کارخانه کنسروسازی

کارخانه کنسروسازی

کارخانه کنسروسازی

آیا تاکنون به این مسئله اندیشیده اید که با دارایی خود اقدام به سرمایه گذاری بر روی کارخانه کنسروسازی نمایید؟ به نظر شما از چه میوه هایی می توان در این کارخانه استفاده کرد؟ آیا لازم است برای کنسروسازی وارداتی نیز به کشور انجام شود؟ بدون تردید اولین سوالی که پیش از راه اندازی کارخانه کنسرو به ذهن خطور می کند، این که است که کارخانه باید در راستای تولید چه کنسروی باشد.

بسیاری از بازرگانان و سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای صادر کردن منابع کشور، آنها را در کارخانه های داخلی استفاده کرده و کنسروهای مخصوص و مطلوب تولید کنند. در اصل به عنوان تولید کننده شناخته شوند و به این صورت دارایی خود را به سرمایه تبدیل کنند. در میان محبوب ترین کنسروهایی که در کارخانه کنسروسازی تولید می شوند، می توانیم به کنسرو ماهی، لوبیا و بادمجان اشاره کنیم. 

هر یک از این محصولات در گروه خاصی از کارخانه های کنسروسازی قرار دارند. کنسرو ماهی در خط تولید کنسروهای گوشتی قرار می گیرد. لازم است تولیدکنندگان از دستگاه های مخصوصی برای تولید کنسروهای گوشتی استفاده کنند. از سوی دیگر این تولیدکنندگان نیاز خواهند داشت تا به مواد اولیه مطلوب دست یافته و بهترین کنسرو را با بالاترین کیفیت تولید کنند.

بسیاری از بازارهای عمده جهانی ترجیح می دهند محصولات مختلف را به صورت کنسرو شده تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. از این رو در کشورهای مختلف بسته به مواد اولیه ای که دارند، کارخانه کنسروسازی تاسیس می شود تا کنسروهای مناسب تولید شده و در دست مشتری قرار گیرند. البته برخی از بازرگانان نیز با سرمایه گذاری در این کارخانه ها، به رونق تولید کمک شایانی می نمایند.

تاسیس کارخانه کنسرو ماهی در جنوب

در هر ناحیه ای از ایران تولید کنندگان می توانند به راحتی اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه های کنسروسازی نمایند. اما برخی از موارد اولیه تنها در قسمت های خاصی از ایران وجود دارد. از آنجایی که ماهی به عنوان گوشت سفید و پرطرفدار در میان ایرانیان، تنها در شمال و جنوب کشور وجود دارد، پس بهتر است کارخانه کنسروسازی ماهی در این دو منطقه تاسیس شود. 

اگر تولید کننده ای در مرکز کشور اقدام به تاسیس کارخانه کنسرو ماهی نماید، بدون تردید باید هزینه بالایی برای تولید کنسرو بپردازد و در نهایت نیز کنسرو تولید شده را با قیمت بالایی به دست مشتری رساند. این مسئله نه تنها برای تولید کننده پرسود نخواهد بود، بلکه خریدار نیز از مصرف کنسرو ماهی با قیمت بالا راضی نخواهد بود. پس بهترین کار تاسیس کارخانه کنسروسازی ماهی در منطقه ای است که دسترسی به ماده اولیه آسان باشد. بهترین مناطق برای تاسیس کارخانه های کنسرو ماهی جنوب و شمال ایران است. البته از آنجایی که ماهی های جنوب از طعم خاص تری برخوردار هستند، تولیدکنندگان بیشتر به این منطقه برای تاسیس کارخانه های کنسروسازی می اندیشند. 

تمام کارخانه های تولید کننده کنسرو ماهی از دستگاه های اتوماتیک که از مکانیسم های مناسب برخوردار هستند، استفاده می کنند. تا بتوانند کنسرو ماهی با کیفیتی تولید کرده و آن را در اختیار مشتری قرار دهند. در کارخانه کنسروسازی جنوب، کنسرو ماهی قزل آلا، ماهی ساردین و تن ماهی تولید می شود. برخی از بازرگانان پس از تولید این محصولات، اقدام به خرید و صادرات کنسروها به کشورهای دیگر نیز می نمایند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات تن ماهی و بازارهای آن را مطالعه کنید.

بهترین کارخانه کنسروسازی لوبیا در ایران

کارخانه های کنسروسازی متنوعی در ایران فعالیت می کنند که هر یک از آنها ویژگی ها و مزایای خاصی دارند. یکی از کنسروهای پرفروش در ایران و جهان، کنسرو لوبیا است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه گذاران دارایی های خود را در اختیار شخص خاصی قرار داده و به ایشان در تاسیس کارخانه کنسرو لوبیا کمک می کنند. در این کارخانه ها روش های متعددی برای تولید کنسرو لوبیا استفاده می شود. بسته به این که از چه نوع لوبیایی در کارخانه کنسروسازی لوبیا استفاده می شود، مراحل کنسرو نمودن نیز متفاوت است. ممکن است برخی از لوبیا ها نیاز به پخت بیشتری داشته باشند، یا آن که از طعم دهنده ویژه ای برخوردار باشند. درخواست خانواده ها در جهان هر روز برای تهیه غذاهای آماده بیشتر می شود. 

این مسئله مهمترین دلیلی است که باعث شده تا بسیاری از بازرگانان نیز در کنار تولیدکنندگان قرار گرفته و از مواد اولیه کنسرو تهیه کنند. از آنجایی که کنسرو لوبیا به عنوان یک جایگزین خوشمزه و عالی برای غذاهای غیر آماده به شمار می رود، پس می توان با سرمایه گذاری در این کارخانه ها به سود خوبی دست یافت. افراد موفق با سرمایه گذاری در کارخانه کنسروسازی به سود خوبی دست یافته و با افزایش تولید و صادرات کالا در سطح کشور و جهان شناخته می شوند.

مزایای تاسیس کارخانه کنسرو بادمجان در کشور

تاسیس هر نوع کارخانه کنسروسازی در کشور بدون شک می تواند مزایایی با خود به همراه داشته باشد. اما در کنار تمام محصولات و مواد اولیه ای که می توان با استفاده از آنها اقدام به تولید کنسرو نمود، باید به محصولات کشاورزی از جمله بادمجان اشاره کنیم. ایران از جمله کشورهای غنی در تولید مواد اولیه کشاورزی است. پس با تاسیس کارخانه کنسرو بادمجان در کشور دیگر نیازی نیست به کشورهای خارج وابسته بود. ایران به مواد اولیه کشاورزی خارج، کمتر از 2 درصد وابسته است. این یعنی ایران در زمینه تولید مواد اولیه کشاورزی خودکفا بوده و حتی می تواند در این زمینه به صادرات نیز فکر کند. چرا بازرگانان و تاجران برای کسب سود به سراغ واردات مواد غذایی از جمله کنسرو می روند؟

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

به نظر شما بهتر نیست این دسته از افراد اقدام به سرمایه گذاری در کارخانه کنسروسازی نموده و کشور خود را به تولید کننده بزرگی در این حوزه تبدیل کنند؟ بازرگانان می توانند با تولید انبوه کنسروهای آماده و با کیفیت، بازار جهان را در دست گرفته و به سود خوبی نیز دست یابند. پس به طور کلی بهترین روش برای سرمایه گذاری و کسب سود در ایران، شناسایی مواد اولیه و تاسیس کارخانه های فراوری این محصولات است. 

می توان با مقرون به صرفه ترین هزینه، وارد بازار جهانی شد و به بیشترین سود در سطح جهان دست یافت. زیرا تولید کنسرو بادمجان و دیگر کنسروها با کیفیت بالا، هزینه تولید را برای تولید کننده کاهش داده و صادر کننده نیز با هزینه مناسبی اقدام به صادرات این محصولات خواهد نمود. که در نهایت سودی که از صادرات این کالاها به دست می آید، بسیار بالا خواهد بود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا