واردات از پاکستان

واردات از پاکستان

واردات از پاکستان

واردات از پاکستان، یکی از موارد وارداتی بسیار فعال واردات ایران است. البته کسی فکرش را هم نمی کند که غنی بودن ایران در منابع و ذخایر طبیعی، جایی برای واردات اجناس و کالاها و محصولات مختلف باز کند اما باید بگوییم که هر کشوری با هر شرایطی، نیاز دارد که یک سری کالاها و محصولات را وارد نماید و ایران نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. یکی از دلایلی که واردات از پاکستان در ایران و سایر کشورهای دیگر وجود دارد این است که یک سری کالا در پاکستان قیمت تمام شده ی خیلی کمتری دارند و واردات آن به صرفه تر از واردات از کشورهای دیگر است. اصلا پایه و اساس واردات هم همین است؛ شما کالا و یا محصولی را وارد می کنید که عملا تولید آن در کشور بسیار هزینه بر تر از واردات آن است و مقرون به صرفه نیست.

واردات از پاکستان برای ایران می تواند شامل اقلام مختلفی شود. البته که موقعیت ایران و پاکستان در زمینه ی شرایط مرزی و همسایه بودن، تاثیر زیادی بر روی مقرون به صرفه بودن واردات و صادرات به پاکستان دارد چرا که همین همسایگی باعث می شود که هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا برای واردات از پاکستان و صادرات به آن، تا حد خیلی زیادی کاهش یابد. این در شرایطی است که برای سایر کشورها این امکان فراهم نیست و معمولا هزینه های مربوط به حمل و نقل شامل مبالغ زیادی می شود. ترانزیت زمینی کالاهای صادراتی و وارداتی با کمک مرز مشترک بین پاکستان و ایران، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل بر روی واردات از پاکستان و صادرات به این کشور است. چرا که این ترانزیت زمینی راه را برای یک تجارت پرسود برای ایران و پاکستان، هموار می سازد. در ادامه درباره ی واردات از این کشور و صادرات به این کشور و در کل تجارت پاکستان و ایران با سایر کشورها، بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان را مطالعه کنید.

واردات لباس از پاکستان

یکی از شاخه های واردات از پاکستان مربوط به واردات لباس از پاکستان می شود. خوشبختانه واردات پوشاک یکی از پرطرفدارترین تجارت هایی است که در ایران وجود دارد. ترجیح بازرگانان برای واردات لباس به ایران این است که از منطقه های آزاد استفاده کنند چرا که این مناطق تعرفه واردات پوشاک کمی را شامل می شوند و همین موضوع تاثیر خیلی زیادی بر روی سود حاصل از واردات لباس دارد. به طور کلی همان طور که خودتان هم می دانید، کاهش دادن هزینه ‌های حمل و نقل و تعرفه ‌ها، یکی از بهترین کارهایی است که برای داشتن یک تجارت پرسود می توان انجام داد.

کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند، این شرایط را ایجاد می کنند که تاجران محموله های خود را با سرعت بسیار و با صرف کردن هزینه ی کمتر، وارد ایران نمایند. با توجه به همسایه بودن ایران و پاکستان، واردات لباس از پاکستان نیز شامل همین شرایط می شود. اصلا در زمینه ی واردات از پاکستان و یا هر کشور دیگر، تاجران لباس ترجیح می دهند که از یک کشور بدون تعرفه گمرکی، خرید خود را انجام دهند، چرا که این عدم وجود تعرفه ی گمرکی باعث می شود که لباس و پوشاک مورد نظر دقیقا به همان قیمتی که در کشور مبدا تولید می شود، خریداری شود. این در صورتی است که خرید پوشاک و واردات آن از خود کشور مبدا، صد در صد شامل حق گمرکی و تعرفه های مختلفی می شود که هزینه های مازادی را در خرید و واردات پوشاک، پدیدار می نمایند. این موضوع برای واردات از این کشور شاید صدق نکند اما همسایگی ایران با این کشور، فواید خیلی زیادی برای واردات و صادرات ایران از پاکستان دارد.

واردات پرنده از پاکستان

لاین واردات پرنده از پاکستان در کنار واردات پرنده از کشورهای هند، استرالیا، آفریقا و غیره بسیار فعال است و البته باید بگوییم که متاسفانه خیلی از پرنده های وارداتی به ایران حاصل واردات از پاکستانی هستند که به صورت قاچاقی انجام می گیرد. اما همه ی شرح حال واردات پرنده از پاکستان به همین جا ختم نمی شود و خیلی از این واردات از کشور پاکستان در ارتباط با پرنده ها، بر طبق قوانین و کاملا قانونی رخ می دهد.

در کنار واردات از پاکستان و کشورهای دیگر، لازم است بدانید که صادرات پرنده از ایران نیز انجام می شود و در جریان این صادرات کشورهایی مانند کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی، آلمان، کانادا، هلند، افغانستان، گرجستان و ….قرار دارند. مجوز وزارت بهداشت و مجوز وزارت جهاد کشاورزی، دو مجوز بسیار مهم در تجارت پرندگان می باشد. از طرفی به دلیل اینکه بخشنامه های موجود در زمینه ی واردات از پاکستان در زمینه ی پرنده، هر لحظه در حال تغییر است، ارائه ی توضیحات بیشتر درباره ی قوانین واردات پرنده از پاکستان ، عموما ثبات نداشته و هر لحظه در حال تغییر است. از این رو پیشنهاد می شود که به وب سایت های اعلام بخشنامه های مربوطه در این زمینه، مراجعه نمایید.  همچنین کارشناسان ترخیص کالا، بهترین مراجع برای کسب اطلاعات درباره ی واردات از پاکستان هستند چرا که وظیفه ی آن ها به روز نگه داشتن اطلاعات خود در زمینه ی صادرات و واردات ایران است. پس آن ها می توانند خیلی راحت تر از هر کسی شما را در این مسیر راهنمایی نمایند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با پاکستان را مطالعه کنید.

واردات برنج از پاکستان

واردات برنج از پاکستان در کنار هند و تایلند، یکی از پرطرفدار ترین لاین های وارداتی کشور است. برنج های پاکستانی معمولا قیمت بسیار کمی دارند و در مقایسه با برنج های ایرانی از کیفیت کم تری برخوردار هستند اما دلیل واردات از پاکستان در زمینه ی برنج این است که تولیدات داخلی ما برای برنج بسیار پایین است کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد از این رو واردات از پاکستان به یکی از راه حل های پیش رو برای تامین برنج مورد نیاز کشور است.

واردات برنج از پاکستان معمولا در تناژ خیلی زیاد انجام می شود و سپس در بسته بندی های چند کیلویی روانه ی بازار می گردد. برنج پاکستانی، خوش قد و خوش طعم است و معمولا خوب ری می کند. یکی از بزرگ ترین شرکت های وارد کننده ی برنج، شرکت محسن است که برنج های وارداتی را در کیسه های ده کیلویی و بیست کیلویی، روانه ی بازار می نماید. البته تجارت برنج خصوصا در زمینه ی واردات، به دلیل مشکلات زیادی که در صادرات و واردات ایران به وجود آمده، دستخوش تغییرات خیلی زیادی شده است.

مصرف برنج در ایران بر طبق آمارهای ارائه شده، 3.2 میلیون تن است که 2 میلیون تن آن از طریق تولید داخلی و ما بقی از طریق واردات، تامین می گردد. برنج های پاکستانی، بیشترین شباهت را از لحاظ پخت و مزه با برنج ایرانی دارند و معمولا دانه های بلندی دارند. دریافت مجوز ترخیص از دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار و انتخاب شناسه انبارهای مجاز از سامانه جامع انبار، یکی از ملزومات ترخیص محموله های برنج در زمینه ی واردات از پاکستان است. سازمان ‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ ها معمولا شعباتی را برای تخصیص سهمیه واردات برنج در نظر می گیرد که تجار بعد از اینکه محموله ی برنج را تحویل گرفتند باید بر طبق منتشرات دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار، به همان شعبات تعیین شده، تحویل دهند. این شعبات معمولا شامل میدان میوه و تره بار ، فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای و تعاونی ‌های مجاز مانند اتکا، امکان، اسکاد، اتما، مصرف محلی، فرهنگیان و صنوف منتخب است.

واردات انبه از پاکستان

کشورهای هندوستان، پاکستان، اندونزی و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا، مناطق برای کشت انبه می باشند. واردات انبه از پاکستان، بیشترین حجم انبه ی مورد نیاز کشور را تامین می کند. پرورش انبه در پاکستان  بسیار رایج است و از آنجایی که پاکستان محصولات کشاورزی خود را معمولا به ایران صادر می کند، صادرات انبه از پاکستان نیز شامل تجارت بین پاکستان و ایران می شود.

البته به دنبال حمایت از تولیدات داخلی، مدتی واردات از پاکستان در زمینه ی انبه ممنوع اعلام شده بود. به هر حال واردات انبه از پاکستان، یک تجارت بسیار چالش بر انگیز است که آینده ی روشنی برای آن نمی توان متصور شد. میوه ی انبه در مناطق گرمسیری رشد بسیار خوبی دارد. در زمینه ی صادرات از پاکستان  برای انبه، فیلیپین یکی از کشورهایی است که در این میدان با پاکستان رقابت دارد. معمولا در جهت رعایت موارد بهداشتی، تمامی بارهایی که از جنوب شرقی آسیا به ایران وارد می شوند، ابتدا باید قرنطینه شوند. با این حال بر طبق قوانین اعلام شده می توان واردات انبه از فیلیپین را نیز جزو موارد تامین انبه ی مورد نیز داخلی دانست.

واردات از پاکستان معمولا از طریق مرزهای زمینی انجام می شود اما لازم است بدانید که حدود 30 درصد از این واردات، از طریق مرزهای هوایی امکان پذیر است. با کیفیت بودن انبه ها، سلامت آن ها و دریافت تاییدیه های بهداشتی مورد نیاز برای اثبات آلوده نبودن میوه ها به باکتری یا ویروس خطرناک، از جمله مهم ترین مجوزهایی است که طی صادرات و واردات انبه باید دریافت گردد. از جمله موارد تاثیر گذار دیگر در زمینه ی صادرات و واردات انبه، نحوه ی بسته بندی آن است. این بسته بندی ها باید به گونه ای انجام شود که طی حمل و نقل، آسیبی به بار وارد نشود.

واردات کالا از پاکستان

واردات کالا از پاکستان، یک تجارت بسیار جذاب برای خیلی از سرمایه گذاران ایرانی و غیر ایرانی شده است. خوشبختانه در حوزه منسوجات، نفت و گاز و انرژی، کشاورزی و میوه تازه، حجم تجارت تا حد خیلی زیادی افزایش یافته است. آمریکا، آلمان، چین، انگلستان و افغانستان از جمله ی مهم ترین کشورهایی هستند که صادرات از جانب پاکستان به سمت آن ها انجام می شود. 959 کیلومتر مرز مشترک با ایران سبب شده است که واردات کالا از پاکستان به راحتی هر چه تمام تر برای تجار ایرانی امکان پذیر باشد. این سهولت را می توانید در صرف وقت و هزینه های مختلف مشاهده نمایید.

چه کسی فکرش را می کرد که واردات کالا از پاکستان آنقدر پرطرفدار شود که یکی از بزرگ ترین واردکنندگان محصولات پاکستانی، آمریکا باشد. کیفیت و استاندارد محصولات پاکستانی در بازار جهانی طرفداران خیلی زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا این کشور با اقتصادی تکیه بر صادرات و واردات، کشوری در حال رشد تلقی شود که خیلی از کشورهای بزرگ دنیا خواستار سرمایه گذاری در تجارت آن هستند. از طرفی واردات کالا به پاکستان نیز دارای سود زیادی است که در پاراگراف های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

اجناس وارداتی از پاکستان

در همین پاراگراف برایتان تمامی اجناس وارداتی از پاکستان را نام خواهیم برد.  و همان طور که می دانید این لیست بلند بالا برای اینکه وارد ایران شوند، نیازی به صرف وقت و هزینه های زیادی ندارند. دسترسی به دریای عمان، نزدیکی به خلیج فارس و اقیانوس هند، باعث شده تا پاکستان در یک موقعیت خوب برای صادرات و واردات قرار گیرد. اصلی‌ ترین شرکای تجاری در بحث صادرات و واردات پاکستان، چین، آمریکا و امارات هستند. متاسفانه ایران هم می توانست به نوبه ی خود به یکی از شرکای اقتصادی این کشور تبدیل شود که به دلایل مختلف و ایجاد محدودیت های فراوان، چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

به طور کلی اجناس وارداتی از پاکستان شامل مواردی همچون گوشت، غلاتی مانند برنج، مواد پلاستیکی و ماشین آلات، واردات منسوجات ، وسایل مورد استفاده در علوم دندان پزشکی، الکل اتیلیک، واردات محصولات گیاهی، گلابی، انبه ،منگوستین، افزودنی ها برای روغن های روان کننده دارای روغن های نفتی، گرید بطری، موز، سبزی تازه یا خشک کرده، پارچه کنفی، چادر، انواع مواد غذایی، انواع مواد معدنی، واردات پوست حیوانات، انواع محصولات حیوانی، انواع فلزات و واردات مواد شیمیایی می شود.

واردات برنج پاکستانی

برنج یکی از مهم ترین اقلام کشاورزی است که در دستور پخت بسیاری از غذاهای ایرانی وجود دارد و معمولا یکی از اجزای اصلی سبد خرید خانوار است. همین موضوع باعث شده که واردات برنج از پاکستان  و کشورهای دیگر، مورد توجه تجار ایرانی قرار گیرد. کمی قبل تر هم برایتان توضیح دادیم که معمولا واردات برنج از پاکستان  در تناژ بسیار بالا و به صورت فله انجام می شود. معمولا شرکت های خیلی بزرگ، این مدل برن ها را وارد کرده و سپس آن ها در بسته های ده، بیست و پنجاه کیلویی روانه ی بازار داخلی می کنند.

نواحی شمالی کشوری یکی از فعال ترین بخش های کشت و برداشت برنج هستند. کیفیت برنج ایرانی در بازار جهانی روی دست ندارد اما متاسفانه به دلایل مختلف کمبود آب و منابع طبیعی و غیره این تولیدات به حدی نیست که نیازهای داخلی را فراهم کند، نکته ی جالب و مفید واردات برنج پاکستان ی این است که قیمت این محصول به گونه ای می باشد که اکثر خانواده های ایرانی، توان خرید این برنج را دارند. در واقع قیمت برنج پاکستانی در قیاس با برنج ایرانی بسیار کم تر است.

نحوه واردات برنج از پاکستان

بازار ایران یکی از بهترین هدف های فروش برنج پاکستان بوده و هست. اما به دلیل برخی موارد پیش آمده، نحوه واردات برنج از پاکستان با یک سری محدودیت های و ممنوعیت ها روبه رو شده که نتیجه ی مشکلات ارزی به وجود آمده ی حاصل تحریم های مختلف آمریکا علیه ایران، می باشد. نحوه واردات برنج از پاکستان معمولا از طریق مرزهای جنوبی سیستان بلوچستان، هستند. سلسله مراتب مربوط به نحوه ی واردات برنج از پاکستان و ترخیص آن از گمرک، معمولا زمان خیلی زیادی نمی برد و دوره تمام می شود.

در کنار واردات همیشگی از پاکستان در زمینه ی برنج، یک سری مصوبه های جدید مطرح شده است که دال بر صادرات برق به ازای واردات برنج از پاکستان است. این مصوبه باید به تصویب دستگاه های مربوط به این موضوع در پاکستان برسد. بانک مرکزی این کشور یکی از مهم ترین تصمیم گیرنده ها در زمینه ی موضوع صادرات برق به ازای واردات برنج به ایران است. ارتباط تجاری بین ایران و پاکستان، یک ارتباط دو طرفه است که هر دو کشور تمایل دارند تا آن را حفظ نمایند. از این رو هر دو کشو به دنبال این هستند تا به کمک راه های جدید در تجارت، رابطه ی بین هم را روز به روز تقویت بخشند.

واردات پارچه از پاکستان

ایران یکی از کشورهایی است که مصرف پارچه در آن بسیار بالاست، در حدی که تولیدات داخلی پارچه، کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد و واردات پارچه یکی از راه های تامین نیاز داخلی پارچه در ایران است. در همین راستا، واردات پارچه از پاکستان، یکی از خطوط وارداتی فعال ایران است. فرسوده شدن دستگاه های نساجی داخلی یکی از مشکلاتی است که تولیدات پارچه در ایران را با مشکلات جدی مواجه کرده. در کنار واردات از پاکستان معمولا کشورهایی مانند کشورهای چین، ترکیه و امارات و ایتالیا نیز بسیار فعال هستند.

برای واردات از این کشور در ارتباط با پارچه، از گمرکی باید اقدام کرد که مجوزهای لازم در این زمینه را داشته باشد. دلیلش هم این است که هر گمرکی مجوز ترخیص محموله های پارچه را ندارد. مدارکی مانند بارنامه، پیش فاکتور، قبض انبار، فاکتور، گواهی مبدا و همینطور بیمه نامه و گواهی بازرسی، از جمله مهم ترین مدارکی هستند که برای ترخیص پارچه از گمرک نیاز است. ماجرای واردات از پاکستان، به حدی برای ایران سودآور است که معمولا دیگر تولیدات داخلی آنقدر به چشم نمی آیند. دلیل این سودآوری زیاد هم این است که ایران با تحریم های زیادی در زمینه های مختلف واردات دستگاه و مواد اولیه دست و پنجه نرم می کند و همین موضوع باعث شده که تولیدات پارچه در ایران بسیار گران تر از حد نرمال تمام شود. همچنین همان طور که خدمت تان گفتیم، دستگاه های تولیدات پارچه بسیار فرسوده و قدیمی هستند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید تعرفه واردات پارچه را مطالعه کنید.

واردات ادویه از پاکستان

هند، چین، ویتنام، اندونزی و پاکستان از جمله مهم ترین کشورهایی هستند که در زمینه ی واردات ادویه به ایران فعالیت دارند. دریافت مجوز از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در کنار آموزش پزشکی و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله مهم ترین گام هایی است که باید در مسیر واردات ادویه از پاکستان و سایر کشورها، برداشته شود. زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، فلفل سفید، دارچین، زنجبیل، پودر پیاز، پودر سیر، گشنیز، آویشن، جوز، میخک، هل، سماق قرمز، سماق قهوه ای، سیاه دانه، آرد نخودچی، میخک، خردل، جوهر لیمو، ریشه جوز، خولنجان، بکینگ پودر، فلفل پاپریکا، وانیل، پودر نارگیل، پودر موسیر، گرد لیمو، گلپر، پودر سیب زمینی، پودر قارچ خشک، نشاسته و به طور کلی انواع ادویه جات ترکیبی، انواع سبزیجات خالص و انواع سبزیجات ترکیبی، همگی از جمله مواردی هستند که می توانند در دسته بندی واردات از پاکستان قرار گیرند.

غذاهای پاکستانی از جمله غذاهایی هستند که مانند غذاهای هندی، دارای ادویه های زیادی می باشند. از این رو، این کشور یکی از بهترین ادویه های دنیا را دارد و به عنوان یک صادر کننده ی ادویه به کل دنیا، می تواند فعالیت نماید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب مجوز واردات مواد غذایی را مطالعه کنید.

واردات از پاکستان به ایران

به طور کلی واردات از پاکستان سوخت های معدنی و نفت، آهن و فولاد، پوست خام و تجهیزات الکترونیکی، کاغذ، غلات، گوشت، ماشین آلات، مواد پلاستیکی و شکر را شامل می شود. اما تنها واردات از پاکستان به ایران نیست که بسیار اهمیت دارد بلکه صادرات ایران به این کشور نیز از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد. صادرات ایران به پاکستان شامل مواردی همچون : آهن، فولاد، ماشین آلات، رایانه ها، سوخت های مختلف مانند نفت، مواد شیمیایی آلی، پلاستیک، وسایل نقلیه، روغن های گیاهی و حیوانی، پنبه و بذرهای روغن می شود.

در کنار روابط تجاری ایران و پاکستان بد نیست بدانید که واردات از پاکستان به کل کشورهای دنیا شامل پارچه کتان، لباس های مردانه، برنج، نخ پنبه خالص و لباس های زنانه  می شود. نکته ی حائز اهمیت درباره ی واردات از پاکستان این است که این کشور در حال تلاش است تا رشد اقتصادی خود را به واسطه ی تجارت های جهانی، بیشتر و بیشتر نماید. چین، امارات متحده عربی، عربستان، اندونزی و ژاپن بیشترین واردات به پاکستان را دارند و این ارتباطات در پاکستان روز به روز در حال گسترش است و این موضوع می تواند با توجه به تحریم های ایجاد شده علیه ایران، تا حدود خیلی زیادی به نفع تجارت ایران هم باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا