انواع علف زن بنزینی

انواع علف زن بنزینی

انواع علف زن بنزینی

علف زن یکی از مهمترین تجهیزات باغبانی است که برای از بین بردن علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه علف های هرز مانعی برای رشد گیاهان محسوب می شود کشاورزان از علف زن برای از بین بردن آنها استفاده می کنند. علف زن فرآیند تراشیدن علف های هرز را به صورت مکانیکی انجام می دهد و برای زمین های با مقیاس بالا مناسب است. به دلیل کاربرد بالا این دستگاه امروزه انواع مختلف آن توسط شرکت های مختلف عرضه می شود و یکی از کاربردی ترین آنها علف زن بنزینی است.

علف زن از اجزای مختلفی مانند موتور، تیغه، نگهدارنده و غیره تشکیل شده است و بر اساس نوع اجزاء مورد استفاده کیفیت دستگاه نیز دستخوش تغییرات می شود. موتور دستگاه مهمترین بخش تشکیل دهنده آن است که علف زن بنزینی نسبت به دیگر انواع آن دارای موتور قدرتمندتری است. به دلیل استفاده از موتور قدرتمند در این دستگاه کارایی بیشتری جهت کارهای بزرگ دارد. در این دستگاه از موتور دو زمانه و چهار زمانه استفاده می شود که دارای قدرت بالایی بوده و فرآیند علف زنی را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد.

انواع علف زن بنزینی به صورت تک کاره و چهار کاره در بازار موجود است که دارای قابلیت های مختلفی مانند هرس، حاشیه زنی، شمشاد زن و غیره می باشد. در نظر داشته باشید که برخی از مدل های این دستگاه امکان افزودن تجهیزات الحاقی به آنها وجود دارد که قابلیت های بیشتری به آن اضافه می کند. یکی از مزایای استفاده از این دستگاه این است که امکان حمل آن به نقاط مختلف وجود دارد و به دلیل نداشتن سیم و کابل محدودیتی در جابجایی وجود ندارد. کشورهای مختلفی در زمینه تولید این ابزار فعالیت دارند و از جمله بهترین مارک علف زن چینی که در بازارهای داخلی کشور دارای تنوع زیادی می باشند میتوان به نمونه های مختلف موجود در بازارهای آنلاین اشاره کرد. 

کاربرد علف زن بنزینی چیست

انواع چمن زن بنزینی جهت انجام امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جهت تزئین درختان، شکل دهی، کوتاه کردن و غیره کاربرد دارند. یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید این ابزار مورد توجه قرار می گیرد و بر روی میزان کاربرد آن نیز تاثیر دارد برند سازنده آن است و به همین دلیل باید اقدام به خرید بهترین مارک علف تراش کرد.

بهترین مارک علف زن بنزینی شامل هوندا، اشتیل، دوما و غیره می باشد که بر اساس ویژگی های موردنیاز می توان مارک دلخواه را خریداری کرد. از جمله ویژگی های مهمی که هنگام خرید بهترین مارک دستگاه علف زن بنزینی مورد توجه قرار می گیرد می توان به هزینه تعمیر و نگهداری، آلودگی صوتی، میزان مصرف سوخت، قدرت موتور، وزن و غیره اشاره کرد.

علف زن بنزینی همانطور که نام آن مشخص است نیروی موتور خود را به وسیله بنزین به دست می آورد و قدرت موتور آن بین 1.5 تا 3 اسب بخار است. بنابراین هنگام خرید این ابزار باید به حجم کار توجه داشت و هرچه حجم کار بیشتر باشد باید نسبت به خرید دستگاه با قدرت بالاتری اقدام کرد. از دیگر نکات قابل توجه هنگام خرید این ابزار می توان به هزینه تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد؛ اگرچه این ابزار در مقایسه با دیگر انواع علف زن دارای سرعت و قدرت بیشتری است ولی هزینه تعمیر و نگهداری آن بالاتر از دیگر نمونه های مشابه می باشد.

اگر شما قصد خرید بهترین مارک چمن زن بنزینی را دارید می توانید به صورت غیرحضوری این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. امروزه پلتفرم های مختلفی در زمینه تولید این دستگاه فعالیت دارند. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه است که در دو نسخه وب و اپلیکیشن در اختیار افراد قرار گرفته است. حضور صدها خریدار و فروشنده اصلی این ابزار در باسکول امکان خرید و فروش آن در کمترین زمان ممکن را فراهم کرده است.

انواع علف زن 

امروزه انواع علف زن بر اساس نوع حمل و نقل آن در بازارهای داخلی کشور موجود است و به سه دسته دوشی، پشتی و دستی تقسیم می شوند. در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع امکانات ارائه شده توسط علف تراش های مختلف با هم برابر است و تنها شیوه حمل آنها با هم فرق دارد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که هنگام خرید انواع علف تراش مورد توجه قرار می گیرد که برخی از آنها شامل وضعیت جسمانی، میزان تسلط اپراتور، حجم کار، موانع و غیره می باشند.

علف زن پشتی

مهمترین اجزاء سازنده این ابزار شامل کوله پشتی، شیلنگ، تیغه و غیره می باشند که با موتور چهار زمانه تک سیلندر وارد بازار می شود. موتور این دستگاه به گونه ای است که دو مخزن برای قرار گرفتن روغن و بنزین در آن تعبیه شده است و ظرفیت این دو مخزن از جمله موارد قابل توجه هنگام خرید علف زن پشتی محسوب می شود؛ درواقع هرچه ظرفیت مخزن بیشتر باشد دستگاه قادر است در مدت زمان طولانی تری کار خود را انجام دهد.

علف زن دوشی

علف زن دوشی نوع دیگر این ابزار می باشد که دارای موتوری مشابه علف زن پشتی می باشد. با توجه به اینکه تجهیزات مورد استفاده در علف زن پشتی بیشتر از نوع دوشی می باشد وزن این دو ابزار با هم فرق دارد که این مسئله هنگام خرید برای افراد مسن و دارای محدودیت جسمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. کمتر بودن میزان تجهیزات سبب شده قیمت این ابزار نسبت به نوع پشتی مناسب تر باشد که این موضوع در حجم خرید آن تاثیر بسزایی دارد.

نتیجه گیری

علف تراش یکی از کاربردی ترین تجهیزات موردنیاز کشاورزان و باغداران می باشد که در انواع متعددی در بازارهای داخلی کشور موجود است. انتخاب مناسب علف تراش می تواند در افزایش بهره وری و راندمان کاری به افراد کمک کند و به همین دلیل کسب اطلاعات لازم در این زمینه ضروری است. از جمله بهترین انواع این ابزار می توان به علف زن دوشی و پشتی اشاره کرد که نسبت به فاکتورهای مختلف و نیاز فرد می توان نسبت به خرید نوع دلخواه اقدام کرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا