واردات از اوکراین

واردات از اوکراین

واردات از اوکراین

واردات از اوکراین یکی از لاین های تقریبا فعال در تجارت ایران محسوب می شود. اوکراین یک کشور بسیار پهناور در اروپاست و بازار آن یکی از پرظرفیت ترین بازارها برای سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود. اوکراین به لحاظ منابع طبیعی، کشور ثروتمندی است. اما کشاورزی یکی از مهم ترین اهرم هایی است که چرخ های اقتصاد این کشور را به حرکت وا می دارد. درصد زیادی از صادرات و تولیدات غیر نفتی اوکراین مربوط به محصولات کشاورزی است و حدود بیست و پنج درصد از نیروی آماده به کار در این کشور نیز به کشاورزی مشغول هستند. بنابراین طبیعی است بخش عمده ی کالاهایی که در لیست محصولات واردات از اوکراین قرار می گیرند را نمونه های کشاورزی تشکیل دهند.

بعد از روسیه، اوکراین به دلیل داشتن بیشترین مساحت از زمین های کشاورزی اروپا، بیشترین صادرات را در زمینه ی این محصولات در دنیا دارد. اکثر زمین های کشاورزی اوکراین قابلیت کشت دارند و خاک های آن ها حاصلخیز است. وجود مقادیر بسیار زیادی از مواد معدنی که شامل اسید فسفریک، آمونیاک و فسفر می شود و همچنین درصد رطوبت بسیار بالا، باعث شده که این خاک جزو حاصلخیزترین خاک ها در دنیا شناخته شود و به آن خاک سیاه می گویند. وجود خاک سیاه در اوکراین آن را به منبع غنی کشت گندم و سایر محصولات کشاورزی تبدیل کرده؛ تا جایی که اوکراین را سبد نان اروپا نام گذاری نموده اند. از این رو، واردات از اوکراین تا حد خیلی زیادی حول محصولات کشاورزی و گندم خواهد چرخید.

در کنار محصولات کشاورزی که بخش عمده ی پروسه ی واردات از اوکراین را تشکیل می دهند، عسل گزینه ی صادراتی دیگر است. جالب است بدانید که تولید شش هزار تن عسل در ترکیه، این کشور را یکه تاز صادرات عسل در دنیا معرفی می کند اما رتبه ی دوم تولید این محصول به اوکراین تعلق می گیرد. این کشور با تولیدات انبوه عسل صنوبر، قطب مهمی در صادرات عسل به کشورهای دیگر به شمار می رود. البته که عسل صنوبر مخصوص کشور ترکیه بوده که اوکراین نقش دوم تولیدات این محصول را دارد ولی عسل پولتاوا، از معروف ترین عسل های خود اوکراین است و این عسل یکی از لذیذترین و خالص ترین عسل های معروف در کل دنیاست. نام این عسل از نام منطقه ای در اوکراین گرفته شده که یکی از خالص ترین مناطق برای کشت زنبور در کل دنیا به شمار می رود. بنابراین عسل پولتاوا نیز یکی از مهم ترین محصولاتی است که در لیست واردات از اوکراین قرار داده می شود. شکلات های دست ساز و سنتی که توسط هنرمندان اوکراینی تولید می شوند از معروف ترین شکلات های موجود در دنیا هستند که اوکراین از دیرباز تا به اکنون در زمینه ی ساخت این نوع شکلات ها شهرت داشته و هنوز هم دارد. تا حدی که کارخانه Lviv به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین کارخانه های تولید شکلات در دنیا، در کشور اوکراین مشغول به فعالیت می باشد. به طورکلی آهن، ورق سیاه و فولاد، انواع ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، دانه آفتابگردان و ذرت، روغن دانه آفتابگردان، کنجاله سویا، چرخ و بانداژ و قطعات لوکوموتیو، ذرت، قطعات هواپیما، اجزا و قطعات توربین های بخار، لوله های مسی و لاستیک از جمله محصولاتی هستند که از اوکراین به ایران صادر می شوند. مواردی که ذکر کردیم به عنوان مهمترین محصولاتی هستند که می توانند در واردات از اوکراین، نقش داشته باشند. در ادامه به گزینه های دیگری که قابلیت اضافه شدن به این لیست را دارند نیز اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات ایران را مطالعه کنید.

واردات گردو از اوکراین

یکی از دردساز ترین وارداتی که در ایران انجام شده است، واردات گردو از اوکراین است. همان طور که می دانید، گردو یکی از محصولات کشاورزی بسیار لذیذ و مهم است که اوکراین در تولیدات این محصول، فعالیت بسیار زیادی دارد. مغز گردوی اوکراینی در کیفیت های متفاوت به بازار جهانی عرضه می شود اما چیزی که باعث بهم ریختگی و آشفتگی بازار ایرانی شده این است که این مغزها به نسبت تولیدات داخلی از قیمت پایین تری برخوردارند. به همین دلیل نظر اکثر خریداران را به خود جلب می کنند و همین موضوع می تواند باعث رکود نمونه های داخلی در بازار ایران گردد.

همان طور که می دانید واردات گردو به طور کلی جزو واردات محصولات لوکس به حساب می آید که این واردات قطع به یقین در ردیف برنامه های همیشگی وارداتی ایران نبوده و نیست. اما متاسفانه بسیاری از افراد سودجو، حجم زیادی از گردوهای اوکراینی و چینی را به صورت قاچاق وارد بازار ایران می کنند و همین موضوع باعث می شود که حمایت از تولیدات داخلی گردو با شکست مواجه شود. از طرفی گردوهای تولید شده در آمریکا، اوکراین، ترکیه و چین، معمولا آزمایشات زیادی بر روی آن ها انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که این گردوها به لحاظ طعم و مزه و شکل و قیافه، از گردوی ایرانی پیشی بگیرند. علاوه بر ظاهر و مزه ی خوب، نکته ی مشکل ساز ماجرا این است که قیمت این گردوها به نسبت گردوهای ایرانی پایین تر هم می باشد.

واردات سگ از اوکراین

یکی از بازارهای داغی که این روزها در تجارت بین ایران و اوکراین وجود دارد، واردات سگ از اوکراین است. این صادرات آن طور که باید به صورت کاملا قانونی و در حجم زیاد انجام نمی شود و معمولا به حالت چمدانی صورت می گیرد. واردات سگ از اوکراین معمولا معطوف به سگ های زینتی بوده و اکثرا افراد عادی این کار را انجام می دهند. یعنی تجارتی با نام تجارت بزرگ سگ های تزئینی وجود ندارد.

برخی از تحقیقات در زمینه ی واردات سگ از اوکراین حاکی از آن است که دانشجویانی که در دانشگاه های اوکراینی مشغول به تحصیل هستند، معمولا به واسطه ی واردات سگ به تعداد محدود، کسب درآمد می نمایند. این افراد سگ ها را قیمت پایین تر در این کشور خریداری کرده و سپس با توجه به نژاد هر کدام، با قیمت بالاتری در ایران به فروش می رسانند. اما صادرات سگ در اوکراین، یکی از لاین های فعال این کشور محسوب می شود و قوانین خاص خود را دارد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا