صادرات کود شیمیایی

صادرات کود شیمیایی

صادرات کود شیمیایی

کودهای شیمیایی از جمله افزودنی های مهم به خاک می باشند که به دلیل وجود مواد مغذی در آنها، می توانند کمیت و کیفیت گیاهان را بهبود دهند. کودهای شیمیایی که به اصطلاح کودهای سیاه و سفید نامیده می شوند دارای انواع گوناگونی بوده و می توانند تا حد زیادی نیاز غذایی گیاهان را برطرف کنند. در واقع با رشد روز افزون جمعیت در نقاط مختلف دنیا نیاز به مواد غذایی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل از مواد گوناگون جهت بهبود عملکرد گیاهان استفاده می کنند؛ چراکه خاک به تنهایی قادر به تامین نیاز گیاهان نیست. کودهای شیمیایی همانطور که از نام آنها مشخص است طی فرآیند شیمیایی به دست می آیند و می توانند در یک مدت زمان کوتاه رشد، عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند. استفاده از کودهای شیمیایی برای اولین بار به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد که بشر در پی تولید محصولات غذایی بیشتر بود ولی امروزه استفاده بی رویه از آنها می تواند سبب آلودگی آب و خاک شود.

کودهای شیمیایی دارای انواع مختلفی می باشند و به شکل پودری، مایع، گاز و گرانوله در بازار موجود می باشند. انواع گوناگون کود شیمیایی به دو دسته کلی ماکرو و میکرو تقسیم می شوند؛ کودهای ماکرو حاوی عناصر پرمصرف مانند ازت، فسفات، گوگرد و منیزیم بوده و کودهای میکرو حاوی عناصر کم مصرف شامل آهن، منگنز، مس و روی می باشند. با توجه به ارزآوری صادرات کود شیمیایی شرکت های وارد کننده تمایل دارند که مازاد تولید را به خارج از کشور صادر کنند و حجم صادرات کود شیمیایی با توجه به نیاز کشاورزان داخلی متغیر است؛ اگر نیاز کشاورزان در یک مقطع زمانی افزایش پیدا کند در نتیجه صادرات کود شیمیایی با محدودیت مواجه خواهد شد.

شرایط و قوانین صادرات کود شیمیایی

صادرات انواع کود شیمیایی باید بر اساس شرایط و ضوابط مخصوص به آن انجام شود و در اینجا برخی از این شرایط را بررسی می کنیم. صادرات انواع کودهای شیمیایی بایستی تحت نظارت دقیق وزارت جهاد کشاورزی صورت بگیرد؛ صادرکنندگان این محصول باید نسبت به صدور مجوز سیستمی در اظهارنامه از طریق سامانه امور گمرکی اقدام کنند. همچنین سازمان ملی صنایع پتروشیمی بر روی روند صادرات انواع کود شیمیایی از جمله اوره نظارت کاملی دارد. همچنین واردات کودهای شیمیایی با ارز دولتی و صادرات آن به کشورهای همسایه ممنوع است.

از جمله مواردی که در هنگام صادرات این محصول به کشورهای مختلف مانند عراق، افغانستان، ترکیه و قطر مورد توجه قرار می گیرد بازار فروش این محصول در کشورهای مذکور است؛ این کشورها دارای مرزهای آبی و خاکی با ایران می باشند و به دلیل کاهش هزینه های حمل و نقل می توان حجم صادرات به آنها را افزایش داد و به درآمد ارزی دست پیدا کرد. از دیگر مواردی که در هنگام صادرات این محصول باید انجام شود می توان به صدور پیش فاکتور اشاره کرد؛ شرکت های صادرکننده باید با توجه به مقصد فروش پیش فاکتور مربوط به آن را برای خریدار ارسال کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا