صادرات انگور

صادرات انگور

صادرات انگور

صادرات انگور یک منبع درآمدزایی برای کشورهای پرورش دهنده این میوه پر طرفدار و خوشمزه است. همه ما با ارزش تغذیه ای انواع انگور آشنا هستیم. خوردن انگور برای سلامتی مزایای زیادی را دارد. بهترین تاکستان های پرورش دهنده انگور صادراتی در ایران، هر ساله چندین هزار تن محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 در حال حاضر، بازارهای کشور روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات انگور شناخته شده هستند. بسیاری از شرکت‌های صادراتی ترجیح می‌دهند بازارهای این دو منطقه را تصاحب کنند.

 انواع انگور برای ارائه به مشتریان خارجی در باغ های انگور برداشت می شود. آنچه برای صادرات انگور بسیار اهمیت دارد توجه به کیفیت انگورها و سالم بودن دانه ها و خوشه های انگور است. جالب آن است که بدانید انگور  در ایران به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شود. اگر نامی از انگور بی دانه، انگور سفید، انگور قرمز، انگور زرد یا انگور یاقوتی شنیدید در واقع به انگورهای صادراتی گفته می شود.

 لازم به ذکر است که صادرات انگور ایرانی برای تبدیل به کشمش هم مورد توجه قرار دارند. در این میان برخی از باغداران، مرغوبترین انگورها را برای تولید بهترین کشمش استفاده می کنند تا بتوانند کشمش های بسیار مغذی و باکیفیت را به مشتریان خارجی ارائه دهند.

 صادرات انگور به عراق، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس درآمد خوبی برای ایران رقم می‌زند. سودآوری از صادرات انواع انگور قابل توجه است، بنابراین شرکت های بازرگانی در تلاش هستند که سهم بیشتری از بازارهای خاورمیانه را به خود اختصاص دهند. انگور ایرانی در تمام جهان شناخته شده است و مشتریان خاص خود را دارد.

در حال حاضر، مهمترین کشورهایی که از نظر صادرات انگور با ایران در رقابت هستند شامل کشورهای چین، استرالیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و ترکیه می باشند. در ادامه این مطلب درباره ارسال انواع انگور به عراق و روسیه صحبت می‌کنیم و سپس به مهمترین نکات در این حوزه می پردازیم.

صادرات انگور

 صادرات انگور به عراق

 چیزی نزدیک به حدود ۳۱۰ هزار هکتار از زمین های مرغوب در سراسر کشور به پرورش انواع انگور اختصاص دارد. بهترین انگور در استان های قزوین، آذربایجان، خراسان  و غیره پرورش داده می شود. صادرات انگور به عراق از مرزهای غربی ایران انجام می‌گیرد. بازارهای کشور عراق به طور کلی برای مبادله میوه و سبزیجات بسیار مناسب هستند. 

مرغوبترین انگورها با بهترین قیمت به تجار عراقی فروخته می شود. اگر تغییرات آب و هوایی در تاکستان انگور شدید نباشد و میوه ها آسیب نبینند، حتی می‌توان این انگورها را با قیمت قابل توجه به بازارهای خارجی ارائه داد.

 صادرات انگور به عراق، شرایط خاص و ویژه را طلب می‌کند. برای فروش کالای ایرانی به تجار و بازرگانان عراقی، کسب اعتماد و جلب اطمینان آنها بسیار اهمیت دارد. علاوه بر اینکه شرکت های صادر کننده باید به اصول صحیح مذاکره آشنا باشند، همچنین با قیمت گذاری صحیح و ارائه محصولات مرغوب، نظر بازارهای کشور عراق را برای انگور ایران جلب خواهند کرد.

با به کارگیری یک روش بازاریابی صحیح و ارتباط نزدیک با تجار عراقی در پایانه های مرزی به راحتی می توان فرآیند صادرات انگور به عراق را توسعه داد. در حال حاضر کشور عراق ارتباط مثبتی از نظر تجارت با ایران دارد. همین، بهترین فرصت برای موفقیت به شمار می رود.

 صادرات انگور به روسیه

 یکی از مبادلات چالش برانگیز برای ارسال انواع میوه، صادرات انگور به روسیه است. بازرگانان و تجار روسی برای خرید میوه و سبزیجات تازه از ایران یا سایر کشورها بسیار حساس و سخت گیر هستند. تمام میوه ها و سبزیجاتی که به روسیه صادر می‌شوند باید از بهترین کیفیت برخوردار باشند.

 برای صادرات انگور به روسیه، قیمت گذاری صحیح و انجام تمام مراحل قانونی و اداری ضرورت دارد. توجه به قوانین گمرکی در روسیه برای ترخیص کالا و بازرسی محموله هم جزو همین قوانین محسوب می‌شود. 

کشور روسیه یک سرزمین سردسیر است بنابراین بازارهای این منطقه، بهترین مکان برای فروش میوه و سبزی از جمله انگور ایران هستند. محصولات کشاورزی ایران، به خصوص محصولات باغی و زراعی در روسیه متقاضیان زیادی دارد.

 اگر می‌خواهید صادرات انگور به روسیه را دنبال کنید باید بدانید که کشور روسیه در مورد استانداردهای ایران سخت گیری خاصی دارد. شاید تصور کنید بهترین انگور را بسته بندی کرده اید اما از نظر قوانین کشور روسیه، این محصول ارزش ارسال ندارد!

 قبل از این که صادرات را به روسیه انجام دهید باید بر سر تمام قوانین و استانداردها با خریدار به توافق برسید. یک ارتباط مثبت و پایدار بین شرکت صادر کننده و مشتری روسی، تمام مشکلات و چالش ها را برطرف می کند.

مهمترین نکات برای صادرات انگور

صادرات انگور همانند صادرات سایر میوه ها و سبزیجات و کالاهای خوراکی، چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد. انتخاب بهترین انگور صادراتی که هم شکل ظاهری عالی داشته باشد و هم از نظر مواد مغذی با کیفیت باشد کار دشواری است و به تجربه نیاز دارد.

 بسیاری از مشتریان خارجی برای خرید انگور ، حساسیت های زیادی را به خرج می دهند. درصدی از آن ها هم ترجیح می دهند انگوری را خریداری کنند که با روش کشت ارگانیک پرورش داده شده است. سلیقه مشتریان خارجی، متفاوت است.

 یکی از مهمترین مشکلاتی که در صادرات انگور وجود دارد پدیده های طبیعی غیر قابل کنترل در تاکستان انگور است. به طور مثال، بارندگی شدید، یخبندان شدید، هجوم آفت های گیاهی که از کنترل باغدار خارج است می‌تواند تمام محصول یک باغ را از بین ببرد. همچنین خشکسالی باعث می‌شود انگورهای مرغوب رشد نکنند. این در حالی است که محصول یک سال برای صادرات کاهش پیدا می کند که در نتیجه یک ضرر بزرگ خواهد بود.

 بهترین انگور صادراتی، انگور بی دانه با رنگ شفاف و درخشان است. انگور ملایر از استان همدان حجم زیادی از بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده است. در کنار این انگور، انگور سیاه و انگور سبز بی دانه هم برای صادرات مناسب هستند.

 کنترل کردن استانداردهای بهداشتی برای پرورش انگور اهمیت دارد. استفاده حداقل از آفت کش های شیمیایی منجر می شود محصولات سالم تر باشند. دریافت مجوزهای صادراتی برای انگور الزامی است.

بسته بندی انگور صادراتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. همانند بسته بندی سایر کالاهای صادراتی، بسته بندی انگور هم باید به گونه‌ای باشد که کوچکترین آسیب به انگورها وارد نشوند. بهترین بسته بندی، سبدهای پلاستیکی هستند که به صورت مشبک ساخته شده و انگورها را از آسیب یا ضربه محافظت می کنند. طراحی بسته بندی و استاندارد آن می تواند موفقیت در صادرات انگور را موجب شود.

صادرات انگور

نگاهی بر قیمت انگور صادراتی

 مسئله قیمت در صادرات انگور بیش از هر چیز اهمیت دارد. خرید و فروش عمده انگور با قیمت مناسب از باغداران انجام می گیرد. شرکت ها با عقد قرارداد با صاحب تاکستان یا  پرورش دهنده انگور در حقیقت، محصولات یک سال را به نوعی برای ارسال رزرو می کنند.

 قیمت انگور با کیفیت جهت ارسال به بازار های خراجی با توجه به آخرین قیمت میوه در بازار داخلی تعیین می شوند. یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که خرید انگورها برای ارسال به دیگر کشورها باید به موقع و در فصل خاص خود انجام شود. نوع بسته بندی به کار رفته و کیفیت آن نیز نقش زیادی بر قیمت تمام شده ی محصول دارد اما با توجه به ارزش افزوده ای که بسته بندی با کیفیت برای محصول ایجاد می کند برگشت سرمایه ای بسیار بالایی خواهد داشت.

 پس از خرید انگور برای ارسال باید در کوتاه ترین فرصت، میوه ها ذخیره و بسته بندی شوند. هر چه فاصله بین بسته بندی تا حمل کمتر باشد، احتمال فاسد شدن آن کمتر است. خرید و فروش انگور بهتر است بدون واسطه میان شرکت بازرگانی و باغدار انجام شود. به این ترتیب قیمت ها در حد متعادل نگه داشته خواهد شد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا