انواع سنگ مصنوعی

آیا با انواع سنگ مصنوعی و کاربرد هر کدام از آن‌ها آشنایی دارید؟ آیا با کاربردی‌ترین انواع سنگ مصنوعی تزیینی آشنایی دارید؟ یا حتی اگر به دنبال سنگ‌های مصنوعی هستید، چگونه می‌توانید بهترین قیمت سنگ مصنوعی در بازار را پیدا کرد؟
انواع سنگ مصنوعی عبارتند از:

  • سنگ مصنوعی سمنت پلاست
  • سنگ مصنوعی مرمریت
  • سنگ مصنوعی کورین
  • سنگ مصنوعی کوارتز
  • سنگ مصنوعی اُنیکس
  • کفپوش یکپارچه پلیمری
  • سنگ متخلخل فوق نازک

در این نوشتار به معرفی و بررسی ویژگی‌های دقیق هر کدام از انواع سنگ‌های مصنوعی می‌پردازیم.

انواع سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ‌های مصنوعی نوعی از سنگ هستند که از ترکیب مواد غیر طبیعی مانند رزین، سیمان، خرده شیشه و پودر آلومینیوم با موادی مانند خرده سنگ و خرده الماس به وجود می‌آیند و سپس در دما و حرارت بالا کاملاً پخته می‌شوند. انواع مختلف سنگ‌های مصنوعی بر اساس نوع چسب مصرفی و مراحل و فرآیند تولید به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اگر شما هم به دنبال بهترین قیمت سنگ ساختمانی در بازار هستید، باسکول همیشه فرصتی استثنایی را برای خرید و فروش عمده سنگ ساختمانی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • انواع سنگ مصنوعی بر اساس نوع چسب مصرفی: سنگ مصنوعی ارگانیک و سنگ مصنوعی غیر آلی
  • انواع سنگ مصنوعی بر اساس مراحل و روند تولید: مرمریت مصنوعی پلی‌استر، مرمریت مصنوعی کامپوزیت، مرمریت مصنوعی سیلیکات و سنگ مرمریت مصنوعی متخلخل.

در ادامه به معرفی انواع سنگ مصنوعی محبوب و پرطرفدار همراه با کاربرد آن‌ها پرداخته‌ایم.

1- سنگ مصنوعی سمنت پلاست، تکنولوژی جدید نانو

سمنت پلاست یکی از انواع سنگ مصنوعی است که از موادی مانند سیمان سفید، پلی‌استر، ماسه، پودر سنگ و هاردنر تشکیل شده است. در اصل برای تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست از مواد پلیمری و نانو به صورت همزمان استفاده می‌شود.
وزن قطعات سنگ مصنوعی سمنت پلاست در مقایسه با سنگ‌های طبیعی بسیار کمتر است و به همین دلیل به راحتی به ملات می‌چسبد و مراحل نصب آن بسیار ساده‌تر است.
سمنت پلاست به صورت همزمان دارای مقاومت و استقامت بسیار بالا و وزن بسیار پایین است و ذرات آن به صورت کاملاً منسجم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. دلیل این موضوع هم فقط قرارگیری در فرآیند پلیمریزاسیون است.
سنگ مصنوعی سمنت پلاست دارای انعطاف‌پذیری بالا و تنوع زیاد در طرح و رنگ است.
کاربرد سنگ مصنوعی سمنت پلاست: اجرای نمای ساختمان، کفپوش، ستون‌ها و نرده‌های سنگی

2- سنگ مصنوعی مرمریت، ترکیب سنگ مرمر و گرانیت

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ‌های آهکی و بسیار نرم است و مقاومت آن در مقایسه با تراورتن و گرانیت کمتر است. به همین دلیل در مراحل تولید و فرآوری آن در راستای افزایش مقاومت سنگ مرمریت از موادی مانند چسب و رزین یا اپوکسی استفاده می‌شود.
سنگ‌های مرمریت در مقابل تغییرات دما و شرایط جوی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و همچنین میزان جذب آب آن‌ها نیز کمتر است.
قیمت سنگ مرمریت بسیار ارزانتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سنگ مرمر طبیعی است و با قیمت کمتر می‌توانید همان زیبایی و جذابیت سنگ مرمر را به فضای خود اضافه کنید.
کاربرد سنگ مصنوعی مرمریت: کفپوش و پله‌های داخلی ساختمان، استفاده از اسلب سنگ مرمریت برای تزیین دیوار و کف، کابینت و کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و روشویی

اگر هم به دنبال سنگ‌های طبیعی با قیمت مناسب هستید، قیمت سنگ تراورتن در مقایسه با سایر انواع سنگ‌های طبیعی در بازار همیشه بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

3- سنگ مصنوعی کورین، سنگ مناسب مناطق شرجی

سنگ مصنوعی کورین یکی دیگر از انواع سنگ مصنوعی است که از موادی مانند رزین، آلومینیوم و مواد معدنی مختلف تشکیل شده است.
این مدل از سنگ‌ها معمولاً مراحل سختی را در روند تولید پشت سر می‌گذارند و به همین دلیل جنس سخت و بسیار محکمی دارند. سنگ‌های مصنوعی کورین در آب‌وهوای شرجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مقاومت سنگ‌های کورین در برابر مواد اسیدی بسیار زیاد است و دارای خاصیت شکل‌پذیری خوبی هستند. به همین دلیل کاربردهای مختلفی نیز دارد.
سنگ‌های کورین دارای خاصیت ضد آب، ضد قارچ و باکتری هستند و در برابر حرارت تا دمای 100 درجه سانتیگراد مقاومت می‌کند.
کاربرد سنگ مصنوعی کورین: سطح رویی کابینت و کانتر اُپن آشپزخانه، طراحی و ساخت سینک ظرفشویی، روشویی و وان سنگی و محصولات داخل حمام و دستشویی

4- سنگ مصنوعی کوارتز، سنگی سخت و مقاوم

سنگ مصنوعی کوارتز از ترکیب انواع سنگدانه‌های معدنی، دانه‌های کوارتز، مواد پلیمری و انواع رنگدانه‌ها به وجود می‌آید و سپس تحت فشار شدید، لرزش، وکیوم و پولیش قرار می‌گیرد.
سیلیس یکی از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین مواد موجود در طبیعت است و این ماده در ساختار سنگ مصنوعی کوارتز نیز به وفور پیدا می‌شود.
سنگ مصنوعی کوارتز دارای ساختاری ضدخش، ضدضربه و مقاوم در برابر سایش، فرسودگی و انواع ترکیبات اسیدی و قلیایی است.
سنگ‌های کوارتز هیچ‌گونه درز و شکافی ندارند و به همین دلیل باکتری‌ها نمی‌توانند در این سنگ تجمع کنند. سنگ کوارتز دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد آب است.
کاربرد سنگ مصنوعی کوارتز: سنگ روکابینتی و اُپن، کفپوش ساختمان‌های اداری، کفپوش فرودگاه، دیوار حمام و سرویس بهداشتی، روشویی، میز آزمایشگاه

5- سنگ مصنوعی اُنیکس (Onyx)، سنگ مصنوعی تزیینی

سنگ مصنوعی اُنیکس یکی از انواع سنگ‌های معدنی است که از ذخایر سیلیکا در منافذ گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد.
سنگ اُنیکس به صورت ارگانیک در طبیعت با رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود، اما مدل سیاه یکدست موجود در بازار از انواع سنگ مصنوعی است.
سنگ مصنوعی انیکس به خوبی نور را از میان خود عبور می‌دهد و نوارهای باریک موازی شکل درون سنگ باعث جذابیت و زیبایی دوبرابر آن می‌شود.
برای تولید سنگ‌های مصنوعی اُنیکس از تکنولوژی مورد استفاده در تولید سنگ مرمر مصنوعی و کورین استفاده می‌شود و دارای تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی هستند.
از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ اُنیکس می‌توان به مقاومت بالا در برابر سرما و یخبندان، قابلیت چسبندگی خوب به ملات، قدرت کششی و فشاری زیاد و مقاومت در برابر گرما و حرارت اشاره کرد.
کاربرد سنگ مصنوعی اُنیکس: سنگ زیر روشویی با نورپردازی، پارتیشن لوکس با نورپردازی، انواع دیوارپوش و کفپوش‌های خاص با طراحی متفاوت

6- کفپوش یکپارچه پلیمری

کفپوش‌های پلیمری یکپارچه در اصل یک مدل از انواع سنگ مصنوعی به حساب می‌آیند که به صورت کاملاً یکپارچه و بدون هیچ‌گونه درز و شکافی روی سطح زمین قرار می‌گیرند.
این کفپوش‌ها در برابر انواع اسید و خوردگی بسیار مقاوم هستند.
کفپوش‌های پلیمری هیچ‌گونه آلودگی، گرد و خاک، چرک و رطوبتی را به خود جذب نمی‌کنند و دارای خاصیت آنتی‌باکتریال هستند.
کاربرد کفپوش‌های یکپارچه پلیمری: مراکز بهداشتی مانند بیمارستان‌ها و اتاق عمل‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، مراکز صنعتی

7- سنگ متخلخل فوق نازک

سنگ‌های متخلخل فوق نازک که به عنوان تخته سنگ سرامیکی نیز شناخته می‌شوند، از ترکیب مواد اولیه طبیعی خاصی تحت فشار و دمای زیاد و با فناوری پیشرفته تولید می‌شوند.
این قطعات سنگی مصنوعی مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش، ساییدگی و ضربه دارند.
از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ‌های متخلخل می‌توان به تنوع رنگی بالا، مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی، ضدخش و ضدخراش بودن، قالب‌پذیری خوب و مقاومت در برابر حرارت و گرما اشاره کرد.
کاربرد سنگ‌ متخلخل فوق نازک: صفحه کابینت و اُپن، دیوارهای داخلی ساختمان و پارتیشن‌ها

دلایل استفاده از سنگ مصنوعی نما چیست؟

سنگ‌های مصنوعی یکی از انواع سنگ‌های پرطرفدار و کاربردی هستند که در صنعت ساختمان‌سازی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سنگ‌ها باعث شده است تا استفاده از آن‌ها روزبه‌روز در صنعت ساختمان‌سازی افزایش پیدا کند. البته استفاده از سنگ‌های طبیعی نیز همیشه در صنعت ساختمان‌سازی بسیار محبوب و پرکاربرد بوده است. برای مثال سنگ تراورتن و گرانیت از مهم‌ترین و پرکاربردترین سنگ‌های طبیعی در صنعت ساختمان‌سازی هستند. اگر مسائل اقتصادی در هنگام خرید سنگ برای شما در اولویت است، باید بدانید که قیمت سنگ گرانیت از سنگ تراورتن بسیار بیشتر است.

از مهم‌ترین دلایل استفاده از سنگ مصنوعی نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع زیاد در طرح، رنگ و مدل
  • سبک‌تر بودن سنگ‌های مصنوعی نما در مقایسه با سنگ‌های طبیعی
  • تنوع زیاد در ابعاد و سایز سنگ‌ها و امکان سفارشی‌سازی ابعاد و اندازه اسلب سنگ‌های مصنوعی
  • استحکام و مقاومت بالا در شرایط جوی متفاوت و قابلیت سازگاری زیاد
  • شرایط نصب راحت‌تر در مقایسه با سایر متریال‌ها برای نمای ساختمان

کدامیک از انواع سنگ مصنوعی بهترین انتخاب است؟

از آنجایی که انواع سنگ مصنوعی در کارخانه‌ها و به کمک تکنولوژی‌های جدید تولید می‌شوند، بنابراین از لحاظ بصری بسیار زیباتر هستند و از طرف دیگر از آن‌ها می‌توان برای کاربردهای دلخواه استفاده کرد. هر کدام از انواع سنگ‌های مصنوعی ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فرد خود را دارند. اگر به دنبال خرید سنگ مناسب برای رویه اُپن آشپزخانه یا سنگ سبکی برای نمای بیرونی ساختمان خود هستید، فقط کافیست تا با دنیای سنگ‌های مصنوعی آشنا شوید.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا