واردات چوب

واردات چوب

تعرفه واردات چوب

چوب یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز برای زندگی بشر است به همین خاطر واردات چوب نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد ، تعرفه واردات چوب یکی از موضوعات مهم در این زمینه می باشد که با توجه به نوع چوب وارداتی متغیر است، اخیرا در کشورمان ایران به خاطر قطع بیش از حد درختان و در عین حال ارجحیت محصولاتی که از چوب تهیه شده اند ، واردات چوب از کشورهای گوناگون بیشتر شده است و به همین دلیل تعرفه واردات چوب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

پیشینه‌ی کاربرد چوب در زندگی انسان ها به گذشته های دور مربوط است و می توان گفت این ماده یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی در جهان محسوب می شود که انسان ها به منظور ساختن وسایل و محصولات متعددی از آن بهره می گیرند، شایان ذکر است چوب های گوناگون از درختان مختلفی تولید می شوند و هر یک کاربردی خاص در تولید دارند که محصولاتی متنوع از آنها ساخته می شود همین تنوع باعث تغییراتی در تعرفه واردات چوب می گردد و به هر نوع چوب تعرفه‌ی گمرکی ویژه ای اختصاص پیدا می کند. مطابق با مقررات مربوط به ترخیص کالا و واردات و صادرات و همچنین ثبت سفارش کالا در سیستم جامع تجارت ایران کد تعرفه واردات چوب و مشتقات آن میان ۴۴۰۱ الی ۴۴۹۹۱۱۹۹ قابلیت تغییر دارد .

واردات چوب

در رابطه با تعرفه واردات چوب می توان گفت یکی از کدهای تعرفه ای چوب که در مقایسه با انواع دیگر واردات بیشتری دارد کد تعرفه‌ی گمرکی ۴۴۰۷ است و چوبی می باشد که از طول ناهمواریش گرفته شده و اره شده، پوستش کنده شده، لایه برداری شده و از دو طرف رنده شده است و ضخامتش بیش از ۶ میلی متر است، شایان ذکر است در مورد این چوب با توجه به جنس درخت تعرفه‌ی گمرکی نیز متفاوت خواهد بود. بالاترین میزان تعرفه واردات چوب متعلق به چوب اره شده از طول از تیره‌ی درخت کاج می باشد که ضخامتش ۶ میلی متر است و دارای کد تعرفه‌ی گمرکی ۴۴۰۷۱۰ می باشد و حقوق ورودی آن ۵ درصد است به این ترتیب که ۹۷ درصد از حجم واردات و ۹۳ درصد از ارزش دلاری مربوط به تعرفه واردات چوب و ترخیص کالا از اداره‌ی گمرک ، مربوط به این چوب بوده است .

واردات چوب

به میزان ۶ درصد از ارزش دلاری مربوط به تعرفه واردات چوب و امور گمرکی ترخیص کالا متعلق به چوب اره شده از طول از تیره‌ی درخت راش می باشد که دارای کد تعرفه‌ی گمرکی ۴۴۰۷۹۲۰ است و حقوق ورودی مربوط به این چوب ۵ درصد می باشد و بقیه‌ی واردات چوب متعلق به سایر کدهای تعرفه واردات چوب است . مطابق با آمار دریافتی در مورد واردات چوب می توان گفت بیشتر از ۳۸ میلیون تن با ارزش دلاری بیشتر از ۶۷ میلیون دلار ، واردات چوب صورت گرفته که بالاترین میزان چوب وارداتی و ترخیص این کالا از نظر ارزش دلاری مربوط به کشور روسیه ، کشور چین ، کشور کره ، کشور آذربایجان ، کشور امارات متحده‌ی عربی ، کشور گرجستان، کشور ترکیه ، کشور هند و … بوده است .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا را مطالعه کنید.

میزان واردات چوب از کشورهای مذکور به این شرح است : ۳۲ درصد از واردات چوب مربوط به کشور روسیه ، ۲۱ درصد از واردات چوب متعلق به کشور چین ، ۱۶ درصد از واردات چوب مربوط به کشور کره ، ۸ درصد از واردات چوب متعلق به کشور آذربایجان، ۷ درصد از واردات چوب مربوط به کشور امارات ، ۵ درصد از واردات چوب متعلق به کشور گرجستان ، ۴ درصد از واردات چوب مربوط به کشور ترکیه و ۴ درصد از واردات چوب متعلق به کشور هند و بقیه‌ی واردات چوب از کشورهای دیگر به میزان کمتر می باشد .

چوب هایی که از طریق شرکت های بازرگانی و یا توسط بازرگانان از کشورهای مذکور خریداری شده اند با استفاده از کانتینرهایی با ظرفیت ۲۰ فوت بارگیری شده اند و از طریق شرکت های مربوط به حمل و نقل مطابق با تعرفه‌ی واردات چوب به ایران وارد شده اند، هنگامی که محموله‌ی چوب وارد اداره‌ی گمرک کشور ایران می شود شرکت های مربوط به ترخیص کالا از اداره‌ی گمرک وارد عمل می شوند و با انجام امور گمرکی مربوطه و اجرای تشریفات مربوط به گمرک ، چوب وارداتی را ترخیص می نمایند و محموله‌ی وارداتی را بعد از ترخیص به انباری که متعلق به صاحب کالا می باشد انتقال می دهند .

قوانین ترخیص در واردات چوب

ترخیص کالاهای وارداتی یکی از مهمترین مراحل واردات می باشد که دارای حساسیت ویژه ای است ، ترخیص چوب نیز از این قاعده مستثنی نیست و مطابق با تعرفه واردات چوب و با رعایت مقررات مربوط به امور گمرکی انجام می گیرد. بازرگانانی که اقدام به واردات چوب می کنند می بایست سفارش خود را ثبت نمایند و اظهارنامه‌ی مربوطه را تنظیم نمایند و بعد از انجام امور فوق با داشتن کارت بازرگانی برای ترخیص چوب وارداتی خود با توجه به تعرفه واردات چوب اقدامات لازم را انجام دهند .

با توجه به اینکه بیشتر واردات چوب متعلق به کشور روسیه می باشد و با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و شیوه‌ی حمل و نقل ، اداره‌ی گمرک منطقه‌ی آزاد بندر انزلی بالاترین میزان ترخیص چوب وارداتی را به خود اختصاص داده است و بعد از آن نیز بالاترین میزان ترخیص چوب متعلق به اداره‌ی گمرک آستارا و همچنین منطقه‌ی ویژه‌ی نوشهر است . بر طبق آمارهای دریافتی چوب هایی که مطابق با تعرفه واردات چوب به کشور ایران وارد شده اند به میزان ۸۲ درصد با ارزش دلاری ۵۳ درصد از اداره‌ی گمرک بندر انزلی ، به میزان ۹ درصد با ارزش دلاری ۱۹ درصد از اداره‌ی گمرک آستارا و به میزان ۵ درصد با ارزش دلاری ۱۶ درصد از اداره‌ی گمرک نوشهر ترخیص شده است .

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا