انواع کوره

انواع کوره

انواع کوره   

یکی از مهمترین ابزارهای گرمایش کوره نام دارد که از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه در صنایع مختلفی کاربرد دارد. فرآیند کار کوره به گونه ای است که گرمای ناشی از احتراق سوخت را به سیال منتقل می کند. از جمله کاربردهای کوره می توان به تولید سرامیک، استخراج فلزات، آزمایشگاه، آهنگری، پالایشگاه و غیره اشاره کرد. تولید کوره از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع متعدد آن به صورت پیشرفته به بازار عرضه می شود. 

انواع کوره با کیفیت مختلف در بازارهای داخلی کشور موجود است و بر اساس راندمان میزان خرید و فروش آن فرق دارد؛ یعنی هرچه راندمان و بهره وری کوره بیشتر باشد میزان خرید آن نیز افزایش پیدا می کند. یکی از مواردی که هنگام خرید این محصول مورد توجه قرار می گیرد تامین ایمنی است؛ البته با گذشت زمان کوره های تولید شده از ایمنی بالایی برخوردار می باشند. همچنین در صورتی که امکان استفاده از سوخت های مختلف در کوره وجود داشته باشد حجم تقاضا خرید آن نیز افزایش پیدا می کند. 

اگر شما قصد خرید و فروش انواع کوره های ذوب را دارید می توانید این کار را به صورت غیرحضوری در کمترین زمان ممکن انجام دهید. حضور صدها خریدار و فروشنده عمده این محصول در باسکول امکان خرید و فروش آن بدون دخالت واسطه را فراهم کرده است.  

مهمترین انواع کوره های صنعتی

انواع کوره های صنعتی جزء مهمترین تجهیزات ریخته گری محسوب می شوند و در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه با ظرفیت مختلفی در بازارهای داخلی کشور موجود است و انواع آن به طور معمول بین 15 تا 20 لیتر ظرفیت دارند. مهمترین کاربرد کوره صنعتی تولید مواد مذاب است و در صورتی که در دمای بالاتر 1500 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار بگیرد به آن کوره الکتریکی صنعتی می گویند. کوره صنعتی در انواع متعددی در بازار موجود است که برخی از آنها عبارت اند از:

کوره بوته ای

یکی از انواع کوره صنعتی که دارای ساختار ساده و پیشینه ای قدیمی است کوره بوته ای نام دارد که در تولید آن از مواد نسوز استفاده شده است. یکی از معایب استفاده از کوره بوته ای عدم تعدیل دما در نقاط مختلف آن است که این موضوع منجر به عدم ذوب هماهنگ در کوره می گردد.

کوره مقاومتی

تامین حرارت در کوره مقاومتی به وسیله جریان برق انجام می شود و به دلیل تعدیل دما در نقاط مختلف کوره از محبوبیت بالایی بین صنعتگران برخوردار است. شما امکان این را دارید که دما موردنظر خود را در کوره تنظیم کنید ولی استفاده از جریان برق سبب بالا رفتن هزینه ها می شود. 

کوره القایی

انواع کوره القایی دارای محفظه مخصوص می باشد و جهت افزودن آلیاژ و مواد مختلف کاربرد دارد. پس از افزودن مواد مختلف درون کوره امکان ترکیب شدن آن به راحتی فراهم می شود که در این شرایط امکان ترکیب عناصر و ترکیبات روی سطح مواد به درون مواد مذاب وجود دارد. 

کوره قوس الکتریکی

با استفاده از کوره قوس الکتریکی الکترودها روی سطح فلز قرار گرفته و با برقراری جریان الکتریکی زمینه ذوب فلزات فراهم می شود. یکی از مزیت های استفاده از این کوره سرعت بالای ذوب فلزات است و به همین دلیل در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. البته در نظر داشته باشید که نوع فلز مورد استفاده در کوره از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل دمای بالا نمی توان برخی از فلزات را توسط آن ذوب کرد. 

انواع کوره های حرارتی

فلزات جامد توسط انواع کوره های عملیات حرارتی ذوب شده و امکان سرد و گرم کردن آن ها توسط این دستگاه وجود دارد. ذوب فلزات توسط این کوره در مراحل مختلف انجام می شود و از جمله ویژگی های آن می توان به توانایی کنترل دما، سرعت بالا گرم کردن، زمان و سرعت سرد کردن و غیره اشاره کرد. کوره حرارتی در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک از آنها برای فلزات و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. 

کوره نیتراسیون گازی  

نیتراسیون یک فرآیند شیمیایی جهت سخت کاری فلزات است که به طور معمول توسط کوره نیتراسیون انجام می شود. این کوره دارای اجزاء مختلفی از جمله محفظه، سیستم کنترل دما، سیستم تهویه و غیره می باشد که کیفیت این قطعات بر روی کوره نیتراسیون گازی تاثیر مستقیم دارد. به طور متوسط دمای این فرآیند بین 480 تا 580 درجه سانتی گراد بوده و حداکثر دمای این کوره نیز تا 700 درجه سانتی گراد می باشد که مدت زمان آن با توجه به عمق نفوذ فرق دارد. 

کوره نیتراسیون پلاسمایی   

کوره نیتراسیون پلاسمایی دستگاهی جهت سختکاری محصولات مختلف مانند قالب های پلاستیکی، فولاد، استیل و غیره می باشد. انجام این کار در محفظه خلاء توسط بارهای الکتریکی در دمای پایین انجام می شود. با توجه به اینکه این فرآیند در دمای پایین تر از 400 تا 450 درجه سانتی گراد انجام می شود خاصیت مواد نسبت به دیگر روش ها بیشتر حفظ می شود. از دیگر مزایای این روش می توان به عمق سایش کمتر و انجام عملیات در مدت زمان کوتاه اشاره کرد.

کوره تمپر  

کوره تمپر یا پیش گرم نوعی کوره است که از آن جهت حرارت دهی و تنش زدایی در صنایع مختلف استفاده می شود و حداکثر دمای آن 700 درجه سانتی گراد می باشد. با توجه به اینکه محصولات سختکاری شده نیاز به فرآیند پیش گرم دارند، به همین دلیل از این کوره در کنار کوره های سختکاری استفاده می شود. 

کوره سخت کاری

کوره سخت کاری در یک فرآیند حرارت دهی عملیات گرم و سرد کردن فلزات و آلیاژهای آنها را انجام می دهد که با توجه به نوع فلز این عملیات متفاوت می باشد. این کوره در چهار نوع کوره حمام نمک، اتمسفری، خشک غیر اتمسفری و خلاء تولید می شود که با توجه به نیاز افراد از نمونه دلخواه استفاده می شود.

معرفی انواع کوره های ذوب آلومینیوم

آلومینیوم یکی از انواع فلزات کاربردی است که به صورت فراوان قابل استخراج می باشد که جهت استفاده و فرآوری آن از انواع کوره های ذوب آلومینیوم استفاده می شود. انواع کوره های ذوب آلومینیوم قادر است به فلزات تا دمای 900 درجه سانتی گراد حرارت دهی کند. این کوره دارای انواع مختلفی است که عبارت اند از: 

کوره بازیافت و ذوب ضایعات

با توجه به تقاضای بالای بازارهای جهانی به آلومینیوم حجم زیادی از این محصول با کمک کوره بازیافت و ذوب ضایعات تامین می شود. مزیت استفاده از کوره بازیافت و ذوب ضایعات این است که امکان بازیافت آلومینیوم بدون از دست رفتن خواص آن وجود دارد و به همین دلیل مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است.

کوره آلیاژسازی   

به صورت کلی آلیاژسازی فرآیندی است که طی آن فلزات مذاب به صورت ترکیبی درون قالب مخصوص ریخته و سرد می شوند. این کوره قابلیت ذوب آلیاژهای مختلف را دارد و به دو دسته کوره اتاقکی و گهواره ای گردان تقسیم می شود.

کوره ریخته گری

کوره ریخته گری نوعی کوره است که جهت ذوب فلزات و تولید قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع کوره های ریخته گری به دو دسته DC و بوته ای گرافیتی تقسیم می شوند که بر اساس نیاز صنعتگران اقدام به خرید نوع دلخواه می کنند. انواع این کوره به دلیل نقطه ذوب بالایی که دارند امکان ذوب مجدد فلزات را برای افراد فراهم می کنند. 

انواع کوره زغال صنعتی  

تولید ذغال یکی از مشاغل سودآور در کشور محسوب می شود که برای تولید آن در مقیاس عمده از انواع کوره زغال صنعتی کمک گرفته می شود. انواع این کوره دارای کاربردهای متنوعی می باشند و با توجه به نوع ذغال از نمونه های متعدد این دستگاه استفاده می شود. بهترین کوره صنعتی زغال موجود در بازار در دو نوع کلی جداره ای و چند منظوره در بازارهای داخلی موجود است و جهت تولید زغال لیمویی، کبابی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.   

بهترین عایق حرارتی کوره 

کوره ها از بزرگترین مصرف کننده های انرژی در جهان محسوب می شوند که مدیریت میزان مصرف آنها توسط عایق های مخصوص انجام می شود. امروزه کشورهای مختلف در تلاش جهت حفظ منابع انرژی می باشند و به همین دلیل تمرکز بر استفاده از بهترین عایق های حرارتی کوره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. 

از جمله بهترین عایق حرارتی کوره می توان به پشم سنگ اشاره کرد که جزء عایق صنعتی گرم محسوب می شود. استفاده از این محصول تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و راندمان کاری را افزایش می دهد. از دیگر انواع عایق حرارتی کوره می توان به سوپر پشم، CMS، الیاف سرامیکی و غیره اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

کوره یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده جهت ذوب فلزات و آلیاژهای مختلف می باشد که در انواع متعددی تولید و عرضه می شود. هنگام خرید این محصول فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار می گیرد که می توان به دوام و طول عمر، کیفیت ذوب، دمای ذوب، قیمت و غیره اشاره کرد.  

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا