صادرات پسته به عمان

صادرات پسته به عمان

صادرات پسته به عمان

برای صادرات پسته به عمان، از قدیم الایام تا به امروز از برترین نوع و در اصطلاح از لوکس ترین نوع آن استفاده شده است. با توجه به اینکه پسته ایران از کیفیت بالایی برخوردار است در این کشور طرفداران زیادی دارد و به جرات می توان گفت اولین و مهم ترین کالا و محصولی که به خارج از کشور صادر شده است پسته می باشد و حتما می دانید که کشورهای حاشیه خلیج فارس از چند صد سال پیش تا به امروز روابط تجاری خوبی با کشور ما داشته اند؛ در نتیجه تمام محصولات ایرانی را به خوبی می شناسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به عمان را مطالعه نمایید.

مناسب ترین نوع پسته برای صادرات به عمان

این کشور ثروتمند عربی یکی از مهم ترین هدف های تجاری ایران برای صادرات پسته می باشد؛ چراکه شهروندان این کشور طرفداران همیشگی محصولات ایرانی بوده اند. در رابطه با صادرات پسته باید گفت که پسته اکبری، کله قوچی و احمد آقایی درشت که در مزه و طعم در دنیا بی نظیرند، مناسب ترین نوع پسته برای صادرات به عمان می باشند. نکته قابل توجه درباره وارد نمودن پسته ایرانی به این کشور توسط تجار عمانی این است که آن ها محصول ما را خریداری کرده و با بسته بندی ها و برند های جدید به کشورهای دیگر صادر می کنند. بنابراین می توان گفت که این کشور به دو دلیل خواهان این محصول ایرانی است؛ اول برای مصرف داخلی خود و دوم برای صادرات مجدد آن به سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی که این کشورها شامل کانادا، هند، پاکستان، عربستان و کشورهای آفریقایی می باشند.

نکته: محصولی که به مصرف داخلی کشور عمان می رسد دارای بسته های شکیل، زیبا و نسبتا کوچک و از نوع قوطی و سلفونی می باشند ولی محصولی که برای صادرات مجدد استفاده خواهد شد به صورت فله ای و در کیسه های ۵۰ و ۲۰ کیلوئی از کشور ما صادر شده و در عمان در بسته های کوچک و با برند مخصوص این کشور به سایر کشورها صادر می شود.

مراحل صادرات پسته به عمان

مراحل صادرات پسته به عمان اندکی زمان بر و دشوار است ولی با توجه به سودآوری که دارد افراد زیادی در این زمینه فعالیت می کنند؛ زیرا این کشور هزینه قابل توجه و خوبی بابت این محصول ایرانی پرداخت می کند. مراحل و راه های صادر نمودن این محصول به قرار زیر می باشند:

۱: محصول مورد نظر باید مطابق با سلیقه و سفارش مشتری باشد.

۲: بسته بندی محصول به صورت مناسب و استاندارد.

۳: درج مشخصات محصول به زبان عربی و انگلیسی.

۴: اخذ گواهی های لازم مانند گواهی بهداشت مطابق با قوانین و استاندارد های کشور عمان.

۵: اخذ گواهی های معتبر در گمرک مانند گواهی سلامت محصول.

۶: دریافت بارنامه با استفاده از شرکت های حمل و نقل.

۷: تحویل بار به پایانه های حمل و نقل.

بهترین و مناسب ترین راه برای صادرات پسته به عمان

برای صادرات پسته به این کشور عربی که همسایه ما نیز می باشد راهی به جز راه آبی وجود ندارد و باید از مسیرهای قابل عبور در خلیج فارس استفاده شود. محموله های این محصول ابتدا به وسیله کامیون وارد بنادر ماهشهر و بندر عباس شده، سپس با استفاده از کشتی به بنادر عمان تحویل داده خواهند شد. جالب است بدانید قیمت پسته در عمان بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود؛ البته مشتریان سرمایه دار این کشور سلطنتی بیشتر کیفیت محصول را مد نظر دارند و وسواسی در رابطه با میزان قیمت آن ندارند.

اهمیت صادرات پسته به عمان

هر چند که ایران همچنان مانند سال های پیش نبض بازار های جهانی پسته را در اختیار دارد اما از این نکته نباید غافل شد که آمریکا جدیدا به رقیب سرسخت کشورمان در زمینه صادرات این محصول تبدیل شده است. ایجاد مزارع بزرگ پسته در ایالت کالیفرنیا سبب شده است که سال گذشته این کشور میزان محصول تولید شده ای به مراتب بالاتر از میزان محصول تولید شده در ایران برداشت کند و این مسئله تا حدی نگران کننده خواهد بود؛ چراکه آمریکا با کشورهای عربی رابطه ای نزدیک دارد و در صورتی که بتواند در این زمینه یک قدم از کشور ما جلو بیفتد قطعا جبران آن و بازگشت به جایگاه اولیه سخت و دشوار خواهد بود. پس لازم است تحت هر شرایطی هدف های تجاری پسته را در منطقه حفظ کرده و با ارائه راهکارهای مناسب همچنان یکه تاز بازارهای بزرگ این کشورها باشیم. اهمیت کشور عمان از این لحاظ است که این کشور از سال های گذشته یک هدف پر سود و همیشگی برای ما بوده است و حفظ بازارهای داخلی آن موفقیت بزرگی به شمار می آید.

شرایط اولیه برای صادرات پسته

اولین شرط برای انجام این کار پیدا کردن یک مشتری خوش قول و همیشگی در این کشور است. پیدا کردن یک مورد مناسب در کشوری مانند عمان کار سختی نخواهد بود زیرا همراه داشتن یک مشاور و یا راهنما که تا حدودی به زبان عربی آشنایی داشته باشد چندین قدم شما را به پیش خواهد برد؛ زیرا پسته ایرانی در این کشور به قدری محبوب است که تجار زیادی مایل به تجارت در زمینه واردات پسته هستند. قدم بعدی ارائه یک محصول با کیفیت و درجه یک به وارد کننده های این کشور است؛ چراکه کیفیت محصول از قیمت و هزینه آن برای این افراد مهمتر است. شرط بعدی انجام تمام آزمایشات بهداشتی بر روی محصول مورد نظر است. بهتر است قبل از بسته بندی و ارسال آن به گمرک تمامی این آزمایشات توسط متخصصین کشور خودمان انجام بگیرند؛ زیرا این کار یک نوع حس اعتماد را در طرف عمانی به وجود خواهد آورد.

شرایط باربری و ارسال پسته به عمان

در سراسر کشور شرکت ها و افراد زیادی وجود دارند که در زمینه صادرات پسته به عمان فعالیت می کنند. یافتن مطمئن ترین و بهترین شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این محصول اگر در شرایطی مطلوب و مناسب نگهداری و حمل نشود در زمانی اندک فاسد خواهد شد. همچنین قبل از بار زدن پسته لازم است کانتینر و یا کامیونی که قرار است محموله را به بنادر برساند ضد عفونی و کاملا تمیز شود؛ زیرا هر گونه آلودگی احتمالی ممکن است سبب وارد آمدن ضرر و زیان به صادر کننده شود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا