انواع دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا

در سال های اخیر شاخص آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای کشور افزایش یافته که به دلایل مختلف مانند وسایل نقلیه، نیروگاه ها، مراکز تجاری و غیره می باشد. آلودگی هوا نقش عمده ای در کیفیت و سلامت زندگی انسان دارد و به همین دلیل جهت کنترل آن از تجهیزات متعددی مانند دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود. انواع بهترین دستگاه های تصفیه هوا قابل استفاده در مکان های مختلف مانند منازل مسکونی، بیمارستان، ادارات و غیره می باشند و با توجه به کاربردی که دارند از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

با توجه به افزایش محبوبیت انواع دستگاه تصفیه هوا شرکت های مختلفی در زمینه تولید این دستگاه فعالیت دارند و این محصول را در نمونه های متعدد با طراحی ویژه به بازار عرضه می کنند. این دستگاه در انواع گوناگون با فیلترهای مختلف تولید می شود و هر یک از این فیلترها قادر به تصفیه ذرات معلق، انواع گازهای خطرناک، گرد و غبار و غیره می باشند. انجام این کار خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش می تواند و برای افرادی که دارای چنین بیماری هایی می باشند مناسب است. در نظر داشته باشید که ابعاد فضای مورد استفاده در هنگام خرید این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و بر اساس متراژ باید از دستگاه مختلف استفاده کرد.

به صورت کلی این دستگاه در انواع مختلفی وارد بازار می شود و به دو دسته تصفیه هوا غیر فعال و فعال تقسیم می شود که در اینجا به تفکیک توضیح داده شده است:

  • دستگاه تصفیه هوا فعال: نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که به واسطه افزودن مواد مخصوص به هوا آن را پاکسازی می کند. در این حالت این مواد در صورت ترکیب با هوا خطرات آلاینده ها را از بین می برند.
  • دستگاه تصفیه هوا غیرفعال: این دستگاه دارای فیلترهای مخصوصی می باشد که امکان تصفیه هوا را فراهم می کند. کشش هوا به درون دستگاه توسط فن انجام می شود و از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است.

معرفی فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

فیلترهای تصفیه هوا در نمونه های متعددی در بازار موجود است که شناسایی بهتر آنها به خرید بهتر شما کمک می کند. انتخاب فیلتر مناسب نسبت به نیاز کاربر فرق دارد؛ به عنوان مثال در صورت بیماری های تنفسی یا حساسیت می توانید از فیلتر مخصوص استفاده نمایید.

فیلتر اولیه

این محصول اولین لایه فیلتراسیون به شمار می رود و ذرات بزرگ را به خود جذب می کند. درواقع ذراتی مانند پرز توسط این فیلتر جذب می شوند و این موضوع مانع از رسیدن این مواد به دیگر فیلترها و در نتیجه افزایش طول عمر آنها می گردد.

فیلتر هپا

یکی از محبوب ترین انواع فیلتر مورد استفاده در دستگاه تصفیه به شمار می رود که ذرات غیر قابل مشاهده توسط چشم را به خود جذب می کند. این فیلتر دارای ظرفیت مخصوص می باشد و پس از گذشت ساعت مشخص از میزان کارکرد نیاز به تعویض دارد.

فیلتر کربن اکتیو

یکی از بهترین انواع فیلتر مورد استفاده در بازار برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی به شمار می رود که مواد شیمیایی موجود در هوا را حذف می کند. یکی از موارد قابل توجه هنگام خرید دستگاه تصفیه دارای این فیلتر توجه به میزان کرین استفاده شده در آن است که بهتر است بیشتر از یک کیلوگرم باشد.

لامپ UV

این دستگاه دارای کاربرد خانگی نمی باشد و جهت استفاده در مراکز درمانی تولید می شود. با تابش لامپ UV به فیلتر مولکول های تخریب شده و به مولکول بی خطر تبدیل می شوند ولی به دلیل امکان تولید مولکول ناشناخته استفاده از آن برای منازل توصیه نمی شود.  

انواع دستگاه تصفیه هوا شامل چیست

دستگاه تصفیه هوا بر حسب عملکرد و ویژگی هایی که دارند به نمونه های متعددی تقسیم می شوند که در صورت استفاده از هر یک از آنها میزان آلودگی وارد شده به بدن انسان کمتر شده و به همین دلیل جهت استفاده در مکان های سرپوشیده بسیار مناسب و کاربردی می باشد. برخی از مهمترین انواع دستگاه تصفیه هوا موجود در بازار عبارت اند از:

دستگاه تصفیه هوا ایستاده

یکی از متداول ترین نوع دستگاه تصفیه هوا می باشد که در ابعاد مختلف وارد بازار می شود و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه این دستگاه در نمونه های متعددی تولید می شود بر اساس نوع آن تعداد فیلتراسیون موجود در دستگاه متغیر است.

دستگاه تصفیه هوا رومیزی

یکی از پرفروش ترین انواع دستگاه تصفیه هوا می باشد که در ابعاد کوچک تولید شده و برای استفاده در فضای کوچک مانند اتاق خواب مناسب است. جابجایی این دستگاه در مکان های مختلف به سادگی انجام می شود و در سه نوع فیلتراسیون تولید و عرضه می شود.

دستگاه تصفیه هوای همراه

یکی از بهترین انواع دستگاه تصفیه برای افرادی که بیماری تنفسی دارد و در هوای آلوده قصد بیرون رفتن از منزل را دارند دستگاه تصفیه هوای همراه است. این دستگاه به دلیل وزن کمی که دارد قابلیت استفاده همراه را دارد و به واسطه جذب یون ها فرآیند تصفیه را انجام می دهد.

دستگاه تصفیه هوای خودرو

این دستگاه قادر است با هدایت هوای درون اتومبیل به دستگاه آن را به هوای پاک تبدیل کند. نحوه تامین انرژی موردنیاز برای این دستگاه به دو روش وصل کردن به فندک خودرو و استفاده از باتری است. این دستگاه در نمونه های متعددی تولید می شود که بر اساس نیاز می توان اقدام به خرید نوع دلخواه کرد.

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید اسن دستگاه فعالیت می کنند که با توجه به کیفیت محصول تولید شده حجم خرید و فروش آن دستخوش تغییرات می شود. بهترین برندهای دستگاه تصفیه هوا در ایران این محصول را با ویژگی های مختلف وارد بازار می کنند و هرچه محصول ارائه شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد تقاضا خرید آن بیشتر می شود. یکی از مواردی که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد امکان برقراری ارتباط با تامین کنندگان اصلی است. شما امکان این را دارید که توسط وب سایت یا اپلیکیشن باسکول به صورت غیرحضوری در کمترین زمان ممکن با تامین کنندگان اصلی ارتباط مستقیم و بدون واسطه برقرار نمایید.

نتیجه گیری

با افزایش آلودگی در شهرهای مختلف به کارگیری تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه هوا افزایش یافته است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را تا حد زیادی کاهش دهد. انواع دستگاه تصفیه هوا امکانات متعددی را در اختیار افراد قرار می دهند و خریدار می توانند نسبت به نیاز خود و فضایی که در اختیار دارد اقدام به خرید بهترین برند دستگاه تصفیه هوای موجود در ایران نماید.  

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا