صادرات میگو

صادرات میگو

صادرات میگو

صادرات میگو یکی از مبادلات اساسی در سطح جهانی محسوب می شود. ماهی و میگو به عنوان منبع غنی از پروتئین، بسیار پرطرفدار و محبوب است. تمام کشورهای جهان از انواع ماهی و خوراک میگو برای طبخ غذاهای مختلف استفاده می‌کنند. آمار جهانی ثابت کرده است که حجم صادرات انواع میگو از کشورهای مختلف چیزی بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار درآمد زایی داشته است.

کشورهایی که در مناطق ساحلی دریا و اقیانوس قرار دارند، به طور قطع سهم بیشتری در صادرات انواع ماهی و میگو را به خود اختصاص داده‌اند.

 طبق آماری که در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، کشور هندوستان در صادرات میگو، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. کشورهای ویتنام، اکوادور، چین و اندونزی در جایگاه دوم تا پنجم قرار دارند. شرکت صادرات میگو در تمام کشورهای فوق، در این مبادلات، تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با تکنیک های بازاریابی بین المللی مشتریان بیشتری را برای فروش میگو جذب کند. 

 خدمات بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین برای این محصول در چند دهه اخیر، رشد و توسعه مثبتی داشته است. از آنجایی که کسب و کارهای صادرات و واردات نیز وارد فضای اینترنت شده اند، پیدا کردن مشتریان و فروشندگان محصولات صادراتی کار چندان دشواری نیست. صادرات انواع میگو از این قاعده مستثنی نمی باشد. بازاریابی دیجیتالی برای فروش میگو بسیار مفید خواهد بود.

 با نگاهی بر مراحل صادرات میگو به چند نکته اساسی بر می خوریم که در این روند اهمیت زیادی دارند. تعیین قیمت میگو ، توجه به قوانین مقررات و مجوزهای صادرات،  نکات مهم در بسته بندی میگو صادراتی و مسائل مهم در رابطه با بازاریابی صحیح و فروش به مشتری خارجی، همگی مواردی هستند که باید در صادرات این خوراکی مغذی به آن پرداخته شود. در قسمت های بعدی در این رابطه بیشتر صحبت می کنیم. برای خرید میگو می توانید با فروشندگان عمده میگو در بازار باسکول به صورت مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

نگاهی بر قوانین و مقررات صادرات میگو

 مدیران شرکت صادرات میگو به خوبی از قوانین و مقررات تجاری اطلاع دارند. قبل از هر چیز باید بازار هدف برای فروش نوع  صادراتی این محصول مشخص شود. اگر کشوری حجم قابل توجه میگو از آب های آزاد، صید کند و بتواند علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخل، پاسخگوی بازارهای بین المللی هم باشد می توان گفت سهم بسزایی در درآمدزایی و اوضاع اقتصادی خواهد داشت.

با مطالعه آمار و ارقامی که درباره بازار واردات میگو در کشورهای مختلف ثبت شده میتوان متوجه شد که کدام یک از بازارها برای فروش میگو مناسب است.

 یکی دیگر از قوانینی که در صادرات میگو بسیار اهمیت دارد، نحوه مذاکره مثبت با مشتری و انجام مراحل قانونی گمرک می باشد. معمولاً مشتریان خارجی از کشور صادر کننده، یک پیش فاکتور درخواست می‌کنند. تنظیم پیش فاکتور فروش، به مهارت و تجربه نیاز دارد. تمام معاملات و مبادلات باید به زبان انگلیسی انجام شود. این کارها در شرکت صادرات میگو بر عهده کارمندان اداری است.

 قیمت گذاری صحیح برای صادرات این محصول می‌تواند نظر یک مشتری خارجی را جذب کند. برای حضور در بازار یک کشور خارجی و فروش میگو باید به قوانین آن کشور توجه داشت. به طور مثال، شرکتی برای فروش موفق تر می شود که دقیقاً بداند خوراک میگو یا غذاهای مخصوص با این جاندار دریایی در کدام کشورها بیشتر طرفدار دارد. اگر بازاریابی بین المللی را از این مرحله آغاز کنید، احتمال موفقیت بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات مواد غذایی را مطالعه کنید.

 قیمت گذاری در صادرات میگو چگونه است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در صادرات میگو اهمیت دارد قیمت‌گذاری صحیح است. قیمت میگو به ازای هر کیلوگرم برای انواع میگو در کیفیت های مختلف، متفاوت است. همانند سایر جانوران، میگو هم انواع مختلفی دارد. قیمت میگو بر اساس گونه‌های میگو تعیین می شود؛ به این مفهوم که میگوهای بزرگ تر یا “شاه میگو” با قیمت میگو پرورشی بسیار تفاوت دارد. میگو پرورشی با میگوهایی که از دریا صید می شوند فرق می کند.

 قیمت گذاری برای صادرات میگو با توجه به فاکتورهایی نظیر نوع میگو، شیوه بسته بندی میگوها، تغییرات قیمت ارز، محل پرورش میگوها و تغییرات قوانین تجاری در کشور مبدأ و مقصد تعیین می شود. در اختیار داشتن اطلاعات کامل از قیمت های جهانی برای میگو به شرکت ها کمک می کند محصولات را بهتر به بازار بین المللی ارائه دهند.

نکات مهم درباره بسته بندی میگو صادراتی

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در صادرات میگو، نحوه بسته‌بندی آنها است. بسته بندی برای میگوهایی که در دریا صید می شوند یا در مزرعه های پرورش میگو تولید می گردند باید به شیوه های استاندارد و با بهترین شکل ظاهری انجام شود. 

همانطور که می دانید میگو یک جاندار سخت پوست است و معمولاً هم در آب های شور و هم در آب‌های شیرین یافت می شود. میگو انواع مختلف دارد. بهترین کیفیت میگوها برای فروش در بازار خارجی انتخاب می‌شوند.

 بسته بندی میگو به دو صورت انجام می شود؛ بسته بندی ها برای میگوهای پاک شده و برای میگوهای کامل، در کارخانه بسته بندی و پردازش میگوها انجام می گیرد.  

بسته بندی های مناسب برای صادرات میگو باید از نظر وزن، استاندارد باشد؛ به خوبی روی یکدیگر چیده شوند و دارای برچسب بهداشت و اطلاعات تغذیه ای باشد. حمل و نقل میگو صادراتی تا کشور مقصد بسیار اهمیت دارد. میگوها باید در دمای ۴۰- درجه سانتیگراد نگهداری شوند.

 هنگام بسته بندی میگوها، ابعاد و اندازه های میگو در داخل هر بسته اهمیت دارد. در کارخانه هنگام بسته بندی، تعداد استاندارد میگو در هر بسته با ابعاد و اندازه یکسان رعایت می شود. استانداردهای سلامت، استاندارد غذا و دارو و همچنین مجوز بهداشت از سازمان دامپزشکی برای صادرات انواع میگو دریایی و میگو پرورشی الزامی است.

کشورهای خارجی به بسته بندی انواع میگو بسیار اهمیت می‌دهند. طراحی بسته های زیبا و خلاقانه برای میگوها عاملی است که می‌تواند شرکت صادرات میگو را در این حوزه موفق تر کنند.

صادرات میگو از ایران به کدام کشورها انجام می شود؟

میگو صادراتی از ایران در تمام کشورهای جهان طرفدار دارد. حجم زیادی از صادرات میگو از کشور ایران به کشورهای آسیای جنوب شرق انجام می گیرد. میگوهای پرورشی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس بسیار با کیفیت و مرغوب هستند و ارزش غذایی بالایی دارند. استان بوشهر و هرمزگان، بهترین مرکز برای پرورش میگو است.

 کشورهایی که صادرات میگو از ایران به آنها انجام می‌شود شامل کشورهای امارات- کویت- عراق- عمان- قطر- تایلند- سنگاپور- تایوان- هنگ کنگ- روسیه- قزاقستان- اسپانیا- انگلستان- اوکراین و چین می باشد. میگوهای پرورشی که از مناطق جنوب ایران صادر می‌شوند در کشورهای آسیای شرق و کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج فارس بسیار محبوب هستند.

6 نکته مهم که در صادرات میگو اهمیت دارد

  • کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور روسیه، دو مقصد اصلی برای صادرات میگو از ایران هستند. بیشتر از ۲۰ هزار تن میگو از ایران به روسیه فرستاده می شود. میزان درآمد از این راه برای ایران بسیار قابل توجه بوده است. بنابراین سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای میگو پرورشی در استان‌های جنوبی انجام می گیرد.
  • همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم بسته بندی برای میگو بسیار مهم است.
  • میگو در کنار صادرات ماهی و سایر آبزیان می‌تواند به یک ایده درآمدزا برای کشور تبدیل شود. اگر حوضچه‌های پرورش میگو به ویژه در استان‌های جنوبی توسعه پیدا کنند، میگوهای پرورشی، قابلیت ارسال به کشورهای هدف را دارد.
  • تغییرات قیمت ارز، قوانین صادراتی و وارداتی در ایران یا سایر کشورها به شدت بر صادرات این گونه آبزی بسیار تاثیرگذار است.
  • منابع خبری این گونه منتشر کرده‌اند که حجم زیادی از میگوی پرورشی صرفاً جهت ارسال به دیگر کشور ها در نظر گرفته می شود و میگوهایی که به طور مستقیم از دریا صید می گردند در بازارهای داخلی ارائه می شوند.
  • یکی از مهم ترین چالش ها در صادرات میگو شیوه نوین بازاریابی بین‌المللی است. برای اینکه ایران، بازارهای بیشتری را به دست بگیرد باید حجم تولید را افزایش دهد و بازاریابی مناسبی را در کشورهای اروپایی انجام دهد. توجه به سبد غذایی مردم در کشور دیگر می تواند شرکت صادرات میگو را به سمت یک بازار مشخص هدایت کند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا