کالاهای ﺁن ها در گمرک دپو نشود. می دانید که اگر کالاها در گمرک دپو شود باید در انبارهای گمرک بمانند و ولذا شما باید حق انبارداری زیادی به گمرک پرداخت کنید. همچنین به دلیل اینکه کانتینر حمل کننده ی کالای شما در گمرک مانده اند باید جریمه های سنگینی به شرکت های کشتیرانی بابت بلوکه شدن کانتینرهایشان بپردازید.

لیست کالاهای وارداتی از هند

طبیعتا با وجود روابط تجاری زیاد بین کشورهای هند و ایران، تجار زیادی خواهان تجارت با هند هستند و اولین گام مهم برای ورود به این عرصه آشنایی با لیست کالاهای وارداتی از هند است. در حال حاضر بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز کشور ما را هند تامین می کند و لذا واردات از هند یک امر کاملا طبیعی است. کشور هند یک تولیدکننده ی بزرگ محصولات کشاورزی و غذایی و دارویی است و به دلیل نزدیک بودن به ایران انواع کالاها از این کشور به ایران وارد می شوند. از جمله اقلام که تجار از هند به ایران وارد می کنند عبارتند از:

برنج، کنجاله، الکترود غذایی، گوشت گاو، وادرات انواع چای از جمله چای سیاه، مکمل های دارویی، واردات دانه های مختلف، فولاد، جو، آهن و شکر. البته واردات از هند تنها به این موراد ختم نمی شود. در حال حاضر شرکت های تجاری اقدام به وارد کردن کالاهای دیگری هم به کشور نموده اند که از جمله واردات از هند به ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واردات انواع پارچه ها
  • واردات انواع چای از هند نظیر چای سبز، چای سیاه، چای ارتدوکس، چای کله مورچه، چای باروتی کلکته، چای قلم ریز و درشت و چای های مخصوص تی بگ
  • واردات انواع ادویه ها از هند مثل زردچوبه، میخک، تخم سبزیجات، انواع فلفل های سیاه و قرمز
  • واردات انواع دام و طیور چون کتان و سویا
  • شکر ایکومزا 45
  • واردات محصولات دریایی چون میگو و تن ماهی
  • واردات انواع سبزی ها و میوه ها مثل موز و انبه
  • واردات انواع روغن ها چون روغن آفتابگردان و سویا و کانولا
  • انواع گوشت گاو و گوسفند و مرغ و گاومیش
  • حنای هندی

واردات از هند محدود به مواد غذایی نیست از دیگر محصولات وارداتی هند می توان به واردات انواع زیورآلات، لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی های موبایل و لوازم جانبی موبایل، فلش ها، انواع دوربین های مدار بسته و لوازم جانبی آن ها، دوربین های فیلمبرداری، لوازم جانبی کامپیوتر و تبلت، لوازم و تجهیزات امنیتی، لوازم الکترونیکی خودرو، چراغ های هالوژن، انواع پارچه و لباس و لوازم ﺁشپزخانه، انواع مصالح ساختمانی چون شیرآلات و درب های ضد سرقت و میلگرد و انواع کاغذ دیواری و غیره اشاره کرد.

واردات از هند

نحوه واردات برنج از هند

شرایط و نحوه واردات برنج از هند به ایران هم مانند واردات سایر کالاها نیازمند ثبت سفارش در سامانه ی سازمان تجارت است. عموما ورود این محصول به داخل کشور از طریق گمرک های بندرعباس و بوشهر و خرمشهر صورت می گیرد. برنج نیز مانند گندم جزء وعده های غذایی اصلی مردم بشمار می رود لذا هر ساله و با افزایش جمعیت، نیاز مردم به این ماده ی غذایی افزایش می یابد. این مسئله سبب شد که کشور ما مجبور به واردات این محصول از کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه هند باشد.

نحوه واردات برنج از هند به این صورت است که بسیاری از تجار و شرکت های داخلی معتبر، این محصول را در تناژ های بسیار بالا از کشور هند خریداری می کنند و خود با بسته بندی کردن آن ها این محصول را در بازارهای داخلی به فروش می رسانند. عموما این شرکت ها برنج وارداتی از هند را در کیسه های 5 و 10 و 20 و غیره کیلویی بسته بندی می کنند. در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین کشورهای واردکننده ی برنج بشمار می رود به گونه ای که یکی از رتبه های برتر در سطح دنیا را به خود اختصاص داده است.

واردات برنج از هند به ایران نیز مانند واردات سایر کالاها باید بر اساس قوانین تصویب شده در ایران انجام شود. بر اساس قوانین تجاری مرسوم در ایران، قیمت تعیین شده ی برنج هندی حتما باید نصف قیمت برنج های داخلی باشد و در واقع همین قانون و همین قیمت سبب پرفروش شدن برنج هندی در ایران شده است. علاوه بر این از آنجایی که برنج هم جزء محصولات غذایی و خوراکی مردم بشمار می رود لذا اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان بهداشت و غذا و دارو و استاندارد برای ورود این کالا از هند هم لازم است. در واقع داشتن این مجوزها و کدهای مهم استاندارد سازمان ها و نهادهای مرتبط، برای واردات از هند و ترخیص کالا از گمرک الزامی است و در صورت عدم رعایت این سلسله مراتب، بدون شک واردات برنج از هند غیر ممکن است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا