بهترین کود برای درختان میوه

بهترین کود برای درختان میوه

بهترین کود برای درختان میوه

با توجه به اینکه انتخاب کود مناسب به صورت مستقیم بر روی میزان باردهی درختان تاثیر می گذارد، همواره انتخاب بهترین کود برای درختان میوه یکی از مهم ترین دغدغه های باغداران در سراسر جهان بشمار می آید. در نظر داشته باشید که استفاده از کود مناسب در زمان درست نه تنها سبب تسریع فرآیند رشد گیاه و درخت می شود بلکه سبب افزایش بافت و سبزینه درخت می شود که این موضوع نیز به صورت مستقیم بر روی میزان باردهی درختان میوه تاثیر دارد. 

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین کودهای موجود در بازار برویم باید به این نکته اشاره کنیم که نوع کود انتخابی شما باید برحسب نوع خاک، میزان املاح موجود در خاک، نوع درخت و غیره باشد. در واقع شما باید در وهله اول از خاک باغ خود نمونه برداری کرده و بعد از آنالیز آن در آزمایشگاه، بررسی کنید که خاک باغ شما به چه موادی نیاز دارد. برای این کار می توانید از متخصصان فعال در این زمینه کمک بگیرید. 

معرفی بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

در حال حاضر صدها نوع کود شیمیایی، ارگانیک و طبیعی در بازار موجود است که توسط برندهای متعددی تولید و در اختیار خریداران قرار داده شده است. بنابراین عملا معرفی تمامی این کودها در اینجا غیرممکن است اما به صورت کلی در این بخش قصد داریم برخی از بهترین ارقام کود برای رشد سریع درختان میوه را برای شما بررسی کنیم.

  • کود گوگرد

گوگرد تاثیر بسزایی بر روی رشد درختان میوه دارد و کمبود آن منجر به زرد شدن برگ درختان، کاهش روند رشد گیاه، افزایش PH خاک و غیره خواهد شد. کود گوگرد یکی از بهترین ارقام کود برای رشد سریع درختان میوه و افزایش میزان کلروفیل گیاه می باشد. 

  • کود آهن

کودهای حاوی آهن یکی از مهم ترین ارقام کود در بازار بشمار می آیند که انواع آن را می توان به کلات آهن، سولفات آهن و نیترات آهن اشاره کرد. کودهای آهن دار جزء ارقامی است که بر روی ساختار کلی و تمامی سیستم های گیاه تاثیر دارد.

  • کود نیتروژنه

اصلی ترین ماده مورد نیاز گیاهان نیتروژن می باشد که می توان با کمک کودهای نیتروژن دار نیاز گیاه به این ماده را به صورت کامل تامین کرد. می توان از کودهای نیتروژنه به عنوان بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه یاد کرد. در نظر داشته باشید که کود نیتروژنه باید در زمان مناسب صورت بگیرد در غیر این صورت ممکن است به گیاه آسیب برساند.

  • کود منیزیم

کود منیزیم یکی از تامین کنندگان کلروفیل در گیاهان بشمار می آید. در صورت کمبود منیزیم رنگ برگ درختان زرد می شود و روند رشد گیاه به شدت کند می شود. کود منیزیم سبب بهبود عملکرد گیاه می شود. 

  • ورمی کمپوست

ورمی کمپوست یکی از معروف ترین ارقام کود در بازار می باشد که از کرم و کمپوست تشکیل می شود و بافت بسیار نرمی دارد. با کمک این کود می توانید پتاسیم، فسفر و نیتروژن مورد نیاز درختان میوه را تامین کنید و سبب بهبود باردهی درختان شوید. اگر به دنبال بهترین کود برای مرکبات و درختان می باشید، پیشنهاد می کنیم از ورمی کمپوست کمک بگیرید. 

  • کود NPK

کود NPK که به آن کود کامل نیز گفته می شود یکی از پرفروش ترین ارقام کود در بازار به حساب می آید. دارا بودن عناصر ماکرو و میکرو سبب شده افراد زیادی از این کود برای تامین عناصر مورد نیاز خاک و درختان خود استفاده کنند. در نظر داشته باشید که فرآیند کوددهی با استفاده از NPK باید اصولی باشد و مقدار مشخصی از آن به خاک تزریق شود در غیر این صورت منجر به سوختن گیاه خواهد شد. 

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده جزء بهترین ارقام کود برای مرکبات و نهال میوه بشمار می آیند اما همچنان پیشنهاد می کنیم برای انتخاب کود مورد نیاز باغ خود از کارشناسان کمک بگیرید، چرا که انتخاب اشتباه کود می تواند منجر به از دست دادن گیاهان شما شود.

بهترین کود برای گردو

گردو یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی ایران بشمار می آید که در استان های متعددی در سراسر کشور تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. صادراتی بودن این محصول و اهمیت ویژه ای که در بازار دارد سبب شده تولیدکنندگان گردو همواره به دنبال انتخاب بهترین کود برای درخت گردو باشند تا به واسطه ی انتخاب درستی که دارند میزان باردهی درختان را افزایش دهند و فرآیند رشد این درخت را بهبود ببخشند.

در نظر داشته باشید که کوددهی به خاک قبل از کاشت نهال گردو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر می خواهید شاهد بیشترین میزان بازدهی درخت گردو باشید بایستی قبل از کاشت نهال به دنبال تقویت خاک باشید. یکی از مهم ترین نکات در کوددهی درخت گردو این است که ریشه این نهال به هیچ عنوان نباید مستقیما با کود در تماس باشد. 

برخی از بهترین ارقام کود برای درخت گردو شامل موارد زیر می باشد:

  • کود پتاسیم : برای محافظت از درخت گردو در برابر انواع بیماری میتوان از کود پتاسیم کمک گرفت. معمولا از کودهای پتاسیم برای افزایش میزان باردهی درخت، مقاومت در برابر خشکسالی و غیره استفاده می شود. در نظر داشته باشید که کوددهی پتاسیم باید بعد از ترکیب شدن با کودهای دیگر صورت بگیرد. 
  • کود فسفر

فسفر یکی از مهم ترین عناصر در روند فتوسنتز درخت گردو به حساب می آید و عملا بدون وجود این عنصر، رشد گیاه به کندی صورت می گیرد. در نظر داشته باشید در صورتی که کود فسفر در زمان مناسب و به صورت اصولی به گیاه تزریق شود، می تواند به صورت مستقیم بر روی رشد گیاه تاثیر داشته باشد.

  • کود نیتروژن

ساختمان پروتئین گیاه یکی از مهم ترین بخش هایی است که در میزان رشد و میزان باردهی گیاه تاثیر دارد. یکی از مهم ترین وظایف کود نیتروژن تامین اسیدهای آمینه است که به عنوان تشکیل دهنده ی ساختمان پروتئین شناخته می شوند. در نظر داشته باشید که کود نیتروژن یکی از مهم ترین کودها برای گیاهان بشمار می آید و وجود این عنصر برای رشد گیاه ضروری می باشد. 

از جمله انواع کود که می توان برای رشد بهتر درختان گردو استفاده کرد می توان به کود مرغی، کود گوسفندی، کود اسب و غیره اشاره کرد. سعی کنید که بعد از آنالیز دقیق خاک باغ خود نسبت به کوددهی اقدام کنید. برای خرید انواع کود شیمیایی و ارگانیک می توانید از فروشندگان حاضر در بازار باسکول کمک بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن قیمت انواع کود مورد نیاز خود را استعلام بگیرید. 

بهترین کود برای درخت بادام

با توجه به اینکه می توان با کمک انواع کود کمبودهای خاک را تامین کرد و سبب پربار شدن درختان میوه شد، می توان گفت که انتخاب نوع کود از اهمیت بالایی برخوردار است. بادام یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی ایران بشمار می آید. با توجه به اینکه درخت بادام مراقبت بسیار کمی نیاز دارد، در صورتی که فرآیند کوددهی آن به درستی انجام شود، باردهی آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در وهله اول شما باید از فقیر یا غنی بودن خاک باغ خود اطلاعات کاملی کسب کنید و مشخص کنید که خاک باغ شما به چه موادی نیاز دارد. برخی از بهترین ارقام کود برای درخت بادام به شرح زیر می باشد:

  • کود ازت

کودهای ازته یکی از مهم ترین ارقام کود مورد نیاز درخت بادام می باشد و جزء ارقام زود جذب می باشد، به همین دلیل معمولا در سه فصل مختلف فرآیند کوددهی آن انجام می شود. مهم ترین وظیفه ی کودهای ازته بهبود روند رشد ساقه ها، برگ و شاخه های درخت می باشد. در نظر داشته باشید که این رقم کود باید در زمان مناسب و به مقدار مشخصی به گیاه تزریق شود در غیر این صورت به درخت آسیب های جدی می رساند. 

  • کود فسفره

کودهای فسفره جزء ارقام اصلاحی می باشند که معمولا از آنها قبل از کاشت نهال برای تامین املاح مورد نیاز خاک استفاده می شود. کود فسفره به صورت مستقیم بر روی رشد شاخ و برگ درخت بادام تاثیر دارد. 

  • کود پتاسه

پتاسیم یکی از مهم ترین عناصر در خاک است که از گیاه در برابر بیماری، سرمازدگی، آفت و کم آبی محافظت می کند. اگر به دنبال بهترین کود برای درخت بادام می باشید، پیشنهاد می کنیم حتما از کودهای پتاسه استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای استفاده از کودهای پتاسه فصل پاییز می باشد. 

از جمله دیگر عناصر ضروری و مورد نیاز درخت بادام می توان به روی، بور، مس، آهن، کلسیم و غیره اشاره کرد. بنابراین استفاده از کودهایی که دارای عناصر فوق می باشند، می تواند تا حد زیادی به رشد درخت و میوه های آن کمک کند. در نهایت نیز در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین کود برای درخت بادام تا حد زیادی به نوع خاک، سن درخت، املاح مورد نیاز خاک و شرایط آب و هوایی بستگی دارد و نمی توان یک رقم کود را به عنوان بهترین کود برای درخت بادام معرفی کرد. 

بهترین کود برای درخت سیب

سیب یکی دیگر از میوه های پرمصرف می باشد که سالانه حجم زیادی از آن در مناطق سردسیر و کوهستانی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود. مهم ترین عنصر مورد نیاز درخت سیب نیتروژن می باشد، بنابراین می تون گفت که بهترین کود برای درخت سیب باید دارای مقدار بسیار زیادی نیتروژن باشد و درصد نیتروژن موجود در آن به مراتب از املاح دیگر بیشتر باشد. کود کامل یکی از بهترین گزینه ها برای درخت سیب می باشد که توسط شرکت های متعددی تولید و در بازار عرضه می شود. در نظر داشته باشید که زمان کوددهی به اندازه ی انتخاب بهترین کود برای درخت سیب اهمیت دارد و بر روی رشد درخت تاثیر دارد. بهترین زمان برای کوددهی به درخت سیب قبل از باز شدن شکوفه های این درخت می باشد. 

بهترین مارک کود سه بیست

کود NPK که به آنها کود سه بیست نیز گفته می شود یکی از باکیفیت ترین و پرفروش ترین ارقام کود در بازار می باشد که می توان از آن برای کوددهی به ارقام متعددی گیاه استفاده کرد. کود سه بیست جزء ارقام ماکرویی می باشد و برای تامین عناصر متعددی از جمله پتاسیم، ازت و فسفر از آن کمک گرفته می شود. در حال حاضر کود NPK توسط برندهای متعدد ایرانی و خارجی تولید و در بازار عرضه می شوند، این موضوع سبب سخت شدن روند خرید شده و این سوال را در ذهن کشاورزان و باغداران بوجود می آورد که بهترین مارک کود سه بیست کدام است؟

در حال حاضر عمده کود سه بیست موجود در بازار وارداتی بوده و تولید کشورهای مختلفی مانند آمریکا، هلند، آلمان، ترکیه، ایتالیا و غیره می باشند. از جمله بهترین مارک کود سه بیست وارداتی می توان به کود هورتی گرو، کود سه بیست گرومور، فیوسول، روتک و غیره اشاره کرد. در نظر داشته باشید که قیمت انواع کود سه بیست به نسبت نام برند و کشور سازنده آن مشخص می شود و با توجه به وارداتی بودن این محصول می توان گفت که قیمت دلار در کشور مبدا و مقصد از جمله مولفه های تاثیرگذار بر روی قیمت آن می باشد. برای خرید بهترین کود سه بیست می توانید از تامین کنندگان حاضر در بازار باسکول کمک بگیرید و نسبت به استعلام قیمت و خرید عمده کود مد نظر خود اقدام کنید. 

بهترین کود برای مرکبات

به صورت کلی عوامل متعددی هنگام انتخاب بهترین کود برای مرکبات در نظر گرفته می شود که از جمله ی آنها می توان به نوع خاک، سن درخت، فصل کوددهی، املاح مورد نیاز و غیره اشاره کرد. انتخاب بهترین کود برای مرکبات می تواند 30 تا 40 درصد روند رشد و باردهی درختان را بهبود ببخشد، از این رو می توان گفت که انتخاب بهترین کود برای مرکبات و گیاهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. 

از جمله بهترین ارقام کود برای مرکبات می توان به کود NPK، کود گوگرد، کود نیتروژن، پتاس، کود فسفره و غیره اشاره کرد. در نظر داشته باشید که انتخاب هر یک از این ارقام به نوع خاک باغ و زمین شما بستگی دارد. 

به صورت کلی نمی توان یک نمونه کود را به عنوان بهترین انتخاب برای تمامی درختان میوه در نظر گرفت و عوامل متعددی از جمله شرایط اقلیمی، نوع خاک، سن درخت و غیره که در بالا نیز به آنها اشاره شد در انتخاب کود برای باغ یا زمین های زراعی شما دخیل هستند. اما در نظر داشته باشید که منبع خرید کود باید معتبر باشد و هنگام خرید کود برای گیاه خود حتما از اصل بودن و تاریخ انقضای آن اطمینان حاصل نمایید. فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانند به شما برای انتخاب و خرید بهترین کود برای نهال میوه و مرکبات کمک کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا