انواع تراکتور

انواع تراکتور 

انواع تراکتور  

تراکتور یکی از کاربردی ترین ماشین آلات مورد استفاده در صنعت کشاورزی محسوب می شود که از زمان پیدایش آن تحولات بزرگی در این صنعت پدید آمده است. تراکتور وسیله ای است که جهت کشیدن تجهیزات مختلف به کار می رود و میزان استفاده از آن در صنایع گوناگون بر اساس قدرت خروجی موتور فرق دارد. امروزه استفاده از تراکتور محدود به صنایع کشاورزی نمی شود و انواع آن جهت مصارف صنعتی و راهسازی به کار می رود.

تولید تراکتور به شکل امروزی به حدود صد سال قبل باز می گردد و امروزه برندهای برتر در سراسر جهان در زمینه تولید این ماشین فعالیت دارند. تراکتورهای اولیه دارای چرخ های بزرگی بودند که به وسیله موتور بخار حرکت می کردند. با تولید موتورهای درون سوز تراکتورها به شکل امروزی خود تولید شدند که همزمان متعلقات و تجهیزات آن با طراحی جدید وارد بازار شد.

کاربردهای تراکتور 

همانطور که توضیح داده شد استفاده از تراکتور به کشاورزی ختم نمی شود و در صنعت و راهسازی نیز نقش عمده ای دارد. کاربرد تراکتور در دنیای امروز بسیار گسترده است و به همین دلیل انواع متنوعی از آن تولید و عرضه شده است. درواقع انواع تراکتور در ایران بر اساس مشخصاتی که دارد جهت امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا برخی از مهمترین کاربردهای تراکتور ذکر شده است:

باربری

عمده مصرف این ماشین جهت امور کشاورزی است و به همین دلیل از آن جهت حمل محصولات زراعی استفاده می کنند. بیشترین استفاده از انواع تراکتور کشاورزی جهت باربری مربوط به فصل برداشت محصولات است و برای انجام این کار از تجهیزاتی مانند گاری کمک می گیرند. 

یدک کشی

تراکتور در بخش انتهایی خود قطعه ای دارد که امکان یدک کشی را به راحتی فراهم می کند. این قابلیت در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و امکان یدک کشی تجهیزات زراعی را برای کشاورزان فراهم می کند. یکی از مهمترین فاکتورهای قابل توجه هنگام خرید تراکتور کشنده توجه به میزان گشتاور آن است؛ هرچه میزان گشتاور بیشتر باشد قدرت تراکتور جهت کشیدن تجهیزات نیز افزایش پیدا می کند.

تامین حرکت دورانی

با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در کشاورزی امکان حرکات دورانی ندارند تراکتور با استفاده از شفت مخصوص این قابلیت را ایجاد می کند. با استفاده از این شفت حرکت های موردنیاز توسط تراکتور انجام می شود و تجهیزات وظیفه خود را به درستی انجام می دهند.

تبدیل به دیگر دستگاه ها

امروزه تجهیزات مختلفی توسط شرکت های متعدد تولید می شود که با اتصال آن به تراکتور امکان تبدیل به دیگر دستگاه ها وجود دارد و به این ترتیب می توان استفاده های زیادی از تراکتور کرد.  یکی از مهمترین کاربردهای تراکتور در این زمینه تبدیل آن به بیل مکانیکی می باشد.

معرفی انواع تراکتورها

همانطور که توضیح داده شد تراکتور دارای کاربردهای متعددی می باشد و به همین دلیل شرکت های مختلف در زمینه تولید انواع تراکتور فعالیت دارند. در گذشته و سال های اولیه تولید این ماشین کاربرد چندانی نداشت ولی امروزه تولید انواع متعدد آن بسیاری از امور کشاورزی و صنعتی با سرعت بیشتر و با دخالت کمتر انسان انجام می شود. انواع تراکتور موجود در بازار دارای کاربردهای مختلفی می باشند و به همین دلیل در این بخش نمونه های مختلف آن را توضیح می دهیم.

تراکتور کاربردی 

یکی از کاربردی ترین انواع تراکتور مورد استفاده در بخش کشاورزی است که جهت امور مختلف مانند شخم زدن از آن استفاده می شود. با توجه به سادگی عملیات انجام شده توسط این ماشین نیاز به موتور پرقدرت بر روی آن نبوده و بیشتر از موتورهای با قدرت پایین تا متوسط جهت تولید آن استفاده می شود. این تراکتور قابلیت اتصال تجهیزات الحاقی مانند تیلر، دروگر و غیره را نیز برای افراد فراهم می کند. 

تراکتور فشرده

انواع تراکتور کوچک و فشرده در باغ های میوه در برداشت محصولات به باغداران کمک می کنند و جهت امور مختلفی مانند چیدن میوه ها کاربرد دارند. در نظر داشته باشید که این تراکتور دارای اندازه بسیار کوچکی است و به همین دلیل استفاده از آن در فضاهای مختلف با محدودیت مواجه نیست. از دیگر مزیت های استفاده از انواع تراکتور کوچک می توان به افزودن تجهیزات مختلف به آن بدون محدودیت است.

تراکتور صنعتی

همانطور که توضیح داده شد یکی از مهمترین کاربردهای تراکتور می توان به استفاده از آن در صنعت اشاره کرد. نحوه عملکرد این تراکتور به گونه ای است که مصالح و بارهای سنگین را حمل کرده و روی سطح دیگری پخش می کند. از دیگر کاربردهای این تراکتور می توان به حمل و نقل تجهیزات سنگین در کارخانه ها اشاره کرد. همچنین امکان نصب دستگاه هایی مانند بالابر نیز بر روی این ماشین وجود دارد.

تراکتور باغی

یکی از انواع تراکتور کشاورزی می باشند که دارای اندازه کوچکی بوده و جهت امور مختلف مانند زدن چمن ها کاربرد دارند. این تراکتور دارای انواع مختلفی می باشد که بر حسب استفاده به نمونه هایی از جمله همه کاره، عمومی و خدماتی تقسیم می شوند. با توجه به اینکه این نوع تراکتور قابلیت حرکت در باغ هایی که درختان بهم نزدیک می باشند را دارد به آنها تراکتور باغی گفته می شود و دارای شاسی و صندلی کوتاه تری نسبت به دیگر تراکتورها دارد.

تراکتور دو چرخ 

تراکتور دو چرخ یکی از پرفروش ترین انواع تراکتور موجود در بازار است که هدایت آن به وسیله دست انجام می شود و قابلیت اتصال دیگر ادوات کشاورزی را دارد. درواقع بیش از 40 گونه از ادوات قابلیت اتصال به تراکتور دو چرخ را دارند و به همین دلیل تقاضا خرید آن همواره بالا است. با توجه به اینکه این ماشین در مدل های متنوعی عرضه می شود نمی توان قیمت آن را به صورت دقیق بیان کرد و هرچه امکانات ارائه شده بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معرفی انواع تراکتور فرگوسن

فرگوسن یکی از برندهای پرفروش تراکتور در ایران محسوب می شود که برای اولین بار در بریتانیا تولید شد. انواع تراکتور فرگوسن از زمان های قدیم به ایران وارد می شود و امروزه برخی از مدل های آن توسط تراکتورسازی تبریز مونتاژ شده که این موضوع حجم واردات را کمتر کرده است. این تراکتور به دلیل امکانات متعددی که دارد جزء پرفروش ترین ماشین آلات کشاورزی به شمار می رود و از جمله ویژگی های آن می توان به وزن کم، قدرت بالا، ترمز دیسکی و غیره اشاره کرد.

انواع تراکتور فرگوسن با طراحی های متنوع در بازار موجود است ولی پرفروش ترین آن فرگوسن 285 است که برای استفاده کشاورزانی که به روش سنتی علاقه مند هستند مناسب می باشد. یکی از مواردی که هنگام خرید این ماشین مورد توجه قرار می گیرد قدرت موتور آن است؛ انواع موتور تراکتور فرگوسن با قدرت 75 و 80 اسب بخار تولید می شود و به همین دلیل قادر است کلیه عملیات کشاورزی را انجام دهد.

مهمترین انواع تراکتور نیوهلند

با توجه به افزایش جمعیت جهانی تولید محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن نیز افزایش یافته است. نیوهلند یکی از مشهورترین برندهای تولید تراکتور در سراسر جهان به شمار می رود که در سال 1895 در پنسیلوانیا فعالیت خود را آغاز کرد. انواع تراکتور نیوهلند امکان خاکورزی و عملیات کشاورزی را در به سادگی برای کشاورزان فراهم کرده است و به دلیل قدرت بالا موتور و کیفیت آن تقاضا خرید بالایی دارد. انواع تراکتور نیوهلند با استانداردهای ویژه ای ساخته شده و به دلیل استاندارد آلایندگی یورو 3 از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. 

با توجه به کیفیت بالا تراکتور نیوهلند افراد زیادی به دنبال خرید آن می باشند ولی خرید از تامین کنندگان اصلی در کاهش هزینه های فرد تاثیر مهمی دارد و به همین دلیل افراد به دنبال خرید از تامین کنندگان اصلی می باشند. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه به شمار می رود که در دو نسخه وب و اپلیکیشن ارائه شده است و حضور صدها خریدار و فروشنده عمده در این بازار امکان خرید و فروش عمده بدون دخالت واسطه را فراهم کرده است. 

نتیجه گیری

تراکتور یکی از مهمترین ماشین آلات کشاورزی است که تولید محصولات را برای انسان ساده تر کرده است و به همین دلیل شرکت های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت دارند. تراکتور در انواع مختلف قابلیت اتصال ادوات گوناگون را دارد و نیروی اولیه برای ادوات را فراهم می کند که این موضوع سبب افزایش محبوبیت آن شده است. همچنین امروزه انواع متعدد تراکتور جهت انجام امور صنعتی و راهسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا