صادرات کیوی

صادرات کیوی

صادرات کیوی 

صادرات کیوی یک منبع درآمدزایی بسیار شناخته شده برای کشور ایران است. میوه کیوی در کنار انواع مرکبات و زیتون در شهرهای شمال ایران پرورش داده می شود. هر ساله هزاران تن از این میوه خوشمزه و سبز رنگ به سراسر جهان صادر می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

کشور ایران از نظر تولید کیوی در جهان در جایگاه هشتم قرار دارد. کشورهای ایتالیا، نیوزلند، کشور شیلی، کشور بلژیک، یونان، هلند و فرانسه به ترتیب رتبه های اول تا هفتم را در تولید انواع گونه های کیوی به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به اینکه نحوه کاشت، داشت و فصل برداشت کیوی صادراتی با توجه به موقعیت های جغرافیایی کشور پرورش دهنده متفاوت است، زمان برداشت محصولات در طول یک سال در نقاط مختلف جهان با هم فرق دارد؛ بنابراین در تمام زمان ها می توان انواع کیوی را در بازارهای جهانی پیدا کرد. کشور ایران هم پرورش‌دهنده کیوی است و نقش مثبتی را در صادرات کیوی به کشورهای حوزه خلیج فارس، کشور روسیه و بازارهای اروپایی ایفا نموده است.

صادرات کیوی

نکات مهمی وجود دارد که باید در صادرات کیوی آنها را در نظر گرفت. همچنین بازار صادرات انواع کیوی به کشورهای مختلف، چالش ها و فرصت هایی را به همراه دارد.

همانند صادرات انواع میوه و سبزیجات تازه، صادرات کیوی هم با مشکلاتی همراه است. در ادامه این مطلب به مهمترین نکات در صادرات و عوامل تاثیرگذار در قیمت فروش کیوی اشاره می‌کنیم. همچنین یک بررسی مختصر بر بازارهای صادراتی میوه به روسیه و کشور عراق خواهیم داشت.

 صادرات کیوی به روسیه

یکی از بهترین بازارهای جهانی برای صادرات کیوی از ایران، کشور روسیه است. روسیه دارای شرایط آب و هوایی سردسیر بوده و به ندرت می تواند میوه ها و سبزیجات تازه را پرورش دهد. این یعنی صادرات میوه کیوی به روسیه فرصتی را برای درآمد بیشتر فراهم می آورد. همچنین صادرات انواع میوه، صادرات سبزی تازه به روسیه و حتی صادرات میوه خشک به روسیه در ایران رونق خاصی دارد.

انواع کیوی صادراتی از استان مازندران و سپس از استان گیلان به کشور روسیه ارسال می ‌شود. این مبادلات مزایای زیادی دارد اما مشکلات و مسائل مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

از فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در مشاغل تجارت  میوه و سبزیجات، سرمایه گذاری برای صادرات به روسیه است. کشور روسیه در مجاورت دریای خزر در شمال ایران قرار دارد، بنابراین هم از طریق مرز هوایی و هم مرز زمینی می توان محموله ها را به روسیه ارسال نمود. استان های شمالی کشور ایران از نظر شرایط خاک و شرایط آب و هوایی برای پرورش کیوی صادراتی بسیار مساعد هستند. همین عامل باعث می شود حجم زیادی از کیوی صادراتی از شهرهای شمالی به سمت روسیه فرستاده شود.

تعرفه صادرات کیوی به روسیه متفاوت است. از آنجایی که بازرگان روس برای خرید میوه و سبزی تازه از ایران حساسیت زیادی به خرج می ‌دهند، باید بهترین و مرغوب ترین نوع کیوی برای صادرات انتخاب شود. بسته بندی ها بسیار اهمیت دارند. کیوی ها باید از نظر ابعاد و اندازه در بسته ‌بندی‌ ها، یکسان باشند و وزن کل بسته بندی هم مطابق با استانداردهای تجاری مورد تایید گمرک روسیه در نظر گرفته شود.

بهترین روش بازاریابی برای فروش و صادرات کیوی به روسیه، شرکت در نمایشگاه هایی است که در شهر مسکو یا سنت پترزبورگ برگزار می‌شوند. بازرگانان ایرانی می‌ توانند ملاقات ‌هایی را با بازرگانان و شرکت ‌های روسی داشته باشند و حجم قابل توجهی از کیوی را برای آنها تامین کنند.

سالم رسیدن محموله به کشور روسیه بیش از هر چیز اهمیت دارد. اگر تمام مراحل قانونی صادرات را هم انجام داده باشید اما محموله‌ها آسیب دیده باشند، گمرک روسیه از پذیرش آنها خودداری می ‌کند.

 صادرات کیوی به عراق

صادرات کیوی از ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می ‌شود. کشور عمان و امارات، بازارهای خوبی برای خرید کیوی ایران دارند. از طرف دیگر، صادرات کیوی به عراق هم رونق خوبی دارد. کیوی های صادراتی معمولاً از مرز کردستان عراق به این کشور وارد می شود. تجار و بازرگانان عراقی در بازارچه های مرزی در کردستان عراق با شرکت های بازرگانی ایرانی یا نمایندگان آنها ملاقات می‌ کنند.

تمام نکات مهم در صادرات کیوی به روسیه برای صادرات به کشور عراق هم وجود دارد. محموله کیوی باید سالم و بی عیب و نقص به دست مشتری برسد. نه تنها کشور عراق، بلکه کشورهای ترکیه، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، ایتالیا، بحرین، هندوستان و مالزی نیز مشتری خرید کیوی ایران هستند.

بازارهای کشور عراق مکان مناسبی برای صادرات میوه و سبزیجات تازه از ایران می باشند. قوانین صادرات کیوی به کشور عراق در سال 1400 مطابق با آخرین قوانین گمرکی، نحوه مبادلات کالا و تسویه حساب هزینه‌ها است. عراق با ایران مرز مشترک دارد بنابراین روابط تجاری نزدیکی با یکدیگر برقرار کرده‌اند. مسائل تحریم و مشکلات ناشی از آن، کمتر بر روی این تجارت تاثیر می گذارد، اما با این حال، بهتر است برای صادرات کیوی به عراق از طریق شرکت های معتبر اقدام گردد.

صادرات کیوی

نکات مهم در صادرات کیوی در سال ۹۹ که بسیار اهمیت دارند

برای صادرات کیوی، توجه به انجام مراحل قانونی، بسته بندی های صحیح و استاندارد و قیمت گذاری مناسب بسیار اهمیت دارد. کیوی باید در بسته بندی های صندوقی که از جنس پلاستیک مقاوم یا کارتن های ضخیم است انجام گیرد. روی بسته بندی ها باید نشانه و مشخصات کالا و وزن بسته ها درج شده باشد.

برای حمل و نقل و صادرات کیوی، کانتینرهای یخچال دار معمولاً انتخاب می شود تا محموله را برای بارگیری سالم به مقصد برساند. در حالت استاندارد برای کیوی ، وزن سبد یا کارتن باید ۳ تا ۴ کیلوگرم باشد و کیوی ها در یک ردیف قرار داشته باشند و اگر کیوی صادراتی در دو ردیف چیده شده است، وزن آن حداکثر ۸ کیلوگرم باشد. این استانداردها از سوی مرجع استاندارد صادرات کیوی مشخص می شود.

عقد قرارداد قانونی و طولانی مدت میان شرکت بازرگانی در ایران با باغدارانی که کیوی را پرورش می دهند، الزامی است. همچنین برای صادرات کیوی باید قراردادی میان شرکت بازرگانی ایرانی و شرکت بازرگانی خارجی امضا شود.

شرکت بازرگانی ایرانی یا همان فروشنده، باید ترتیبی بدهد که حمل و نقل کیوی از بهترین روش به کشورهای مقصد انجام گیرد. مسئولیت هرگونه خسارت برای محموله کیوی، متوجه فروشنده است.

یکی از نکاتی که باغداران باید برای برداشت محصول مرغوب از کیوی در نظر داشته باشند استفاده از کارگرانی است که به نحوه برداشت کیوی آشنایی دارند. کیوی، میوه ای نرم است که پوست نازکی دارد، بنابراین کوچکترین فشار به پوسته خارجی می تواند  به سطح بیرونی میوه آسیب بزند و این یعنی کیوی برای تجارت خارجی مناسب نیست!

مشتریان خارجی، بخصوص مشتریان اروپایی برای خرید کیوی ایران به دنبال محصولاتی هستند که تقریباً ارگانیک پرورش داده شده باشند؛ یعنی از آفت کش ها و حشره کش ها یا سموم کشاورزی شیمیایی برای آنها استفاده نشده باشد. حتی در حالتی که پرورش کیوی در گلخانه انجام می شود، باز هم باید به نحوه نگهداری از گیاه و برداشت میوه ها بسیار دقت کرد.

بازاریابی صحیح برای فروش و تجارت کیوی به کشورهای مختلف می تواند یک اهرم موفقیت در این زمینه باشد. فراموش نکنید مشتری های خارجی در ابتدا، نمونه‌ای از کیوی مرغوب را از شرکت بازرگانی درخواست می‌کنند و پس از اینکه کیفیت و استانداردها تایید شد، سفارش خرید را ثبت خواهند کرد. حفظ روابط صمیمی و جلب اعتماد مشتری خارجی در صادرات کیوی بسیار نقش دارد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا