بهترین نوع درب اتاق خواب

آیا همیشه جدیدترین مدل‌ها به عنوان بهترین نوع درب اتاق خواب شناخته می‌شوند؟ ویژگی‌ها و خصوصیات بهترین نوع درب اتاق خواب چیست؟ چگونه می‌توانیم بهترین درب را برای فضاهای داخلی منزل مانند اتاق خواب انتخاب کنیم؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

بهترین نوع درب اتاق خواب چیست؟

انتخاب یک درب مناسب، کاربردی و زیبا برای اتاق خواب از الزامات هر خانه است. دقیقاً همان‌طور که انتخاب یک پنجره دوجداره برای اتاق خواب بسیار مهم است. معمولاً قیمت پنجره دوجداره با توجه به کارخانه سازنده، ویژگی‌ها و نوع آن متفاوت است، اما همیشه بهترین و ارزانترین قیمت‌ها را در بازار باسکول پیدا می‌کنید.

از آنجایی که اتاق خواب در اصل خصوصی‌ترین فضا در هر خانه به حساب می‌آید، بنابراین باید در انتخاب لوازم این اتاق هم بسیار دقت کنیم. حالا چگونه می‌توانیم بهترین نوع درب اتاق خواب را انتخاب کنیم؟ لیست زیر که شامل بهترین مدل در اتاق خواب شیک است، به شما در انتخاب نهایی بسیار کمک می‌کند.

1- درب تمام چوب

درب‌های تمام چوب دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند که با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی سِت می‌شوند.
درب‌های چوبی معمولاً دارای کیفیت بسیار بالا و مقاوم در برابر انواع ضربه و فشار هستند.
این مدل از درب‌های اتاق خواب در برابر حرارت و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و طول عمر آن‌ها نیز بالاست. به همین دلیل از لحاظ دوام و ماندگاری گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.
درب‌های تمام چوب معمولاً از جنس چوب‌های گران و مقاوم مانند چوب روسی، چوب بلوط، چوب راش و گردو هستند.

علاوه بر درب‌های چوبی برای فضاهای داخلی منزل، درب‌های ضدسرقت نیز برای ورودی منزل و آپارتمان استفاده می‌شود. قفل این درب‌ها کاملاً ضدسرقت است و جنس درب از چوب‌های محکم و بادوام است. قیمت درب ضدسرقت به عوامل مختلفی مانند طرح، اندازه و شرکت تولیدکننده بستگی دارد.

2- درب اتاق خواب ام دی اف (MDF)

اگر به دنبال درب‌های ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر در مقایسه با درب‌های تمام چوب هستید، درب اتاق خواب ام دی اف با انواع روکش چوب‌های طبیعی برای شما بهترین گزینه هستند.
این درب‌ها برای افرادی مناسب است که به دنبال تلفیق زیبایی چوب و قیمت مناسب با یکدیگر هستند.
کارآیی و طول عمر بالا و مقاومت در برابر گرما و رطوبت از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های ام دی اف هستند.

3- درب پلای وود (Pollywood)

درب پلی وود نوعی درب ضدِآب است که در مناطق مرطوب مانند شهرهای شمالی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این درب‌ها به دلیل وزن سبک‌تر در مقایسه با ام دی اف و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت معمولاً محبوبیت بیشتری دارند و یک گزینه کاملاً کاربردی به حساب می‌آیند.
قیمت درب‌های پلی وود معمولاً اندکی بیشتر از درب‌های ساده است، اما میزان دوام و مقاومت آن‌ها بسیار بیشتر است.

برای اطلاع از آخرین قیمت کرکره برقی به صورت عمده می‌توانید در بازار باسکول به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و فروشندگان عمده این کالا ارتباط بگیرید و کالای موردنظر خود را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید.

4- درب اتاق خواب اچ دی اف (HDF)

درب‌های اچ دی اف نوعی از تخته فیبر با چگالی بالا هستند که برای ساخت انواع درب چوبی، کابینت و کمد از آن‌ها استفاده می‌شود.
درب‌های اچ دی اف بسیار نازکتر از سایر انواع درب هستند و مقاومت آن‌ها در برابر آب اندکی بیشتر از درب‌های ام دی اف است.
قیمت این درب‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل در انواع پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری بسیار پرکاربرد هستند.

5- درب‌ اتاق سی ان سی (CNC)

درب‌های سی ان سی یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع در هستند که به فضای شما زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی می‌بخشند.
این درب‌ها در ابعاد و اندازه‌های بسیار مختلف با طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.
از آنجایی که طرح‌های خاص و زیبایی با استفاده از دستگاه‌های حکاکی روی این درب‌ها ایجاد شده است، از این درب‌ها در مکان‌های مختلف مانند سالن‌های همایش و دفاتر اداری نیز استفاده می‌شود.

6- درب اتاق پی وی سی (PVC)

درب‌های پی وی سی یکی از درب‌های پرکاربرد برای محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی است و مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت از خود نشان می‌دهد.
این درب‌ها از یک کلاف پی وی سی و پنل ام دی اف تشکیل می‌شوند و تقریباً دارای خاصیت ضدِآب هستند.
قیمت درب‌های پی وی سی در مقایسه با سایر درب‌های ضدآب مقرون‌به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر است و به همین دلیل برای سفارش‌های انبوه گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

برای اطلاع از آخرین قیمت درب آکاردئونی به صورت عمده می‌توانید در بازار باسکول به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و فروشندگان عمده این کالا ارتباط بگیرید و کالای موردنظر خود را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید.

7- درب اتاق خواب اچ پی ال (HPL)

درب HPL یکی از انواع مدل در اتاق خواب شیک به حساب می‌آید که زیبایی و جذابیت آن در مقایسه با سایر انواع درب بیشتر است.
این درب‌ها در مقایسه با درب‌های HDF کمی براق‌تر و زیباتر هستند و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین انواع درب اتاق خواب به حساب می‌آیند.
برای ساخت درب‌های اچ پی ال از ورقه‌های کاغذ فشرده‌شده روی سطح در استفاده می‌کنند و به همین دلیل مقاومت درب‌های اچ پی ال در برابر رطوبت و حرارت بیشتر است.

8- درب اتاق خواب وکیوم

درب وکیوم یکی از جدیدترین درب اتاق خواب به حساب می‌آید که با استفاده از مستحکم‌ترین روکش‌ها با کمترین ضخامت روی سطح درب تولید می‌شود.
استفاده از روکش برای درب‌های اتاق باعث افزایش مقاومت و دوام درب‌های چوبی شده و زیبایی آن‌ها را چندبرابر می‌کند.
این درب‌ها دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند و به راحتی با انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شوند.

بررسی مزایا و معایب انواع درب اتاق خواب

هرکدام از انواع درب اتاق خواب دارای مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود هستند و به همین دلیل از هز کدام از آن‌ها در شرایط خاصی استفاده می‌شود. در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب بهترین انواع درب اتاق خواب با یکدیگر پرداخته‌ایم. به نظر شما کدام درب برای اتاق خواب شما مناسب‌تر و کاربردی‌تر است؟

نام بهترین نوع درب اتاق خوابمزایامعایب
درب تمام چوبطرح و رنگ بسیار زیبا و خاص، استحکام و مقاومت بالا، رنگ‌پذیری خوب، بسیار باکیفیت و جذابقیمت بسیار بالا، مدت زمان آماده‌سازی طولانی، گران بودن تجهیزات و مواد اولیه، مراحل نگهداری سخت و دشوار 
درب ام دی اف (MDF)مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و تغییرات دما، ضدِآب، طرح و رنگ متنوعطول عمر کمتر در مقایسه با در تمام چوب، امکان پوسیدگی و خرابی در طول زمان
درب پلای وود (Pollywood)وزن سبکتر و مقاومت بالاتر، سازگار با محیط زیست، دوام و ماندگاری بیشترعدم زیبایی و ظرافت در طراحی و تولید، حالت مصنوعی
درب اچ دی اف (HDF)قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه، طرح و رنگ متنوع، مناسب برای پروژه‌های بزرگاستقامت و دوام پایین در برابر ضربه و فشار، کمبود امنیت، کیفیت پایین و بافت ضعیف چوب
درب سی ان سی (CNC)کیفیت و طول عمر بالا، قیمت مناسب، زیبایی و ظرافت در طرحمحدودیت در زمینه اجرای طرح‌های منحنی، محدودیت در تولید
درب پی وی سی (PVC)قیمت مناسب، دارای عایق میانی و دو رویه چوب، روکش مشابه با طرح چوبعدم امکان ترمیم روکش، مقاومت و دوام کمتر، تنوع و زیبایی کمتر
درب اچ پی ال (HPL)مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت،  ضربه و خش، امکان سفارشی‌سازی طرح و رنگکیفیت پایین‌تر در مقایسه با درب تمام چوب و MDF، طول عمر کمتر، مقاومت و دوام کمتر 
درب وکیوممقاومت و دوام بالا در برابر رطوبت، سازگار با محیط زیست، تنوع طرح و رنگ بالاکیفیت و دوام پایین، روکش بسیار نازک

ویژگی‌های بهترین نوع در اتاق خواب چیست؟

اگر به دنبال این هستید تا دکوراسیون منزل شما خاص و منحصربه‌فرد به نظر برسد، باید به تک‌تک عناصر داخلی منزل توجه کنید. درب‌های اتاق معمولاً یکی از عناصر داخلی هستند که زیاد به چشم می‌آیند و به همین دلیل هم تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارند. برای اینکه بهترین نوع درب اتاق خواب را برای منزل خود انتخاب کنید، حتماً به نکات زیر دقت کنید.

  • جنس درب اتاق خواب را با توجه به سرمایه اولیه و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید تا همه‌چیز با هم هماهنگ باشند.
  • طرح، رنگ، مدل و اندازه درب اتاق باید با توجه به اندازه‌های استاندارد و متراژ کلی فضا انتخاب شود. برای مثال اگر متراژ اتاق خواب کم است، بهتر است تا درب اتاق را به سمت بیرون بازشو انتخاب کنید.
  • درب اتاق به اندازه کافی عایق صدا باشد.

انواع سبک‌های درب اتاق خواب چیست؟

در‌های اتاق خواب علاوه بر جنس و مصالح داخلی بر اساس سبک و مدل طراحی نیز طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • درب اتاق خواب مدرن
  • درب اتاق خواب مینیمال
  • درب اتاق خواب نئوکلاسیک
  • درب اتاق خواب مینیمال
  • درب اتاق خواب کلاسیک

تنوع بالای مدل انواع درب‌های اتاق خواب به شما این فرصت را می‌دهد تا رنگ و طرح درب اتاق را با توجه به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. انتخاب شما کدام مدل درب اتاق است؟

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا