صادرات عسل به عراق

صادرات عسل به عراق

صادرات عسل به عراق

بدون شک همه می دانیم که ایران یکی از بهترین و بزرگترین کشورهای تولیدکننده ی عسل در سطح دنیا است و مردم سراسر دنیا عسل ایران به عنوان مرغوب ترین و با اصالت ترین عسل های دنیا می دانند و ایران را به عنوان یک پرورش دهنده ی زنبور عسل می شناسند. دلیل موفقیت ایران در این تولید این است که کشور ما سرشار از منابع غنی و همچنین آب و هوای مختلف و پوشش های گیاهی متنوع است. طبیعتا تمام این مزیت ها دست در دست هم داده اند تا کشور ما روزانه بهترین و طبیعی ترین عسل های دنیا را روانه ی بازار کند و به عنوان یکی از بزرگترین صادرکننده های عسل طبیعی و با اصالت در سطح دنیا شناخته شود. هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با شرایط صادرات عسل به عراق، ممنوعیت صادرات عسل به عراق، قیمت عسل در بازار عراق است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 طبیعی و با اصالت بودن عسل ایران سبب شد که بتوان به جرات گفت عسل ایرانی یکی از محبوب ترین انواع عسل نزد مردم دنیا است و طرفداران بسیار زیادی دارد. کشور ما تمام این موفقیت ها و معروفیت ها و محبوبیت ها را در زمینه ی تولید عسل را مدیون شرایط اقلیمی و جغرافیایی و محیطی ایران است چرا که این عوامل سبب به وجود آمدن پوشش های گیاهی متنوع و بکر در کل ایران شده اند به گونه ای که امروزه می توان پرورش زنبور عسل را در جای جای ایران انجام داد. در حال حاضر پرورش زنبور عسل و تولید عسل را در اقصی نقاط ایران مشاهده می کنیم لذا این امر سبب افزایش تولید عسل در سطح ایران شده است.

صادرات عسل به عراق

افزایش تولید عسل طبیعی از یک طرف و مرغوبیت و کیفیت بسیاری بالای آن از طرف دیگر سبب شد که کشور ما در حال حاضر در عرصه ی صادرات بسیار موفق باشد. از این رو امروزه عسل ایرانی به یکی از بهترین مواد غذایی برای صادرات تبدیل شده است چرا که علاوه بر محبوبیت جهانی، عسل ماده ای فاسد نشدنی است که این مزیت سبب حمل و نقل ﺁسان این ماده ی غذایی به تمام دنیا شده است. لذا به سادگی می توان انواع عسل ها را به صورت کاملا سالم به دنیا صادر کرد.

از دیگر مزیت های عسل ایرانی، تنوع بسیار بالای ﺁن ها است که این عسل ها را با نام تک گیاه می شناسند و هر کدام از آن ها از خواص خاص خود برخوردار هستند. لذا با توجه به تنوع بسیار بالای عسل ایرانی در کنار طبیعی بودن و باکیفیت و با اصالت و مرغوب بودن امروزه ما شاهد خریداران جهانی عسل ایرانی هستیم. از جمله مهم ترین کشورهای خریدار عسل ایرانی که برای سرمایه گذاری در این زمینه بسیار مناسب هستند شامل کشورهای عراق، روسیه، ترکیه، قطر، آلمان، چین، کویت، قزاقستان، لبنان و آذربایجان می باشند.

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط صادرات عسل به عراق، ممنوعیت صادرات عسل به عراق و قیمت عسل در بازار عراق بپردازیم. پس اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عراق را مطالعه کنید.

شرایط صادرات عسل به عراق

مراتع گوناگون و مرتفع ایران در کنار شرایط اقلیمی متفاوت سبب شد که ایران به بزرگترین کشور صادرکننده ی عسل تبدیل شود. تولید عسل طبیعی و مرغوب در کنار بسته بندی های استاندارد آن سبب شد که امروزه کشور ما این ماده ی غذایی خوشمزه را به سایر کشورهای دنیا مثل عراق صادر کند. از آنجایی که سود حاصل از این صادرات بسیار زیاد است اغلب تجار خصوصا شرکت های نوپا و تازه تاسیس تمایل دارند با شرایط صادرات عسل به عراق بیشتر آشنا شوند. در این راستا باید متذکر شویم که شرایط صادرات عسل به عراق بستگی به مجموعه دستورالعمل هایی دارد که دولت عراق به همراه وزارت کشاورزی این کشور و سایر سیاستگذاران به منظور صادرات و واردات کالا در عراق تنظیم نموده اند.

از آنجایی که دولت عراق به منظور واردات کالا به ویژه مواد غذایی، قوانین سختگیرانه ای تدوین کرده است لذا تجاری که قصد صادرات عسل به این کشور را دارند باید از اطلاعات و شرایط به روز این قوانین آگاهی داشته باشند و بر اساس این دستورالعمل ها عمل کنند. برای آگاهی از این دستورالعمل ها، تجار می توانند از طریق مقامات و مسئولان محلی مقررات فعلی را بررسی پیگیری کنند. لازم به ذکر است بدانید تمام دستورالعمل ها و قوانین مربوط به این صادرات در سازمان های نظارت موجود می باشد. نکته ی دیگری که باید در رابطه با شرایط صادرات عسل به عراق بدانید که تمام دستورالعمل های لازم برای صادرات این مواد غذایی به عراق طبق استانداردهای غذایی است که دولت این کشور برای این منظور تنظیم کرده است.

البته این قوانین دستورالعمل ها هر چند سال یکبار بررسی و در صورت لزوم تغییر و اصلاح می شود به همین دلیل پیگیری و اطلاع دقیق از جدیدترین دستورالعمل ها برای تجار لازم است. صادرات عسل به این کشور بر اساس ملزومات و اقدامتی خاص است که از مهم ترین این ملزومات قبل از صادرات به عراق عبارتند از:

  • عسل های صادراتی حتما باید دارای برچسب هایی حاوی نام و مشخصات عسل باشند. علاوه بر این، روی این برچسب ها باید وزن عسل و محتویات عسل درج شده باشد
  • داشتن بسته بندی زیبا و جذاب برای عسل های صادراتی
  • روی ظروف یا بسته بندی عسل های صادراتی باید آدرس و همچنین نام تولیدکننده درج شده باشد.
  • درج تاریخ تولید روی بسته بندی عسل و همچنین شیوه های نگهداری و ذخیره سازی عسل از دیگر قوانین لازم برای صادرات عسل است.
  • همچنین طرز مصرف و دستورالعمل های لازم باید روی بسته بندی های عسل صادراتی به عراق درج شده باشد.
  • ارزش غذایی عسل و همچنین مواد تشکیل دهنده از دیگر موارد درج شده روی بسته بندی عسل است.

البته در اینجا لازم است به یک نکته ی مهم اشاره کنیم و آن این است که در حال حاضر شرایط صادرات عسل ایرانی به کشور عراق بسیار پرسود و راحت می باشد چرا که در سال های اخیر دو کشور ایران و عراق با هم همکاری های بیشتری خصوا در زمینه ی تجارت داشته اند و در این خصوص توافق نامه هایی را امضا کرده اند. از مهم ترین اسناد و توافق نامه هایی که امضا کرده اند سندهای تجاری می باشند که بر اساس این سندها تجار دو کشور می توانند انواع محصولات را به آسانی با یکدیگر معامله کنند. یکی از پرسودترین صادراتی که در این بین انجام می شود صادرات عسل ایرانی به عراق است. این صادرات به دو طریق انجام می شود:

  • روش اول خرید و فروش عسل از طریق بازارچه های مرزی صورت می گیرد که در این روش شما باید به مرز دو کشور بروید و در ﺁنجا به خرید و فروش عسل بپردازید و یا باید از طریق شخص دومی که در کشور عراق است کمک بگیرید و عسل خود را به عراق صادر کنید و در بازار عراق به فروش رسانید.
  • روش دوم خرید و فروش عسل در عراق به این صورت است که شما به عنوان یک خریدار عام عمل می کنید. در این صورت شما باید محصول خود را به گمرک عراق ببرید و از ﺁنجا وارد بازار عراق کنید و به تجار عراقی برسانید. بازار عراق یک بازار پرسود برای ایرانیان است چرا که بسیاری از تجار که در این شغل حرفه ای هستند با یافتن مشتری های اروپایی به راحتی محصول خود را به اروپا صادر می کنند.صادرات عسل به عراق

ممنوعیت صادرات عسل به عراق

محصولات ایرانی از جمله عسل در عراق بازار خوب و پرسودی دارند و لذا بسیاری از تجار و فروشندگان عسل با خبر ممنوعیت صادرات عسل به عراق متعجب شده اند و می خواهند بدانند که این خبر جدی است یا خیر؟

در واقع بر اساس خبرهایی که در این زمینه منتشر شده است دولت عراق 29 قلم از محصولات ایران را در که در بازار این کشور بسیار محبوب و پرطرفدار هم بودند ممنوع کرده است که عسل یکی از آن ها است. البته دولت عراق در سال های گذشته هم لیستی از کالاهای ممنوعه را ارائه می داد اما رفته رفته این تصمیم ها کنار گذاشته می شد. اما رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در خصوص محدودیت و ممنوعیت صادرات 29 قلم از محصولات ایران به عراق به اطلاع تجار رساندند که این خبر چندان درست نیست و اخبار مبنی بر این خبر به درستی بیان نشده است.

بر اساس اظهار نظرات ایشان، خبر ممنوعیت صادرات عسل به عراق فصلی است و این ممنوعیت ها از قبل هم وجود داشتند. در واقع اکثر کشورهای دنیا حتی کشور ما هم این قوانین را دارند که مثلا در زمان برداشت برنج اجازه ی ورود هیچ نوع برنجی از کشورهای دیگر به خاک کشور داده نمی شود. دولت عراق هم به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود از این قانون پیروی می کند و در فصل هایی که زمان برداشت محصولات خودشان است اجازه ی ورود همان محصولات از خارج از کشور را نمی دهد. به همین دلیل است که می گوییم این ممنوعیت های فصلی است و قبلا هم وجود داشته و اصلا خبر جدید و جدی نیست. لذا تجار در فصل های دیگر می توانند به صادرات عسل به این کشور بپردازند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا به عراق را مطالعه کنید.

قیمت عسل در بازار عراق

نکته ی مهم دیگر برای تجار عسل، قیمت عسل در بازار عراق است. در این راستا ابتدا باید یک نکته ی اصلی در خصوص قیمت عسل در عراق را ذکر کنیم که معمولا خریداران عسل در بازار عراق دو دسته هستند. دسته ی اول خریداران و تجاری هستند که به دنبال قیمت ارزان هستند و قصد خرید با ارزان ترین قیمت را دارند البته در این زمان فروشنده ی عسل نباید فریبکاری کند و به عنوان یک تاجر واقعی کیفیت اصلی محصول خود را به همان صورت ه است بگوید و جنس نامرغوب خود را به عنوان جنس مرغوب معرفی نکند. دسته ی دوم تجاری هستند که کیفیت عسل برایشان مهم ترین فاکتور است و قیمت عسل برایشان مهم نیست و فقط به دنبال خرید عسل طبیعی و مرغوب هستند.

در راستای قیمت عسل در بازار عراق باید بیان کنیم که عوامل متعددی بر قیمت نهایی این محصول تاثیر می گذارند که از جمله ی آن می توان به هزینه ی تولید عسل، هزینه های صرف شده برای حمل و نقل و هزینه های بسته بندی عسل و کیفیت عسل اشاره کرد. علاوه بر این عسل ایرانی انواع مختلفی دارد که قیمت عسل در عراق بسته به این انواع، متفاوت می باشد. در حال حاضر به دلیل اینکه در کشور عراق اکثر خریداران و تجار به دنبال عسل ارزان قیمت هستند لذا اکثر صادرکنندگان به دنبال عسلی هستند که قیمت تمام شده ی ﺁن پایین تر باشد. به طور کلی اگر شما می خواهید در زمینه ی فروش عسل موفق باشید و یک صادرکننده ی موفق باشید باید عسل هایتان از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

  • رنگ و ظاهر عسلتان زیبا باشد.
  • دارای مزه ای خوب باشد.
  • فاقد شکرک زدگی باشد.

این موارد از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت عسل می باشند.

صادرات عسل به عراق

قیمت عسل در عراق

کشور عراق از مهم ترین مصرف کننده های عسل ایرانی است و قیمت عسل در عراق بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. اما از آنجایی که تعداد رقبا در بازار عراق زیاد می باشد لذا تجار ایرانی باید تمام سعی خود را بکنند و تمام توجه خود را روی بسته بندی کالا و کیفیت عسل بگذارند و با رعایت کردن دستورالعمل های استانداردی این کشور بیشترین سهم بازار عراق را به خود اختصاص دهند. توجه به بسته بندی محصول از آن جهت است که خریداران قبل از تست کردن عسل ابتدا به ظاهر و ظرف محصول توجه می کنند و در نگاه اول باید آن ها را جذب کند. لذا استفاده از بسته بندی های باکیفیت و زیبا از مهم ترین ارکان های صادرات عسل به این کشور است.

علاوه براین از آنجایی که عسل یک ماده ی غذایی است که به سادگی فاسد نمی شود لذا حمل و نقل آن بسیار آسان است و همین مسئله سبب کاهش هزینه های حمل و نقل می شود که در نهایت سبب کاهش قیمت نهایی عسل می شود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت عسل در عراق این است که عسل شما درجه ی چند است یعنی قیمت عسل بسته به درجه 1 یا 2 یا 3 بودن متفاوت است. لازم به ذکر است بدانید قیمت عسل ایرانی در عراق با توجه به نوسانات ارزی که در کشور وجود دارد متغیر است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حمل بار به عراق را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا