گروپاژ چیست؟

گروپاژ

گروپاژ چیست

شما به عنوان بازرگان و تاجر باید به خوبی بدانید گروپاژ چیست و چه مزیت هایی دارد. این واژه برای آن دسته از بازرگانان و تاجرانی آشنا است که بارهای بزرگی ندارند و بیشتر بار وارداتی آنها خرده بار می باشد. یکی از مهمترین و اصلی ترین مسائلی که در مورد بازرگانی و تجارت اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشید، سیستم حمل و نقل بار است.

حمل و نقل هم مانند بسیاری از بخش های دیگری که در بازرگانی و تجارت دارای قوانین خاصی است، دارای استانداردهای ویژه می باشد. شما به عنوان تاجر و بازرگان باید به خوبی با این سیستم و روش های آن آشنایی داشته باشید. 

بسیاری از شرکت هایی که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت می کنند به خوبی می دانند که گروپاژ چیست و در مورد روش های آن هم اطلاعات لازم را دارند. بنابراین شما می توانید برای واردات یا صادرات کالاهای خود با این شرکت ها همکاری بیشتری داشته باشید تا شما را راهنمایی کنند. در بین بازرگانان کشور اصطلاح گروپاژ بسیار رایج می باشد و افراد زیادی مایل هستند که از این روش حمل و نقل کالا استفاده کنند، چرا که هزینه آن نسبت به دیگر روش ها کمتر است. برخی از مهمترین نکاتی که در مورد این اصطلاح وجود دارد را در ادامه نام می بریم تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

گروپاژ به چه معناست ؟

بسیاری از شما به خوبی می دانید که حجم یک کانتینر تجارتی 20 فوت است و حدود 35 متر مکعب هم مساحت دارد. این کانتینرها حجم زیادی از کالا را در خود جای می دهند و به همین دلیل هر فردی برای تجارت خود نمی تواند درون آن را پر کند. بر همین اساس آن دسته از مشتریانی که خرده بار دارند درخواست می دهند بارهایشان با بارهای دیگر تجار در یک کانتینر قرار بگیرد و به این روش حمل و نقل گروپاژ می گویند. 

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید در مورد این روش حمل و نقل بدانید این است که قواعد خودش را دارد. شما هم به عنوان تاجر و بازرگان باید به خوبی با این قوانین آشنایی داشته باشید. بسته بندی هایی که با این روش حمل و نقل انجام می شود  متفاوت است و هر یک از آنها مزیت های متنوعی دارند. برخی از مهمترین و اصلی ترین بسته بندی هایی که در این روش از آنها استفاده می شود عبارت می باشد از :

  1. بسته بندی های کوچک :

یکی از بهترین گزینه های مقرون به صرفه و ارزان که در گروپاژ وجود دارد همین مورد می باشد. در واقع شما زمانی که از این روش استفاده کنید برای هزینه های خود تا حد زیادی صرفه جویی کرده اید. یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که شما در مورد این روش بسته بندی باید بدانید این است که آن را دوباره نمی توانید استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که این بسته بندی به محیط زیست تا حد بسیار زیادی آسیب وارد می سازد. این نوع از بسته بندی از آنجایی که زیاد امنیت ندارد در کشور ما هم زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

  1. بسته بندی جعبه مقوایی :

 این روش بسته بندی تا حد زیادی نمی تواند روش خوبی برای حمل گروپاژ باشد. در واقع شما باید بدانید این روش آسیب بسیار زیادی به محیط زیست وارد می کند و مقاومت آن هم زیاد بالا نمی باشد. این روش بسته بندی در برابر رطوبت و وزن بالای بار به خوبی نمی تواند از خود مقاومت نشان دهد و به همین دلیل باید بدانید روش مناسبی به شمار نمی رود. استفاده از این روش بسته بندی زیاد درست نیست و بهتر است از آن استفاده نکنید.

  1. بسته بندی پالت های پلاستیکی : 

یکی از مناسب ترین گزینه هایی که برای بسته بندی کالاها جهت حمل با گروپاژ به شما پیشنهاد می شود این گزینه است. این گزینه از آنجایی بسیار مناسب است که مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در واقع شما باید بدانید که نسبت به جعبه های مقوایی این روش بسته بندی بهتر است. امکان دارد که این روش بسته بندی هم در بار دچار آسیب و خرابی شود، همچنین باید بدانید آنها به سادگی حرکت می کنند و همین مسئله آسیب دیدگی آنها را تا حد زیادی افزایش می دهد. بنابراین این روش هم مزیت ها و معایب خودش را دارد. اکنون شاید این سوال برای شما به وجود آید که پس بهترین روش بسته بندی چه می باشد و باید از چه روشی استفاده نمود. در ادامه بهترین روش بسته بندی در این سیستم حمل و نقل را به شما معرفی می کنیم.

بهترین روش بسته بندی گروپاژ چیست ؟

همه ما به خوبی می دانیم که روش حمل و نقل کالا با گروپاژ هزینه بسیار به صرفه ای دارد و به همین دلیل افراد زیادی از این روش استفاده می کنند. ولی اینکه شما تنها زمان ترخیص کالا هزینه کمی را پرداخت کنید کافی نمی باشد، بلکه باید به نکات و جوانب بسیار زیادی توجه داشته باشید. شما باید بدانید که روش بسته بندی کوچک برای این روش حمل و نقل بهترین روش می باشد و می توانید از آن استفاده کنید. 

بارهایی که با گروپاژ حمل می شوند چه بارهایی هستند ؟

بارهای بسیار زیادی هستند که به وسیله شیوه گروپاژ حمل و نقل می شوند. در واقع باید بدانید که این شیوه حمل و نقل برای آن بارها انتخاب مناسب تری به شمار می رود. این بارها که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. بارهای نمایشگاهی که بین دو کشور است از جمله مهمترین و اصلی ترین بارهایی می باشد که با استفاده از این روش حمل می شوند. 
  2. برای دریافت کردن نمونه کالاهای تجارتی که از کشورهای متنوع وارد می شود باید از این روش استفاده شود. در واقع این نمونه کالاها تعداد زیادی ندارند و به همین دلیل به آنها خرده بار هم می گویند. بهترین روش حمل و نقل آنها همین سیستم حمل و نقل می باشد. 
  3. آن دسته از خریدهایی که حجم کمی دارند را با استفاده از روش حمل و نقل گروپاژ جابجا می کنند. به این دسته از کالاها هم خرده بار می گویند، چرا که در تعداد بالایی نیستند و حجم شان هم کم است. 
  4. برای واردات آن دسته از کالاهایی که موقتی هستند هم از این روش استفاده بسیار زیادی می شود. به عنوان مثال باید بدانید تعمیرات برخی از دستگاه های معدنی که بعد از مدت زمان مشخص شده ای از کشور خارجی می شوند باید باید از این روش حمل و نقل استفاده نمود. 
  5. برخی از دستگاه هایی که حساسیت زیادی برای جابجایی دارند با استفاده از روش حمل و نقل گروپاژ جابجا می کنند. شما باید بدانید دستگاه هایی مانند ایکس ری را با استفاده از این روش حمل می کنند. برای جابجایی آن باید دقت بسیار زیادی داشته باشند تا دستگاه دچار آسیب نشود. در واقع باید بدانید این دستگاه ها را به وسیله هوایی وارد کشور می نمایند. 
  6. برای خرید از سایت های حراجی و یا هر یک از سایت های دیگری که در دنیا وجود دارد شما می توانید از این روش حمل و نقل کالا استفاده بسیار زیادی داشته باشید. در واقع شما باید بدانید برای مصارف شخصی از این روش حمل و نقل استفاده زیادی می شود. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا