انواع تخت خواب

هرکدام از انواع تخت خواب برای یک مدل خاص و منحصربه‌فرد از سبک دکوراسیون داخلی طراحی و تولید شده‌اند. به نظر شما کدامیک از انواع تخت خواب برای اتاق شما مناسب است؟ تخت خواب‌ها بر اساس موارد مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند و به همین دلیل شما در هنگام انتخاب با تنوع زیادی روبرو می‌شوید. انواع تخت خواب به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • انواع تخت خواب بر اساس اندازه
  • انواع تخت خواب بر اساس سبک طراحی
  • انواع تخت خواب بر اساس مدل

به نظر شما هر کدام از دسته‌بندی‌های بالا شامل چه مواردی می‌شود؟ برای جواب تمامی این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع تخت خواب بر اساس اندازه

اولین و اصلی‌ترین دسته‌بندی انواع تخت خواب در اصل بر اساس ابعاد و اندازه تخت انجام می‌شود. اگر شما ابعاد و اندازه تخحت را با توجه به متراژ اتاق و نیازهایتان به درستی انتخاب کنید، در اصل نیمی از مسیر را با موفقیت پشتِ‌سر گذاشته‌اید.

1. تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد در اصل کوچکترین سایز تخت خواب است و فقط برای نوزادان تا سن مشخصی مناسب است. معمولاً تمامی لوازم موردنیاز نوزادان را به صورت سِت تهیه می‌کنند. این موارد شامل پتو و بالش مناسب با سن نوزاد است. قیمت پتو عمده با بهترین کیفیت در بازار باسکول موجود است و شما به عنوان خریدار یا فروشنده عمده می‌توانید بهترین قیمت‌ها را در بازار باسکول مشاهده کنید.

گهواره یا تخت خواب نوزاد دارای طولی معادل 95 سانتی‌متر، عرض 48 تا 56 سانتی‌متر و ارتفاع 77 سانتی‌متر است.

بحث امنیت و آرامش نوزاد در هنگام خواب نیز از مسائل مهم دیگری است که در طراحی و ساخت تخت نوزاد به آن توجه می‌شود. معمولاً بدنه تخت نوزاد دارای چندین سانتی‌متر ارتفاع است تا نوزاد در هنگام خواب از لبه‌های تخت پایین نیفتد.

2. تخت خواب یک نفره

تخت خواب‌های یک نفره دارای ابعادی معادل 1 متر در 2 متر هستند و معمولاً برای نوجوانان مناسب است. این ابعاد از تخت خواب فضای کمی را در اتاق اشغال می‌کند و شما به راحتی می‌توانید از دیگر آیتم‌ها در اتاق استفاده کنید.

معمولاً بالش‌ها بر اساس یک ابعاد و اندازه استاندارد تولید می‌شوند و فقط در طرح و مدل با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین خرید بالش برای تخت خواب یک نفره با دو نفره فرقی ندارد. اما از آنجایی که امروزه انواع بالش‌های مختلفی در ابعاد و اندازه متنوع با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین برای یافتن بهترین و مناسب‌ترین قیمت بالش عمده در بازار فقط کافیست تا از خدمات بازار باسکول استفاده نمایید.

3. تخت خواب یک و نیم نفره

تخت خواب یک و نیم نفره دارای سایز و ابعاد بزرگتری است و برای افراد بزرگسال یا افراد قدبلند گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. ابعاد این تخت خواب معادل 1متر و 40 سانتی‌متر در 2 متر است و کاربردهای بسیار متنوعی دارد.

4. تخت خواب دونفره کووین (Queen)

ابعاد تخت خواب دو نفره کویین معادل 160 در 200 سانتی‌متتر است و برای زوج‌های جوان گزینه بسیار مناسبی است. از آنجایی که این تخت‌ها فضای کمتری در مقایسه با تخت سایز کینگ اشغال می‌کنند، برای اتاق خواب‌های کوچک گزینه مناسبی هستند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زوج‌های جوان یا افرادی که از تخت‌خواب‌های سایز دو نفره در اتاق خود استفاده می‌کنند در اصل خرید روتختی مناسب با اندازه و ابعاد دقیق تخت خواب است. در بازار باسکول، فرصت خرید عمده انواع روتختی در سایزهای مختلف همراه با مناسب‌ترین و ارزانترین قیمت روتختی در بازار برای شما امکان‌پذیر است.

5. تخت خواب دونفره کینگ (King)

ابعاد و اندازه سایز تخت کینگ معادل 180 در 200 سانتی‌متر است و فضای بیشتری را در هنگام خواب در اختیارتان می‌گذارد. این تخت خواب‌ها برای اتاق‌هایی با متراژ زیاد مناسب است.

برای خرید و فروش عمده انواع لحاف و یافتن بهترین قیمت لحاف در بازار می‌توانید در بازار بزرگ باسکول ثبت‌نام و از کاملترین خدمات استفاده کنید.

انواع تخت خواب از لحاظ سبک

مدل و سبک طراحی و ساخت تخت خواب نیز بسیار متنوع است. در هنگام انتخاب تخت خواب مناسب برای اتاق خود باید به سبک دکوراسیون داخلی اتاق نیز دقت کنید.

1. تخت خواب مدرن

تخت خواب‌های مدرن معمولاً دارای طرح و مدل ساده و بسیار کاربردی هستند که فضای اتاق خواب شما را به حالتی مینیمال و زیبا تبدیل می‌کنند.

رنگ و طرح این تخت خواب‌ها همیشه در ساده‎‌ترین و خنثی‌ترین حالت ممکن است و به راحتی با هر عنصر دیگری در اتاق خواب هماهنگ می‌شوند.

2. تخت خواب چستر  

ظاهر کلاسیک و باشکوه تخت خواب چستر همیشه زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی را به فضای اتاق خواب شما می‌بخشد.

این تخت‌ها دارای تاج بلند و بدنه دکمه‌دار هستند و به همین دلیل جلوه خاص و متفاوتی را به فضای اتاق می‌دهند.

تخت خواب چستر یکی از مدل‌های کلاسیک است و به راحتی با هر سبکی از دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود.

3. تخت خواب سلطنتی

تخت خواب سلطنتی یکی از انواع تخت خواب دو نفره است که طراحی و دیزاین کاملاً خاص و منحصربه‌فردی دارد.

مدل این سبک از تخت خواب کاملاً شبیه مدل تخت‌های قدیمی و آنتیک است و معمولاً در دو مدل مختلف ستون‌دار و بدون ستون تولید می‌شود.

تخت‌خواب‌های سلطنتی معمولاً دارای طرح منبت و کنده‌کاری‌های بسیار شیک و خاصی هستند و فقط برای اتاق‌هایی با متراژهای بزرگ مناسب است.

4. تخت خواب فوتون

فوتون یک کلمه ژاپنی است و این سبک از تخت خواب هم از مدل تخت خواب‌های ژاپنی ایده گرفته شده است.

فوتون در اصل به تشک ساده و باریکی گفته می‌شود که در هنگام شب و برای استراحت روی زمین قرار می‌گیرد. پس از استفاده نیز می‌توان آن را در داخل کمد قرار داد یا به حالت جمع درآورد.

در مدل فوتون همیشه پایه اصلی تخت خواب از تشک جدا می‌شود و حتی می‌توان هر دو را به حالت فضای نشیمن تغییر کاربری داد.

انواع مدل‌های تخت‌خواب

مدل‌های تخت خواب بر اساس نیاز افراد طراحی و تولید می‌شود و دارای تنوع بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی انواع مدل‌های تخت خواب پرداخته‌ایم.

1. تخت خواب فِلَت (Flat)

تخت خواب فلت یکی از انواع تخت خواب‌ جدید و مدرن است که طرفداران زیادی نیز دارد.

تمامی قسمت‌های این تخت از اسکلت تا بدنه و روکش تخت همگی از جنس چوب هستند و به همین دلیل حالتی لوکس و شیک به فضا می‌بخشد.

مدل تخت خواب فلت بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های داخلی به سبک مدرن است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های تخت خواب فلت می‌توان به طراحی ساده و زیبا، عدم وجود حاشیه‎‌های اضافی و وزن سبک اشاره کرد.

2. تخت‌ خواب دو طبقه

مدل تخت خواب دو طبقه برای فضاهایی مانند خوابگاه‌ها، محیط‌های نظامی و اتاق خواب دوقلوها گزینه بسیار مناسبی است.

در برخی از مدل‌های جدید تخت خواب‌های دو طبقه، فضای زیر قسمت راه‌پله طبقه دوم به کاربری کشو یا کتابخانه اختصاص یافته است و به همین دلیل فضای کاربردی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

3. تخت خواب کشویی

این مدل از تخت خواب برای افرادی مناسب است که به دنبال استفاده بهینه از فضای کوچک منزل خود هستند و در عین حال به راحتی و آرامش مهمانان خود توجه می‌کنند.

در مدل تخت خواب کشویی معمولاً ارتفاع تخت اصلی بلندتر از حالت عادی در نظر گرفته می‌شود و یک یا دو تشک دیگر به صورت کشویی در زیر تخت اصلی قرار می‌گیرند.

4. تخت خواب هوشمند

تخت خواب‌های هوشمند نسل جدیدی از تخت خواب‌ها هستند که امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

تصور کنید که شب‌ها دیگر برای نوشیدن آب احتیاجی به رفتن به آشپزخانه ندارید یا اینکه در هنگام خستگی روی صندلی ماساژ آن می‌خوابید و آرامش از دست رفته خود را دوباره به دست می‌آورید.

برخی از امکانات تخت خواب‌های هوشمند عبارت است از: صفحه نمایش کوچک، کابل‌های کاربردی برای اتصال به لوازم الکترونیکی، سیستم صوتی، یخچال کوچک و انواع تکنولوژی‌های دیگر که حس اقامت در یک هتل مجهز را به شما می‌دهند.

5. مبل تخت خواب شو

یک مبل زیبا با چندین کاربری مختلف که به صورت تخت خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مدل از تخت خواب کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کند و در هنگام نیاز می‌توان آن را به حالت مبل و فضای استراحت تغییر کاربری داد.

پس از استفاده می‌توانید پشتی تخت را به حالت عمودی برگردانید و از آن به عنوان مبل برای نشستن استفاده کنید. معمولاً از مبل تخت خواب شو در سالن پذیرایی استفاده می‌شود.

6. تخت خواب کابین‌دار

مدل تخت خواب کابین‌دار بیشتر برای اتاق نوجوانان و دانش‌آموزان مناسب است، زیرا ارتفاع تخت به اندازه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا امکان استفاده از فضای زیر تخت برای کاربری‌های مختلف مانند میز تحریر، کتابخانه و کمد کوچک فراهم باشد.

این مدل از تخت خواب در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و به همین دلیل به راحتی با انواع سبک‌های دکوراسیون‌های مختلفی هماهنگ می‌شود.

یک طرف از این تخت‌ها به صورت کامل به دیوار می‌چسبد و سمت دیگر برای کاربری‌های مختلف درنظر گرفته می‌شود.

7. تخت خواب تاشو

تخت خواب تاشو یکی از بهترین مدل تخت برای خانه‌های آپارتمانی با فضای کم به حساب می‌آید.

ابعاد و اندازه این تخت خواب‌ها کاملاً مطابق اندازه استاندارد یک تخت عادی است، اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که به کمک تعدادی جک به صورت ایستاده روی دیوار جمع می‌شوند.

این مدل از تخت در حالت‌های مختلفی جمع می‌شود و مدل محبوب آن به صورت کمد دیواری در یک ضلع از اتاق قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه فضای اضافی اشغال نمی‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های تخت خواب تاشو می‌توان به قیمت مقرون‌به‌صرفه، طراحی کاربردی و ساده و مدل ایده‌آل برای اتاق با متراژ کم اشاره کرد.

8. تخت خواب جکدار

تخت خواب جکدار به نحوی طراحی شده است که قسمت تشک به کمک یک جک بالا می‌رود و یک فضای کاربردی برای نگهداری لوازم را در قسمت زیرین خود فراهم می‌کند.  

این مدل از تخت خواب برای خانه‌های مجردی با متراژ پایین و آپارتمان‌های کوچک بسیار مناسب است.

این مدل از تخت‌خواب‌ها دارای پایه‌های نسبتاً متوسط و جک با ارتفاع زیاد هستند و تشک در قسمت زیرین به وسیله کاورهای چرمی کاملاً پوشانده شده است تا فضایی مناسب برای نگهداری، وارد و خارج کردن وسایل را در اختیار شما قرار دهد.

کدامیک از انواع تخت خواب بهترین است؟

هر کدام از انواع تخت خواب برای یک کاربرد خاص طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین امکان انتخاب یک مدل تخت خواب به عنوان بهترین نوع سرویس خواب امکان‌پذیر نیست. پیشنهاد ما به شما این است که بهترین تخت خواب را با توجه به نیازها و بودجه درنظرگرفته‌شده برای خرید سرویس خواب انتخاب کنید.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا