بازارهای صادرات لیمو ترش در جهان

بازارهای صادرات لیمو ترش در جهان

صادرات لیمو ترش و بازارهای آن

صادرات لیمو ترش از ایران یا سایر کشورها یک منبع درآمدی در گروه صادرات کالا و مرکبات است. لیمو ترش منبع غنی از ویتامین c بوده و خواص زیادی برای سلامتی دارد. از لیمو ترش به عنوان منبع مهمی در تهیه اسانس خوراکی استفاده می شود. لیمو ترش هم ارزش تغذیه‌ای دارد و هم برای تولید فرآورده های غذایی و حتی اسانس در داروسازی، آرایشی و بهداشتی به کار می رود.

بازارهای صادرات لیمو ترش در جهان

صادرات لیمو ترش از ایران یا سایر کشورها یک منبع درآمدی در گروه صادرات مرکبات است. لیمو ترش منبع غنی از ویتامین c بوده و خواص زیادی برای سلامتی دارد. از لیمو ترش به عنوان منبع مهمی در تهیه اسانس خوراکی استفاده می شود. لیمو ترش هم ارزش تغذیه‌ای دارد و هم برای تولید فرآورده های غذایی و حتی اسانس در داروسازی، آرایشی و بهداشتی به کار می رود. هم آب لیمو ترش و هم پوست لیمو ترش، خواص متفاوتی دارند. حجم زیادی از لیمو ترش صادراتی در جهان وارد بازارهای بین المللی می شود.

در کنار صادرات لیمو ترش، صادرات لیمو شیرین هم حائز اهمیت است. طبق آماری که در گزارش های صادرات و واردات مرکبات منتشر شده، نشان داده که کشور ایران هم در گروه ۱۰ کشور اول در تولید لیمو ترش صادراتی قرار دارد. بزرگ ترین کشورهای تولید کننده لیمو ترش در جهان شامل هندوستان، مکزیک، آرژانتین، برزیل و ترکیه هستند که در ادامه به توضیح این تولیدات خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگترین بازارهایی که صادرات لیمو ترش به آن انجام می‌شود بازار کشور روسیه است. کشورهای تولید کننده لیمو ترش در جهان، سهم زیادی را از بازار صادرات به روسیه اشغال کرده اند.

رقابت برای صادرات لیمو ترش به بازارهای روسیه بسیار زیاد است و ایران هم در این بازار رقابتی حضور دارد. در چند سال اخیر، صادرات لیمو شیرین و لیمو ترش با محدودیت هایی مواجه بود که ممکن است ممنوعیت صادراتی در دوره های آینده حذف شود. شیوع کرونا ویروس و تغییرات شدید در وضعیت اقتصادی کشورها دو عامل تأثیرگذار بر حجم صادرات لیمو ترش از ایران هستند.

وضعیت صادرات لیمو ترش در جهان و معرفی مهم ترین کشورهای صادر کننده

فروش جهانی لیمو شیرین و لیمو ترش صادراتی توسط کشورها در سال 2019 بالغ بر 3.4 میلیارد دلار بوده است.

به طور کلی، ارزش صادرات لیمو ترش از سال 2015 که ارزش حمل و نقل 2.9 میلیارد دلار بود، به طور متوسط، ​​17.7 درصد برای همه کشورهای صادر کننده افزایش یافت. از سال 2018 تا 2019، ارزش این کالاهای خاص صادراتی %10.4 کاهش یافته است.

در میان قاره ها، تامین کنندگان کشورهای اروپایی، بالاترین ارزش صادرات لیمو ترش و لیمو شیرین به ارزش دلار را در طول سال 2019، با محموله هایی به ارزش 1.4 میلیارد دلار، یا 41.8 درصد از کل جهان به ثبت رسانده اند. در جایگاه دوم، صادرکنندگان آمریکای شمالی با 21.4٪ هستند و 13.4٪ از این معاملات به سراسر جهان، از قاره آسیا منشأ گرفته است. این در مقایسه با مکزیک در آمریکای لاتین، 13.2 درصد است. درصد کمتری از صادرات لیمو ترش به کشورهای آفریقایی (9.9٪) و اقیانوسیه (0.3٪) به رهبری نیوزیلند و استرالیا متعلق بوده است. پیشوند کد 6 رقمی، یک سیستم تعرفه هماهنگ برای لیمو شیرین و لیمو ترش تازه یا خشک، 080550 است.

مهم ترین کشورهای صادر کننده لیمو در جهان

در قسمت زیر، 15 کشوری که بیشترین ارزش دلاری را در طی سال 2019 برای صادرات لیمو ترش ثبت کرده اند آورده شده است:

  • اسپانیا: 828.6 میلیون دلار آمریکا (24.7 درصد از کل صادرات لیمو / لیمو)
  • مکزیک: 523.1 میلیون دلار (15.6٪)
  • هلند: 339.1 میلیون دلار (10.1٪)
  • آفریقای جنوبی: 282.2 میلیون دلار (8.4٪)
  • ترکیه: 243.6 میلیون دلار (7.3٪)
  • ایالات متحده: 195.2 میلیون دلار (5.8٪)
  • آرژانتین: 183.8 میلیون دلار (5.5٪)
  • چین: 153.2 میلیون دلار (4.6٪)
  • شیلی: 94.3 میلیون دلار (2.8٪)
  • برزیل: 93.7 میلیون دلار (2.8٪)
  • ایتالیا: 77.9 میلیون دلار (2.3٪)
  • مصر: 39.1 میلیون دلار (1.2٪)
  • کلمبیا: 35.2 میلیون دلار (1٪)
  • آلمان: 26.8 میلیون دلار (0.8٪)
  • فرانسه: 24.7 میلیون دلار (0.7٪)

شرکت های مهم بازرگانی در صادرات لیمو شیرین / لیمو ترش در جهان

طبق پلتفرم تجارت جهانی Alibaba، مهم ترین تامین کنندگان لیمو در سطح بین المللی به صورت زیر معرفی شده اند. موقعیت مکانی کشور برای هر شرکت در داخل پرانتز نشان داده شده است.

  • Alfafood GmbH (آلمان)
  • Italian Food Traders (ایتالیا)
  • Jining Eagle International Trade Co, Ltd (چین)
  • Mexican Star Co (مکزیک)
  • Molobela ML Trading (آفریقای جنوبی)
  • Novagen Genetica LtdA-EPP (برزیل)
  • Salix Fruits LLC (آمریکا)
  • Serinmose SL (اسپانیا)
  • Turkish Citron Lemon Interdonato Lamas (ترکیه)
  • Valexotique (فرانسه)

تولید کنندگان لیمو ترش در جهان

لیمو ترش، یک میوه کوچک به رنگ زرد است که همیشه سبز بوده و بومی قاره آسیا است. از آب لیمو برای اهداف غذایی و غیر غذایی در مناطق مختلف جهان استفاده می شود. از آب لیمو ترش در غذا و نوشیدنی، تمیز کننده ها و رایحه درمانی نیز استفاده می شود.

1-هند

هند، برترین کشور در تولید لیمو در سال 2013 بوده است. این کشور، 2.52 تن لیمو ترش تولید کرده است. ثابت شده که منبع قابل توجهی از این میوه ها به صادرات لیمو ترش اختصاص داده می شود. است.

2-مکزیک

مکزیک، دومین تولید کننده بزرگ در جهان و پیشرو در آمریکای مرکزی است. در سال 2013، تولید آن به 2.14 تن رسید. بخش كشاورزی برای مکزیک، قابل توجه است و این كشور را قادر می سازد درآمد قابل توجهی از صادرات لیمو ترش به دست بیاورد.

اکثر لیمو ترش تولیدی در این کشور از مناطق گرم تر جنوب غربی و جنوب شرقی کشور تهیه می شود. برخی از ایالت هایی که محصول غالباً در آنها کاشته می شود، “جالیسکو”، “گوئررو” و “اوآخاکا” هستند. درختان لیمو حتی در شرایط خشکسالی می توانند زنده بمانند، اما در باران های خفیف، عملکرد بهتری دارند. باران بیش از حد ممکن است منجر به عفونت قارچی در لیموها شود.

3- چین

چین، کشور دیگری در تولید و صادرات لیمو ترش است که محصول را به مقدار زیاد تولید می کند. چین، در سال 2013، 1.91 تن لیمو ترش تولید کرد. آب و هوای نسبتاً گرم کشور، عملکرد محصول را ارتقا می دهد. چین با تأمین بودجه، تحقیق در مورد روش های کشاورزی بهبود یافته را که می تواند تولید محصول را افزایش دهد ارائه کرده و توانسته پایه درآمد خود را در بازار بین المللی بهبود ببخشد.

همچنین به ویژه، از نظر تولید لیمو ترش، برای تأمین سبد غذایی خانواده ها و رژیم غذایی در خدمت بازار داخلی است. این محصول، درآمدزایی قابل توجهی برای این کشور دارد و میلیون ها شهروند را نیز در بخش کشاورزی استخدام کرده است.

4-آرژانتین

کشور آرژانتین، چهارمین تولید کننده لیمو در جهان است. در سال 2013، تولید لیمو به 1.30 تن رسید. این، یک منبع درآمدزای قابل توجه در صادرات لیمو ترش است. این محصول در مناطق گرمتر کشور که شرایط آب و هوایی به تولید آن کمک می کند، عملکرد خوبی دارد. مکانیزاسیون کشاورزی، دولت را قادر ساخته است تا زمین های وسیعی را در کشور تحت کشت لیمو قرار دهد. این کشور همچنین تحقیق در مورد واریته های اصلاح شده محصول که می تواند عملکرد خوبی در مناطق مختلف کشور داشته باشد، از نظر مالی، حمایت کرده است.

5-برزیل

کشور برزیل در سال 2013 موفق به تولید 1.17 تن میوه لیمو شد. کشاورزی سنتی یکی از عوامل مهم در اقتصاد برزیل بوده است. لیمو عمدتاً در مناطقی رشد می کند که به “کمربند سیتریک” معروف شده اند. این کشور روی تحقیق برای مدیریت بیماری های شایع در کشور سرمایه گذاری کرده است. این تلاش ها، در راستای گسترش پایگاه کشاورزی کشور و صادرات لیمو ترش بوده است.

اهمیت صادرات لیمو ترش

لیمو ترش، بومی مناطق گرم قاره آسیا است. با این حال، بسته به ویژگی های جغرافیایی، انواع مختلف آن در سراسر جهان، کشت شده است. این محصول کشاورزی، کاربردهای متنوعی دارد و در فرهنگ های مختلف پذیرفته شده است. از آن در هتل ها، رستوران ها و … استفاده می شود. کشورهایی که جزو برترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان لیمو ترش و لیمو شیرین هستند همچنان به سرمایه گذاری در ابزارها و راه های تولید محصولات خود ادامه می دهند. محصول لیمو، با ارقام مقاوم تر، با موفقیت به مناطق دیگر منتقل می شود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا