انواع کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک  

کاشی و سرامیک یکی از کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که در ابعاد و طرح های متنوع تولید و وارد بازار می شود. کسب اطلاعات از انواع این محصول در انتخاب بهتر آن نقش عمده ای دارد و سبب می شود فرد محصولی را انتخاب کند که با ویژگی های دلخواه آن سازگاری دارد. کاشی و سرامیک دارای تفاوت هایی هستند و هر یک از آنها برای سطوح مختلف استفاده می شود و شما می توانید با فهمیدن شباهت و تفاوت های آنها محصول مناسب خود را خریداری کنید.

یکی از مهمترین تفاوت های کاشی و سرامیک در میزان استحکام آنها است، به این صورت که میزان استحکام کاشی کمتر از سرامیک بوده و از آن برای پوشش دیوار استفاده می کنند ولی سرامیک به دلیل مقاومت بالایی که دارد جهت پوشش کف مناسب است. انواع کاشی دارای ظرافت کمتری بوده و به همین دلیل استفاده از آن برای دیواره منازل مناسب تر است. هر یک از این محصولات دارای انواع متعددی می باشند که نسبت به فضای مختلف می توان از کاشی و سرامیک مناسب استفاده کرد.

تفاوت کاشی و سرامیک

یکی از مهمترین تفاوت های انواع کاشی و سرامیک در شکل ظاهری آنها است. پشت کاشی لعابی بوده و یک لایه لعابی روی آن قرار گرفته است و در ساختار سرامیک از خاک رس و ماسه استفاده شده است. همچنین مدت زمان پخت کاشی و سرامیک از دیگر مواردی است که سبب ایجاد تفاوت بین آنها می شود، درواقع کاشی نسبت به سرامیک دارای مدت زمان پخت کمتری است که این موضوع سبب کم رنگ تر بودن آن می گردد. علاوه بر این ضخامت این دو محصول با یکدیگر فرق داشته و کاشی ضخامت کمتری نسبت به سرامیک دارد.

  • کاشی دارای مقاومت کمتری نسبت به تغییرات آب و هوایی نسبت به سرامیک دارد
  • کاشی به علت مقاومت کمتر بیشتر برای فضای بسته کاربرد دارد
  • طول عمر و دوام سرامیک بیشتر از کاشی است
  • سرامیک نسبت به کاشی رسانایی الکتریکی کمتری داشته و هنگام استفاده در کف حرارت را نگه می دارد
  • مقاومت بالای سرامیک در برابر حرارت زیاد و آتش

معرفی انواع کاشی

امروزه انواع کاشی با طراحی متنوع وارد بازار می شود و به همین دلیل می توان از آنها برای مکان های مختلف استفاده کرد. در اینجا انواع کاشی به همراه مزایا و معایب استفاده از هر کدام ذکر شده است و شما می توانید با استفاده از آنها محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

کاشی پرسلانی

یکی از بهترین انواع کاشی موجود در بازار پرسلانی است که به دلیل تراکم بالا از مقاومت زیادی برخوردار می باشد. این کاشی در دمای بالا پخته می شود و به همین دلیل دارای استحکام بالایی است. در نظر داشته باشید که به دلیل کیفیت بالا این محصول از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد که این موضوع بر روی حجم خرید و فروش آن تاثیرگذار است.

کاشی موزائیکی

از جمله محبوب ترین انواع کاشی است که به دلایل مختلف مانند تنوع بالا، سطح درخشان، سهولت نصب و غیره فروش بالایی در بازار دارد. انواع این کاشی به صورت مربع شکل تولید می شوند و می توان از آنها در مکان های مختلف اعم از حمام، سرویس بهداشتی، استخر و غیره استفاده کرد.

کاشی لعاب دار

به صورت کلی لعاب به عنوان پوششی وظیفه محافظت از کاشی را دارد که هزاران سال است که از این روش برای جلوگیری از ترک برداشتن، نفوذ پذیری و غیره استفاده می شود. لعاب به دلیل جلوه زیبایی که به کاشی می دهد در سال های گذشته مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است که می تواند زیبایی فضا را دو چندان کند. لعاب در انواع مختلف درخشان و مات مورد استفاده قرار می گیرد و افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کاشی با لعاب مختلف نمایند.

کاشی بدون لعاب

این نوع کاشی دارای پوشش محافظ نبوده ولی به دلیل ضخامت بالای آن از مقاومت خوبی برخوردار می باشد. نداشتن لعاب در این نوع کاشی سبب شده مانع از لغزش شود و به همین دلیل در مکان های پر رفت و آمد برای افزایش ایمنی مناسب است و یکی از بهترین گزینه ها برای حمام به شمار می روند.

کاشی سنگفرش

یکی از انواع کاشی مورد استفاده برای کف است که دارای ظاهری شبیه آجر می باشد. این کاشی دارای ضخامت کمی بوده و مقاومت چندانی در برابر ضربه ندارد که این موضوع بر روی میزان خرید و فروش آن تاثیر دارد. از جمله کاربردهای این کاشی می توان به حمام، پاسیو و غیره اشاره کرد. 

مهمترین انواع سرامیک

در صورت پختن ماده غیرفلزی و تغییر شکل و تبدیل به جسم سخت سرامیک تولید می شود که ماده اولیه تشکیل دهنده آن شامل خاک رس، فلدسپات و ماسه است. انواع سرامیک در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شود و افراد می توانند نسبت به نیاز اقدام به خرید سرامیک با طراحی و ابعاد دلخواه نمایند. به صورت کلی انواع سرامیک به دو دسته پرسلان و غیر پرسلان تقسیم می شوند که هر یک از آنها در ادامه توضیح داده شده است.

سرامیک پرسلان

یکی از مرغوب ترین انواع سرامیک موجود در بازارهای داخلی کشور است که با توجه به کیفیت مواد اولیه موجود در آن از کیفیت و دوام بالایی برخوردار می باشد. این سرامیک دارای انواع متعددی می باشد که شامل لعاب دار، بدون لعاب، پولیش شده و غیره می باشد. 

سرامیک غیر پرسلان

نوع دیگر سرامیک که دارای ضخامت و مقاومت کمتری نسبت به نمونه قبل می باشد غیر پرسلان نام دارد. این سرامیک از نظر ظاهری دارای ظاهری مشابه پرسلان است ولی دارای تراکم کمتر می باشد که این موضوع سبب می شود در برابر ضربه مقاومت کمتری داشته باشد.         

سرامیک اسلب

سرامیک اسلب یکی از بهترین انواع سرامیک است که به دلیل کیفیت بالا و برش خوبی که دارد فروش بالایی در بازار دارد. این سرامیک دارای ابعاد بزرگی می باشد و جهت دیواره و کف ساختمان ها کاربرد دارد. بیشترین میزان استفاده از سرامیک اسلب جهت سینما، رستوران، تالار و غیره است که می توان از بهترین برند سازنده سرامیک اسلب را تهیه کرد. با توجه به اینکه این سرامیک از کیفیت بالایی برخوردار می باشد از آن جهت نمای ساختمان نیز بهره می برند.

یکی از مواردی که در زمینه خرید این محصول مورد توجه قرار می گیرد تهیه بهترین برند کاشی و سرامیک خارجی و داخلی است. کاربرد این محصول سبب شده شرکت های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت داشته باشند و افراد می تواند به صورت غیر مستقیم با بهترین برند سازنده کاشی و سرامیک در تماس باشند. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه است که در دو نسخه وب و اپلیکیشن ارائه شده است که حضور صدها خریدار و فروشنده عمده این محصول در این بازار امکان خرید و فروش انواع کاشی سرامیک در کمترین زمان ممکن را فراهم کرده است.

نتیجه گیری

امروزه پوشش های مختلفی برای دیواره و کف فضاهای گوناگون طراحی و تولید شده است که یکی از کاربردی ترین آنها کاشی و سرامیک می باشد. انواع کاشی و سرامیک در اشکال و ابعاد مختلف تولید می شوند و به دلیل تنوع در این محصولات افراد می توانند نسبت به نیاز اقدام به خرید کاشی و سرامیک با خصوصیات و ابعاد دلخواه نمایند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا