مراحل ساخت شیشه

مراحل ساخت شیشه

مراحل ساخت شیشه

شیشه یکی از پرکاربردترین مواد در صنایع مختلف به شمار می آید که عمدتا از آن در ساختمان سازی استفاده می شود. تولید شیشه قدمت بسیار زیادی دارد و مراحل ساخت شیشه در حال حاضر به نسبت سال های اولیه ی تولید آن با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. در گذشته تنها امن تولید یک رقم شیشه در کوره های بسیار کوچک وجود داشت و این در حالی است که در حال حاضر ارقام متعددی شیشه از جمله شیشه سکوریت، دودبند، لمینت، دوجداره و غیره در کارخانه های متعددی با تجهیزات بسیار پیشرفته تولید و در بازار عرضه می شود.

برای تولید شیشه از کوره های مخصوص استفاده می شود که می توان آن را به دو دسته ی کوره بوته ای و کوره مخزنی تقسیم کرد. به صورت کلی مراحل ساخت شیشه به نسبت نوع آن کمی متفاوت می باشد اما به صورت کلی می توان موارد زیر را به عنوان اصول کلی مراحل ساخت شیشه بیان کرد:

  1. پودر کردن مواد اولیه
  2. ایجاد ترکیب شیمیایی شیشه از طریق مخلوط کردن آب و مواد اولیه
  3. انتقال مواد اولیه ترکیب شده با آب به کوره جهت تولید خمیر شیشه
  4. جداسازی ناخالصی از خمیر شیشه (این فرآیند منجر به بی رنگ شدن خمیر شیشه می شود)
  5. فرم دهی به خمیر شیشه
  6. برش نهایی و صاف کردن لبه های شیشه

در نظر داشته باشید که نوع کوره و تجهیزات استفاده شده در طول مراحل ساخت شیشه به صورت مستقیم بر روی کیفیت نهایی محصول تاثیر دارد.

ساخت شیشه سکوریت

ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که مراحل ساخت شیشه سکوریت به چه صورت است؟ در وهله اول باید این نکته را بدانید که شیشه ها طبق روال معمولی همانطور که در بالا توضیح داده شد تولید می شوند و در مرحله دوم برای سکوریت شدن به کوره های حرارتی انتقال پیدا می کنند تا مراحل بعدی را طی کنند. در نظر داشته باشید که شیشه قبل از انتقال به کوره حرارتی باید به فرم دلخواه تولیدکننده تبدیل شود چرا که شیشه های سکوریت نسبت به نمونه های معمولی از استحکام 7 برابری برخوردارند و عملا شکل دهی به آنها پس از خروج از کوره غیرممکن است و ممکن است منجر به شکسته شدن شیشه شود.

شیشه ها در کوره های مخصوص به دمای 625 درجه سانتیگراد می رسند و پس از خروج از کوره سریعا برای طی کردن فرآیند سرد کردن به خنک کننده های مخصوص منتقل می شوند. در صورتی که مراحل ساخت شیشه سکوریت به درستی و با استفاده از کوره های پیشرفته طی نشود، محصول نهایی به صورت موج دار یا به همراه خط و خش تولید می شود.

بهترین شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یکی از پرفروش ترین ارقام شیشه به شمار می آید که به واسطه ی مقاومت بالایی که در برابر حرارت و ضربه دارد به انتخاب اول افراد فعال در زمینه ساختمان سازی تبدیل شده است. تقاضای بالا برای خرید شیشه سکوریت سبب شده شرکت های متعددی فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه انواع شیشه سکوریت در بازار آغاز کنند؛ این شرکت ها در ساخت این محصول از مواد اولیه با کیفیت های متفاوتی استفاده می کنند که این موضوع در نهایت بر روی قیمت و کیفیت نهایی محصول تاثیر خواهد داشت.

به صورت کلی می توان بهترین شیشه سکوریت را ارقامی دانست که در تولید آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد و محصول نهایی فاقد خط و خش باشد. برای خرید بهترین برند شیشه سکوریت می توانید از تولیدکنندگان و فروشندگان عمده حاضر در بازار باسکول کمک بگیرید و به صورت مستقیم و بدون واسطه با ده ها فروشنده ارتباط برقرار کنید. 

نوع کوره استفاده شده برای تولید شیشه سکوریت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی کیفیت شیشه سکوریت به حساب می آید. در واقع می توان گفت که هرچه تجهیزات بکار رفته برای تولید این شیشه پیشرفته تر باشد محصول باکیفیت تری تولید می شود. 

در حال حاضر شرکت های زیادی در داخل و خارج از کشور نسبت به تولید شیشه سکوریت اقدام کرده اند که هر یک از آنها محصولات خود را با کیفیت ها و قیمت های متغیری روانه بازار می کنند. انتخاب بهترین برند شیشه سکوریت کاملا سلیقه ای می باشد اما به صورت کلی می توان از شرکت هایی که شیشه های سکوریت را با ایمنی بالا، بدون موج، فاقد خط و خش، مقاوم در برابر حرارت و ضربه، متریال عالی و غیره تولید می کنند به عنوان بهترین برند شیشه سکوریت یاد کرد. 

انواع شیشه سکوریت

استحکام 7 برابری شیشه سکوریت به نسبت ارقام دیگر سبب شده از آن در ساخت درب و پنجره، نمای شیشه ای، پارتیشن های اداری، ویترین فروشگاه ها، ماشین و غیره استفاده شود. یکی از موضوعاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند انتخاب بهترین رقم از بین انواع شیشه سکوریت موجود در بازار می باشد. 

به صورت کلی می توان انواع شیشه سکوریت را به دو دسته ساده و رنگی تقسیم بندی کرد که هر یک از آنها در ضخامت ها و طرح های مختلفی تولید و در اختیار خریداران قرار داده می شود. از جمله انواع شیشه سکوریت رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیشه سکوریت دودی
  • شیشه سکوریت مسی
  • شیشه سکوریت مشجر
  • شیشه سکوریت رفلکس
  • شیشه سکوریت سبز
  • شیشه سکوریت آبی
  • شیشه سکوریت طلایی

در نظر داشته باشید که رنگ شیشه تاثیری بر روی کیفیت محصول ندارد و صرفا انتخاب آن به سلیقه ی شما بستگی دارد. انواع شیشه سکوریت با ضخامت های متفاوتی از جمله 4 میلیمتر، 6 میلیمتر، 10 میلیمتر و غیره در بازار عرضه می شوند که در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. لازم به ذکر است که رنگ، ضخامت، جنس و کیفیت به صورت مستقیم بر روی قیمت انواع شیشه سکوریت تاثیر دارد.

بررسی انواع شیشه سکوریت مغازه

مقاومت بالا و امنیت بسیار زیاد از جمله مهم ترین فاکتورهای شیشه مغازه است که برای رسیدن به این مهم می توان از شیشه های سکوریت استفاده کرد. از جمله پرفروش ترین انواع شیشه سکوریت مغازه می توان به ارقام پوشش دار و دودبند اشاره کرد که به واسطه ویژگی هایی که دارند توانسته اند نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های انواع شیشه سکوریت مغازه بالا بردن ضریب امنیت مغازه ها و فروشگاه ها می باشند. بنابراین باید انواع شیشه سکوریت مغازه را از فروشگاه های معتبر خریداری کرد و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمود. 

انواع ریل شیشه سکوریت

ریل شیشه سکوریت از جمله یراق آلات ضروری برای نصب شیشه سکوریت می باشد که در انواع مختلف با قیمت های متغیری در بازار عرضه می شود. در نظر داشته باشید که وظیفه ی انواع ریل شیشه سکوریت سهولت باز و بسته کردن می باشد و با توجه به اینکه درب و پنجره ها ممکن است در طول روز به مراتب باز و بسته شوند، انتخاب نوع باکیفیت ریل شیشه سکوریت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انواع ریل شیشه سکوریت موجود در بازار را می توان به دو دسته وارداتی و ایرانی تقسیم بندی کرد که توسط شرکت های متعددی تولید و در بازارهای سراسر کشور عرضه می شوند. در نظر داشته باشید که قیمت انواع ریل شیشه سکوریت به نسبت نام برند سازنده، کشور تولیدکننده، کیفیت، اندازه و غیره متغیر می باشد. 

از جمله انواع پرفروش ریل شیشه سکوریت می توان به ریل فکی، ریل اسپایدری و غیره اشاره کرد که عموما از جنس استیل و آلومینیوم می باشند. معمولا از ریل شیشه سکوریت اسپایدری به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی دارد برای درب حمام و سرویس بهداشتی یا استخر که دارای رطوبت بسیار زیادی می باشند، استفاده می شود. 

خرید و فروش انواع ریل شیشه سکوریت به صورت حضوری و آنلاین از طریق پلتفرم های متعددی صورت می گیرد که روش آنلاین تا حد زیادی با حذف واسطه های متعدد و فراهم کردن زمینه ارتباطی مستقیم خریدار و فروشنده به صورت چت یا تلفن، در زمان و هزینه های دو طرف خریدار و فروشنده تاثیر خواهد داشت. برای خرید انواع ریل شیشه سکوریت می توانید از تامین کنندگان حاضر در بازار باسکول کمک بگیرید.

انواع پاسار شیشه سکوریت

از انواع پاسار شیشه سکوریت برای زیبایی بخشیدن به نمای درب و پنجره، مهار کردن شیشه، جلوگیری از لرزش شیشه و غیره استفاده می شود. انواع پاسار شیشه سکوریت از جنس های مختلفی از جمله آلومینیوم و استیل تولید می شوند که جزء باکیفیت ترین ارقام پاسار شیشه سکوریت به شمار می آیند؛ اما می توان در بازار انواع پاسار شیشه سکوریت آهنی، پلاستیکی، فولادی و غیره را نیز مشاهده کرد. در نظر داشته باشید که قیمت انواع پاسار شیشه سکوریت به نسبت جنس، ابعاد و نام شرکت سازنده متغیر می باشد. 

نتیجه گیری

مراحل تولید شیشه در سال های اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده است و انواع متعدد شیشه در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار عرضه می شود. شیشه سکوریت یکی از ارقام شیشه می باشد که توانسته است به واسطه ی ویژگی ها و مزیت های متعددی که دارد جایگاه ویژه ای در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی پیدا کند، تا جایی که در حال حاضر به عنوان بهترین نوع شیشه برای مغازه ها، پاساژها و غیره به حساب می آید و همواره افراد زیادی به دنبال خرید آن می باشند. بنابراین می توان از شیشه سکوریت به عنوان بهترین انتخاب برای نمای ساختمان، تولید درب و پنجره، ماشین و غیره یاد کرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات سامانه باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا