انواع موتور برق

انواع موتور برق

انواع موتور برق  

موتور برق یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در مکان های مختلف است که جهت تامین برق به کار می رود و قادر است انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در بسیاری از صنایع قطعی برق خسارت های جبران ناپذیری به دنبال دارد و به همین دلیل جهت تامین این نیرو در ساعات قطعی از موتور برق کمک گرفته می شود. درواقع موتور برق یکی از کاربردی ترین تجهیزات در شرایط اضطراری است و در مکان های صنعتی، تجاری، منازل، هتل، بیمارستان، قطار، کشتی و غیره به کار می رود.

موتور برق نوعی ژنراتور است که مولد برق بوده و از قطعات مختلفی تشکیل شده است که عملکرد هر یک از آنها سبب تولید نیروی برق می شود. در این دستگاه چرخش موتور سبب احتراق و در نتیجه تولید نیروی برق می شود و از جمله اجزای آن می توان به موتور، استارت، مخزن سوخت و غیره اشاره کرد. درواقع موتور برق قادر است انرژی مکانیکی که از طریق سوخت هایی مانند بنزین، گازوئیل و غیره به دست می آورد را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند که نوع سوخت در حجم خرید و فروش انواع موتور برق نقش مهمی دارد.

موتور برق به عنوان منبع برق پشتیبان عمل می کند و به دلیل کاربرد فراوانی که دارد در انواع متعددی به بازار عرضه می شود و هر یک از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید انواع موتوربرق مورد توجه قرار می گیرد طول عمر آن است، یعنی هرچه دستگاه کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری داشته باشد تقاضا خرید آن نیز بیشتر می شود. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه نیز از دیگر فاکتورهای موثر بر روی حجم خرید و فروش آن است.

انواع موتور برق بر اساس سوخت

همانطور که توضیح داده شد موتور برق دارای انواع متعددی می باشد ولی رایج ترین دسته بندی برای آن بر اساس سوخت می باشد که به دسته زیر تقسیم می شود:

موتور برق بنزینی

پرفروش ترین موتور برق موجود در بازار نوع بنزینی است که به دلیل دسترسی ساده به بنزین در مکان های مختلف قابل استفاده می باشد. از دیگر مزایای استفاده از این موتور برق می توان به امکان جابجایی ساده آن اشاره کرد که این موضوع سبب شده به مکان های مختلف به راحتی حمل شود. همچنین این دستگاه دارای بدنه ای با استحکام بالا است و به همین دلیل در طول استفاده دچار آسیب نمی شود. از دیگر مواردی که در زمینه خرید بهترین انواع موتور برق بنزینی مورد توجه قرار می گیرد می توان به میزان مصرف سوخت آن اشاره کرد که میزان مصرف سوخت موتور برق بنزینی نسبتا بالا است.

موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی یکی دیگر از انواع موتور برق است که سوخت گازوئیلی دارد و تفاوت آن با نوع بنزینی در نحوه تغذیه و تنظیم سوخت آن است. یکی از مواردی که در زمینه خرید موتور برق دیزلی مورد توجه قرار می گیرد میزان تولید صدای آن است؛ این موتور برق به دلیل نوع سوخت و اشتعالی که دارند دارای صدای بلندتری نسبت به نوع بنزینی می باشند. از طرفی با توجه به اینکه قیمت گازوئیل کمتر از بنزین است از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. 

با توجه به اینکه این دستگاه دارای راندمان بالایی می باشد در مکان های بزرگ نیز از آن استفاده می شود و یکی از بهترین انواع موتور برق صنعتی به شمار می رود. یکی از مسائلی که در زمینه تهیه این دستگاه مطرح می شود نام برند سازنده آن است. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند که بر اساس نام برند سازنده میزان خرید و فروش دستگاه فرق دارد و هرچه برند معروف تر باشد تقاضا خرید بهترین برند موتور برق دیزلی نیز بیشتر می شود. 

موتور برق گازی 

موتور برق گازی یکی از بهترین انواع موتور برق برای مکان هایی که دسترسی به لوله گاز و کپسول گاز وجود دارد می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه مانند دیگر انواع موتور برق است ولی به دلیل مصرف سوخت کمتر از محبوبیت بالایی برخوردار است. با توجه به غنی بودن ذخایر گازی ایران استفاده از موتور برق گازی در کاهش هزینه ها تاثیر زیادی دارد و با توجه به اینکه درصد زیادی از این سوخت شامل متان است آلایندگی کمتری برای محیط زیست در پی دارد. 

بهترین موتور برق بی صدا

انواع موتور برق بر اساس نوع سوخت دارای میزان صدای مختلفی می باشند که در میان آنها موتور برق دیزلی بیشترین آلودگی صوتی را به دنبال دارد. بهترین موتور برق بی صدا نوع گازی است که به دلیل نوع سوخت میزان صدای کمی دارد و برای مناطق مسکونی مناسب است. البته در نوع بنزینی و دیزلی برای کاهش میزان صدا عایق مخصوص در نظر گرفته می شود و انواع این دستگاه دارای کانوپی می باشند. 

اگر شما قصد خرید بهترین مارک موتور برق را دارید می توانید به واسطه بازارهای آنلاین با فروشندگان این محصول از سراسر کشور ارتباط مستقیم برقرار کنید. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه است که در دو نسخه وب و اپلیکیشن ارائه شده است که حضور صدها خریدار و فروشنده عمده در این پلتفرم امکان ارائه راهنمای خرید موتور برق از آنها و دریافت دستگاه در کمترین زمان ممکن را فراهم می کند.

نتیجه گیری

موتور برق یکی از بهترین مولدهای برق می باشد که در شرایط اضطراری و قطعی برق در مکان های مختلف تجاری، صنعتی، مسکونی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. انواع موتور برق بنزینی، گازی و گازوئیلی در بازارهای داخلی کشور با برندهای متعدد عرضه می شوند و افراد می توانند نسبت به نیاز و مکان استفاده موتور برق دلخواه خود را تهیه کنند.   

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا