صادرات عسل

صادرات عسل

صادرات عسل

آشنایی با مراحل صادرات عسل به کشورهای خارجی به شرکت‌های بازرگانی کمک می‌کند راه حل های مناسبی را پیدا کنند و انواع عسل صادراتی ایران را با کیفیت فوق العاده بالا به آنها ارائه دهند. شرکت صادرات عسل با در نظر گرفتن شرایط صادراتی، استراتژی های دقیق را برای خرید و فروش در بازارهای بین المللی تنظیم می کند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

صادرات عسل به همراه نکات مهم درباره قوانین و شرایط

آشنایی با مراحل صادرات عسل به کشورهای خارجی به شرکت‌های بازرگانی کمک می‌کند راه حل های مناسبی را پیدا کنند و انواع عسل صادراتی ایران را با کیفیت فوق العاده بالا به آنها ارائه دهند. شرکت صادرات عسل با در نظر گرفتن شرایط صادراتی، از خرید عسل مرغوب گرفته تا مراحل بسته بندی، ارسال محموله و تسویه حساب نقدی، استراتژی های دقیق را برای خرید و فروش در بازارهای بین المللی تنظیم می کند.
صادرات انواع عسل همانند صادرات سایر کالاها نیاز به رعایت یک سری قوانین و مقررات دارد. در این مطلب تصمیم داریم درباره شرایط و نکات مهم در صادرات عسل صحبت کنیم و به عواملی بپردازیم که می‌تواند صنعت تولید انواع عسل صادرات ایران تحت تاثیر قرار دهد.
عسل صادراتی یک خوراکی محبوب و پرطرفدار در تمام کشورهای جهان است. کشور ایران در میان برترین تولید کنندگان عسل در جهان رتبه خوبی دارد. حجم زیادی از عسل، با کیفیت مرغوب در ارتفاعات و کوهستان های شهرهای مختلف ایران تولید می شود. کسب و کارهای حوزه زنبورداری در شهرهایی با آب و هوای کوهستانی، رونق خاصی دارد. در حقیقت، دامنه کوهستان و مراتع بهترین شرایط را برای زنبورداری فراهم می‌کنند.
همه ما کم و بیش با ارزش تغذیه ای عسل آشنایی داریم. عسل به تنهایی به عنوان یک خوراکی شیرین مصرف می شود و از آن برای تهیه سایر خوراکی های خوشمزه نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که بازار عسل در تمام جهان، یک بازار پر رونق است.
از طرف دیگر، این محصول، ماندگاری طولانی دارد و به زودی فاسد نمی شود. برای افرادی که به صادرات علاقه‌مند هستند توصیه می کنیم قبل از ورود به این کار با مراحل و پیچ و خم‌های این مسیر آشنا شوند و یا با شرکت صادرات عسل که تجربه کافی در این زمینه دارد، مشورت کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

مراحل صادرات عسل و کارهایی که باید انجام دهید

انجام یک سری دستورالعمل ها در مراحل صادرات ضروری است. هم افرادی که به صورت انفرادی نسبت به صادرات انواع عسل اقدام می‌کنند و هم برای یک شرکت صادرات عسل، پایبند بودن به دستورالعمل ها، قوانین و مقررات الزامی می باشد.
به طور قطع هر یک از این افراد قبل از ورود به بازار صادراتی باید اطلاعات کافی درباره نحوه خرید و فروش، ثبت سفارش، انتقال محموله هاف نحوه بسته بندی و موارد دیگر به دست آورند و از همه مهمتر، تشخیص عسل مرغوب و تقلبی یکی از مهم ترین مواردی است که در این زمینه باید به آن پرداخت شود.

در این قسمت، نگاهی کوتاه اما کامل به مراحل صادرات عسل داریم تا بتوانید با استفاده از آن به تمام آنچه که باید در این راه انجام دهید دسترسی داشته باشید:
به طور کلی برای صادرات باید به چند نکته کلیدی توجه کنید؛ اول آنکه باید عسل مرغوب را از زنبورداران به طور مستقیم خریداری کنید. فرض کنید بهترین عسل را تهیه کرده اید، اگر بازاریابی صحیح در کشورهای خارجی انجام نداده باشید عملاً هیچ مشتری ندارید؛ بنابراین یک تیم تخصصی بازاریابی بین‌المللی را آماده کنید تا مکاتبات لازم و در صورت نیاز، مذاکرات خرید و فروش عسل صادراتی را انجام دهد.
در رتبه دوم، اطلاع پیدا کردن از قوانین و مقررات و استانداردهای ورود عسل، هم در کشور مبدأ و هم در کشور مقصد ضرورت دارد. با مراجعه به وب سایت های معتبر نظیر اتاق بازرگانی می توانید اطلاعات کافی از این مقررات به دست آورید. شرکت صادرات عسل با سال ها تجربه در این زمینه می تواند راهنمای خوبی برای مبتدیان این کار باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

و اما بپردازیم به جزئیات مراحل صادرات عسل و آنچه که نیاز دارید انجام دهید:

ارسال عسل صادراتی برای مشتری نیاز به بسته بندی های استاندارد و زیبا دارد. وقتی می خواهید عسل صادراتی را برای مشتری خارجی بفرستید باید گواهینامه های استاندارد، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و دارو و همچنین تاییدیه های ارزش تغذیه ای عسل را دریافت کرده باشید.
بسته بندی های عسل باید برچسب استاندارد داشته باشند و به زبان خارجی که عموماً به زبان انگلیسی است، ترجمه شده و روی بسته‌بندی درج شود. مشتریان به سمت محصولات استاندارد گرایش دارند، بنابراین برای بازار خارجی عسل، بهترین برنامه ریزی را برای بسته بندی ظروف باید داشته باشید.
یکی از نکات مهم برای صادرات، بازاریابی صحیح است. برای این کار، تحلیلی از بازار خرید و فروش عسل در تمام کشورهای جهان انجام دهید. اطلاعات و داده های آماری و ارقام و تمام آنچه که از صادرات انواع عسل در در چند سال گذشته منتشر شده به شما کمک می کند تا وضعیت بازار را در دست بگیرید و مهمترین کشورهای وارد کننده عسل صادراتی ایران را بشناسید. در همین راستا توجه به قیمت گذاری صحیح برای عسل صادراتی حائز اهمیت است.
یکی دیگر از نکات مهم در مراحل صادرات عسل، انجام کارهای قانونی و گمرکی است. قبل از اینکه عسل را برای مشتری ارسال کنید باید یک پیش‌فاکتور برای او بفرستید. جزئیات این پیش فاکتور بسیار مهم است و جزو دانش صادراتی محسوب می شود.
روش های تسویه حساب، هزینه محموله، ارسال کالا به گمرک، تاییدیه های لازم از سوی مراجع گمرکی برای ترخیص کالا از گمرک، فاکتور گواهی در گمرک مبدأ و گمرک مقصد، قرارداد بیمه حمل و نقل و ده ها نمونه دیگر در این زمینه حائز اهمیت می باشند. هر یک از این اصطلاحات، تعاریف ویژه‌ای دارند و برای انواع کالاها به صورت استاندارد تعریف شده هستند.

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

صادرات عسل ایران به کدام کشورها انجام می شود؟

بسیاری از کشورهای جهان، متقاضی خرید انواع عسل صادراتی ایران هستند. شهرهای مختلف ایران از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، شهر خلخال و سایر شهرهای کوهستانی، مرغوبترین عسل صادراتی را تولید می‌کنند. شرکت صادرات عسل به طور مستقیم با زنبورداران در ارتباط است و به این ترتیب مطابق با نیاز مشتریان خارجی، حجم مشخصی از عسل را صادر می کند.
عسل، یکی از محبوب ترین خوراکی ها در جهان است که به تنهایی برای صبحانه مصرف می شود. بسیاری از کشورهای جهان به دنبال ثبت سفارش خرید عسل صادراتی ایران هستند. حجم مشخصی از عسل ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عراق، قطر، کویت، امارات، عمان و بحرین صادر می شود. سایر کشورها نظیر ترکیه، روسیه، افغانستان، آذربایجان، مالزی و همچنین کشور آلمان در اروپا، جزو کشورهای پر تقاضا برای واردات عسل ایرانی هستند.
عسل صادراتی به صورت فله ای و هم به صورت بسته بندی ها در شیشه های بطری های زیبا انجام می شود. خرید عسل صادراتی ایران با توجه به کیفیت، نحوه بسته بندی و تغییرات قیمت ارز متفاوت است. همچنین نوع عسل تولید شده در صادرات تاثیر دارد. در حال حاضر، عسل ارگانیک، عسل کوهی و عسل چهل گیاه جزو پرفروش ترین محصولات هستند.
برخی از انواع عسل نظیر عسل آویشن، عسل گون، عسل بهار نارنج، عسل طبیعی، عسل اقاقیا، عسل رازیانه، عسل کُنار، عسل وحشی و عسل مانوکا جزو انواع عسل صادراتی خاص هستند که هر کدام بازار مخصوص به خود را دارند. طعم و مزه هر یک از این انواع عسل منحصر به فرد است و شما می توانید از طریق بو، رنگ و مزه به راحتی آنها را تشخیص دهید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اصول مذاکرات تجاری را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

نکات مهم در بسته بندی عسل صادراتی

در قسمت قبل درباره مهمترین نکات در صادرات  این محصول صحبت کردیم. یکی از این موارد توجه به بسته بندی انواع عسل است. می توان گفت بسته بندی، نقش بسزایی در استقبال مشتریان خارجی از این محصول دارد. انواع عسل صادراتی در استان های لرستان، کردستان، همدان و اردبیل تولید می شوند. برخی از مراتع در سایر شهرها هم عسل های مرغوب تولید می‌کنند.
اگر زنبورداران یا یک شرکت صادرات عسل زیباترین بسته بندی ها را برای محصولات در نظر بگیرند، به طور قطع می توان گفت در جذب مشتری بسیار موثر است.
بسته بندی عسل صادراتی در ظروف پلاستیکی و شیشه ای انجام می گیرد. شکل این ظرف ها می تواند شکل معمولی یک ظرف شیشه‌ای عسل باشد یا حتی می‌تواند به صورت خلاقانه طراحی شده باشد. آنچه مسلم است اینکه تمام بسته بندی ها باید حاوی برچسب استاندارد باشند و درب ظرف به صورت کاملاً محکم بسته شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب عوامل موفقیت صادرات را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

انواع ظروف مخصوص بسته بندی عسل صادراتی از نظر شکل، ابعاد، اندازه و حجم با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از شرکت هایی که در حوزه تولید ظروف مخصوص عسل فعالیت می کنند، ظروفی را تولید می‌کنند که به شکل کندوی زنبور عسل به حالت شش ضلعی می باشد.
برخی دیگر، ظروف استوانه‌ای با ارتفاع کوتاه یا بلند را طراحی می کنند. برای عسل صادراتی معمولاً این ظروف در داخل یک کاور محافظ که می تواند یک جعبه مقوایی محکم باشد، قرار می گیرد.
هرچه بتوان طرح های زیباتر و خلاقانه تر برای ظروف عسل صادراتی ارائه داد، اعتبار شرکت صادرات عسل نزد مشتری خارجی بیشتر می شود. اگر در کنار این طراحی جذاب، کیفیت عسل فوق العاده بالا باشد، این به معنای موفقیت حتمی در جذب مشتری خارجی و همکاری دائمی با آنها خواهد بود.

بسته بندی صادراتی عسل

مجوزهای لازم برای صادرات عسل

مانند سایر کالاهای صادراتی ایران برای صادرات عسل نیز نیاز به گرفتن مجوز های لازم از سازمان های مختلف است. مجوزهای لازم برای صادرات عسل شامل تاییده های سازمان دامپزشکی و بهداشت است که در صورت بسته بندی نیاز به مجوز سازمان استاندارد ایران نیز می باشد. برای فرد صادرکننده داشتن کارت بازرگانی برای انجام فرآیند صادرات امری ضروریست. البته شرکت های ترخیص کار نیز با استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

شرکت صادرات عسل

بسیاری از افراد تحت عنوان حقوقی شرکت صادرات عسل اقدام به تولید، جمع آوری و فرآوری عسل صادراتی می کنند. شرکت صادرات عسل باید الزامات و استاندارد های لازم جهت صادرات عسل مانند میزان ساکارز مجاز، بسته بندی و لیبل به زبان کشور مقصد و…  را برای موفقیت در این بازار به خوبی رعایت کند. ایران به دلیل داشتن بافت گیاهی متفاوت در استانهای مختلف قادر به تولید انواع عسل با کیفیت های مختلف است که این فرصت بسیار خوبی را برای شرکت های صادرات عسل ایجاد کرده است تا با وارد شدن به بازار های خارجی زمینه ی فروش محصولات با کیفیت ایرانی و ارزآوری را برای کشور رقم بزنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت بازرگانی صادرات و واردات   را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

صادرکنندگان عسل

برای افرادی که به واسطه تولید و یا تجارت دیگر کالاها قصد ورود به این عرصه را دارند اکیدا توصیه می شود از تجربه ی صادرکنندگان عسل استفاده کنند تا مواردی که باعث بالا رفتن ریسک های تجارت می شوند را به خوبی مدیریت کنند. بیشترین میزان عسل تولیدی مربوط به استان های غربی حاشیه دامنه رشته کوه زاگرس مربوط می شود که در این مناطق به دلیل تولید با کیفیت صادرکنندگان عسل نیز تعداد بالاتری دارند. استفاده تجربه این افراد در مورد بازاریابی و فرآیندهای ترخیص در کشورهای دیگر باعث تسهیل کار تاجران جدیدالورود و کاهش خطرات احتمالی می شود.

 

بازارهای منطقه ای و جهانی صادرات عسل ایران

تنوع زیستی و پوشش گیاهی متفاوت در کشور باعث تولید عسل مرغوب در انواع مختلفی شده است که از گذشته در بازارهای منطقه دارای مشتریان خاص خود بوده است. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همسایگان غربی از مشتریان قدیمی عسل ایرانی بوده اند. صادرات عسل به قطر، امارات، بحرین، عراق، ترکیه، عمان و کویت به عنوان کشورهای همسایه از دیرباز انجام می شده است. با گسترش تولید و بهبود دانش بازاریابی بین المللی توسط شرکت های ایرانی باعث جلب توجه دیگر کشور ها به تولیدات عسل ایرانی شده است و این محصول به کشورهای اروپایی مانند روسیه نیز انجام می شود. البته با توجه به بالا بودن استاندارهای لازم از سوی کشورهای توسعه یافته برای واردات کالا، توجه به کیفیت محصول بیش از پیش احساس می شود و رقابت بالایی از سوی دیگر کشور های تولید کننده در این بازار ها وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تعرفه صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

سخن پایانی

بازار خرید و فروش و صادرات عسل در جهان یک بازار پر تقاضا است که البته نوسانات رو به کاهش یا رو به افزایش را در سال‌ های مختلف داشته است. کشورهای مختلف جهان نظیر کشور نیوزیلند، آرژانتین، چین جزو برترین صادرکنندگان عسل محسوب می‌شوند. سهم عسل صادراتی ایران در این میان شناخته شده است.
عسل صادراتی ایران در شهرهایی با شرایط کوهستانی، بهتر تولید می شود. طبق مراجع و داده هایی که ثبت شده است کشور ایران در صادرات عسل در رتبه چهارم قرار دارد. برترین کشورهایی که خواهان خرید عسل صادراتی ایران هستند شامل کشور کویت، امارات و عمان در جنوب می ‌باشند.
عوامل مختلفی در قیمت عسل تاثیرگذار است. کیفیت انواع عسلف روش های صحیح بازاریابی بین المللی، نحوه بسته بندی استاندارد برای عسل صادراتی و آشنایی به مراحل قوانین و مقررات گمرکی در صادرات، نمونه‌ای از این فاکتورهای مهم هستند. تغییرات قیمت ارز یا برخی شرایط سیاسی و اقتصادی می تواند صادرات انواع عسل را با تغییراتی مواجه کند.
برای ورود به مراحل صادرات عسل بهتر است اطلاعات خود را کامل کنید یا با یک شرکت صادراتی با تجربه مشورت نمایید. خرید عسل مرغوب به صورت مستقیم از زنبورداران به شما کمک می کند هزینه های خود را بهتر مدیریت کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

دانلود اپلیکیشن باسکول

 

پیمایش به بالا