صادرات مواد شوینده

صادرات مواد شوینده

صادرات مواد شوینده

صادرات مواد شوینده در چند سال اخیر روند صعودی داشته است و با توجه به قابلیت های بالایی که ایران در تولید اینگونه مواد دارد باعث شده است تا به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کشورهای تولید کننده مواد شوینده تبدیل شود. کارخانجات مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه تولید و عرضه انواع گوناگون مواد شوینده مشغول به فعالیت می باشند و به همین دلیل امکان صادرات مواد شونیده به کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب نحوه صادرات کالا را مطالعه کنید.

مواد شوینده صادراتی از ایران

کیفیت بالا و تنوع محصولات شوینده های ایرانی سبب شده است تا سالانه حجم زیادی از این مواد به خارج از کشور صادر شوند که مهم ترین این مواد شامل انواع مختلف پاک کننده ها و صابون های دستشویی مانند صابون مایع، صابون بچه، پودر صابون، صابون طبی، صابون رختشویی، الکیل بنزن سولفونه، پاک کننده، مواد شوینده پودری، مایع گرانول جهت شست و شوی دستی و ماشینی، دترجنت، قرص ژل، کنسانتره برای شست و شو می باشند. با توجه به نیاز روزافزون و تقاضا مکرر کشورهای منطقه به این نوع مواد لازم است از همه ظرفیت ها و قابلیت های این صنعت مهم و باارزش استفاده شود تا نیاز داخلی و صادراتی کشور برطرف شود.

همچنین شناسایی هدف های صادراتی برای این گونه مواد یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه هایی است که به کمک آن می توان به بازارهای بزرگ و کوچک کشورهای متقاضی رخنه کرد. کشور ایران توانسته است طی سال های گذشته در این حوزه به موفقیت دست یابد؛ به طوری که در این زمان بیشترین میزان فروش را به کشورهایی نظیر چین، ترکیه، هند، آذربایجان، ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان و افغانستان داشته ایم.

بزرگترین صادرکنندگان مواد شونیده در جهان

قبل از هر چیز بهتر است بدانید مواد شوینده با کد تعرفه Code HS و به شماره۰۲ ۳۴ شناخته می شود. بیشترین میزان صادرات اینگونه محصولات مربوط به کشور آلمان است که سالانه مقادیر زیادی از آن را به سایر کشورها خواهد فرستاد. ارزش کل این محموله های ارسالی در حدود ۵۵۵.۸۷۱. ۳ هزار دلار است که ۱۲ درصد کل صادرات این مواد را به خود اختصاص داده است. بعد از آن کشورهای آمریکا و بلژیک و فرانسه و چین در رده های بعدی فروش این مواد در کل جهان هستند.

بهترین مقاصد صادراتی مواد شوینده در جهان

از آن جا که استفاده از مواد شوینده تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت انسان دارد بنابراین به یک عضو جدا نشدنی از زندگی همه ما تبدیل شده است؛ پس جای هیچ تردیدی نیست که اکثر کشورها به نحوی خواهان و متقاضی آن باشند که در این میان برخی از کشورها در تولید این محصولات به خودکفایی رسیده اند و حتی مازاد نیاز خود را به سایر کشورها صادر می کنند. با توجه به آمار و ارقام و همچنین تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است کشور اسپانیا بهترین مقصد برای صادرات این محصولات است؛ چراکه دارای بازارهای روبه رشد و بزرگ در این زمینه می باشد.

بیشترین ظرفیت تقاضا برای صادرات مواد شوینده ایران

بازارهای بزرگ چین بیشترین ظرفیت تقاضا برای صادرات این نوع پاک کننده ایرانی را دارند. به طور کلی کشور چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را نشان می دهد؛ ظرفیت باقی مانده صادرات این کشور در حدود ۶/۵ میلیون دلار است. بنابراین تولید کننده ها و تجار ایرانی می توانند از این فرصت استثنایی برای فروش محصولات شوینده خود استفاده کنند. جهت انجام این کار ابتدا تجار باید اقدام به بازاریابی صحیح و اصولی کنند تا بتوانند محصولات و کالاهای با کیفیت خود را به این بازارها معرفی کنند؛ به تبع معرفی صحیح کالا و محصولات سبب جذب مشتری های دائمی خواهد شد.

مهم ترین مواد شوینده جهت صادرات

مهم ترین مواد پاک کننده که درصد بالایی از صادرات را به خود اختصاص داده است انواع مختلف صابون است. صابون اولین شوینده ای است که توسط بشر کشف شذ و به همین دلیل یک ماده محبوب و پر کاربرد در نزد تمام جوامع است. همچنین این محصول علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا گاهی دارای خواص درمانی نیز می باشد. اگر بخواهیم در رابطه با فروش ایران در این زمینه بحث کنیم لازم است بدانید کشور ما انواع متنوعی از صابون های ارزان قیمت و با کیفیت را تولید می کند که سود بالایی را هم از طریق آن ها عاید خود کرده است؛ زیرا بسیاری از کشورهای منطقه متقاضیان این نوع محصول هستند. کشورهای کویت و لبنان و تاجیکستان و امارات مهمترین خریداران صابون های ایرانی هستند.

صادرات مواد شوینده به عراق

صادرات مواد شوینده به کشور عراق تنها بخش کوچکی از کل صادرات ایران به این کشور است. در کنار سایر اقلام و کالاهای دیگر که روزانه روانه مرزهای مشترک کشورمان با عراق می شوند این گونه مواد نیز به صورت انبوه به این کشور صادر می شوند. در نظر داشته باشید زمانی که از مواد شوینده نام می بریم منظور تمامی موادی است که برای ضد عفونی و لکه زدایی و چربی زدایی استفاده می شوند. اقلامی مانند صابون و شامپو بیشترین میزان صادرات این مواد به عراق می باشند که این کار به دلیل نزدیکی و داشتن چندین مرز مشترک به راحتی و سهولت انجام می پذیرد.

لیست ارقام مواد شوینده صادراتی به عراق

همانطور که توضیح داده شد در چندین سال گذشته صادرات این محصول رونق چشمگیری پیدا کرده است و اقلام ضدعفونی و مواد تمیزکننده در صدر اقلام پرمصرف در جهان قرار گرفته اند. همسایه غربی ما نیز با توجه به نیاز و تقاضای بازار های داخلی خود این گونه کالا ها را از کشور ما خریداری می کند. به همین دلیل لازم است تجار از لیست بیشترین ارقام صادراتی اطلاع داشته باشند. بیشترین و مهم ترین این کالاها شامل موارد ذیل می شوند:

  • وایتکس و مواد ضد عفونی کننده
  • الکل طبی
  • انواع مختلف صابون شامل پودری، مایع و جامد
  • شیشه پاک کن
  • کتیرا
  • خمیر دندان
  • انواع جرمگیر
  • انواع لکه بر قالی و مبل
  • روشور و انواع لکه بر ها
  • مایع ظرفشویی
  • پودر لباسشویی
  • پودر ظرفشویی

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا