انواع شلوار

دقت در خرید پوشاک عمده توسط فروشندگان لباس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا عدم توجه به نیاز های مشتریان و ترند های بازار موجب کاهش میزان فروش و مشتریان احتمالی شما می شود. در این مقاله انواع مختلف پوشاک از جمله انواع شلوار موجود در بازار معرفی شده اند که شما می توانید بر اساس نیاز مشتریان خود، نسبت به انتخاب و عرضه آن در فروشگاه خود اقدام کنید.
امروزه دیگر مرز میان انواع شلوار از لحاظ جنسیتی بسیار کمرنگ شده است و تقریباً بانوان نیز از انواع شلوارهای مردانه مانند شلوار جاگر یا اسلش نیز استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی انواع شلوار مردانه و زنانه در دوخت و اندازه شلوار است.
اما قبل از هر چیز دیگر باید بدانید که جنس شلوارها با توجه به نوع پارچه متفاوت است و هر مدل از شلوار برای مناسبت و کاربرد خاصی تولید شده است. راستی نحوه ست کردن انواع شلوار با دیگر لباس‌ها را می‌دانید؟ شما تا چه اندازه به استایل خود اهمیت می‌دهید؟

انواع شلوار از لحاظ جنس

شلوارها دارای جنس‌های متفاوتی هستند و جنس هر شلوار برای مناسبت یا فصل مشخصی کاربردی و مناسب است. برای مثال شما نمی‌توانید لگ‌های ورزشی را در محیط کاری بپوشید یا اینکه با شلوار جین به باشگاه ورزشی بروید! بنابراین آشنایی با انواع شلوار از لحاظ جنس به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شلوار برای هر مناسبت کمک می‌کند. انتخاب آگاهانه نوع شلوار به خصوص برای فروشندگان لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به صورت مستقیم بر میزان فروش بر اساس سلیقه مشتری تاثیرگذار است. برای اطلاع از آخرین قیمت و خرید لباس مردانه عمده می توانید با تولیدی های لباس مردانه موجود در بازارگاه باسکول استفاده کنید.

1- شلوار جین (Jeans)

در حالت کلی، شلوارهای جین یکی از انواع شلوار محبوب و پرطرفدار در میان زنان و مردان به حساب می‌آید و برای اکثر مناسبت‌ها و حتی استفاده روزمره نیز مناسب است. شلوار جین و تمامی لباس‌های جین از ماده‌ای ضخیم و محکم به نام دنیم (denim) تولید می‌شود که پارچه‌ای مستحکم و 100 درصد پنبه‌ای است.

2- شلوار کتان (Linen)

کتان، نوعی از پارچه ساخته‌شده از الیاف گیاه کتان و دارای بافت بسیار محکم و مقاومی است. پارچه کتان که با نام لینن نیز شناخته می‌شود، دارای کشسانی بسیار خوب و مقاومت بالایی در برابر مواد قلیایی در هنگام شستشو است. از کتان برای تولید انواع شلوار مردانه و زنانه استفاده می‌شود و شما می‌توانید با انواع تیپ اسپرت و رسمی از این نوع شلوار استفاده کنید.
برای اطلاع از قیمت و خرید شلوار مردانه عمده می توانید از خدمات بازار باسکول استفاده کنید.

3- شلوار پارچه‌ای

شلوارهای پارچه‌ای معمولاً از الیاف طبیعی تولید می‌شوند و طول عمر بالا و کیفیت مطلوبی دارند. شلوارهای پارچه‌ای برای مراسم رسمی و دوخت کت و شلوار گزینه مناسبی هستند. شلوارهای پارچه‌ای در رنگ‌ها و دوخت‌های متنوعی تولید می‌شوند و قابلیت استفاده در مراسم‌ها و دورهمی‌های مختلفی را دارند.

4- شلوار چرم (Leather pants)

شلوارهای چرم معمولاَ از چرم گاو، پوست بز، چرم بره یا چرم خوک تولید می‌شوند. شلوارهای چرمی معمولاً در قالب چرم صاف، چرم نبوک یا جیر موجود است. شلوار چرم برای اینکه استایل زیباتری به بدن شما بدهد برخلاف انواع شلوارهای دیگر با جنس‌های مختلف باید به صورت کامل به بدن بچسبد. به همین دلیل شلوارهای چرمی به صورت شخصی دوخته می‌شوند.

5- شلوار نخ پنبه (Cotton)

نخ پنبه یکی از بهترین و مناسب‌ترین متریال‌ها برای تولید لباس‌های خنک تابستانی به حساب می‌آید. از آنجایی که شلوارهای نخ پنبه از الیاف طبیعی تولید می‌شوند، بنابراین هیچ‌گونه حساسیت پوستی برای افراد به وجود نمی‌آورد و به راحتی به پوست اجازه تنفس می‌دهد.

6- شلوار مخمل (Velvet)

پارچه مخمل نوعی پارچه کرکی است که از جنس ابریشم، پنبه، کتان یا پشم تولید می‌شود. شلوارهای مخملی انتخاب مناسبی برای فصل زمستان و سرما هستند، زیرا بافت بسیار گرمی دارند. از آنجایی که مراحل تولید مخمل در مقایسه با سایر انواع پارچه دشوارتر است، معمولاً از مخمل برای دوخت لباس‌ها و در کل آیتم‌های لاکچری استفاده می‌شود. پارچه لطیف، رنگ‌های خاص و بافت منحصربه‌فرد چرم به شما استایل خاص و لوکس می‌دهد.

7- شلوار کرپ (Crêpe)

در گذشته از ابریشم برای تولید پارچه کرپ استفاده می‌شد اما امروزه از مواد اولیه دیگری مانند نخ، پشم و پلی‌استر نیز استفاده می‌شود. شلوارهای کرپ دارای ظاهر و بافت منحصربه‌فردی هستند و شامل انواع بافت نازک و سبک تا ضخیم و سنگین می‌شوند.

8- شلوار لاکرا (Lycra)

پارچه لاکرا دارای خاصیت کشسانی بسیار زیادی است و از الیاف مصنوعی تولید می‌شود. دوام پارچه لاکرا در مقایسه با لاستیک طبیعی بیشتر است و تا 5 برابر اندازه واقعی خود بدون هیچ‌گونه آسیب به بافت اصلی کش می‌آید. پارچه لاکرا معمولاً برای دوخت لباس‌های زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

9- شلوار ویسکوز (Viscose)

پارچه ویسکوز یا ریون به عنوان پارچه ابریشم مصنوعی شناخته می‌شود و دارای ساختار و بافتی شبیه پنبه است. از پارچه ویسکوز به دلیل بافت نرم و لطیف برای دوخت انواع شلوار، شومیز، دامن و بلوز استفاده می‌شود. حالا که با انواع شلوار از لحاظ مواد اولیه و جنس آشنا شدید، به راحتی می‌توانید شلوار با جنس مناسبی را برای هر مناسبت و کاربردی را انتخاب کنید. در ادامه با انواع شلوار از لحاظ استایل و مدل آشنا خواهید شد.

انواع شلوار زنانه

تنوع شلوارهای زنانه به اندازه‌ای زیاد است که شما می‌توانید برای هر مناسبت، جشن، مراسم یا دورهمی یک مدل از انواع شلوار زنانه را انتخاب کنید و هیچ‌وقت شلوارهای تکراری برای مناسبت‌های مختلف نپوشید! در ادامه به معرفی انواع شلوار زنانه با عکس پرداخته‌ایم. به نظر شما کدام یکی از این مدل‌ها و انواع شلوارها کاربردی و پرطرفدار است؟

1- شلوار مام استایل

شلوار مام استایل یکی از انواع شلوارهای ترند است که در چند سال گذشته به مدلی بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است. شلوار مام استایل معمولاً در قسمت ران و ساق پا دارای برش آزاد و برای افرادی مناسب است که دارای اندام ساعت شنی هستند.

2- شلوار چینو

شلوار چینو معمولاً دارای فاق نسبتاً بلند و دوخت راسته و در مقایسه با شلوارهای رسمی جذاب‌تر است. در گذشته این مدل از شلوار فقط به رنگ خاکی بود، اما امروزه شلوار چینو در رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی تولید می‌شود. این شلوار معمولاً تا روی مچ پا قرار می‌گیرد و با انواع پیراهن و تی‌شرت به راحتی ست می‌شود. مدل شلوار چینو برای دورهمی‌های دوستانه و استفاده روزانه مناسب است. برای اطلاع از آخرین قیمت و خرید پیراهن مردانه عمده می توانید از خدمات بازارگاه باسکول استفاده کنید.

3- شلوار مام فیت

تفاوت شلوار مام فیت با مام استایل در قسمت ران و ساق پا مشخص می‌شود. شلوار مام فیت دارای فاق بلند است و بخش ران و ساق پا به صورت تنگ یا راسته دوخته می‌شود. شلوار مام فیت نه تنها در میان خانم‌ها بلکه در میان نوجوانان هم بسیار ترند شده است و به عنوان یکی از انواع شلوار دخترانه به حساب می‌آید.

4- دامن شلواری

این مدل از شلوار در گذشته به عنوان نوع جدیدی از دامن به خانم‌ها کمک کرد تا از پوشیدن دامن به سمت شلوار حرکت کنند. امروزه نیز از دامن شلواری برای مدل‌های خاصی از لباس ساحلی استفاده می‌شود.

5- شلوار لگ

شلوارهای لگ معمولاً از جنس پنبه یا لیکرا هستند و به دلیل حالت چسبان خود به پاها حالت بسیار خوش فرمی می‌دهند. بافت شلوار لگ بسیار راحت و چسبان است و برای استفاده در هنگام ورزش، منزل و بیرون از خانه نیز بسیار مناسب است.

تقسیم‌بندی انواع شلوار زنانه با توجه به برش ساق پا چیست؟

فرقی ندارد که کدام مدل از انواع شلوارهای زنانه را انتخاب می‌کنید، در هر صورت تمامی شلوارها در قسمت ساق پا دارای برش خاص و مشخصی هستند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. این مدل‌ها عبارتند از:

  • شلوار کاپریس یا شلوار کوتاه: نام این مدل از شلوار در اصل از نام جزیره‌ای در ایتالیا گرفته شده است که مردم به خاطر گرمای زیاد معمولاً همیشه شلوارهای کوتاه می‌پوشند. اندازه بلندی شلوار در مدل شلوار کاپریس دقیقاً وسط ساق پا و زیر زانو قرار می‌گیرد.
  • ست کردن شلوار کاپریس: این مدل در دهه 1950 بسیار پرطرفدار بود و امروزه نیز برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه گزینه مناسبی به حساب می‌آید.
  • شلوار بوت کات: مدل شلوار بوت کات از قسمت زیر ران و تقریباً بالای زانوها تا قسمت پایین گشاد می‌شود. این مدل به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی در زیر شلوار خود یک جفت چکمه بپوشید و نام این مدل هم دقیقاً به همین دلیل انتخاب شده است. طراحی شلوار بوت کات متعلق به دهه 70 و 80 است اما امروزه به یکی از انواع شلوارهای ترند تبدیل شده است.
  • ست کردن شلوار بوت کات: شلوار بوت کات را با انواع شومیز، تاپ، مانتو و کت می‌توانید استایل کنید و همراه با کفش‌های پاشنه بلند و بوت یک استایل جذاب و خاص به شما می‌دهند.
  • شلوار اسکینی یا اسلیم فیت: شلوارهای اسکینی از قسمت کمر تا مچ پا کاملاً به بدن می‌چسبند. این مدل از شلوارها فرم ساق پا را به خوبی نشان می‌دهند و بهترین گزینه برای پوشیدن چکمه و بوت به حساب می‌آیند.
  • ست کردن شلوار اسلیم فیت: شلوارهای اسکینی با انواع مانتو، کت و تاپ ست می‌شود و برای انواع مناسبت‌ها و دورهمی‌ها قابل استفاده است. شلوار اسلیم فیت فقط برای فصل تابستان و گرمای زیاد مناسب نیست.
  • شلوار راسته: این مدل از شلوار دارای یک برش مستقیم از کمر تا پایین هستند و دوخت آن‌ها دارای فضای بازتری در مقایسه با شلوار اسلیم فیت است. شلوارهای راسته انتخاب مناسبی برای مراسم‌های اداری و رسمی هستند.
  • ست کردن شلوار راسته: دوخت شلوار راسته در شلوارهای پارچه‌ای و رسمی طرفداران زیادی دارد، اما از این مدل دوخت برای تولید انواع شلوار با جنس‌های مختلف نیز استفاده می‌شود. شلوار راسته را با انواع کفش پاشنه بلند، اسپرت یا تخت نیز می‌توانید ست کنید.
  • شلوار بگ: شلوار بگ در مقایسه با دیگر انواع شلوار دارای فضای باز بیشتری است و از قسمت کمر تا پایین به صورت یکدست دوخت گشادی دارد. امروزه شلوار بگ به یکی از انواع شلوارهای ترند تبدیل شده است و برای استفاده در منزل و انواع دورهمی‌ها مناسب است.
  • ست کردن شلوار بگ: شلوار بگ را با مانتوهای کوتاه و جلو باز یا تاپ و پیراهن‌های کوتاه ست کنید. اگر تاپ یا پیراهن را در شلوار هم قرار دهید قطعاً استایل شیک و جذابی خواهید داشت.

انواع شلوار مردانه

انواع شلوار مردانه با توجه به جنس و مدل دوخت دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن‌ها نیز برای مناسبت خاصی مناسب هستند. در ادامه به معرفی انواع شلوار مردانه و کاربرد هرکدام از آن‌ها پرداختیم.

1- شلوار کارگو

شلوار کارگو نوعی از شلوار با جیب‌های بزرگ و زیاد است که به شما اجازه می‌دهد تا انواع وسایل مختلف مانند گوشی موبایل، کلید، کیف پول و دیگر وسایل کوچک را با خود حمل کنید. این مدل از شلوار در گذشته در محیط‌های نظامی کاربرد داشت اما امروزه به یکی از استایل‌های شلوار برای آقایان و بانوان تبدیل شده است.

2- شوار اسلش

شلوار اسلش یکی از انواع شلوار مردانه است که این روزها طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. این مدل از شلوار برای زوج‌هایی که قصد ست کردن لباسهایشان با یکدیگر را دارند به عنوان گزینه مناسبی به حساب می‌آید. جنس شلوارهای اسلش از الیاف پنبه و پلی‌استر به صورت کش‌بافت است و برای استفاده روزانه و ورزش گزینه مناسبی است.

3- شلوار جاگر

شلوار جاگر دارای دوخت آزاد و پارچه‌ خنک‌تر و نازک‌تر از شلوار اسلش است و از بالا به پایین به صورت گشاد دوخته می‌شود. شلوار جاگر در هوای گرم به بدن نمی‌چسبد و پارچه آن در مقابل گرما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. شلوار جاگر هم مانند انواع شلوارهای دیگر برای مردان و زنان هر دو قابل استفاده است.

کدام مدل از انواع شلوار برای من مناسب است؟

در این راهنمای جامع و کاربردی به معرفی انواع شلوار و کاربرد هر کدام از آن‌ها پرداختیم. قطعاً برای هر مناسبت و جلسه‌ای باید از شلوارهای مناسب استفاده کرد. شما می‌توانید با شناخت انواع مدل‌های شلوار و جنس هر پارچه به راحتی شلوار مناسبی را انتخاب کنید. به نظر شما کدامیک از انواع شلوارهای زنانه یا مردانه برای شما کاربردی‌تر است؟

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا