بالابر هیدرولیکی

انواع بالابر هیدرولیکی

انواع بالابر هیدرولیکی 

بالابر وسیله ای است که جهت انتقال تجهیزات مختلف و افراد در ارتفاع کاربرد دارد که در اشکال متعددی به بازار عرضه می شود. انواع بالابر در ظرفیت و اندازه های مختلفی عرضه می شود که با توجه به نوع آن در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. انواع بالابر موجود در بازار بر اساس قابلیت جابجایی آن به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شود که بر اساس نوع استفاده و محیط کاری می توان از نمونه موردنیاز استفاده کرد. از جمله کاربردهای انواع بالابر می توان به ساختمان سازی، آتش نشانی، نصب تجهیزات و غیره اشاره کرد. 

به صورت کلی انواع بالابر به سه دسته هیدرولیکی، زنجیری و کابلی اشاره کرد که از میان آنها بالابر هیدرولیکی دارای محبوبیت بالایی در بین صنعتگران است. بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که برای حرکت خود از نیروی هیدرولیکی کمک می گیرد و در انواع متعددی تولید می شود. از جمله انواع بالابر هیدرولیکی موجود در بازار می توان به فروشگاهی، خانگی، نفربر، صنعتی، ویلچربر و غیره اشاره کرد که در امکان مختلف از آنها استفاده می شود.

یکی از مواردی که در زمینه خرید انواع بالابر هیدرولیکی مطرح می شود ظرفیت آن است؛ این دستگاه با ظرفیت های مختلف قادر به جابجایی بار و افراد می باشد و خریدار باید متناسب با وزن اجسام اقدام به تهیه این محصول کند. این دستگاه برای جابجایی از جک هیدرولیکی استفاده می کند که نوع جک موردنیاز در بالابر بر اساس وزن محصولات فرق دارد؛ در صورتی که از بالابر جهت انتقال اجسام سنگین استفاده شود باید جک نصب شده بر روی آن قوی و بزرگتر باشد.   

یکی از مهمترین مواردی که هنگام استفاده از این محصول مورد توجه قرار می گیرد نحوه تعمیر و نگهداری آن است؛ شیوه کارکرد این محصول بر پایه روغن است و به همین دلیل بهتر است از دستگاه خنک کننده روغن به منظور عملکرد بهتر بالابر استفاده کرد. از جمله تجهیزات مهم بالابر هیدرولیکی می توان به موتور، پمپ، مخزن، پیستون و غیره اشاره کرد که هر یک از آنها عملکرد مخصوص به خود را دارند. در نظر داشته باشید که این دستگاه با ظرفیت متفاوتی در بازار موجود است و امروزه با ظرفیت 300 تا 2 تن تولید می شود. 

با توجه به اینکه انواع متعددی از این محصول در بازار موجود است افراد به دنبال خرید بهترین بالابر هیدرولیکی می باشند. اگر شما قصد خرید این محصول را دارید می توانید به صورت غیرحضوری با تامین کنندگان اصلی در تماس باشید و این دستگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنید. حضور صدها خریدار و فروشنده در باسکول امکان خرید و فروش عمده از سراسر کشور را فراهم کرده است. 

مزیت های استفاده از بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی یکی از پرفروش ترین انواع بالابر است که دارای کاربرد گسترده در صنایع مختلف است. استفاده از این بالابر دارای مزیت های زیادی است که در اینجا برخی از آنها را ذکر کرده ایم:

  • امنیت بالا
  • وزن کم و قابلیت جابجایی
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • طول عمر بالا
  • شاسی قدرتمند
  • قدرت حمل بالا
  • طراحی ساده و زیبا
  • انعطاف پذیری بالا

معرفی انواع بالابر صنعتی

انواع بالابر صنعتی جهت دسترسی به ارتفاع بالا طراحی شده اند که در نمونه های مختلفی تولید و عرضه می شوند. انواع بالابر صنعتی جهت انتقال بار بین خطوط تولید کاربرد دارند و به تخلیه بار نیز کمک می کنند. این دستگاه در دو نوع ثابت و متحرک تولید می شود و امکان انتقال بار سنگین را به راحتی فراهم می کند. این دستگاه بر اساس ارتفاع و ظرفیت دارای نمونه های مختلفی است و تا ارتفاع 21 متر می توان از آن استفاده کرد. 

یکی از مواردی که هنگام خرید انواع بالابر صنعتی مورد توجه قرار می گیرد ابعاد آن است؛ در نظر داشته باشید که ابعاد بالابر با تحمل وزن آن رابطه مستقیم دارد و هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قادر است وزن بیشتری را تحمل کند. همچنین برخی از انواع این دستگاه به صورت کابین دار برای انتقال افراد به بازار عرضه می شود که جهت امنیت بیشتر فضای کابین طراحی شده است.

بررسی انواع بالابر ساختمانی

انواع بالابر ساختمانی جهت انتقال بار و مصالح در راستای عمودی با قدرت و ظرفیت متفاوت تولید می شود. امروزه در ساختمان سازی از تجهیزات مختلفی جهت تسهیل امور بهره می برند و یکی از کاربردی ترین آنها بالابر است. انواع بالابر ساختمانی به افراد جهت انتقال مصالح در طبقات مختلف کمک می کند و به این ترتیب از نیروی انسانی کمتری استفاده می شود.  

انواع بالابر ساختمانی به صورت تک فاز و سه فاز در بازارهای داخلی کشور موجود است که بر اساس این موضوع قدرت حمل آن فرق دارد؛ به صورت کلی قدرت بالابر سه فاز بیشتر از تک فاز می باشد. انواع بهترین بالابر ساختمانی با قدرت حمل 200 کیلویی تا یک تن در بازار موجود است و افراد می توانند نسبت به نیاز خود اقدام به خرید این دستگاه با ظرفیت و قدرت دلخواه نمایند. یکی از مواردی که هنگام خرید بهترین انواع بالابر ساختمانی مورد توجه قرار می گیرد متناسب بودن بکسل و وزن است تا در فرآیند جابجایی بار برای فرد مشکلی ایجاد نشود. همچنین ریل و پایه بالابر باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا هنگام کار با آن ایمنی افراد به خطر نیفتد.

انواع بالابر دستی  

نوع دیگر بالابر که در بین صنعتگران از محبوبیت بالایی برخوردار است بالابر دستی یا لیفتراکی است. نحوه کار این بالابر به گونه ای است که جک هیدرولیک آن توسط انسان کار می کند. این بالابر در کارگاه، انبار و محوطه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل کاربرد بالا جزء پرفروش ترین انواع بالابر به شمار می رود. البته در نظر داشته باشید که جابجایی بار با انواع بالابر دستی با محدودیت وزن مواجه است و امکان جابجایی اقلام به وزن سنگین امکان پذیر نیست.  

انواع بالابر دستی در نوع ترمز دار و بدون ترمز در بازار موجود است و افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید نوع دلخواه نمایند. یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید انواع بالابر دستی مورد توجه قرار می گیرد هزینه خرید آن است که با توجه به فاکتورهای مختلف مانند عرضه و تقاضا، قیمت قطعات اولیه، نام برند سازنده و غیره فرق دارد. در نظر داشته باشید که حجم زیادی از انواع بالابر دستی به صورت وارداتی از کشورهای آلمان و ترکیه وارد می شود و به همین دلیل نرخ ارز ازجمله موارد موثر بر روی قیمت این دستگاه به شمار می رود و در صورت افزایش نوسانات ارزی قیمت این دستگاه نیز دستخوش تغییرات می شود.  

مهمترین ارقام بالابر برقی 

یکی از کاربردی ترین انواع بالابر موجود در کشور شامل بالابر برقی می باشد که توسط نیروی موتور قابلیت جابجایی بار را فراهم می کند. انواع بالابر برقی جهت انتقال سریع بار سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع ترابری، نساجی، خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با ظرفیت مختلفی وارد بازار می شود و افراد می توانند بر حسب نیاز خود اقدام به خرید انواع بالابر برقی در ظرفیت 50 کیلوگرم تا 10 تن نمایند.   

انواع بالابر برقی به صورت فروشگاهی، خانگی، ساختمانی و غیره عرضه می شود که نام برند سازنده از جمله فاکتورهای مهم هنگام خرید و فروش آن به شمار می رود. از جمله مواردی که هنگام خرید انواع بالابر برقی مورد توجه قرار می گیرد می توان به وزن قابل تحمل، طول کابل برق، قدرت کشش و غیره اشاره کرد. این بالابر در صنعت و تجارت کاربردهای فراوانی دارد و برخی از مهمترین مصارف آن عبارت اند از:

  • قابلیت جابجایی بیمار
  • جهت پله های برقی
  • امکان جابجایی ماشین
  • قابل استفاده در ساختمان سازی
  • جابجایی محصولات فروشگاهی

نتیجه گیری

امروزه انواع بالابر هیدرولیکی، صنعتی، ساختمانی و غیره در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اهمیت استفاده از آن در تسهیل امور شرکت های مختلفی در زمینه تولید آن فعالیت دارند و به همین دلیل نام برند سازنده بر روی حجم خرید آن تاثیر بسزایی دارد. از جمله مواردی که هنگام خرید این دستگاه مورد توجه قرار می گیرد می توان به امنیت، ابعاد، قدرت موتور، وزن قابل تحمل و غیره اشاره کرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا