واردات گوشی موبایل

واردات گوشی موبایل

امروزه موبایل یکی از وسایل شخصی ضروری است در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه واردات گوشی موبایل در ایران آشنا کنیم و با سوالاتی نظیر واردات برندهای مختلف گوشی همراه یا هزینه های گمرک ترخیص موبایل را جواب می دهیم .شما برای وارد کردن گوشی همراه به صورت قانونی و تجاری باید مجوز ثبت سفارش و کارت بازرگانی داشته باشید .

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

هزینه ها و نحوه واردات گوشی موبایل

• هزینه اولیه : ۵ درصد از قیمت گوشی که گمرک مشخص کرده است . بانک مرکزی هر هفته نرخ ارز را به گمرک اطلاع می دهد .

• مالیات بر ارزش افزوده : ۹ درصد از هزینه کل

• مالیات علی الحساب : ۴ درصد از هزینه کل

شما می توانید قیمت پایه هر گوشی را با توجه به قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات با توجه به برندهایی مختلف گوشی در سامانه TSC ببینید این سامانه برای تمامی شهروندان قابل دسترسی می باشد .

خریدارانی که به صورت عمده گوشی همراه را خریداری می کنند می توانند با استفاده از کد پروانه ای الکترونیکی از قاچاق بودن یا نبودن گوشی همراهی که خریده اند اطمینان حاصل کنند . شما خیلی راحت با استفاده از سایت epl.irica.ir/ecl می توانید بررسی کنید که آیا گوشی همراه قانونی وارد کشور شده است یا خیر.

واردات گوشیروش تخصیص ارز دولتی و آزاد به واردات گوشی های موبایل

شما می توانید برای ثبت سفارشات گوشی موبایل از ارز مبادله ای استفاده کنید . با توجه به صحبت های وزیر ارتباطات ارز دولتی فقط به گوشی های زیر ۳۰۰ دلار تعلق می گیرد. و همچنین دلیل گرانی گوشی های موبایل را وجود برخی از افراد سودجو دانستند که از ارز دولتی برای واردات کالا استفاده می کردند اما با نرخ ارز آزاد گوشی ها را به مردم می دهند ، بعد از آن لیست شرکت هایی که با ارز دولتی گوشی همراه را وارد می کنند اعلام کردند . است به دلیل سوء استفاده و رانت خواری های که با استفاده از ارز دولتی انجام می شد در سامانه نیما ( نظام یکپارچه سازی ارزی ) که از اوایل فروردین ماه شروع به فعالیت کرده است برای دریافت ارز دولتی اولویت بندی کرده اند .

به این صورت که گروه اول برای موارد حیاتی مانند دارو است که از طریق درآمد نفت تامین می شود که با دلار ۳۸۰۰، گروه دوم برای کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانه ها که از طریق ارز صادرات کالاهای غیرنفتی است با دلار ۴۲۰۰ و گروه سوم کالاهای غیر ضروری است که از تنها ۲۰ درصد از صادرات کالاهای غیرنفتی و خرد با دلار ۷۸۰۰ تامین می شود الته این نرخ بر اساس رقابت و بازار آزاد است و احتمال اینکه بالاتر هم برود را دارد. با توجه به مواردی که گفتیم نرخ ارز برای موبایل های زیر ۳۰۰ دلار ۴۳۵۰ و موبایل های بالا ۳۰۰ دلار ۷۵۰۰ می باشد .

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

واردات موبایل از دبی

واردات گوشی از چین

واردات لوازم جانبی موبایل

با طرح رجیستری واردات گوشی همراه به مرز ۱۶۳ درصد رسید . با این طرح بیشتر موبایل ها از طریق واردات قانونی وارد میشوند . از این رو شاهد روند رو ب کاهشی در واردات گوشی های موبایل قاچاق هستیم زیرا موبایل هایی که به صورت قاچاق وارد ایران میشوند طرح رجیستری روی آنها اجرا نشده است به همین دلیل قابل فعال سازی نیستند البته در سایت همتا امکان رجیستری برای گوشی های مسافری وجود دارد. تنها نمایندگی های مجاز برای پرداخت هزینه های ورودی می توانند از ضمانت نامه های بانکی برای هزینه های پرداختی گمرک استفاده کنند .

گوشی های موبایلی که به صورت قانونی وارد شده اند دارای شماره شناسنامه بین المللی هستند که در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده و شما می توانید با شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ استعلام بگیرید، به این صورت که شماره ۱۵ رقمی شناسه گوشی را به این شماره پیامک می زنید و تاییدیه آن برای شما ارسال می شود .

تعرفه گمرکی برای ترخیص موبایل ۸۵۱۷۱۲۱۰ می باشد که از ۲۵ مهر باید در سامانه cid.ntsw.ir باید شناسه کالا را بگیرید و طرح رجیستری که از تاریخ ۲۸ مهر شروع شده است برای تمامی گوشی های همراه و تجهیزاتش الزامی شده است و تمام وارد کنندگان باید از طریق سایت مراحل گرفتن شناسه را طی کنند .شما می توانید از دو کشور چین و دبی به راحتی گوشی موبایل وارد نماید.

نحوه واردات موبایل یا گوشی مسافری

چند ماه پیش واردات گوشی همراه از طریق چمدان رواج یافت به این صورت که هر مسافر می توانست با یک کارت ملی دو تا سه هزار گوشی موبایل را وارد کند. رئیس اتحادیه دستگاههای ارتباطی ، مهدی محبی در یک مصاحبه افرادی که به این صورت گوشی همراه وارد می کنند از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند و می تواند از کد فعال کردن رجیستری موبایل بهره مند شوند ، به این دلیل که کد فعال سازی رجیستری برای مسافران آزاد است .

با توجه به اینکه واردات قاچاق موبایل با طرح رجیستری کاهش پیدا کرده بود با این روش فقط شکل قاچاق موبایل تغییر کرده است . و این به یک مشکل اساسی تبدیل شده است عده ای از وارد کنندگان نمی توانند ثبت سفارش گوشی موبایل را انجام دهند و از ارز دولتی استفاده کنند و مشکلات زیادی برای واردات گوشی موبایل دارند اما عده ای به راحتی با یک کارت ملی هزاران گوشی موبایل وارد می کنند . چندی پیش گمرک اعلام کرده است که هر مسافر فقط می تواند یک گوشی موبایل وارد کند ، به این صورت که هر مسافر تنها می تواند اطلاعات یک گوشی همراه را در سامانه مسافری خود ثبت کند .

گوشی های موبایل که بدون رعایت قوانین بخشنامه گمرک ایران وارد شوند خیلی سریع از طریق سامانه همتا شناسایی شده و جزء کالاهای غیر قانونی محسوب می شود و همچنین هزینه ای که به گمرک بابت آن کالا پرداخت نموده اند به هیچ عنوان به فرد خاطی پس داده نمی شود . لازم به ذکر است مسافرانی که گوشی موبایل وارد کرده اند باید از زمانی که وارد کشور شده اند تا ۳۰ روز شناسه گوشی موبایل را در سامانه اظهار موبایل مسافری در آدرس اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/lmeiRegister ثبت و هزینه مشخص شده را پرداخت نمایند .

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

واردات کالا

واردات قطعات الکترونیک

ثبت سفارش کالای وارداتی

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

 

پیمایش به بالا