صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق همانند بسیاری از محصولات دیگر یک تجارت پر سود است و می تواند سبب ارزآوری برای صادرکننده شود. وجود خط مرزی مشترک میان کشور ما و عراق تجارت این محصول کشاورزی را آسان نموده است. با توجه به تولید ۱۵۰ هزار تنی قارچ در کشور تجار و بازرگانان ایرانی می توانند بر روی این محصول سرمایه گذاری کرده و آن را به صورت عمده به این کشور صادر نمایند.

نحوه صادرات قارچ به عراق

جهت صادرات قارچ به عراق بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی و لازم در خصوص بهترین و پرفروش ترین نوع این محصول در بازارهای مصرفی این کشور کسب کرد. مرحله بعدی بازاریابی و مذاکره با بازرگان و وارد کننده های عراقی است؛ همچنین بعد از انجام این مرحله باید وارد مذاکره و امضاء توافق با آنان شد. سپس مطابق با سلیقه بازار مصرف و همچنین سفارش مشتری با کیفیت ترین نوع از این محصول را خریداری و بسته بندی کرد؛ در نهایت بعد از اخذ مجوز و تاییدیه های لازم آن را جهت انتقال به یک شرکت معتبر حمل و نقل سپرد.

نکته: همان طور که در بالا توضیح داده شد کشور عراق از چندین محور اصلی با ایران هم مرز است؛ بنابراین بازارچه ها و پایانه های گمرکی متعددی نیز وجود دارند که می توان در زمینه صادرات این محصول به عراق از آنها کمک گرفت.

⦁ گمرک باشماق در مریوان

⦁ گمرک مهران در ایلام

⦁ گمرک تمرچین در پیرانشهر

⦁ گمرک اروند کنار

⦁ گمرک پرویزخان در قصرشیرین

⦁ بازرگانی خسروی در قصر شیرین

از جمله این گمرکات هستند که در زمینه ارسال و صادرات قارچ به عراق به روش های متنوع فعالیت دارند. برای انجام صادرات خود باید از طریق یکی از این گمرک ها اقدام نمود.

مشخصات قارچ های صادراتی به عراق

لازم به ذکر است که در بین انواع مختلف قارچ ها، قارچ دکمه ای از محبوبیت بیشتری در کشور عراقی برخوردار است؛ با این وجود انواع مختلفی از این محصول در لیست ارسالی به این کشور قرار دارند که هر کدام باید دارای مشخصه هایی باشند تا مورد تایید طرف عراقی قرار بگیرند. در واقع محصول صادراتی به عراق از میان بهترین و ممتاز ترین قارچ ها انتخاب می شود و باید محصول مورد نظر را دست چین کرد؛ به عنوان مثال پایه قارچ ها نباید سیاه و له شده باشند و از لحاظ بیماری و آفت نیز در سلامت کامل باشند. دومین مشخصه این محصول که برای ارسال به عراق در نظر گرفته می شود اندازه یکسان و هم سایز بودن آن ها است؛ چراکه این محصول را باید در بسته های مخصوص بسته بندی کنند و به همین دلیل برای ایجاد زیبایی بهتر است قارچ ها از لحاظ سایز هم اندازه باشند.

نحوه بسته بندی قارچ های صادراتی به عراق

برای صادرات قارچ به عراق موارد زیادی وجود دارند که باید آنها را در نظر گرفت اما مهم ترین آن ها نوع بسته بندی محصول مورد نظر است. با توجه به این که این ماده غذایی خام و دارای بافتی لطیف است بنابراین باید در بسته بندی آن نهایت دقت را به کار برد. لازم است بسته بندی این محصول کشاورزی دارای ویژگی های منحصر به فرد و متفاوتی باشد؛ که این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند.

  • بسته بندی باید به گونه ای باشد که حدالمقدور از له شدن و آسیب دیدگی این محصول جلوگیری کند.
  • بسته بندی و ظروفی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند باید عاری از مواد شیمیایی مضر باشند که سلامت قارچ تا زمان رسیدن به دست مشتری حفظ شود.
  • بسته بندی این محصول کشاورزی باید به گونه ای باشد که قارچ های قرار گرفته در آن قابل دیده شدن باشند.
  • بسته و یا جعبه ای که برای این کار در نظر گرفته خواهد شد باید تا حد امکان زیبا و شکیل باشد.‌

تذکر: تنها مشکل و موانعی که بر سر راه صادرات قارچ به عراق وجود دارد این است که این محصول کشاورزی دارای بافتی لطیف و حساسی است؛ بنابراین فساد پذیری آن بسیار بالا می باشد و به همین دلیل برای انتقال آن باید از تجهیزات و وسایل سردخانه ای پیشرفته استفاده کرد. البته این مسئله جای هیچ گونه نگرانی ندارد؛ چراکه مسافت بین دو کشور اندک است و به همین دلیل می توان محصول را با کیفیت بالا به دست مشتری رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه نمایید.

شرایط صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق همانند صادرات به سایر کشورها دارای شرایطی خاص است که لازم است این شرایط از طرف تجار و بازرگانان ایرانی به صورت دقیق اجرا شوند. قبل از ارسال، محصول مورد نظر باید به تایید وزارت بهداشت رسیده و گواهی بهداشت را کسب نموده باشد. پس از انجام این کار تمام تشریفات گمرکی را طی کرده تا محموله در یک شرایط مناسب به عراق ارسال شود. با توجه به حساسیت بر روی محصول وارداتی در عراق، پس از صادرات محموله به صورت دقیق بررسی می شود؛ بنابراین برای جلب رضایت مشتری بهتر است از مرغوب ترین نوع آن استفاده شده باشد. همچنین وارد کننده های عراقی که در زمینه واردات قارچ فعالیت دارند به برچسب درج شده بر روی بسته های حاوی این محصول بسیار حساس بوده و تاکید دارند که این اطلاعات باید به سه زبان عربی، کردی و انگلیسی درج شوند. علاوه بر این یکی دیگر از شرایط انجام این کار پرداخت تعرفه های تعیین شده از طرف کشور عراق می باشد که قبل از ورود محموله باید به طور کامل پرداخت شوند.

قیمت قارچ در عراق

قیمت قارچ در عراق قیمتی تقریبا متعادل و متناسب با نوع معیشت شهروندان این کشور دارد. اگر بخواهیم در مورد قیمت نوع صادراتی این محصول توضیح دهیم لازم به ذکر است که به دلیل دست چین شدن قارچ صادراتی و انتخاب آن ها از بهترین و با کیفیت ترین نوع، یقینا قیمت مدل صادراتی اندکی گران تر خواهد بود؛ زیرا نوع صادراتی تحت تاثیر هزینه های حمل و نقل و بسته بندی قرار گرفته در نتیجه از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. نکته جالب این است که محصول صادراتی از ایران به عراق از لحاظ کیفی و قیمت قابلیت رقابت با بازارهای جهانی است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا