کد بین المللی کالا

کد بین المللی کالا

کد بین المللی کالا

بسیاری از افراد  هستند که نمی دانند که hs code چیست و در مورد کاربرد آن اطلاعات زیادی ندارند. شما باید بدانید hs code یک کد بین المللی کالا برای کالاهای تجاری می باشد. این کد را به عنوان یکی از سیستم های عملکرد برای استانداردسازی کنترل شناسایی و طبقه بندی کردن محصولات می شناسند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

در واقع شما باید بدانید این کد به وسیله دولت ها با توجه به بودجه بندی، سیاست های مالیاتی، قیمت گذاری و اقتصاد طراحی می گردد. هر یک از اقدامات تعرفه ای و یا غیر تعرفه ای که مربوط به مقررات تجارت بین المللی می باشد در این سیستم کدگذاری جای می گیرد. همچنین باید بداندی انواع فعالیت های اقتصادی خارجی دیگر هم که در آمار گمرک وجود دارد مربوط به این سیستم است. 

شما باید به خوبی بدانید که، در بازرگانی بین المللی تمامی کالاهای صادر شده و وارد شده که تجاری می باشند بر اساس استانداردهای جهانی دسته بندی گشته اند و این استاندارد کد بین المللی کالا نام دارد. هر یک از کالاها یک کد هشت رقمی دارد که این کد بر اساس استانداردهای مشخص شده ای می باشد. شما باید بدانید که این کد در تمامی سازمان ها مانند وزارت صنعت، سازمان امور مالیاتی کشور، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت. زمانی که از این کد استفاده می شود باید بدانید که مشخصات کالا هم تعیین شده است و اطلاعات بیشتری در این مورد خواهید داشت. 

hs code چیست
hs code چیست

معرفی کامل کد بین المللی کالا hs code

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد کد بین المللی کالا وجود درد این است که مشخص کننده بسیاری از جزئیاتی می باشد که مربوط به کالا است. در بازارهای جهانی که بین فروشندگان کالا و خریداران وجود دارد باید بدانید که فاکتورهای فروش زیادی وجود دارد و این کد در آن فاکتورها اعمال می شود. این کد به وسیله WTO به اجرا درآمده که اهمیت بسیار زیادی دارد. در این سامانه هر یک از انواع کالاها بر اساس سک کد هشت الی ده رقمی تعریف می شوند که 4 و یا 6 رقم اول آن بین کشورهایی که عضو یکدیگر می باشند مشترک است.  همچنین باید بدانید دو یا رقم بعدی آن هم بر اساس فضایی که طبقه بندی کالا در کشور انجام شده است خوانده می شود. 

شما باید به خوبی بدانید که تعرفه کد بین المللی کالا تا 6 رقم اول از سمت چپ با یکدیگر بین کشورها مشترک می باشد. بر همین اساس از این کد شما می توانید در مکاتبه ها و مبادله های تجاری استفاده کنید، چرا که استاندارد خوبی برای تشخیص دادن کالا به شمار می رود.  در واقع شما باید به خوبی بدانید که هر یک از رقم های آن دارای معنی و مفهوم خاصی است. از آنجایی که تجارت امر گسترده ای می باشد و کالاهای زیادی وارد گمرک می شوند باید بتوانید که به وسیله یک کد آن کالاها را از یکدیگر جدا سازید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشید. در این صورت امر تجارت تا حد بسیار زیادی می تواند رو به بهبود رود و سریعتر هم انجام شود. 

 

کاربرد کد بین المللی کالا hs code

بدون شک هر یک از بخش هایی که در تجارت بین المللی قرار می گیرد ویژگی های متنوعی دارد. شما باید به عنوان تاجر و بازرگان با هر یک از این بخش ها آشنایی لازم را داشته باشید تا بتوانید از آنها استفاده  لازم را انجام دهید. برخی از مهمترین و اصلی ترین کاربرد هایی که کد بین المللی کالا دارد و شما باید با آنها آشنای داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. جمع آوری کردن اطلاعات و آمارهایی که در مورد تجارت بین المللی وجود دارد. این اطلاعات برای گمرک از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به وسیله کد بین المللی کالا می تواند این اطلاعات را همیشه و هر زمان که می خواهد در دسترس داشته باشد. 
  2. قوانینی که مربوط به مبدا می باشد را شما می توانید از این کد دریافت کنید. در واقع باید بدانید کالاها بدون شک مبدا مشخص شده ای دارند و قوانینی که روی آنها اجرا می شود را شما می توانید از روی این کد استخراج سازید. 
  3. جمع آوری کردن آن دسته از مالیات هایی که داخلی هستند هم به وسیله این کد اعمال می شود و اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع شما باید بدانید مالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های گمرک می باشد که باید به آن اهمیت زیادی داده می شود. 
  4. شما برای اینکه از تعرفه های کالا در مذاکره های تجاری و تعرفه های ترجیحی استفاده کنید باید کد بین المللی کالا را به کار بگیرید. در این صورت بدون شک می توانید به راحتی هر یک از آنها را که نیاز دارید به خوبی مورد استفاده قرار دهید و اطلاعات تان را هم تکمیل نمایید. 
  5. تعرفه های زیادی وجود دارد که مربوط به حمل و نقل کالا می باشد. شما می توانید این تعرفه ها را با استفاده از این کد به خوبی پیگیری کنید. 
  6. طبقه بندی کردن آن دسته از کالاهایی که بهداشتی هستند و یا نیاز به قرنطینه دارند را با استفاده از این کد می توانید انجام دهید. دقت داشته باشید که کالاهای خطرناک را هم با استفاده از این کد می توانید طبقه بندی کنید. 
  7. کمک کردن به مدیریت ریسک در آن دسته از تشریفات گرمی با استفاده از این کد می باشد که شما می توانید به بهترین نحو ممکن ریسک های مدیریتی را کاهش دهید. 

 

کد بین المللی کالا

چگونه شماره کد بین المللی کالا  را پیدا کنیم ؟

شما به عنوان بازرگان و تاجر باید به خوبی در مورد به دست آوردن اطلاعات مربوط به کد بین المللی کالا آگاهی داشته باشید. در این صورت می توانید هر یک از کالاهای صادراتی و یا وارداتی خود را به راحتی و بدون هیچ ایرادی پیدا کنید. جهت پیدا کردن این کد باید راح مشخص شده ای را طی کنید که این مراحل عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا شما باید وارد سایت www.irancode.ir شوید. 
  2. بعد از اینکه وارد سایت شدید در قسمت پایین آن روی درختواره ایران کد کلیک کنید. 
  3. بعد از آن برای شما صفحه جدیدی باز می شود که باید روی درخت واره های بین المللی کلید نمایید. 
  4. صفحه ای که برای شما باز می شود نشان دهنده تمامی کدهای بین المللی می باشد و شما می توانید از آن اطلاعات لازم را به دست آورید. 

دسته بندی کالاها با استفاده از کد بین المللی کالا 

بدون شک همه شما تاکنون متوجه شده اید که کد بین المللی کالا یکی از مهمترین بخش های تجارت صادرات کالا و یا واردات کالا به شمار می رود. اکنون هم باید به خوبی بدانید که این کد مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که از آن استفاده می کنند. برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های آن که اهمیت زیادی دارد این است که کالاها را بر اساس نوعی که دارند به وسیله این کد تقسیم بندی می کنند. 

دسته بندی و طبقه بندی کردن هر یک از کالاها به وسیله این کد  بر مبنای دسته هایی از کالا می باشد که خصوصیات و ویژگی های مشابه دارد. این نمونه از دسته بندی ها جهت سهولت در انجام دادن کارهای بین المللی می باشد. همچنین شما باید بدانید برای تشریفات بازرگانی و به دست آوردن آمار تجارت جهانی این کد لازم و ضروری می باشد که باید از آن استفاده کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا