قیمت زعفران در آلمان

قیمت زعفران در آلمان

قیمت زعفران در آلمان

کشور آلمان جزء شش کشور بزرگ وارد کننده زعفران در جهان می باشد که سالانه مقدار قابل توجهی از این ادویه خوش عطر و بو را خریداری کرده و در بازارهای مصرفی عرضه می کند. قیمت زعفران در آلمان تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله نوع، درجه کیفی، عیار، بسته بندی و غیره قرار دارد.

عوامل موثر در تعیین قیمت زعفران در آلمان

در خصوص قیمت زعفران در آلمان و عوامل تعیین کننده آن چه می دانید؟ اگر سری به بازارهای فروش این محصول در کشور آلمان بزنید. به روشنی تفاوت قیمت ها را خواهید دید. این حالت به دلیل درجه کیفیت و مرغوبیتی است که هر نوع از این زعفران ها دارند. درجه مرغوبیت این گیاه با در نظر گرفتن معیارهایی مانند درست و سالم بودن کلاله های گیاه، سفید نبودن رشته ها، عدم وجود ناخالصی و میزان رنگ دهی تعیین می شود. به طور مثال اگر رشته ها شکسته و ریز باشند و انتهای آنها سفید رنگ باشد و یا این که در میان رشته ها قسمت هایی از گل و در اصطلاح ناخالصی دیده شود، قیمت این ادویه کاهش پیدا خواهد کرد.

آلمانی ها در زمینه خرید و عرضه این گیاه بسیار فعال عمل می کنند. زیرا آن را به صورت فله ای از ایران خریداری کرده سپس با برند های جدید و در بسته بندی های متفاوت آن را وارد بازارهای مصرفی خود می نمایند. به طور کلی قیمت زعفران در آلمان متفاوت و البته متغیر است. به عنوان مثال یک نوع زعفران درجه یک و اعلای ایرانی وجود دارد که در آلمان بسیار پرطرفدار است. این نوع را در بسته های دو گرمی با قیمت چهارده و نیم یورو به فروش می رسانند. این در حالی است که نوعی دیگر از این ادویه با بسته بندی متوسط و درجه ای پایین تر از لحاظ کیفیت با قیمتی معادل دو یورو برای فروش عرضه می شود. به طور خلاصه هر گرم زعفران ایرانی در این کشور چیزی در حدود ۳ تا ۹ یورو می باشد.

بهترین زعفران صادراتی به آلمان

اگر جزء صادر کننده های تازه کار هستید و قصد دارید شانس خود را در حوزه صادرات زعفران به آلمان امتحان کنید، اگر می خواهید از مقرون به صرفه ترین قیمت زعفران در آلمان مطلع شوید بهتر است بدانید برای انجام این کار باید مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع را انتخاب کنید. سپس آن را از تولید کننده ها خریداری نموده و در نهایت برای ارسال به این کشور اروپایی، آن را در بسته های نسبتا بزرگ و به صورت فله ای آماده نمایید. آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته است که در زمینه صنعت بسته بندی بسیار موفق و پیشرو می باشد. لذا تجار آلمانی علاقه شدیدی به خریداری این گیاه به صورت فله ای از ایران دارند. زیرا این نوع خرید برای آنان بسیار به صرفه و سودآور تر خواهد بود. خریداران آلمانی که این گیاه و ادویه خوش رنگ و بو را می شناسند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول کیفیت محور و دسته دوم قیمت محور می باشند. از لحاظ تعداد خریداران کیفیت محور بسیار بیشتر از دیگر خریداران هستند. این دسته بیشتر از هر معیار دیگری کیفیت را مبنا و اساس کار خود قرار می دهند به طوری که حاضرند زعفران اعلای ایرانی را با بیشترین قیمت خریداری نمایند. این نوع را اغلب در غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می دهند و نوع درجه دو و سه را نیز برای مصارف دارویی و بهداشتی و آرایشی از ما خریداری می نمایند.

چگونگی صادرات زعفران به آلمان

برای صادرات زعفران به آلمان شرایطی خاص و سختگیرانه ای وجود ندارد و نیاز به ارائه اسناد و مدارک خاصی نیست. بلکه تجار و صادر کننده ها با در دست داشتن گواهی بهداشت و گواهی استاندارد می توانند نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام کنند. در برخی مواقع بنا به تقاضای بعضی از مشتری ها و خریداران آلمانی گواهی هایی مانند ایزو و گواهی میکروبی نیز مورد نیاز است که می توان به راحتی این مدارک و گواهی ها را نیز تهیه و ارائه نمود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات زعفران را مطالعه کنید.

صادرات چمدانی زعفران به آلمان

آلمان یکی از بزرگ ترین و صنعتی ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که تجارت با آن همواره برای کشور ما پر سود بوده و هست. شهروندان آلمانی به خوبی این گیاه را می شناسند و با خواص شگفت انگیز آن آشنا هستند، همین موضوع سبب بالا بودن حجم تقاضا برای خرید زعفران در بازارهای داخلی آلمان شده است. از این رو می توان گفت که آلمان یک شریک تجاری ایده آل برای کشورمان به حساب می آید. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تحریم های عظیم و کمر شکنی که در قبال ایران وضع شد، صادرات به این کشور به طرز غیر منتظره ای سخت و دشوار شد. زیرا ارتباطات بانکی و همچنین بازگشت ارز به داخل کشور غیر ممکن بود. از این رو بازرگانان و صادرکننده های ایرانی ناچار به صادرات چمدانی این محصول روی آوردند. البته در سال های اخیر دولت در راستای ممانعت از خروج زعفران از کشور به صورت چمدانی، اقداماتی مانند در نظر گرفتن امکان جا به جایی حجم مشخصی زعفران توسط مسافران اعمال کرده است.

چگونگی صادرات زعفران به آلمان

برای صادرات زعفران به آلمان قبل از هر اقدامی باید شناخت کافی از بازارهای مصرفی این کشور را کسب کرد. به این صورت که بعد از تحقیق و بررسی های لازم باید نوع محصولی را که بیشتر مورد پسند شهروندان آلمانی است را شناسایی نمود. سپس با استفاده از ترفندها و راهکارهای دقیق و منطقی باید به جذب مشتری پرداخت و در نهایت با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته مشتری، زعفران مورد نظر را به این کشور ارسال نمود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با آلمان را مطالعه کنید.

عوامل موثر در تعیین قیمت زعفران ایرانی در آلمان

قیمت زعفران در آلمان تحت تاثیر چندین عامل مهم تعیین خواهد شد. این عوامل عبارتند از:

  1. نوع، عیار و کیفیت.
  2. نوع بسته بندی.
  3. نوسانات قیمت ارز و دلار.
  4. میزان و مقدار زعفران مورد معامله.
  5. خرید و فروش شرایطی و مدت دار محصول مورد نظر.
  6. داشتن گواهینامه بهداشت.
  7. راه های حمل و نقل و ارسال.
  8. شرکت و برند عرضه کننده محصول.

نکته: لازم به ذکر است که زعفران یکی از لاکچری ترین و گرانبهاترین ادویه های جهان است که امروزه از گزند متقلبین این حوزه در امان نمانده است. به این صورت که با مخلوط کردن زعفران درجه ۲ و۳ با زعفران اعلا و درجه ۱به دنبال منفعت و سود بیشتر از صادرات این محصول می باشند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا