انواع سمپاش

انواع سمپاش

انواع سمپاش       

سمپاش یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی می باشد که در انواع مختلفی تولید می شود. حفظ میوه ها و گیاهان در مزارع از اهمیت بالایی برخوردار است و برای این منظور از آفت کش های مختلفی استفاده می شود که پخش کردن آن در مزرعه توسط سمپاش انجام می شود. استفاده از سمپاش سبب می شود پاشش سم به طور یکنواخت در تمامی مناطق به خوبی انجام شود که این کار توسط نازل مخصوص انجام شده و به این ترتیب برای سلامتی انسان خطر ندارد.  

با توجه به اهمیت تولید محصولات کشاورزی استفاده از انواع سم پاش در جهان افزایش یافته است و به این ترتیب حجم تولید مواد غذایی افزایش پیدا کرده است. استفاده از سمپاش بهره وری محصولات کشاورزی را افزایش داده است و امروزه به صورت حرفه ای توسط تجهیزات مخصوص انجام می شود. با توجه به اینکه سمپاش ها در انواع مختلفی عرضه می شوند افراد می توانند برای مزارع با ابعاد و محصول مختلف از سمپاش مخصوص به آن استفاده کنند.  

مزایای استفاده از سمپاش چیست

مهمترین مزیت استفاده از سمپاش این است که بازدهی محصولات کشاورزی افزایش پیدا می کند. سمپاش ها بر اساس نوع آنها دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که از جمله مزایای استفاده از آنها عبارت اند از:

  • افزایش سرعت
  • صرفه جویی در زمان
  • پاشش یکنواخت سم
  • کاهش مصرف سم
  • حفظ سلامت افراد
  • امکان اجرای عملیات در مناطق مختلف جغرافیایی
  •  سمپاشی کامل گیاهان
  • عدم انتقال بیماری از شخص به گیاه

انواع سمپاش شامل چیست

کشاورزان در مزارع مختلف با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند وسعت زمین، نوع گیاه، نوع سم و غیره اقدام به خرید انواع سم پاش می کنند. در این قسمت از مقاله قصد داریم انواع سمپاش را برای شما توضیح دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. 

سمپاش دستی

سمپاش دستی یکی از انواع سمپاش بادی است که جهت مزارع با وسعت کم مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با حجم مخزن مختلفی تولید می شود و بر اساس حجم آن می توان جهت مصارف خانگی، کشاورزی، گلخانه ای و غیره از آن استفاده کرد. انواع سمپاش دستی از نظر جنس بدنه در مدل های متنوعی عرضه می شود؛ بیشترین میزان تولید این محصول مربوط به سمپاش با بدنه فولادی، استیل و پلاستیک است که افراد می توانند بر اساس نیاز اقدام به خرید سمپاش با جنس دلخواه نمایند. از دیگر مدل های این سمپاش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سمپاش تلمبه ای: نوعی سمپاش دستی است که عملکرد آن به واسطه پمپ انجام می شود و نیروی لازم برای حرکت پیستون به واسطه دست تامین می شود.

سمپاش شارژی: در این مدل از سمپاش های دستی نیروی حرکت پیستون به وسیله باتری تامین می شود و برای انجام این کار نیازی به دخالت دست نیست. انواع سمپاش شارژی بر اساس ظرفیت باتری می توانند در زمین با مقیاس مختلف مورد استفاده قرار گیرند. 

سمپاش دوکاره: این سمپاش ترکیبی از دو سمپاش قبلی است و توسط باتری و نیروی دست کار می کند؛ یعنی در صورت تمام شدن باتری فرد می تواند توسط نیروی دست پیستون را به حرکت دربیاورد.

سمپاش فرغونی

این محصول یک سمپاش چرخدار است و نیروی محرکه آن توسط موتور بنزینی تامین می شود. با توجه به اینکه در این مدل سمپاش امکان تنظیم ارتفاع پاشش سم قابل تنظیم است از آن بیشتر برای سمپاشی درختان استفاده می کنند. مزیت استفاده از انواع سمپاش فرغونی این است که فرآیند سمپاشی را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد و به همین دلیل در زمان افراد و میزان سم صرفه جویی می شود.

سمپاش پشت موتوری

یکی از بهترین انواع سمپاش موجود در بازار است که نیروی آن توسط موتور بنزینی تامین می شود و برای زمین هایی با وسعت نه چندان بالا مورد استفاده قرار می گیرد. انواع سمپاش موتوری به دلیل سهولت استفاده فروش بالایی در بازار دارند و به دلیل موتور بنزینی فرآیند سمپاشی را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد. انواع سمپاش پشتی به دو دسته کلی سمپاش اتومایزر و سمپاش پشت موتوری لانسی تقسیم می شود. 

سمپاش زنبه ای

در بسیاری از مناطق کشاورزی که امکان عبور تراکتور وجود ندارد سمپاشی توسط این محصول انجام می شود. این سمپاش به صورت پرتابل است و با قرارگیری مخزن بر روی یک سطح ثابت حمل آن به راحتی انجام می شود. این سمپاش دارای موتور، پمپ و دیگر تجهیزات است که به دلیل عدم محدودیت در انتخاب مخزن از محبوبیت بالایی بین انواع سمپاش های باغی برخوردار است. 

سمپاش پشت تراکتوری

سمپاش پشت تراکتوری از پرفروش ترین انواع سمپاش های کشاورزی است که جهت زمین هایی با وسعت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای استفاده از انواع سمپاش پشت تراکتوری می توان به پاشش یکنواخت، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت سمپاشی و غیره اشاره کرد. این سمپاش از قطعات مختلف شامل بوم، پمپ، مخزن و غیره تشکیل شده است و دارای نمونه های متعددی در بازار می باشد.

پمپ سمپاش چیست

یکی از کاربردی ترین قطعات مورد استفاده در انواع سمپاش پمپ می باشد که بر اساس نوع سمپاش از پمپ های مختلف استفاده می شود. بیشترین کاربرد این قطعه پودر کردن سم و مخلوط کردن مایع سم می باشد که انواع آن بر کیفیت و سرعت فرآیند سمپاشی تاثیرگذار است. انواع پمپ سمپاش بر اساس فاکتورهای مختلف مانند ظرفیت، سرعت، فشار و غیره تقسیم می شوند و از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پمپ سمپاش پیستونی

بیشترین کاربرد انواع پمپ پیستونی برای پودر وتابل و محلول ساینده است و در این نوع پمپ جریان سمپاش طبق سرعت مشخص می گردد. پمپ پیستونی قادر است به راحتی مایع سم را از مخزن به سمت نازل هدایت کند و بر اساس میزان فشار در نمونه های متعدد عرضه می شود. انواع پمپ پیستونی سمپاش با قرقره لاستیکی و چرمی در بازارهای داخلی موجود می باشند.

پمپ دیافراگمی

با توجه به اینکه این پمپ دارای فشار بالایی است از محبوبیت بالایی بین کشاورزان برخوردار است. بر اساس این موضوع برای سمپاشی هایی که فشار و سرعت بالایی نیاز است بهترین گزینه انواع پمپ دیافراگمی می باشد. این پمپ قادر است سرعت سمپاشی را به خوبی کنترل کند و به دلیل قابلیت های خوبی که دارد قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع پمپ دارد.

پمپ چرخشی

از دیگر انواع پمپ سمپاش می توان به پمپ های چرخشی اشاره کرد که دارای اندازه کوچکتری نسبت به سایر پمپ ها می باشند. این پمپ ها دارای سرعت بالایی می باشند و به همین دلیل فرآیند سمپاشی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود که این موضوع منجر به افزایش محبوبیت آن شده است. 

 با توجه به تنوع بالا در این زمینه انتخاب محصول متناسب با نیاز و مرغوب یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان به شمار می رود. امروزه به دلیل صرفه جویی در زمان و امکان برقراری ارتباط با تامین کنندگان عمده بیشتر افراد ترجیح می دهند از بازارهای آنلاین برای تهیه این محصول استفاده کنند. باسکول یک پلتفرم معتبر و جامع در این زمینه است که در دو نسخه وب و اپلیکیشن ارائه شده است و امکان برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشندگان عمده را فراهم می کند. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا