واردات جو

واردات جو

واردات جو

صادرات و واردات جو دامی یکی از منابع موثر در اقتصاد کشور است. هم صادرات و هم واردات انواع جو مخصوص خوراک دام و طیور توسط شرکت های بازرگانی در ایران انجام می شود. حجم قابل توجهی از جو دامی در کشور پرورش داده می ‌شود و مازاد آن برای صادرات اختصاص می یابد.

درباره واردات جو دامی و نکات مهم در تعیین قیمت

صادرات و واردات جو دامی یکی از منابع موثر در اقتصاد کشور است. هم صادرات و هم واردات انواع جو مخصوص خوراک دام و طیور توسط شرکت های بازرگانی در ایران انجام می شود. حجم قابل توجهی از جو دامی در کشور پرورش داده می ‌شود و مازاد آن برای صادرات اختصاص می یابد.
البته از آن جایی که مصرف جو برای خوراک دام و طیور در داخل کشور بسیار زیاد است، برای پاسخ دادن تقاضای بازار، واردات جو دامی انجام می شود. فرایند واردات توسط نمایندگی های معتبر در این زمینه انجام می شود.
قیمت جو وارداتی از کشور خارجی با توجه به عوامل مختلف تعیین می گردد. همچنین فاکتورهای دیگری در قیمت واردات جو دامی دخالت دارند که در قسمت های بعدی به این مسئله می پردازیم. شرکت هایی که واردات انواع جو دامی را انجام می دهند سعی می کنند واسطه های بازار را حذف کنند. به این ترتیب خرید مستقیم از وارد کننده منجر به کاهش قیمت ها و دسترسی به محصولات مرغوب تر است.
ارتباط با شرکت های بازرگانی وارد کننده جو دامی از طریق مکاتبات اداری و وب سایت های اینترنتی امکان پذیر است. برخی از فروشگاه های اینترنتی هم در زمینه ثبت سفارش خرید عمده جو دامی به صورت مستقیم از بندر یا نمایندگی فروش فعالیت می کنند. در هر دو گزینه، تامین جو برای خوراک دام و طیور در دسترس است و همچنین قیمت به روز آن در مراجع گزارش می شود.

قیمت جو وارداتی در بازار

حجم صادرات و واردات جو دامی، میزان عرضه و تقاضا، تغییرات قیمت ارز و فعالیت واسطه ها در بازار خوراک دام و طیور و نهاده های دامی، عواملی هستند که قیمت جو وارداتی را تحت تاثیر قرار می دهند. منابع خبری اطلاعات کاملی را درباره آخرین قیمت های ارائه شده برای فروش جو وارداتی و قیمت فروش جو دامی تولید داخل ارائه می دهند.
انواع جو دامی در استان‌های اصفهان، سمنان، زنجان، فارس، کرمانشاه و کردستان تولید می ‌شود و برای مصرف در سراسر کشور و برخی از اهداف صادراتی ارائه می گردد. طبق آخرین قیمت جو دامی در بازار در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۹۹ ، قیمت هر کیلوگرم جو دامی تولید داخل، از ۳ هزار تومان 4.5 هزار تومان متغیر بوده است. قیمت ها در مقایسه با سال گذشته، روند صعودی و رشد مثبت را ثبت کرده‌اند. همچنین قیمت ها در مقایسه با ۳۰ روز گذشته هم رو به افزایش بوده است.
بهترین کار برای اطلاع از قیمت جو وارداتی و قیمت فروش جو دامی برای صادرات به کشورهای دیگر، اطلاع از بازارهای آنلاین یا تماس با شرکت های بازرگانی است. واردات جو دامی به شدت به نیاز داخل کشور وابسته است. اگر تولیدکنندگان داخل بتوانند این ماده مغذی را برای دام و طیور فراهم کنند نیاز به واردات کمتر می شود.
عامل دیگری که در قیمت جو وارداتی و قیمت جو دامی تولید داخل موثر است، کیفیت محصولات تولید شده می باشد. انواع جو دامی وارداتی را می توانید در بازار غلات و نهادهای دامی پیدا کنید. ارتباط گرفتن با شرکت های بازرگانی که نماینده اصلی واردات جو دامی هستند، این کار را راحت تر می کند.

واردات جو دامی از چه کشورهایی انجام می گیرد؟

از آنجایی که درصد زیادی از کسب و کارهای داخل کشور به پرورش دام و طیور مربوط می شوند، بنابراین تهیه خوراک دام نظیر جو دامی حائز اهمیت است. برای پر کردن مشکلات کمبود خوراک دام و طیور در بازار، واردات جو دامی ضرورت دارد. مهمترین کشورهایی که انواع جو دامی از آنها به کشور وارد می‌شود، کشور روسیه در درجه اول قرار دارد. کشورهای اکراین، رومانی و قزاقستان در رتبه های بعدی از نظر واردات جو دامی می باشند.
کیفیت جو دامی وارداتی از روسیه بسیار بالا است، بنابراین تقاضای زیادی را در بازار شاهد هستیم. واردات جو از بندرهای شمال کشور انجام می‌شود. پایانه امیرآباد، نوشهر، بندر انزلی و فریدون کنار، مراکزی هستند که به ‌عنوان توزیع جو دامی از روسیه شناخته می شوند.
در بازار خرید و فروش و واردات جو دامی معمولاً با جو دامی محصول آرژانتین یا آلمان هم بر خورد می کنید. این محصولات در مقایسه با قیمت جو وارداتی از روسیه متفاوت است.
این قیمت ها با توجه به محل حمل و هزینه های حمل و نقل در خارج و داخل کشور تعیین می‌شوند. قیمت واردات جو از روسیه بسیار بهتر از قیمت واردات این غلات از آلمان است. جو وارداتی که از آلمان به کشور وارد می ‌شود از بندر امام در جنوب کشور بارگیری می گردد.

واردات جو از روسیه

کشور روسیه به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران در سال های اخیر بوده است که مراودات اقتصادی زیادی با کشورمان ایران در زمینه ی صادرات و واردات کالا نیز دارد. در زمینه ی واردات کالا کشورمان از مشتریان واردات جو از روسیه است. مصرف جو در ایران به سبب وجود مراکز زیاد دامپروری بالاست که بیشتر این نیاز توسط تولید داخلی برطرف می شود و مابقی نیاز و تقاضای بازار نیز باید از طریق واردات برطرف شود. کشور روسیه به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ غلات و به خصوص جو به شمار می رود و سالانه مقادیر بالایی جو از این کشور به ایران وارد می شود. واردات جو از روسیه بیشتر از طریق پایانه های گمرکی و مرزی شمالی کشور همچون پایانه امیرآباد، نوشهر، بندر انزلی و فریدون کنار انجام می شود.

ثبت سفارش واردات جو دامی

سه روش عمده برای ثبت سفارش واردات جو دامی یا خرید انواع جو دامی وارداتی وجود دارد؛ روش اول همان روش سنتی است که به صورت ارتباط با شرکت بازرگانی، مذاکره خرید و ثبت سفارش در تناژ بالا انجام می‌گیرد.
در این روش، فروشندگان عمده یا مصرف کنندگان که همان پرورش دهنده های دام و طیور هستند به شرکت بازرگانی یا یک مجموعه وارد کننده مراجعه می‌کنند و پیرامون تمام جزئیات به توافق می‌رسند. محصولات وارداتی در بندر تحویل گرفته می شود و تا محل مورد نظر مشتری حمل می گردد.
روش دوم برای سفارش واردات جو دامی هم برای شرکت بازرگانی و هم برای کسب و کارهای دامداری و پرورش طیور همان شیوه های متداول امروزی یعنی خرید اینترنتی است.
وب سایت های شرکت های بازرگانی و فروشگاه های اینترنتی نهاده های کشاورزی، محصولات واردات جو دامی را در قالب محصول سفارشی در فروشگاه اینترنتی دسته بندی می کنند. مشتری با مراجعه به وبسایت، سفارش را ثبت می کند و منتظر می شود تا فروشنده با او تماس بگیرد. ثبت سفارش واردات جو دامی از طریق تلفن، پست الکترونیکی یا ارسال فکس نیز امکان پذیر است.
روش سوم برای خرید جو دامی در داخل کشور، هم برای انواع جو دامی وارداتی و هم برای جو دامی تولید داخل کشور، یک روش شناخته شده است. این روش در مقایسه با دو روش قبلی به حساسیت و دقت بیشتری نیاز دارد. روش سوم همان خرید از بورس کالا می باشد.
شرکت های وارد کننده جو دامی، محصولات خود را در بورس کالا ارائه می‌دهند. بیشتر از هزار تن نهاده های دامی در بورس کالا با قیمت مناسب به فروش می رسد. خرید و فروش در بورس کالا نیازمند دانش تخصصی و مهارت مبادلات اینترنتی است.
اگر تجربه ای در خرید کالا از بورس ندارید، بهتر است از یک کارگزاری کمک بگیرید یا روش اول و دوم را برای خرید جو وارداتی اجرا کنید.

عوامل موثر بر قیمت جو وارداتی

واردات جو دامی به ‌منزله تامین ذخایر نهاده های کشاورزی در داخل کشور است. جو دامی به عنوان خوراک دام و طیور در داخل کشور به مصرف می رسد، بنابراین حجم تقاضا برای محصولات بسیار بالا است. این دانه های مغذی سرشار از ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای رشد دام و طیور هستند.
واردات جو دامی در کنار واردات گندم بسیار مورد توجه قرار دارد. این غلات در درجه اول از کشور روسیه وارد کشور می‌شوند. قیمت جو دامی وارداتی از روسیه در مقایسه با قیمت جو وارداتی از کشور آلمان مقرون به صرفه تر است.
عوامل مختلفی در قیمت واردات جو دامی موثر هستند که از مهم ترین آن ها سیاست های وارداتی دولت است که با تخصیص ارز دولتی و یا ارز نیمایی می تواند نقش بالقوه ای در قیمت جو داشته باشد. کشور مبدأ به عنوان صادر کننده به ایران، هزینه های حمل و نقل و هزینه های ترخیص در کنار قیمت ارز در بازار می تواند قیمت های انواع جو وارداتی را تحت تأثیر قرار دهد. کیفیت جو بسیار اهمیت دارد. انواع جو وارداتی که دانه ‌های درشت داشته باشد معمولاً کیفیت بهتری دارند. این دانه‌ها، غنی از پروتئین نشاسته و فیبر هستند.
زمانی که تولید جو دامی داخل کشور پاسخگوی نیاز دامداری ‌ها و پرورش طیور نباشد، الزاماً با واردات جو دامی این نیاز برطرف می شود. برای ثبت سفارش خرید می توانید با شرکت بازرگانی تماس بگیرید یا این نهاده های مغذی را از بورس کالا خریداری نمایید. برخی از شرکت های بازرگانی برای ثبت سفارش، حداقل مقدار را مشخص می کنند که در این صورت باید در این باره قبلاً به توافق رسیده باشید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا