صادرات به دبی

صادرات به دبی و چگونگی آن

صادرات به دبی

همان طور که می دانید دبی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین مراکز تجاری در سطح جهان است و به دلیل وجود بازار مصرف و ارتباطات گسترده تجاری، صادرات به دبی از اهمیت ویژه ای برای بازرگانان ایرانی برخوردار است. به همین دلیل این منطقه به یکی از قطب های مهم صادرات و واردات در سطح جهان به ویژه خاورمیانه تبدیل شده است. از مهم ترین ویژگی های دبی وجود انواع و اقسام نمایشگاه های تجاری است که هر سلیقه ای را به خود جذب می کند.

البته این مورد یکی از هزاران ویژگی شهر دبی است که سبب شده این منطقه به یکی از بزرگترین مقصدهای تجاری در سطح جهان خصوصا برای ایران تبدیل شود. وجود این ویژگی های بارز سبب شد که امروزه شهر دبی به عنوان مهم ترین شاه راه تجارت بین الملل در سطح خاورمیانه معرفی شود. ساخت و وجود انواع بنادر در کنار انبوهی از فرودگاه های مدرن شرایط و امکانات لازم برای صادرات و واردات کالا از سراسر دنیا به این نقطه را فراهم کرده است.

وجود چنین امکاناتی در دبی باعث شد که صادرات و واردات به پایانه های این کشور در مقایسه با سایر کشورها هم سریع تر و هم مقرون به صرفه تر باشد. این مزایای مهم سبب شد که ما در ادامه ی مطلب به بررسی صادرات به دبی با لنج، صادرات میوه به دبی، صادرات زعفران به دبی، صادرات ترشی به دبی، بهترین کالا برای صادرات به دبی، صادرات به دبی در زمینه ی خشکبار، صادرات به دبی در زمینه ی صنایع دستی ، صادرات به دبی در زمینه ی آلوئه ورا و تجارت چمدانی زعفران به دبی و شرکت صادرات به دبی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

صادرات به دبی با لنج

در واقع صادرات به دبی از دو طریق انجام می شود یا به صورت هوایی است و یا دریایی. که عموما روش دریایی با استفاده از لنج صورت می گیرد. یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های صادرات به دبی، صادر کردن کالا به وسیله ی لنج است که به این روش صادرات ته لنجی هم گفته می شود. در واقع صادرات انواع کالاها به وسیله ی لنج در خلیج فارس از قدیم الایام در بین تجار ایرانی مرسوم بوده و حتی امروزه هم این روش به دلایل زیادی چون محدودیتی که برخی از بنادر در پهلوگیری دارند یا تخلیه ی شناورهای بزرگ یا سرعتی که لنج ها دارند کماکان ادامه دارد و بسیاری از تجار ایرانی و اماراتی از این طریق به جابجایی کالاهای خود می پردازند.

لازم به ذکر است بدانید با لنج نمی توان کانتینرها را حمل و نقل کرد لذا برای جابجایی و صادرات کالاها باید آن ها را بسته بندی کرد. به همین دلیل عموما بنادری که غیر کانتینری هستند برای صادرات به دبی از لنج استفاده می کنند. از مهم ترین مزایای صادرات به دبی با لنج این است که حجم کالاهای صادراتی زیاد نمی باشد به همین دلیل می توانند بهترین سرویس و خدمات را ارائه دهند. همچنین از آنجایی که این بارها فاقد امور کانتینری و بندری هستند دارای تعرفه های زیاد نیستند. از دیگر مزایای مهم این روش، هزینه ی بسیار پایین و مقرون به صرفه ی آن در مقایسه با سایر روش ها می باشد.

این مزایای مهم سبب شد که اکثر تجار انواع کالاهای خود را به این شیوه به دبی صادر کنند و سپس در دبی برای ارسال از کانتینر استفاده کنند و در همانجا امور بندری و گمرکی مربوط به بارگیری ها را انجام دهند. البته باید این نکته را هم یادآوری کرد به دلیل اینکه لنج یک وسیله ی قدیمی و سنتی است عموما کالاهایی با لنج به دبی صادر می شود که حساس نباشند و در زمان برخورد با آب ﺁسیب نبینند مثل زعفران یا خشکبار یا صنایع دستی و از این قبیل موارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

صادرات میوه به دبی

درست است که دبی به عنوان یک قدرت و قول اقتصادی در سطح دنیا شناخته شده است اما صنعت کشاورزی آنچنان قوی ندارد و همین موضوع دست تجارت خصوصا تجار ایرانی را برای صادرات محصولات کشاورزی خصوصا صادرات میوه به دبی را باز گذاشته است. دبی نیز مانند سایر کشورهای حوزه ی خلیج فارس به دلیل شرایط آب و هوایی و گرم و مرطوب بودن از تنوع محصولات کشاورزی کمی برخوردار است و تنها محصول کشاورزی پر رونق آن خرما است. که البته این محصول هم به دلیل کمبود زمین های زراعی در دبی بسیار کم می باشد. چرا که دبی کشوری بسیار کوچک است و همین مسئله سبب شد که امروزه این کشور حدود 80 درصد از صیفی جات و محصولات کشاورزی خود را از کشورهای ایران و ترکیه فراهم کند.

پر رونق بودن بازار تجارت دبی سبب شد که بازار میوه ی دبی برای کشور ما به یک بازار سودآور تبدیل شود. امروزه صادرات به دبی در زمینه ی میوه به یکی از مهم ترین صادرات غیر نفتی کشور ما تبدیل شده است به گونه ای که این صادرات در یک بازه ی زمانی مشخص، جزء سودآورترین و پردرآمدترین صادرات ایران محسوب می شود. در حال حاضر از بین کشورهای حوزه ی خلیج فارس، بیشترین مقدار صادرات میوه ی داخل کشور به دبی اختصاص یافته است. عموما صادرات به دبی برای میوه از طریق مرزهای آبی صورت می گیرد. هندوانه و گوجه فرنگی از مهم ترین میوه هایی هستند که به این کشور صادر می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قیمت میوه در دبی را مطالعه کنید.

صادرات زعفران به دبی

بدون شک همه می دانیم که زعفران ایران، مرغوب ترین و باکیفیت ترین زعفران در سطح دنیا است و همین مسئله سبب شد که دبی یکی از بزرگترین خریداران این محصول ناب باشد. در واقع کیفیت بسیار بالای زعفران ایران در کنار نزدیک بودن دو کشور ایران و دبی سبب شد که این کشور اولین و بزرگترین خریدار این محصول باشد. از طرف دیگر ثباتی که در بازار و اقتصاد کشور دبی وجود دارد سبب شد که این منطقه به یکی از بهترین مراکز برای صادرات زعفران تبدیل شود. طبیعتا قیمت زعفران صادراتی به دبی چندین برابر قیمت داخلی است.

البته دبی هم از صادرات زعفران کم نصیب نبوده و توانسته با خرید این محصول و عرضه ی آن در بین کشورهای اروپایی و آسیایی درآمد خوبی کسب کند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که صادرات زعفران به دبی تحت رعایت قوانینی خاص باید انجام شود که در حال حاضر قوانین صادرات به دبی در زمینه ی زعفران، شامل بسته بندی کردن زعفران، اخذ گواهی استاندارد، اخذ گواهی بهداشت مربوط به دامی نباتات، داشتن و ارائه ی کارت بازرگانی و اخذ مجوز لازم برای صدور زعفران و ارائه ی این مجوز می باشد. داشتن کارت تجاری یکی از مهم ترین موارد برای صادر کردن زعفران است. رعایت این اصول و قوانین می تواند صادرات به دبی را ﺁسان تر کند.

این قوانین ذکر شده مربوط به کشور ما است و قوانین کشور دبی متفاوت می باشد. علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشته باشید که زعفران صادراتی به دبی باید دارای ویژگی هایی باشد که از جمله ی این ویژگی ها می توان به خوش رنگ بودن زعفران، قدرت رنگ دهی، کاملا قرمز بودن و فاقد خال های سفید، درشت و ضخیم بودن کلاله ها، یک دست و سالم بودن و عدم شکستگی در زعفران و شدت عطر و بوی زعفران می باشد.

صادرات ترشی به دبی

صادرات ترشی به دبی جزء دیگر صادرات غیر نفتی درآمدزای ایران بشمار می رود. ترشی یکی از خوشمزه ترین چاشنی هایی است که امروزه در سطح دنیا بسیار طرفدار دارد و از آنجایی که کشور دبی یک کشور توریستی است و از آنجایی که مردم کشورهای مختلف با سلایق و علایق گوناگون به این کشور زیبا سفر می کنند لذا این کشور به یکی از بهترین خریداران ترشی ایرانی تبدیل شده است. به همین دلیل در حال حاضر از دیگر صادرات ترشی از پر رونق ترین صادرات به دبی بشمار می رود. نزدیک بودن دبی به ایران از نظر جغرافیایی و داشتن فرهنگ های مشابه بین این دو کشور از یک طرف و وجود تعداد زیادی از ایرانیان مقیم در دبی سبب ایجاد یک موقعیت مناسب برای عرضه ی ترشی ایرانی در این کشور شده است.

در واقع فاصله ی جغرافیایی این دو کشور به هم به حدی کم است که حتی بسیاری از مراکز دبی، به راحتی همین ترشی های بسته بندی شده ی 700 و 270 گرمی را خریداری می کنند. از طرف دیگر به دلیل اینکه تعداد تجاری ایرانی که در دبی فعالیت می کنند بسیار زیاد است باعث سهولت صادرات این چاشنی خوشمزه به دبی شده است. با اینکه کشور دبی یک کشور کوچک با جمعیت کم است اما به دلیل اینکه سالانه خیل عظیمی از توریست ها از سراسر دنیا به این کشور کوچک سرازیر می شوند سبب شد که این کشور کوچک به یک ویترین بسیار خوب برای محصولات ایرانی خصوصا ترشی ایرانی تبدیل شود. از جمله ترشی هایی که به دبی صادر می شوند شامل ترشی مخلوط هویج و کلم و کرفس و فلفل و سیر و خیار، ترشی لیته، ترشی بندری، ترشی سیر سفید، ترشی سیر قهوه ای، ترشی فلفل سوزنی، ترشی کاپاریس یا کیپر که از گیاهان دارویی شما کشور تهیه می شود، خیار شور و ترشی شور می باشد. این ترشی ها در بسته بندی های مختلف در بازار دبی عرضه می شوند.

بهترین کالا برای صادرات به دبی

شهر دبی مهم ترین و پویاترین شهر در امارات متحده عربی است که زیر ساخت های مدرن و محیط و شرایط تجاری آن در سطح دنیا زبانزد است. این شرایط و به طور کلی غنی بودن این شهر سبب شد که هم شهروندان این منطقه و هم شرکت های موجود در آن از قدرت خرید بسیار بالایی برخوردار باشند. علاوه بر این پشتیبانی دولت دبی از تولیدکنندگان و تجار سبب شد که صادرات به دبی به یکی از مهم ترین اولویت ها برای تجار تبدیل شود. طبیعتا اکثر تجاری که به تازگی قصد صادرات به دبی را دارند می خواهند بدانند که بهترین کالا برای صادرات به دبی کدام کالاست؟

به طور کلی برای اینکه در امر صادرات موفق باشید ابتدا باید نیاز بازار و مردم آن منطقه را بشناسید و سپس اقدام به صادرات محصولات نمایید. با توجه به نیاز بازار دبی از جمله بهترین کالاهایی که به دبی صادر می شوند شامل فلزات و سنگ های گرانبها، سوخت های فسیلی، انواع ماشین های برقی و صنعتی، انواع محصولات شیمیایی و آهن و فولاد می باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات سنگ ساختمانی را مطالعه کنید.

اما امروزه و به دلیل افزایش نیاز مشتری ها در دبی محصولات جدیدی هم به این لیست اضافه شدند که اتفاقا برای کشور بسیار درآمدزا هم می باشند که از جمله ی آن می توان به صادرات انواع میوه ها، ترشی ها، زعفران، خشکبار، صنایع دستی، انواع سبزیجات و صیفی ‌جات، فرش و پسته اشاره نمود. به طور کلی اگر قصد تجارت هر محصولی در دبی را دارید باید به این نکته توجه کنید کمی شناخت داشتن بین طرفین تجار یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین اصول صادرات است. این شناخت باید در رابطه با کیفیت محصول صادراتی و نوع محصول صادراتی باشد. برای اینکه به چنین شناختی برسید و با تجار بزرگ دیدار کنید و فرصت تجارت با آن ها را داشته باشید بهترین راهکار، شرکت در نمایشگاه های میوه و خشکبار بین المللی است که در سطح جهانی برگزار می شود.

صادرات خشکبار به دبی

از دیگر موارد صادرات به دبی در زمینه ی محصولات غیر نفتی، صادرات خشکبار است. دلیل این امر هم کاملا مشخص است چرا که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع خشکبار در سطح منطقه و خاورمیانه است و صادرات این محصولات به دبی به دلیل نزدیک بودن از نظر جغرافیایی کاملا به صرفه هم برای دبی و هم ایران است. علاوه بر این کیفیت خشکبار ایران در سطح جهانی مشهور و زبانزد است. پسته، گردو، خرما، فندق، بادام، میوه خشک از جمله انواع خشکباری هستند که به دبی صادر می شوند.

در بین انواع خشکبار، بیشترین درصد صادرات به دبی مربوط به پسته است. همه ی دنیا می دانند که پسته ی ایران مرغوب ترین پسته در سطح دنیا است و از آنجایی که این محصول معروف ترین خشکبار ایرانی شناخته می شود طبیعتا تقاضای بسیار زیادی هم در دنیا دارد. دبی یکی از مهم ترین و عمده ترین خریداران پسته ی ایرانی بشمار می رود. به همین دلیل امروزه شرکت های تجاری مختلفی در سطح کشور مشغول هستند که انواع پسته های خام و سایر خشکبار خام و بوداده را به این شهر صادر می کنند.

در حال حاضر با توجه به ارزش افزوده ی بسیار بالای انواع خشکبار و همچنین شرایط و امکانات بسیار مطلوب و مناسبی که برای صادرات این محصولات به ویژه صادرات خشکبار به دبی وجود دارد چشم انداز و آینده ی روشن و مطلوبی می توان برای این محصولات از نظر کسب درآمد متصور شد. علاوه بر این این کار از اتلاف و هدر رفتن میوه ها جلوگیری می کند و همچنین می توان با کمترین سرمایه برای بسیاری از افراد اشتغال زایی کرد.

صادرات صنایع دستی به دبی

از دیگر محصولاتی که در لیست صادرات به دبی قرار دارند و جزء محصولات نفتی بشمار نمی روند ولی صادراتشان برای کشور بسیار درآمدزا بوده صادرات صنایع دستی به دبی است. یکی از بارزترین شاخصه هایی که سبب شده صادرات به دبی در زمینه ی صنایع دستی، درآمد زیادی برای کشور داشته باشد حمل و نقل ﺁسان آن است چرا که این محصولات به هیچ وجه در مسیر ﺁسیب نمی بینند لذا خسارتی برای تولیدکننده ایجاد نمی کنند.

همان طور که می دانید دبی امروزه به یکی از قطب های صادرات در سطح جهان تبدیل شده است و از آنجایی که موقعیت های بسیار خوبی از نظر اقتصادی برای صادرات انواع محصولات دارد و همچنین از نظر تجاری با تمام دنیا در ارتباط است لذا یکی از بهترین نقاط برای صادرات صنایع دستی بشمار می رود. در حال حاضر یکی از مهم ترین محصولات از نظر رونق اقتصادی و کسب درآمد همین صنایع دستی هستند. چرا که این محصولات نشاندهنده ی قدمت و فرهنگ و تمدن هر کشوری است.

خوشبختانه کشور ما، باز در این زمینه حرفی برای گفتن دارد و این جمله را با افتخار می توان گفت که رتبه ی چهلم دنیا در تولید صنایع دستی مختص ایران است و کشور ما این جایگاه را از آن خود کرده است. اگر بخواهیم مهم ترین و معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی ایران را برای صادرات خصوصا صادرات به دبی معرفی کنیم باید به خاتم کاری، گلیم، فرش اصیل ایرانی، انواع ظروف سفالی و قلم کاری اشاره کنیم. معروفیت صنایع دستی ایران سبب شده که کشور ما از صادرات این محصولات در چند سال اخیر به درآمد بسیار بالایی برسد و بر میزان این درآمد هر ساله افزوده می شود.

صادرات صنایع دستی ایران به دبی از آن جهت صورت می گیرد که این کشور دارای انبوهی از بنادر بین المللی است و بزرگترین بازارهای اقتصادی در دنیا را به خود اختصاص داده است. این شرایط و امکانات دبی به ما کمک می کند که بتوانیم صنایع دستی کشور ما را در سطح دنیا معرفی و عرضه کنیم.

صادرات آلوئه ورا به دبی

بدون شک همه ی ما با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا خصوصا برای درمان سوختگی و زخم و از بین بردن کپک و قارچ ﺁشنا هستیم. امروزه کشور ما توانسته خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این گیاه دارویی در سطح دنیا معرفی کند. این مسئله سبب شد که امروزه کشور ما بتواند سهم بزرگی در صادرات آلوئه ورا به سایر کشورها خصوصا دبی داشته باشد. معمولا صادرات آلوئه ورا به دبی به صورت عمده صورت می گیرد.

گیاه آلوئه ورا از خاصیت های درمانی قوی برخوردار است و همین خواص سبب شده که در سطح دنیا متقاضیان زیادی برای خرید داشته باشد. یکی از مهم ترین متقاضیان این محصول، کشور امارات می باشد. عموما زمانی که برگ این گیاه به بلوغ برسد می توان این گیاه را صادر کرد. در حال حاضر شهر دبی یکی از بهترین مقاصد و مناطق برای صادر کردن گیاه آلوئه ورا است به همین دلیل کشور ما هم با صادر کردن آلوئه ورای با کیفیت به دبی سعی دارد در این زمینه هم به درآمدزایی بالا برسد. زمانی اقتصاد از طریق صادرات رونق پیدا می کند که شما با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصول خود را به سایر کشورها صادر کنید. لازم به ذکر است بدانید علاوه به برگ آلوئه ورا، آلوئه ورا هم به این کشور صادر می شود.

تجارت چمدانی زعفران به دبی

کشور ما تقریبا 95 درصد از زعفران کل دنیا را تامین می کند. اما منظور از تجارت چمدانی زعفران به دبی چیست؟ همان طور که اشاره نمودیم کشور ما برای صادرات به دبی در زمینه ی زعفران به سایر کشورها قوانینی تصویب کرده است که از مهم ترین آن ها این است در صورتی که قرار است زعفران بالای یک کیلوگرم را صادر کنید حتما باید این محصولات دارای بسته بندی باشند و امور گمرکی مربوط به بارگیری آن ها انجام شود. در این راستا برای صادر کردن زعفران باید مجوزهای لازم اعم از گواهی بهداشت و استاندارد و کارت بازرگانی اخذ نمایید. پس از اینکه اظهارنامه ی مربوط به صادرات به دبی در زمینه ی زعفران را تنظیم نمودید و آن را به بخش احراز هویت گمرک تحویل دادید می توانید نسبت به صادرات زعفران به کشور مربوطه اقدام کنید.

حال اگر شما قصد تجارت و صادرات زعفران به سایر کشورها را به صورت کیلویی دارید حتما باید تمام مراحل لازم برای دریافت این مجوزها را طی کنید تا بتوانید این محصول را صادر کنید. البته اگر قصد دارید زعفران را به عنوان نمونه به سایر شرکت های تجاری نشان دهید یا قصد دیه دادن دارید اخذ این مجوزها نیاز نمی باشد. به اینگونه از صادرات زعفران که مقدار آن بسیار کم و ناچیز است و برای صادر کردن آن نیازی به هیچ نوع مجوزی نیست تجارت چمدانی زعفران می گویند.

در این نوع تجارت زعفران هر شخصی می تواند حدود 100 گرم زعفران را بدون داشتن مجوز صادرات با خود به کشورهای دیگر ببرد. بر این اساس امروزه شرکت های مختلفی در سطح کشور دایر شده اند که اقدام به فروش زعفران های اعلا و باکیفیت به صورت کیلویی و گرمی مناسب برای صادرات نموده اند.

شرکت صادرات به دبی

در حال حاضر دبی از موقعیت تجاری و اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است چرا که بدون هیچ مشکلی بیشترین ارتباط را با سایر کشورهای دنیا دارد. علاوه بر این دارای انبوهی از فرودگاه ها و بنادر بین المللی است که همین مسئله ورود و خروج انواع محصولات را به این منطقه ﺁسان کرده است. از طرف دیگر کشور ما به دلیل وجود تحریم ها و عدم ارتباط زیاد با سایر کشورها در زمینه صادرات محصولات با مشکل روبه است. این مسئله سبب شد که امروزه شرکت های صادرات ایرانی زیادی در دبی دایر شود و با استفاده از امکانات این کشور برای صادرات انواع محصولات مرغوب ایرانی به دبی و سایر نقاط کشور را ﺁسان تر کنند. بنابراین صادرات به دبی برای ایران، یک تجارت بسیار سودآور است.

موقعیت های بسیار خوب دبی سبب شد که این منطقه به عنوان قطب استراتژیک خاورمیانه شناخته شود اما باید بدانید که این منطقه برای صادرات و واردات کالا دارای قوانین گمرکی خاصی است و تمام شرکت های صادرات در دبی باید تابع این قوانین باشند. لذا اگر شما یک شرکت صادرات به دبی هستید ابتدا باید با تمام این قوانین ﺁشنا باشید و در زمان تجارت بین الملل باید تمام آن ها را رعایت کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا