قیمت زعفران در امارات

قیمت زعفران در امارات

قیمت زعفران در امارات

قیمت زعفران در امارات یکی از مهم ترین مواردی است که باید در زمینه ی صادرات زعفران بررسی شود چرا که صادرات زعفران به امارات یکی از مهم ترین صادرات غیر نفتی ایران محسوب می گردد. با اینکه بررسی قیمت زعفران در امارات نمی تواند تاثیر خاصی بر روی قیمت نهایی زعفران در ایران داشته باشد اما باز هم یک تاجر و یا بازرگان باید بداند که زعفران صادراتی او چگونه و با چه قیمتی به فروش می رود. همه می دانید که ایالات متحده ی عربی یکی از همسایگان ثروتمند ایران است. البته که ثروت این کشور تا حد خیلی زیادی به دبی متکی است. دبی یکی از هفت ایالت امارات است که از پیشرفت اقتصادی شگفت انگیزی در این سال ها برخوردار شده.

امارات به خوبی از کیفیت زعفران ایرانی آگاه است و می داند که هم تراز با این کیفیت، هیچ زعفرانی در دنیا تولید و صادر نمی شود. از این رو تعیین قیمت زعفران در امارات دستخوش تغییرات زیادی شد که این تغییرات نیز ریشه در اجرای استراتژی هوشمندانه ی این کشور در واردات زعفران دارد. یکی از مزیت هایی که صادرات و واردات زعفران برای دو کشور ایران و امارات دارد این است که فاصله ی مرزی این دو کشور با هم بسیار کم می باشد. حتما می دانید که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت تجارت یک محصول، همین مسافت بین دو کشور است. چرا که هر چقدر فاصله ی بین کشور مبدا و مقصد زیادتر باشد به تبع باید هزینه ها و سختی های بیشتری، خرج رسیدن محموله به مقصد گردد. که همین هزینه ها و مشقت ها می تواند تاثیر مستقیم و زیادی بر روی مثلا قیمت زعفران در امارات داشته باشد. با توجه به این موارد، طبیعی است که اگر امارات در مسافت دورتری از ایران قرار داشت، دیگر نمی توانست به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان زعفران در دنیا را به خود اختصاص دهد!

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

این کشور با استفاده ی بهینه از موقعیت خود نسبت به ایران و سوء استفاده از تحریم های ایجاد شده بر علیه ایران، زعفران را در حجم بالا از تجار ایرانی خریداری می کند و سپس در بسته های گرمی و با قیمت خیلی خیلی بالاتر، روانه ی بازار جهانی می نماید. البته در این مسیر موارد زیادی هستند که می توانند در تعیین قیمت زعفران در امارات تاثیرگذار باشند اما تمامی این موارد در مقابل جایگاهی که امارات در بازار جهانی زعفران به خود اختصاص داده، هیچ هستند. این کشور بزرگ با اجرای این سیاست توانست تعیین کننده ی قیمت زعفران در دنیا باشد چرا که ایران تحت هیچ شرایطی، قادر به عرض اندام در این بازار بزرگ نخواهد بود. البته به وجود آمدن این شرایط برای ایران، حاصل سوء مدیریت ها و دشمنی ها و بی کفایتی های زیادی است که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت. اما چیزی که قرار است مستقیما درباره ی آن در ادامه مطلب بحث شود، چیزی نیست جز بررسی عوامل موثر بر قیمت زعفران در امارات و دبی و غیره!

قیمت زعفران در امارات متحده عربی

وقتی از صادرات صحبت می کنیم، چه برای ایران و چه برای هر کشور دیگری؛ طبیعتا اولویت این مقوله با کشورهای نزدیک و همسایه خواهد بود. در واقع قیمت زعفران در امارات متحده عربی هر چقدر هم با قیمت زعفران در ایران تناقض داشته باشد و هر چقدر ایران نتواند در سود ناشی از فروش زعفران در ابعاد جهانی سهیم باشد، باز هم صادرات زعفران به امارات برای ایران، یکی از پرمنفعت ترین صادرات ها خواهد بود.

البته که در حالت ایده آل، ایران می توانست یکه تاز فروش زعفران در جهان و تعیین کننده ی قیمت این طلای سرخ باشد اما با توجه به شرایط حاکم کنونی، این موقعیت بهترین موقعیت است. برگردیم به پاراگراف های ابتدایی مقاله؛ گفتیم که قیمت زعفران در امارات متحده عربی، بسیار بالاتر از قیمت آن در ایران بوده و این کشور یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان این محصول است. دقت کنید گفتیم صادر کننده، نگفتیم تولید کننده!

سیاستی که امارات در صادرات عمده زعفران به دنیا به خرج داده، همان صادرات دوباره ی محصول است. جالب است بدانید که زعفران ایرانی با نام و برند امارات در بازار جهانی دست به دست می شود. ارزش پایین پول ایرانی در دنیا، این شرایط را برای امارات و خیلی از کشورهای دیگر دنیا فراهم کرده که با پرداخت کمترین پول با ارزش جهانی کم و یا واحد پولی مملکت خودشان، زعفران را خریداری و سپس به واحد پولی دلار عرضه نمایند. اما اینکه در این بین، امارات نسبت به سایر کشورها از سود بیشتری برخوردار می شود، فقط و فقط به همسایگی این کشور با ایران مربوط می شود. علاوه بر این، امارات یک کشور عربی است و مصرف خوراکی زعفران در این کشور بسیار بالاست، همین موضوع باعث می شود که بازار خرید زعفران در این کشور بسیار داغ باشد. کما اینکه در کنار مصارف خوراکی، زعفران با هدف مصارف داروسازی و صنعتی نیز صادر می گردد. خوشبختانه و یا متاسفانه، بازار امارات این بستر را برای تجار ایرانی فراهم می سازد که با خریداران و مشتریان دیگر زعفران در کل دنیا نیز مبادله نمایند. اما این مبادله نیز تقریبا با توجه به قیمت زعفران در امارات، انجام خواهد شد.

قیمت زعفران در دبی

دبی یکی از ایالات بسیار بزرگ و بسیار ثروتمند امارات است که این سال ها پیشرفت زیادی در زمینه ی صنعت گردشگری داشته است. همین صنعت گردشگری در دبی باعث می شود تا بازار این کشور ظرفیت بسیار بالایی را در زمینه ی خرید زعفران از خود به جا بگذارد. البته موارد زیادی وجود دارند که بر روی قیمت زعفران در دبی تاثیر می گذارند. یکی از این موارد، نوع زعفرانی است که برای صادرات به این کشور انتخاب می شود.

زعفران ایرانی انواع مختلفی دارد که معمولا برای صادرات این زعفران به کشورهایی مانند ایالات متحده ی عربی و کشورهای اروپایی، با کیفیت ترین نوع آن انتخاب می گردد. زعفران سوپر نگین، زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال، زعفران دسته و زعفران کنج و یا سفید، از مهم ترین انواع زعفران هستند. طبیعی است که هر چقدر کیفیت زعفران بالاتر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

برای صادرات زعفران به کشوری مانند دبی، تاجر باید مراحل مختلفی را طی کند. این مراحل شامل مواردی مانند بازاریابی صادراتی، صدور پروفرما، خرید و یا تولید، بسته بندی، تعیین قیمت زعفران در دبی برای صادرات، دریافت مجوز از سازمان ها و ارگان ها مربوطه، اخذ گواهی بازرسی محموله، صادر کردن فاکتور و دریافت گواهی مبدا و فرستادن و یا ارسال کالا می باشد. لازم به ذکر است که بدانید، تک تک این موارد، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم بر روی قیمت زعفران در امارات، دبی و یا هر کشور دیگری تاثیر خواهد گذاشت. دبی بازارهای مختلفی برای ارائه ی زعفران دارد که هر کدام از این بازارها، یک بستر مناسب به جهت صادرات طلای سرخ به کل دنیا هستند. البته که ایران طی یک سری سیاست های اقتصادی به دنبال این است که از فروش زعفران به صورت عمده به کشورهایی مانند امارات، اسپانیا و غیره جلوگیری نماید که در صورت اجرای این طرح، طبیعتا جلوی صادرات دوباره ی زعفران توسط این کشورها گرفته خواهد شد.

قیمت زعفران در بازار مرشد دبی

گفتیم که فروش زعفران در دبی در بازارهای معروف دبی مانند بازار کرامه، بازار مرشد و بازار دیره انجام میشود. اینکه قیمت زعفران در بازار مرشد دبی با قیمت زعفران مثلا در بازار دیره، تفاوت بسیار زیادی داشته باشد، طبیعتا منطقی نیست. چرا که عواملی که بر روی قیمت زعفران در امارات تاثیر می گذارند، تنها تا زمانی اثر دارند که محموله وارد گمرک شود. البته مواردی مانند بسته بندی و برند هم می توانند بر روی قیمت زعفران در امارات تاثیر مستقیم بگذارند. اما تمام این ها تا زمانی است که این محصول وارد بازار شود. بنابراین قیمت زعفران در بازار مرشد دبی یا بازار کرامه و دیره نباید با هم تفاوت چندانی داشته باشد. چرا که این محصول به صورت بسته بندی شده و تعیین قیمت شده به دست فروشندگان این بازار می رسد. پس نتیجه میگیریم که اهرم های قوی تغییر قیمت زعفران در امارات و بازارهای مختلف آن تا زمان بسته بندی اعمال قدرت می کنند و بعد از آن تنها حق واسطه گری های جزئی است که آن هم تغییر قیمت چندانی را حاصل نخواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

درباره ی بازار مرشد در دبی، لازم است بدانید که این بازار یکی از محبوب ترین بازارهای دبی برای ایرانیان است. بازار مرشد در منطقه ی دیره دبی قرار دارد. خود بازار شامل چند بازار کوچک تر می شود که در کنار آن ها مراکز خرید دیگری نیز وجود دارند. نکته ی قابل توجه درباره ی بازار مرشد در دبی این است که اکثر فروشگاه های این قسمت به ایرانی ها اختصاص دارد. شاید گمان کنید که قیمت زعفران در این قسمت با توجه به اینکه اکثرا تولید کنندگان و تجار ایرانی در آن حضور دارند، پایین تر باشد اما این طور نیست و این عملکرد ایرانیان تنها در زمینه ی دسترسی به مشتریان جهانی و دریافت سود بیشتر انجام شده است. طبیعی است که این فروشندگان نسبت به فروشندگان داخلی، سود بیشتری را از قِبَل فروش زعفران دریافت می کنند.

خریدار زعفران در دبی

یافتن خریدار در دبی به عبارتی همان بازاریابی اطلاق می شود. در واقع نه تنها صادرات زعفران، بلکه تمامی محصولاتی که به کشورهای دیگر صادر می شوند به یک یا چند خریدار جدی و دائمی برای خود احتیاج دارند. پیدا کردن خریدار زعفران در دبی با توجه به اینکه فعالیت ایرانی ها در این کشور بسیار زیاد است کار زیاد سختی نیست. البته که این خریداران می توانند تجار بزرگی باشند که زعفران را به صورت فله خریداری می کنند و سپس دوباره صادر می نمایند و یا خریداران معمولی باشند که در حجم عادی زعفران را خریداری می کنند.

با این حال، با اینکه امارات و دبی به ایران خیلی نزدیک هستند، تجار ایران باز هم برای اینکه بتوانند سود بیشتری را از فروش زعفران به دست آورند، باید یک بازاریابی قوی و درست داشته باشند. جدای این موارد، معمولا رستوران دارها، کافه دارها، کارخانه های داروسازی، ادویه فروشی های کوچک و بزرگ، کارخانجات تولید کننده ی ادویه و غیره، همگی می توانند در دسته خریدار زعفران در دبی قرار گیرند که حجم خرید آن ها به نسبت واردات انجام شده معمولا بسیار کمتر است. البته که این خریداران می توانند خودشان به صورت مستقیم وارد کننده ی زعفران از ایران باشند و بدون واسطه به خرید این ادویه ی پرطرفدار در کل دنیا بپردازند.

قیمت هر کیلو زعفران در دبی

معمولا فروش زعفران در فروشگاه ها و در برخی موارد در بازار جهانی به صورت بسته بندی و در بسته های گرمی انجام می شود. چون همان طور که در جریان هستید، زعفران گران قیمت ترین ادویه در جهان است که آن را با نام طلای سرخ می شناسند. خیلی کم پیش می آید که زعفران به صورت کیلویی خریداری شود. مگر اینکه این خرید در ابعاد وسیع و برای صادرات و واردات انجام شود. بنابراین برای اطلاع از قیمت هر کیلو زعفران در دبی و یا هر کشور دیگری، نیاز است که به فروشندگان عمده ی این محصول دسترسی پیدا کنید. هر چند که نوسانات ارزی ایران مانع از تخمین یک عدد ثابت به ازای هر یک کیلو زعفران در بازار می شود، اما باز هم تولید کنندگان داخلی با توجه به اطلاعات به روز خود می توانند یک عدد تقریبی را حدس بزنند. حال تصور کنید که نوسانات ارزی در دبی بسیار کم اتفاق می افتد و با توجه به این موضوع، قیمت هر کیلو زعفران در دبی نیز تا مدت ها ثابت خواهد بود. اما باز هم موارد زیادی وجود دارند که می توانند تعیین کننده این قیمت در دبی باشند. برای اطلاع از قیمت زعفران به صورت عمده و جزئی، احتیاج است که شما اطلاعات خود را در زمینه های مختلف تجارت زعفران به روز نگه دارید. البته که تمام تجار کاربلد و فعال در این زمینه، تقریبا بر تمامی اطلاعات مربوط به بازار داخلی و خارجی زعفران مسلط هستند اما با این حال کمک گرفتن از شرکت های تجاری که کارشان مشاوره دادن در زمینه های مختلف تجارت است می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا