انواع کناف

انواع کناف

انواع کناف 

کناف یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده برای زیباسازی فضای داخلی ساختمان است که در سال های گذشته محبوبیت زیادی بین مردم کسب کرده است. کناف ورقه ای از جنس گچ است که در ابعاد و ضخامت های متنوعی تولید می شود و جزء پرفروش ترین متریال های مورد استفاده برای سقف ساختمان به شمار می رود. استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف برای دکوراسیون داخلی در دهه های اخیر با استقبال فراوانی مواجه شده است که این موضوع سبب شده از کناف برای اجرای طراحی جذاب استفاده شود.

کناف بیش از 80 سال است که جهت زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کناف دارای انواع مختلفی است و هر یک از انواع این محصول دارای ترکیب خاص خود می باشند. کناف از جمله مصالحی می باشند که در ساخت و ساز خشک استفاده می شود که جهت سقف و دیوارهای جداکننده کاربرد دارد. درواقع متشکل از یک سازه فلزی می باشد که روی آن را گچ و سیمان پوشانده و سپس رنگ آمیزی شده است.

یکی از مزایای استفاده از کناف سبکی وزن آن است که علاوه بر کاهش نیروی زلزله امکان حمل و نقل آسان آن را فراهم کرده است. همچنین این موضوع سبب می شود حمل این مصالح به راحتی و با هزینه پایینی انجام شود و درنهایت در مدت زمان کوتاهی فرآیند ساخت انجام می شود. از دیگر مزایای این محصول می توان به استفاده از عایق در آن می باشد؛ درواقع قرار گرفتن عایق حرارتی، صورتی و غیره در این محصول وجود دارد. 

معرفی پانل کناف

انواع پانل کناف صفحات گچی هستند که جهت دیوار کاذب، سقف کاذب، جداکننده و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول در نمونه های مختلفی تولید می شود و هر یک از آنها دارای ویژگی مخصوص به خود می باشند. در نظر داشته باشید به صورت کلی کناف به دو دسته پنل گچ برگ و سازه کناف و طیف و بتونه کناف تقسیم می شود. انواع گچ برگ کناف به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • صفحات گچی معمولی روکش دار که دارای استفاده معمولی است.
  • صفحات گچی مقاوم در مقابل رطوبت که در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد
  • صفحات گچی مقاوم در برابر حرارت که در مقابل حریق مقاومت دارند
  • صفحات گچی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت که هم در برابر آتش سوزی و هم در برابر رطوبت دوام بالایی دارند و به همین دلیل قیمت بالایی دارند

مزایای استفاده از کناف

  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • سرعت اجرای بالا
  • وزن پایین
  • عایق صوتی و حرارتی
  • دسترسی ساده به تاسیسات ساختمان
  • رنگ پذیری بالا

انواع کناف سقف

با توجه به اهمیت طراحی داخلی از مصالح مختلفی برای انجام این کار استفاده می شود که یکی از کاربردی ترین آنها کناف است. کناف یکی از مصالح جذاب برای سقف ساختمان به شمار می رود که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد فروش بالایی در بازارهای داخلی دارد. انواع سقف کاذب کناف با طراحی و رنگ بندی ساده و پیچیده در بازار موجود است و افراد می توانند بر اساس نیاز خود از سقف دلخواه استفاده کنند. انواع کناف سقف عبارت اند از:

کناف سقف ساده: این سقف برای معماری ساده کاربرد دارد و خانه هایی که سبک معماری کلاسیک دارند می توانند از آن استفاده کنند.

کناف سقف مدرن: در این روش از اشکال هندسی پیچیده استفاده می شود و در کنار آن دیگر عناصر دکوراسیون داخلی نیز به صورت مدرن به کار برده می شوند.

کناف سقف گرد: یکی از متداول ترین شیوه های طراحی سقف پذیرایی است و بر اساس ابعاد ساختمان طراحی می شود.

پروفیل کناف چیست

پروفیل ها مقاطع ثابت با طول زیاد می باشند که در صفحات کناف به کار رفته اند. یکی از مباحثی که در زمینه خرید انواع پروفیل کناف مورد توجه قرار می گیرد ضخامت آن است؛ این محصول عموما در ضخامت 3 تا 6 میلیمتر در بازارهای داخلی کشور به فروش می رود. انواع پروفیل کناف به دو دسته کلی پروفیل گالوانیزه سقفی و پروفیل گالوانیزه کناف دیواری تقسیم می شود که کاربرد هریک از آنها فرق دارد. 

در نظر داشته باشید که این محصول از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در صورت ترکیب با یکدیگر صفحات کناف به دست می آید. در نظر داشته باشید که انتخاب اجزاء با کیفیت بر روی کیفیت نهایی محصول تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل خریداری آن از برندهای معتبر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از جمله اجزای این پروفیل می توان به زیرسازی گالوانیزه، عایق صوتی، عایق حرارتی، مصالح درزگیری و غیره اشاره کرد.

مهمترین انواع فلکسی کناف

سقف فلکسی یکی از کاربردی ترین انواع سقف مورد استفاده در کشور می باشد که با طراحی زیبا و متعددی عرضه می شود. جهت تولید این سقف از متریال های مختلفی استفاده می شود ولی اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن شامل پلاستیک است. انواع فلکسی کناف به صورت ورقه ای در ابعاد مختلف تولید می شود و در رنگ بندی مختلف مانند شیری، آبی، مشکی و غیره به بازار عرضه می شود.

انواع فلکسی کناف به دو شکل مات و درخشان در بازار موجود است و افراد می توانند نسبت به نیاز و دکوراسیون خود اقدام به خرید نمونه دلخواه نمایند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این سقف مقاومت بالای آن در برابر رطوبت می باشد و به همین دلیل بهترین نوع کناف سقف برای آشپزخانه بوده و بیشترین میزان استفاده آن مربوط به سرویس بهداشتی و حمام می باشد. از دیگر مزایای استفاده از آن می توان به مقاومت در برابر ضربه، امکان شستشو، نصب سریع، تنوع در طراحی و غیره اشاره کرد و به همین دلیل یکی از بهترین نوع کناف سقف به شمار می رود.

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است تهیه بهترین جنس کناف سقف می باشد. امروزه برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که نام برند سازنده بر روی حجم خرید و فروش انواع کناف تاثیر دارد. پلتفرم های متعددی در زمینه خرید و فروش این محصول فعالیت می کنند که انتخاب پلتفرم معتبر در کاهش هزینه ها موثر است. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه می باشد و حضور صدها خریدار و فروشنده عمده این محصول در این پلتفرم امکان خرید و فروش آن در کمترین زمان ممکن را فراهم کرده است.

نتیجه گیری

کناف صفحه ای گچی است که دارای روکش کاغذی می باشد و به دلیل نصب آسان، تنوع، قیمت پایین و غیره از محبوبیت بالایی در کشور برخوردار است. انواع کناف موجود در بازار با ضخامت و ابعاد مختلفی عرضه می شود و علاوه بر زیبایی ظاهری می تواند به عنوان پوشش تاسیسات ساختمان نیز به کار رود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا