صادرات کشمش

صادرات کشمش ایران

صادرات کشمش

چکیده: برخلاف تولید مناسب انگور که در ایران وجود دارد، از نظر صادرات انگور ایران موفقیت چشمگیری نداشته است و درصد بسیار پایینی از تولید انگور در بخش صادرات حضور داشته است. کشور های حاشیه خلیج فارس و پاکستان از مهمترین کشورهایی وارد کننده انگور ایران می باشند. طبق آمار صادرات کشمش ایران به 80 کشور دنیا انجام می گیرد و صادرات کشمش به عراق، عمان و امارات بسیار پر رونق می باشد.

 

برای ارتباط با فروشندگان عمده نوع محصول را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5818,5817,5816,5819″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

رتبه ایران در تولید انگور و صادرات کشمش 

ایران در زمینه ی صادرات کالا کشاورزی در بسیاری از حوزه ها مانند صادرات خرما، پسته، انجیر خشک و زعفران برخلاف تولید مناسب انگور که در ایران وجود دارد، از نظر صادرات انگور ایران موفقیت چشمگیری نداشته است و درصد بسیار پایینی از تولید انگور در بخش صادرات حضور داشته است. کشور های حاشیه خلیج فارس و پاکستان از مهمترین کشورهایی وارد کننده انگور ایران می باشند. انگور تولید شده در ایران به صورت تازه و خشک آماده مصرف می شود که به بیش از 80 کشور صادر می گردد. کشمش ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و رقیب پرتوانی برای دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده کشمش همچون ترکیه و آمریکا به شمار می رود که با توجه بیشتر به بحث بازاریابی بین الملل می توان با قدرت بیشتری در این بازار حضور یافت.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب  صادرات واردات ایران  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

انگور خشک که نام دیگر این محصول به حساب می آید و طرفداران زیادی در کشور های دیگر دارد، باعث شده تا بیشتر از انگور در صادرات موفق باشد و می توان گفت  بر طبق آمار صادرات کشمش ایران به 80 کشور دنیا بوده است. صادرات کشمش به عراق  و صادرات کشمش به عمان و امارات  بسیار پررونق می باشد.

صادرات کشمش

خدمات باسکول

برای خرید و فروش بهترین انگور و کشمش صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکولاستفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

 

ویژگی های انواع انگور و کشمش در ایران 

یکی از شهرهای ایران که انگور با کیفیت تولید می کند کاشمر است گه صادرات کشمش و خود انگور از این شهر به پاکستان رونق دارد و در گذشته صادرات کشمش به روسیه وجود داشته است. انگورهایی که دانه دار هستند برای صادرات زیاد مناسب نمی باشند مثلا انگور آذربایجان غربی، قزوین، تاکستان و شاهرود از همه نظر دارای کیفیت بالای است و لی دانه دار است که بر روی صادرات خود انگور و صادرات کشمش این انگور تاثیر می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صندوق ضمانت صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

یکی از مهمترین و بزرگترین تولید کنندگان انگور و کشمش در ایران شهر ملایر است و انواع انگور در این شهر تولید می گردد که بهترین نوع آن انگور بی دانه سفید است. صادرات کشمش ملایر رونق بسیاری دارد و به کشورهای زیادی صادر می شود، تولید کنندگان این شهر از برترین صادرکنندگان‌ این محصول می باشند. . مسلما زمانی که تولید انگور در کشور مناسب باشد صادرات این محصول هم رونق خواهد داشت ولی نوع کشت سنتی و استفاده نکردن از دانش روز می تواند بهره وری و تولید انگور را کاهش دهد و برخی از آفت ها در باغ های انگور نیز می تواند سبب مشکل در تولید شود و صادرات کشمش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه صادرات کشمش

به غیر از آفت که تولید را در باغ های انگور تحت تاثیر قرار می دهد، کمبود آب نیز می تواند تولید را کم  و کیفیت محصول را پایین بیاورد. زمانی که آب کم باشد در فصل گرم، گرمازدگی نیز خسارت های زیادی را به باغ انگور وارد می کند و در نهایت محصول خوب که برای تولید این محصول و صادرات آن نیاز است از بین خواهد رفت و افت صادرات بوجود خواهد آمد. از ویژگی های یک انگور خوب و استاندارد، می توان به بی دانه بودن، درشت بودن و شفافیت دانه ها اشاره نمود. صادرات کشمش و انگور نیاز به رعایت اصول زیادی از طرف تولید کنندگان دارد زیرا در بازارهای استاندارد هایی در نظر گرفته می شود که اگر محصولی و یا کالایی به آن سطح نرسیده باشد اجازه ورود کالا داده نخواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اصول مذاکرات تجاری را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

انگور ملایر از جمله محصولاتی است که توانسته است، استاندارد های لازم را به دست بیاورد و یکی از بهترین صادرات کشمش ایران از محصولات این شهرستان می باشد. تنوع در محصول انگور بسیار زیاد است و به انگور سبز بی دانه، انگور سیاه، انگور سبز کشمشی و انگور یاقوتی تقسیم می شوند. انگور سبز بی دانه یکی از بهترین انواع انگور صادراتی است. انگور سبز کشمشی با بالاترین کیفیت در سراسر جهان به فروش می رسد.  با توجه به اینکه ترکیه یکی از تولید کنندگان انگور و این محصول می باشد ولی صادرات کشمش به ترکیه از ایران انجام می شود.

 

 

 ترکیه بزرگترین تولید کننده انگور 

با شنیدن سرزمین انگورها به یاد ترکیه می افتید زیرا از قدیم الایام کشاورزان ترکیه در تولید و کشت انگور بوده اند و در رتبه ششم جهان قرار گرفته است.  این کشور اگرچه در رتبه ششم تولید انگور است ولی در تولید کشمش و صادرات آن در رتبه برتر جهان است.

حدود 40 درصد از انگور تولید شده در این کشور به کشمش تبدیل می شود و بقیه آن به صورت میوه و یا آب میوه به بازار عرضه می گردد. بیشترین مقدار صادرات کشمش ترکیه به صادرات کشمش سلطان مربوط می شود. انگورهای ناحیه دریای اژه برای تولید کشمش بسیار مرغوب هستند و با روش های مختلف خشک می گردند و به بازار عرضه می گردند. ترکیه، صادرات کشمش را به کشورهایی هلند بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و استرالیا انجام می دهد.

صادرات کشمش

ویژگی های صادرات کشمش از آمریکا

بیشترین صادرات کشمش در آمریکا از محصولات کالیفرنیا است. این محصول از مهمترین محصولات خشک شده می باشد. معمولترین کشمش در این کشور به نام بدون هسته تامسون می باشد. ترکیه تنها کشوری است که بیشتر از امریکا صادرات انجام می هد. کمیسیون اداری کشمش در آمریکا وظیفه قیمت گذاری و بررسی کیفیت این محصول را به عهده دارد و بر صادرات این محصول نیز نظارت دارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اتاق بازرگانی ایران و کانادا  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

صادرات کشمش ایران 

ایران توانسته سالانه سه میلیون تن محصول را تولید نماید و نسبت به تولید جهانی در رتبه یازده جهان قرار گرفته اند. در تولید محصول فرآوری شده کشمش ایران در رتبه سوم قرار گرفته است. ایران صادرات این محصول را به بیش از 100 کشور دنیا انجام می‌دهد. بیشترین محصول تولید شده در ایران از نوع زرد، سلطان، سبز و سیاه می باشد.

 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده نوع محصول را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5818,5817,5816,5819″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

 

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا