صندوق ضمانت صادرات

صندوق ضمانت صادرات

صندوق ضمانت صادرات چیست؟

یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن امنیت مالی صادرکنندگان تامین می شود صندوق ضمانت صادرات می باشد. بسیاری از افراد نمی دانند که صندوق ضمانت صادرات چیست و به همین دلیل آنها باید به خوبی در این مورد اطلاعات خود را افزایش دهند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

در واقع شما باید بدانید که به عنوان صادر کننده نیاز است اطلاعات تان را در مورد این صندوق افزایش دهید تا بتوانید فعالیت های تجاری خود را با خیالی راحت انجام دهید. یکی از مهمترین عواملی که همیشه نگرانی صادرکنندگان را به همراه دارد وجود ریسک های تجاری و سیاسی برای صادرات آنها می باشد. 

عدم وصول کردن به موقع وجه کالا از سوی خریدارانی که خارجی هستند، در بسیاری از موارد صادر کننده را در تنگنا قرار می دهد. همچنین موجب ناتوانی در ایفای تعهدات مالی او می شود که در نهایت صادر کننده را ورشکست می کند. برای تشویق کردن صادرکنندگان به صادرات شرکت های بازرگانی اقدام به تاسیس صندوق ضمانت صادرات نموده اند تا بازرگانان به راحتی و با خیالی آسوده صادرات خود را انجام دهند. این شرکت ها به طور معمول وابسته به دولت هستند و حمایت های مالی دولت را پشت سر خود دارند، همین مسئله ریسک صادرات را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. 

صندوق ضمانت صادرات

هدف از تاسیس صندوق ضمانت صادرات 

 بدون شک برای تاسیس صندوق ضمانت صادرات هدف مهمی وجود دارد. اینکه صادر کننده اعتماد به صادرات کالا داشته باشد دارای امر مهمی است و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. همچنین باید بدانید برخی از مهمترین اهدافی که زمان تاسیس این صندوق ها دنبال می شود عبارت است از :

  1. یکی از مهمترین اهداف این است که مطالبات صادر کنندگان را بتواند تا حد بسیار زیادی پوشش دهد. در واقع شما باید بدانید پوشش آن دسته از مطالباتی که صادر کنندگان از خریداران خارجی دارند دارای امر بسیار مهمی است. ریسک های تجاری و سیاسی زیادی آنها را تهدید می کند که با صدور انواع بیمه نامه های بلند مدت و یا کوتاه مدت این ریسک ها کاهش پیدا خواهد کرد. 
  2. دومین هدف این است که فعالیت های صادراتی صادرکنندگان را به وسیله صدور ضمانت های اعتباری تامین می کند. این ضمانت ها به سود بانک ها و یا موسسه های اعتباری داخلی می باشد که شما می توانید از آنها نهایت استفاده را داشته باشید. خدمات صندوق ضمانت صادرات هم متنوع می باشد که برخی از مهمترین این خدمات عبارت می باشد از :

– پوشش دادن هر یک از انواع قراردادهای بین المللی صادراتی از جمله مهمترین خدماتی می باشد که شما می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

– پوشش دادن طرح هایی که مربوط به سرمایه گذاری می باشد از دیگر خدماتی است که این صندوق به شما ارائه می دهد.  

– پوشش دادان طرح هایی که مربوط به تامین مالی قبل و بعد از حمل کالا می باشد. این مورد اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارد و به محتوای درونی آن توجه زیادی نشان می دهند. اینکه افراد هر خدماتی را بتوانند مربوط به حمل کالای خود داشته باشند امر مهمی است و به آن توجه نشان می دهند. 

– ارائه دادن خدمات مشاوره ای از دیگر پوشش های صندوق ضمانت صادرات می باشد. شما می توانید با شرکتی که از خدمات آن می خواهید استفاده کنید در هر زمینه ای مشورت نمایید تا شما را راهنمایی کرده و اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند. در واقع باید بدانید هر یک از خدمات متنوع را از این شرکت می توانید دریافت کنید تا به بهترین نحو ممکن صادرات خود را انجام دهید.

ریسک های سیاسی و تجاری که تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات است

همانطور که بین نمودیم صادرات امر بسیار مهمی است و صادرکننده برای دریافت پول خود از خریداران خارجی ریسک های زیادی را باید بپذیرد. شما بهتر است دقت داشته باشید که هر یک از این ریسک ها در اثر حوادث متنوعی به وجود می آید و باید به خوبی بتوانید آنها را پوشش دهید. صندوق ضمانت صادرات این ریسک ها را پوشش می دهد تا شما بتوانید با خیالی آسوده صادرات خود را انجام دهید. برخی از این ریسک ها و خدمات تحت پوشش آنها که شما باید با آنها آشنایی بیشتری داشته باشید عبارت می باشد از :

ریسک های تجاری 

این نمونه از ریسک ها بیشتر مربوط به هزینه شما می باشد، شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید تا از مال خود محافظت کنید. خدمات تحت پوشش این ریسک ها در صندوق عبارت است از :

– در صورتی که خریدار توانایی پرداخت هزینه را نداشته باشد شرکت به صادرکننده کمک می کند. در واقع باید بدانید عدم توانایی پرداخت خریدار باید به دلیل توقف، اعسار و یا ورشکستگی باشد، در غیر این صورت شرکت ضرر را جبران نمی کند. 

– عدم پرداخت کردن بهای کامل کالا که سررسید آن در زمان مقرر شده رسیده باشد. 

– استنکاف خریداری از پذیرش اینکه کالای صادر شده است و یا خدمات انجام گشته هم از دیگر پوشش های شرکت می باشد که اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع باید بدانید این پوشش به راحتی انجام نمی شود  و باید ثابت گردد.

. ریسک های سیاسی 

برخی از ریسک هایی هم که امکان دارد صادر کننده کالا را تهدید کند سیاسی است. شما باید به خوبی با این ریسک ها آشنایی داشته باشید تا از خدمات پوشش دهی صندوق ضمانت صادرات استفاده کنید. برخی از پوشش هایی که صندوق در صورت این ریسک ها عهده دار می شود عبارت می باشد از :

– به وجود آمدن جنگ های داخلی و یا خارجی 

– در صورتی که روابط کشور صادر کننده و وارد کننده تیره شود، امکان دارد صادر کننده موفق نشود مطالبات خود را دریافت کند. در این صورت بدون شک باید از خدمات صندوق استفاده نماید. 

– اعمال کردن سیاست هایی که اقتصادی هستند و مطالبات صادر کننده را مسدود می سازند. در این صورت هم صندوق جبران خسارت می نماید. 

– اعمال کردن سیاست هایی که مربوط به محدودیت های وارداتی و ارزی در کشور می باشد. کشور خریدار این سیاست ها ار امکان دارد که اجرا سازد و در این صورت صندوق خسارت وارد شده را به آنها ارائه خواهد داد. 

– سلب کردن مالکیت از خریدار در اثر ملی شدن و یا مصادره کردن اموال، این مورد باید به نحوی باشد که صادر کننده موفق به دریافت مطالبات خود نشود. 

– عوامل دیگری هم وجود دارد که از اختیار صادر کننده خارج است. در این صورت هم شما می توانید از صندوق  و پوشش های صندوق نهایت استفاده را داشته باشید. 

 

صندوق ضمانت صادرات

پوشش های کوتاه مدت صندوق ضمانت صادرات 

برخی از پوشش های کوتاه مدت صندوق ضمانت صادرات که باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

– بیمه نامه ای را که مربوط به کل گردش صادرات شما می باشد را تحویل تان می دهند. 

– بیمه نامه ای که مربوط به صادرات های خاص است را می توانید از آنها دریافت کنید. 

– بیمه نامه ای که مربوط به خرید دین اسناد صادراتی است را هم می توانید از آنها درایفت کنید. 

– بیمه نامه ای که مطالبات بانک را به خوبی پوشش می دهد را می توانید در این پوشش داشته باشید. 

– بیمه نامه ای هم وجود دارد که به دلیل بلا اثر شدن قراردادهای صادراتی به شما ارائه داده می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا