انواع لباس

خانم و آقای خوش‌تیپ و جذاب! اگر شما هم با پوشیدن هر لباسی هنوز این احساس را دارید که استایلتان جذاب و خاص نیست، پس مطالعه این مقاله برای شما ضروری است. زیرا در این مقاله به معرفی انواع لباس زنانه و مردانه و بهترین مدل ست کردن هر کدام از لباس‌ها پرداخته‌ایم. اگر شما هم به دنبال خرید لباس عمده با بهترین قیمت در بازار هستید، بازار باسکول فرصتی استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

انواع لباس زنانه

یکی از مزیت‌هایی که بانوان در هنگام انتخاب لباس و استایل مورد علاقه خود دارند، این است که تنوع لباس‌هایشان بسیار زیاد است و هر روز نیز بر این تنوع اضافه می‌شود. پس شما بانوی عزیز به راحتی می‌توانید هر روز با لباس‌هایتان ست‌های متنوع بزنید و هیچ‌وقت هم استایلتان تکراری نباشد. اگر شما خریدار یا فروشنده انواع پوشاک عمده هستید، بازار باسکول فرصتی استثنایی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

1- مانتو

مانتوها بخش مهمی از استایل روزانه و رسمی یک خانم هستند که اندازه آن‌ها معمولاً از کوتاه تا بلند متغیر است. علاوه بر این، جنس پارچه مانتوها نیز بسیار متنوع است و همین باعث می‌شود تا هر مدل از مانتوها برای یک جشن و مجلس خاصی کاربرد داشته باشند. آیا می‌دانید کدام پارچه برای دوخت مانتو مجلسی و کدام پارچه برای دوخت مانتو تابستانه مناسب است؟

  • مانتو با پارچه نخی: پارچه‌ای خنک و راحت، مناسب برای مانتوهای تابستانی
  • مانتو با پارچه ژاکارد: پارچه‌ای لوکس و گران قیمت با طرح‌های برجسته، مناسب برای انواع مانتو مجلسی
  • مانتو با پارچه جین: پارچه‌ای بسیار محبوب و کاربردی از پنبه، مناسب برای انواع شلوار، مانتو، کت و دامن پاییزه و بهاره
  • مانتو با پارچه کرپ: پارچه‌ای بسیار کاربردی و شیک از جنس پشم، پلی استر یا ابریشم، مناسب برای انواع مانتو شیک و شومیزهای مجلسی
  • مانتو با پارچه لینن: پارچه‌ای خنک و راحت، مناسب برای مانتوهای غیررسمی و تابستانه

2- شلوار

شلوارهای زنانه یکی از آیتم‌های همیشگی و پرکاربرد در استایل بانوان به حساب می‌آیند و تنوع بسیار بالایی از لحاظ جنس و مدل دارند. در هنگام دوخت و خرید شلوار زنانه باید به مواردی مانند زیبایی ظاهری، کیفیت و دوام بالای پارچه، ایستایی شیک و مناسب شلوار روی بدن، راحتی در شستشو و اتو توجه کنید. اگر شما هم به دنبال خرید شلوار عمده با بهترین قیمت در بازار هستید، باسکول برای شما بهترین انتخاب است.

  • شلوار از جنس پارچه گاباردین: پارچه‌ای شیک با بافت ابریشم مانند و چروک‌پذیری کم، مناسب برای شلوارهای رسمی و اداری
  • شلوار از جنس جین کش: پارچه‌ای بادوام و بسیار محبوب و با کشسانی ایده‌آل، مناسب برای شلوارهای غیررسمی و کژوال مانند شلوار چسبان، جاگر، مام استایل و اسکینی
  • شلوار از جنس پارچه فاستونی: پارچه‌ای با ایستایی بی‌نظیر و دوام بالا، مناسب برای مدل‌های رسمی، راسته، دم پا گشاد و شلوارهای تابستانه

3- شومیز

شومیز یکی از انواع لباس زنانه است که در اندازه‌ها و مدل‌های خاص و منحصربه‌فردی طراحی و دوخته می‌شود. شومیزها معمولاً تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارند و به راحتی با هر استایلی ست می‌شوند. تنوع طرح و رنگ شومیز باعث شده است تا این لباس‌ها برای انواع جشن‌ها، مراسم رسمی و غیررسمی، استفاده روزانه و دورهمی‌های دوستانه مناسب باشند.

4- بلوز و تیشرت زنانه

بلوز و تیشرت زنانه معمولاً از جنس پارچه‌های خنک و آزاد و برای استفاده در منزل تولید می‌شوند. معمولاً بلوزها آستین بلند و تیشرت‌ها آستین کوتاه هستند و به همین دلیل شما برای انتخاب مدل مورد نظر خود حق انتخاب بالایی دارید. بلوز را می‌توانید با انواع شلوار، دامن یا شلوارک در منزل استایل کنید.

5- لباس اسپرت و ورزشی زنانه

لباس‌های ورزشی زنانه دارای تنوع بسیاری مانند انواع لگ، تاپ ورزشی، کلاه، شلوارک و اورال ورزشی هستند که معمولاً از جنس پارچه‌های لاکرا، پنبه خالص، کتان و میکروفایبر تولید می‌شوند. این لباس‌ها فقط برای زمان ورزش مناسب هستند و به شما اجازه می‌دهند تا مدت زمانی طولانی را به راحتی به انجام ورزش بپردازید.

6- کت تک یا کت و شلوار زنانه

کت و شلوارهای زنانه یکی از استایل‌های شیک و خاص برای بانوان به حساب می‌آیند و شما با انتخاب ست کت و شلوار دیگر دغدغه ست کردن شلوار و کت به صورت جداگانه را ندارید. تنوع طرح، رنگ و مدل کت و شلوارهای زنانه بسیار زیاد است و شما به راحتی می‌توانید از این ست برای مراسم جشن و جلسات اداری استفاده کنید.
اگر کت تک دارید و به دنبال یک استایل شیک و جذاب برای جلسات اداری و پوشش روزمره خود می‌گردید، از این ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید.
ست کردن رنگ قرمز: آبی، زرد، سفید، مشکی
ست کردن رنگ آبی آسمانی: رنگ زرشکی، بادمجانی و سفید
ست کردن رنگ صورتی: سفید، طوسی، آبی فیروزه‌ای و قرمز
ست کردن رنگ قهوه‌ای: رنگ کرم، بژ، خردلی و مشکی

7- دامن

دامن یکی از لباس‌های زنانه است که تقریباً راه خود را به تمام استایل‌های بانوان باز کرده است. به همین دلیل نیز تنوع مدل‌های دامن بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز کاربرد خاص و منحصربه‌فرد خود را دارند. لیست انواع دامن و کاربرد آن‌ها عبارت است از:
دامن مینی: دامن کوتاه تا روی ران، مناسب فصل تابستان و دختران نوجوان
دامن میدی: دامنی کوتاه و مناسب برای استفاده روزانه
دامن ماکسی: دامنی بلند تا زیر پا و مناسب برای لباس مجلسی و مهمانی شبانه

8- جوراب زنانه

جوراب‌ها بخشی از لباس‌های هر خانم به حساب می‌آید که زیبایی خاص و ظریفی به استایل آن‌ها می‌بخشد. در این زمینه نیز خانم‌ها حق انتخاب زیادی دارند و انواع جوراب‌های مختلف در رنگ، طرح و اندازه متنوع در بازار وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جورابشان را نیز با توجه به استایل خودشان انتخاب کنند. برخی از انواع مدل‌های جوراب زنانه عبارتند از:

  • جوراب کالج زنانه
  • جوراب قوزکی
  • جوراب نیم ساق
  • جوراب ساقدار
  • جوراب شلواری
  • جوراب روفرشی
  • جوراب بالای زانو

9- شال و روسری

شال یا روسری بخشی جدانشدنی از لباس یک زن ایرانی به حساب می‌آید که تاثیر مستقیمی در میزان زیبایی و استایل بانوان دارد. انواع شال و روسری در جنس، طرح، رنگ و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد که به بانوان این امکان را می‌دهد تا طرح و رنگ مورد علاقه خود را با توجه به سلیقه و استایل خود انتخاب کنند.

10- پالتو و بارانی زنانه

پالتوها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عناصر یک تیپ شیک زمستانه هستند و معمولاً در طرح‌ها و مدل‌های مختلف دوخته می‌شود. جنس پارچه پالتو تاثیر مستقیمی بر زیبایی و استایل شما دارد، به همین دلیل همیشه بهترین پارچه‌‌ها را برای دوخت یا خرید پالتو زمستانی خود انتخاب کنید. از آنجایی که پالتوها علاوه بر گرم کردن بدن باید زیبایی خاصی هم داشته باشند، به همین دلیل جنس پارچه اهمیت زیادی دارد. بهترین پارچه برای پالتو عبارت است از:

  • پارچه کشمیر
  • پارچه مخمل کبریتی
  • پارچه فلانل
  • پارچه فلیس

11- لباس مجلسی زنانه، انواع لباس زنانه

لباس مجلسی زنانه یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین نوع لباس در میان بانوان به حساب می‌آید که همیشه برای انتخاب و خرید آن دقت و زمان زیادی را صرف می‌کنند. برخلاف اینکه خانم‌ها لباس مجلسی را فقط به مدت چند ساعت کوتاه در یک جشن و مهمانی به تن می‌کنند و پس از اتمام جشن هم معمولاً در مراسم‌های مشابه از آن استفاده نمی‌کنند، اما همیشه بیشترین پول و زمان را برای خرید آن صرف می‌کنند.
از آنجایی که تنوع مدل لباس‌های مجلسی زنانه زیاد است، در ادامه فقط به چند مدل از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های لباس مجلسی زنانه پرداخته‌ایم.

  • لباس مجلسی مدل ماهی: لباس مدل ماهی برای افرادی با اندام ساعت شنی و گلابی گزینه بسیار مناسبی است. این مدل از لباس کاملاً بلند و تمام‌قد است و از قسمت بالای زانو یا میانه ران تنگ شده و در پایین پف‌دار می‌شود.
  • لباس مجلسی پفی: لباس پفی از قسمت کمر به پایین کاملاً باز و پف‌دار می‌شود و همیشه انتخاب مناسبی برای لباس‌های مجلل و باشکوه است.
  • لباس ماکسی بلند: لباس مجلسی ماکسی معمولاً بلند و تا روی زمین کشیده می‌شود. میزان باز یا بسته بودن لباس ماکسی به طرح و مدل آن بستگی دارد و شما می‌توانید مدل دلخواه خود را از تنوع بالای موجود در این لباس‌ها انتخاب کنید.
  • لباس مجلسی میدی: لباس‌های میدی معمولاً تا زانو یا ساق پا هستند و در طرح و رنگ‌های مختلفی طراحی و دوخته می‌شوند. این لباس‌ها برای جشن‌ها و مراسم رسمی گزینه مناسب‌تری هستند.
  • لباس مجلسی پرنسسی: لباس مجلسی پرنسسی یکی از انواع لباس دخترانه شیک است که مدل و رنگ آن دقیقاً شبیه لباس پرنسس‌ها و شخصیت‌های کارتونی است. این لباس‌ها برای دختران نوجوان گزینه بسیار مناسبی است.

انواع لباس مردانه

بهترین استایل برای آقایان این است که لباس‌های خود را با توجه به مدل اندامشان انتخاب کنند. لباس‌ها تاثیر مستقیمی بر استایل و بالطبع میزان قدرت و اعتماد به نفس آن‌ها دارد و به همین دلیل کوچکترین جزئیات هم ارزش بسیار زیادی پیدا می‌کند.

1- انواع لباس مردانه؛ پیراهن مردانه

پیراهن مردانه یکی از لباس‌هایی است که در هر استایلی به شدت کاربرد دارد و نه تنها با کت و شلوار بلکه به صورت تنهایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیراهن مردانه دارای دو دسته‌بندی کلی است که عبارتند از:
پیراهن مردانه رسمی: پیراهنی با رنگ، مدل و دوخت رسمی که برای زیر کت و شلوارهای رسمی مردانه و جلسات اداری گزینه بسیار مناسبی هستند.
پیراهن مردانه غیررسمی: طرح، رنگ و دوخت این دسته از پیراهن‌ها برای استفاده روزمره مناسب است و استایل راحت و آزادی را به شما می‌بخشد.

2- تیشرت مردانه

تیشرت‌ها دارای آستین‌های کوتاه و رنگ‌های شاد و رسمی هستند و برای استایل‌های غیررسمی و استفاده روزمره گزینه بسیار خوبی هستند. یقه تیشرت‌ها معمولاً گرد است و برای تابستان بسیار پرطرفدار هستند. از آنجایی که تیشرت‌ها تقریباً در لیست خرید همیشگی آقایان قرار دارند، جنس پارچه آن‌ها بسیار مقاوم و از لحاظ قیمتی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. برای خرید پیراهن عمده مردانه با قیمت‌های رقابتی فقط کافیست تا وارد بازار باسکول بشوید.

3- هودی مردانه

هودی مردانه گزینه مناسبی برای فصل‌ پاییز و هوای زمستانی هستند که استایل را بسیار خاص و شیک نشان می‌دهند. هودی مردانه در طرح و رنگ‌های مختلف موجود است و با انواع شلوار و استایل‌های مختلف قابل ست کردن است.

4- شال و کلاه مردانه

شال و کلاه مردانه یکی از گزینه‌های لوکس و خاص‌پسند برای استایل‌های زمستانی آقایان به حساب می‌آید و با پالتوهای بلند و رسمی به خوبی ست می‌شوند. البته مدل‌های مختلفی از دستکش مردانه نیز در بازار موجود است که به راحتی با هر استایلی ست می‌شود.

چگونه انواع لباس را با هر استایل ست کنیم؟

لباس‌ها تاثیر مستقیمی بر روحیه، حال و هوا و حتی انتخاب طرز برخورد دیگران با ما دارند. بنابراین انتخاب پوشش مناسب و بهترین نوع لباس برای هر مناسبت خاص از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما هیچ وقت با استایل روزانه خود به یک مصاحبه رسمی نمی‌روید یا اینکه با کت و شلوار در پیاده‌رو قدم نمی‌زنید! آشنایی با انواع لباس و کاربرد هر کدام از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا همیشه شخصی خوش استایل و تاثیرگذار باشید. انتخاب با شماست!

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا