صادرات ضایعات

صادرات ضایعات

صادرات ضایعات  

به صورت کلی ضایعات شامل محصولاتی است که از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و دارای نقصی در فرآیند تولید می باشند؛ همچنین برخی از محصولات با از دست دادن کارایی خود در طول زمان به ضایعات تبدیل می شوند. امروزه استفاده از ضایعات و پسماندهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند دانش تخصصی می باشد. با توجه به اینکه ضایعات دارای ترکیبات باارزشی است، در بسیاری از صنایع مجددا به چرخه تولید باز می گردد و قابلیت فروش این محصول وجود دارد. همچنین بسیاری از انواع ضایعات موجود به عنوان مواد اولیه جهت تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ضایعات دارای انواع مختلفی می باشند و به چهار دسته کلی ضایعات فلزی و غیرفلزی، ضایعات الکتریکی و غیر الکتریکی، صنعتی و خانگی تقسیم می شود. انواع این ضایعات با توجه به کیفیت و نوع آنها به کشورهای مختلف صادر می شود که می تواند سود سرشاری را برای صادرکننده به دنبال داشته باشد و به همین دلیل افراد زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از مواردی که در زمینه صادرات ضایعات در ایران مورد توجه قرار می گیرد اخذ مجوزات لازم از سازمان های مربوطه می باشد؛ درواقع مجوزهای مربوطه باید از سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان انرژی اتمی و غیره اخذ شود. 

در کشور ایران انواع ضایعات با کیفیت مختلف در بازارهای داخلی موجود می باشد که بر اساس نوع محصول و کارایی که دارد حجم خرید و فروش آن متغیر است. بازارهای مختلفی در زمینه خرید و فروش این محصولات فعالیت دارند ولی به دلیل اهمیت کیفیت محصولات این کار باید توسط پلتفرم های معتبر انجام شود. باسکول یک بازار عمده متشکل از صدها خریدار و فروشنده عمده انواع ضایعات می باشد؛ شما امکان این را دارید که توسط وبسایت یا اپلیکیشن باسکول با این افراد ارتباط مستقیم و بدون واسطه برقرار نمایید. 

صادرات ضایعات آهن

ضایعات آهن یکی از کاربردی ترین انواع ضایعات موجود در بازارهای داخلی است که به دلیل ارزش اقتصادی بالایی که دارد مورد توجه افراد و شرکت های مختلفی قرار گرفته است. امروزه در دنیای مدرن انسان ها ضایعات فلزی مختلفی تولید می کنند که این ضایعات به جای دور ریختن باید مجددا به چرخه تولید بازگردد. 

صادرات ضایعات آهن ایران به کشورهای مختلفی انجام می شود که از مهمترین آنها می توان به پاکستان، افغانستان، چین، آلمان و غیره اشاره کرد. استفاده از ضایعات آهن در صنایع مختلفی انجام می شود که مهمترین آن صنعت فولاد است. ضایعات آهن با آلیاژهای مختلف در بازار موجود است که با توجه به نوع آلیاژ و استحکام آن می توان جهت ساخت محصولاتی مانند صندلی و مبلمان نیز از آن بهره برد.

در نظر داشته باشید که ضایعات آهن ایران از نظر کیفیت به انواع متعددی تقسیم می شود که برخی از آنها شامل ضایعات روغنی، ضایعات آهنی سوپر ویژه، ضایعات آهنی ویژه، ضایعات آهنی درجه یک تا درجه سه می باشند. انواع این ضایعات بر اساس کیفیت جهت تولید میلگرد، تیرآهن، مواد اولیه، سیم، بدنه کشتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

صادرات ضایعات مس

فلز مس به دلیل ویژگی هایی همچون انعطاف پذیری، مقاومت بالا، عبور جریان الکتریکی، عبور حرارت و غیره کاربردهای مختلفی در صنایع دارد؛ به همین دلیل صادرات ضایعات مس در حجم انبوه انجام شده و ارزآوری بالایی برای کشور ما دارد. یکی از مواردی که در زمینه صادرات ضایعات مس مورد توجه قرار می گیرد نوع محصول صادراتی است؛ درواقع ضایعات مس از محصولاتی مانند ظروف مسی، لوله، سیم و غیره به دست می آید که نوع محصول در حجم صادرات نقش دارد.

ضایعات مس بر اساس زمان تولید به دو دسته قدیمی و جدید تقسیم می شوند. ضایعات مس جدید دارای رنگ قرمز بوده و درجه خلوص بالایی نسبت به نوع قدیمی دارد ولی ضایعات مس قدیمی رنگ تیره تری داشته و درجه خلوص آن نیز کمتر است. در نظر داشته باشید ضایعات مس جدید وارد بازار نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است، این ضایعات در زمان تولید محصولات به وجود آمده است. از طرفی ضایعات مس قدیمی نیز در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل خاصیت آنها کمتر شده است که پس از بازیافت مجددا وارد چرخه تولید می شوند.

صادرات ضایعات پلاستیک

یکی از مهمترین ضایعات موجود در بازار که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ضایعات پلاستیک است. ضایعات پلاستیک تولید شده در کشور دارای انواع متعددی می باشند که در اینجا به بررسی هر یک از آنها پرداخته ایم:

ضایعات کم خطر(پت): این نوع ضایعات همانطور که از نام آنها مشخص است خطری برای محیط زیست ندارند و در حجم زیادی موجود می باشند. انواع ضایعات پت شامل بطری نوشابه، روغن، آب معدنی و غیره می باشند که امکان بازگشت مجدد آنها را چرخه طبیعت وجود دارد. از ویژگی های مهم این ضایعات می توان به مقاومت بالا آن اشاره کرد که پس از بازیافت به شکل گرانول مجددا مورد استفاده قرار می گیرند. 

ضایعات درجه دوم یا پلی اتیلن سنگین: این محصولات دارای رنگ تیره می باشند و مهمترین استفاده آنها جهت تولید ظروف محصولات شیمیایی است. این ضایعات کمی برای محیط زیست خطر دارند و پس از بازیافت به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ضایعات پلی وینیل کلراید جهت تولید لوله پلیکا یا بطری روغن به کار می رود. این محصولات در اثر قرار گرفتن در مجاورت حرارت گازهای سمی تولید می کنند و به همین دلیل نحوه بازیافت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضایعات پلی اتیلن سبک: این ضایعات شامل پلی اتیلن کم تراکم می باشد و از آن جهت تولید کیسه نایلون استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که این محصولات قابلیت بازیافت کامل ندارند و به همین دلیل بازار خرید و فروش آنها کم رونق تر از سایر محصولات است.

ضایعات پلی استایرن یا PB: از این ضایعات جهت تولید ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند و به دلیل پرفروش ترین این محصولات بازار خرید و فروش ضایعات پلی استایرن از رونق بالایی برخوردار است. البته در نظر داشته باشید که قرار گرفتن این محصولات در مجاورت حرارت منجر به تولید گازهای سمی می شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به کاربرد وسیع ضایعات در صنایع مختلف افراد و شرکت های مختلفی در زمینه صادرات ضایعات ایران فعالیت دارند. واردات و صادرات کلیه محصولات ضایعاتی نیازمند رعایت قوانین و اخذ مجوزهای مختلف بوده و در این راستا سازمان های مختلفی مشغول فعالیت می باشند. در نظر داشته باشید که بسته بندی، حمل و نقل و بازیافت این محصولات باید تحت شرایط ویژه انجام شود تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا