حمل و نقل زمینی به روسیه

حمل و نقل زمینی به روسیه

حمل و نقل زمینی به روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان که در شمال اوراسیا ‌اقع شده است و از نظر حغرافیایی با ۱۴ کشور اروپایی و آسیایی دارای مرز زمینی است.از مهم ترین شهرهای روسیه می توان به مسکو، ایرکوتسک، کازان، نیژنی نووگورود، سنت پترزبورگ، سوچی، ولادیوستوک، ولگوگراد و یکتاپرینبرگ نام برد. حمل و نقل زمینی به روسیه برای بسیاری از تجار ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسیر حمل و نقل  بار به روسیه با توجه به نوع بار می تواند از طریق هوایی، دریایی و زمینی صورت بگیرد. مسیر حمل و نقل زمینی به روسیه , به وسیله ی جاده  است  از طریق قزاقستان، آذربایجان، از طریق بازرگان.

کشور روسیه از نظر وسعت در میان سایر کشورهای جهان رتبه نخست را دارا است به همین دلیل فاصله میان نقاط مختلف این کشور زیاد و طول راههای روسیه بالغ بر ۷۶۰ هزار کیلومتر است و این کشور از این نظر مکان هفتم را در جهان دارا می شود.در بخش حمل و نقل کالا در روسیه تقریبا پنجاه درصد جابجایی بار توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد. استفاده از این نوع حمل و نقل بیشتر بین شهرها، مناطق صنعتی و جنگلی رایج می باشد.

راه های حمل و نقل کالا بین ایران و روسیه

مهمترین مسیر حمل و نقل زمینی کالا بین ایران و روسیه از طریق کشور آذربایجان است. کامیون های حامل بار در ایران از پایانه های مرزی آستاراخان یا بیله سوار در استان آذربایجان شرقی گذشته و پس از طی مسیری بالغ بر۵۷۰ کیلومتر در کشور آذربایجان از نقطه مرزی سامور وارد جمهوری داغستان در فدراسیون روسیه می شوند. مسیر دیگر حمل و نقل زمینی کالا بین ایران و روسیه از مرزهای شمال شرقی ایران در منطقه سرخس و باجگیران است. در این مسیر کامیون های حمل کالا پس از عبور از گمرکات مرزی کشورما وارد کشور ترکمنستان می شوند. سپس با عبور از گمرکات خوجیلی و شاوات در شمال غرب ترکمنستان یا آلات در استان بخارا وارد کشور ازبکستان شده، پس از عبور از گمرکات یالام و کاراکال و طی مسیر در کشور قزاقستان در نهایت با توجه به این نکته که مسیر نهایی شان چه مکانی در فدراسیون روسیه باشد جهت حرکت خود را به سمت مرزهای قزاقستان با روسیه تعیین می کنند.

مزایای حمل و نقل زمینی به روسیه

  • حمل و نقل زمینی نسبت به دیگر انواع حمل و نقل مانند:ریلی و دریایی هزینه بیشتری را در بردارد و صادرکننده هزینه بیشتری را صرف می کند.
  •  حمل و نقل زمینی برای حمل کالا از روستاها و مناطقی که امکانات ریلی و هوایی و دریایی ندارند مناسب است‌.
  •  یکی از مهم ترین مزایای حمل و نقل زمینی نسبت به دیگر انواع حمل و نقل دریایی،هوایی و ریلی قابل انعطاف بودن این نوع حمل و نقل است. راه ها و زمانبندی ها را می توان با توجه به نیاز تنظیم کرد بدون اینکه تعهدی درکار باشد.
  • تاخیر در حمل و نقل ازطرف واسطه های بارگیری و مدیریت واسطه ها امری اجتناب پذیر است. محموله ها را میتوان مستقیما در وسیله نقلیه جاده ای بار زد و مستقیم در مقصد تخلیه کرد. و از مشکلات تحویل به واسطه ها جلوگیری نمود.
  • حمل و نقل دریایی برای محموله هایی که حاوی کالاهای حساس مثل ظروف شکستنی هستند مناسب است و آسیب پذیری محموله پائین می آید.
  •  اگر بخواهیم کالاها را فورا به مقاصد مختلف ارسال کنیم، حمل و نقل جاده ای از حمل و نقل ریلی و حمل و نقل دریایی به مراتب سریع تر است.
  •  در حمل و نقل زمینی نسبت به دیگر انواع حمل و نقل نیاز به بسته بندی کمتر است یا نیاز به بسته بندی وجود ندارد در نتیجه بازرگانان در این روش هزینه ای کمتری را به منظور انواع بسته بندی پرداخت می کند.
  •  در این روش تجار بزرگ می توانند وسایل نقلیه خصوصی خود را در اختیار داشته باشند و کار جابه جایی محموله را با وسایل خود انجام دهند.
  •  تغذیه کننده دیگر انواع حمل و نقل

معایب و محدودیت های حمل و نقل زمینی به روسیه

  • نامناسب برای فواصل طولانی و ترافیک سنگین: حمل و نقل زمینی برای حمل کالاهایی که حجم بالایی دارند و باید مسافت زیادی را برای رسیدن به مقصد طی نمایند مناسب نیست.
  •  سرعت کم: سرعت درحمل و نقل زمینی نسبت به حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی در اکثر موارد آهسته تر است. بنا براین برای کالاهایی مانند محصولات کشاورزی که امکان خرابی و پلاسیده شدن آن ها وجود دارد حمل و نقل زمینی گزینه ی مناسبی نیست و باعث ضرر صادرکننده و تولید کننده می گردد.
  • فقدان سازمان دهی: حمل و نقل جاده تا حدودی کمتر سازمان یافته است و در اغلب موارد این سازماندهی کم نیز نامناسب، نامنظم و غیرقابل اتکا می باشد. هزینه حمل محموله ها نیز یکدست نیست و امکان کاهش و افزایش قیمت حمل و نقل وجود دارد
  •  طبیعت فصلی: حمل و نقل جاده ای به اندازه حمل و نقل ریلی قابل اعتماد و ایمن نیست. در روزهای بارانی یا سیل و طوفان ، جاده ها نامناسب و در برخی نقاط ناامن هستند. و ریسک بالایی در حمل و نقل کالا به این روش در بعضی فصول و مناطق وجود دارد.
  •  حوادث و تصادفات: امکان وقوع حوادث و تصادفات در حمل و نقل جاده ای نسبت به دیگر شیوه ها بیشتر است. بنابراین، حمل و نقل جاده ای نسبت به حمل ونقل ریلی، هوایی و دریایی از امنیت کمتری یرخورداراست. و علاوه بر خطر حوادث طبیعی امکان تصادف نیز وجود دارد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا