واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه یکی از بخش های عمده  واردات ایران را شامل می شود. روسیه به دلیل نزدیکی با ایران، منطقه ی قابل قبولی برای معامله و واردات چوب روسی می باشد. شاید با خودتان فکر کنید که ایران به اندازه ی کافی از منابع جنگلی و طبیعی برای تهیه ی چوب مورد نیاز کشور برخوردار است. اما متاسفانه باید بگوییم که این میزان از درختان، کفاف نیاز بازار داخلی را نمی دهد. به همین دلیل واردات چوب از روسیه، یکی از مهم ترین اقداماتی است که در زمینه ی تهیه ی چوب در بازار ایران انجام می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

برای آشنایی با شرایط و جزئیات واردات چوب از روسیه، ابتدا احتیاج است که شما انواع چوب های روسی را بشناسید. در ادامه درباره ی این موضوع و به طور کلی واردات چوب، برایتان توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید :

واردات چوب از روسیه

واردات چوب از روسیه شامل چند نوع چوب می شود؟

چوب های روسی در بازار ایران به سه گروه چوب های نراد، چوب های یولکا و چوب های ساسنا تقسیم می شوند. هر کدام از این گروه ها ویژگی های خاص خود را داشته و در هر کجای کشور بازار مخصوص به خود را دارند:

چوب های نراد روسی : نراد چوبی به رنگ سفید مایل به قرمز است که معمولا در مناطق شمالی کشور بسیار پرطرفدار است. دلیل پرطرفدار بودن در نراد در شمال کشور، مقاومت آن در برابر رطوبت و حشره های چوب خوار می باشد. از این چوب معمولا برای ساختن مبلمان، میز، کاغذ سازی، اسکلت سازی و نجاری استفاده می شود. قابلیت پیچ خوردن، سنباده خوردن و میخ خوردن این چوب، آن را به یک چوب پر کاربرد تبدیل کرده است.

چوب های یولکای روسی : این چوب ها رنگشان سفید مایل به زرد است. چوب های سبکی هستند اما با مقاومت خیلی بالا؛ از چوب های یولکا برای دکوراسیون های داخلی و ساخت وسایل منزل استفاده می کنند.

چوب های ساسنای روسی : بافت این چوب بسیار درشت یا ریز می باشد. چوب های ساسنا رنگی قرمز کمی صورتی دارند. نکته ی جالب درباره ی این چوب های این است که این چوب ها کمی چرب هستند. این چوب ها برای نرده سازی، قایق سازی، مبلمان و پالت سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط واردات چوب از روسیه

برای انجام صادرات چوب از کشور روسیه، ابتدا درختان را از جنگل می برند و سپس به کارخانه ها می برند تا این چوب ها بررسی و پرداخته شوند. در کارخانه پوست چوب ها کنده شده و آن ها را به صورت تنه های چوبی برش می زنند. دلیل پوست کندن این چوب ها این است که برای صادرات باید آفات داخل چوب بررسی شده و سپس صادر شود. آفات داخل چوب هم تنها با کندن پوست چوب است که مشخص می شود.

شروع قطع چوب در روسیه معمولا از اوایل اردیبهشت اتفاق می افتد و دلیلش هم این است که در فصل های دیگر، سرمای هوا به قدری زیاد است که امکان کار کردن و بریدن به هیچ وجه وجود ندارد. به همین منظور فصول گرم که شامل اردیبهشت تا شهریور می شود، بهترین گزینه برای بریدن درختان و صادرات آن هاست.

واردات چوب روسی

شاید با خودتان بگویید که چرا صالا ما در ایران با داشتن این همه منابع جنگلی و چوب طبیعی باز هم باید از روسیه و کشور های دیگر چوب وارد کنیم. بله! درست است؛ منابع ما برای دریافت و بهره برداری چوب زیاد است اما بهره برداری واقعی از جنگل ها آنقدر نیست که بازار داخلی را بگرداند. به همین منظور دوست داران محیط زیست در کنار مسئولان ذیصلاح به دنبال این هستند که در کنار بهره برداری کافی و درست از منابع، از آسیب رساندن به محیط زیست و نابود کردن آن نیز جلوگیری نمایند. با وضع این سیاست دیگر احتیاجی به واردات چوب از روسیه نخواهد بود و بازار داخلی به راحتی نیازهای چوب کل کشور را فراهم آورده و حتی قادر به صادرات چوب نیز خواهد بود.

واردات چوب از روسیه

قدم به قدم با واردات چوب از روسیه

برای وارد کردن چوب های معمولا شرایط سختی را در نظر می گیرند که یکی از آن های شرایط قرنطینه  بررسی چوب ها می باشد. دلیل این شرایط سخت و قرنطینگی نیز این است که اگر چوب ها آلوده باشند، با وارد شدن ان به داخل کشور، تمامی جنگل های و منابع چوبی نیز ممکن است آلوده شده و آسیب ببینند. بنابراین برای واردات چوب از روسیه ابتدا نیاز است که سازمان حفظ نباتات، چوب ها و سلامتی آن ها را بررسی نماید.

روسیه به دلیل دارا بودن جنگل های سیبری یکی از منابع صادر کننده چوب در دنیا بوده و به دلیل فاصله ی نزدیکی که به ایران دارد، برای ایران قطب مهم واردات چوب نیز محسوب می شود. در واقع در بازار ایران، چوب روسی یکی از بهترین با کیفیت ترین چوب ها شناخته شده قیمت به نسبت بالاتری را نیز دارا می باشد.

همان طور که گفتیم برای این که چوب های سالم وارد کشور شوند و چوب های وارد شده افت نداشته باشند، نیاز است که شرایط قرنطینه ای برای آن ها رعایت گردد و پوست تمام چوب ها کنده شود. اما خوب بعضی از کارخانه ها هستند که برای تولیدات محصولاتشان به چوب با پوست احتیاج دارند که به دنبال این نیاز، سازمان حفظ نباتات کشور، طی امضای یک تفاهم نامه، اعلام کرد که وارد کردن خرده چوب و چیپس چوب بدون محدودیت و بلامانع می باشد.

ترخیص چوب روسی

گواهی بهداشت نباتی اولین مدرکی است که برای ترخیص از گمرک چوب های روسی  احتیاج است. سپس مدارکی مانند گواهی مبدا، ترخیصیه، انبارنامه، پیش فاکتور و فاکتور خرید، ثبت سفارش و … نیز مانند ترخیص هر کالای دیگری نیاز می باشد. پس از ارائه آن مدارک باید اظهارنامه واردات چوب، به طور دقیق پر شده و ارائه گردد. بخ نهایی ترخیص نیز بر عهده ی کادر فنی گمرک بوده که پس از بررسی مدارک مربوطه و اظهارنامه، اگر همه ی آن ها کامل باشد، کار ترخیص نهایی انجام خواهد شد. نهایتا برای ترخیص چوب، تاجر مربوطه می تواند از شرکت های ترخیص برای انجام این کار کمک بگیرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا