صادرات عسل به ترکیه

صادرات عسل به ترکیه

صادرات عسل به ترکیه

صادرات عسل به ترکیه را می توان تنها یکی از راه هایی تجارت ایران با این کشور معرفی کرد. همان طور که می دانید ترکیه یک کشور در همسایگی ماست و روابط تجاری و سیاسی ایران با این کشور همیشه خوب بوده و است. یکی از انواع آسان تجارت برای بازرگانان ایرانی صادرات عسل به ترکیه است؛ چرا که این صادرات به دلیل همسایه بودن دو کشور می تواند یکی از پرسودترین معامله های تجاری برای ایرانیان به حساب آید.

صادرات عسل به ترکیه نیز مانند صادرات بسیاری از اقلام به دیگر کشورها، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. در نظر داشته باشید که این محصول به دو شکل فله و بسته بندی صادر می شود و از آنجایی که مدت زمان ماندگاری عسل تقریبا طولانی است، ریسک صادرات عسل به ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی تا حد خیلی زیادی کم می باشد. ترکیه کشور تقریبا پر جمعیتی است و با توجه به پتانسیل این کشور در جذب توریست، ظرفیت خرید انواع کالاهای ایرانی در بازار ترکیه خیلی بالا است. علاوه بر ظرفیت بالا ترکیه جهت واردات انواع کالاهای ایرانی، لازم است بدانید که این کشور یکی از بهترین گزینه هایی است که ایران به واسطه ی آن می تواند به بازار جهانی راه پیدا کند. همانطور که می دانید تحریم های مختلف علیه ایران، مانع از معرفی هر گونه محصولات با برند ایرانی در ابعاد جهانی شده است. از این رو، کشوری مانند ترکیه که در موقعیت جغرافیایی، سیاسی و استراتژیکی خیلی خوبی با دنیا است، می تواند حکم یک راه نجات برای بازرگانان ایرانی داشته باشد. پس ترکیه می تواند راه تجارت با کشورهای اروپایی، آفریقایی و سایر کشورهای خاورمیانه را برای ایران باز کند.

مراحل صادرات عسل به ترکیه

قیمت عسل در ترکیه با توجه به عوامل مختلفی متغیر است که اکثر این موارد مربوط به مراحل صادرات می باشد. در واقع طی شدن تمامی مراحل صادرات عسل و هزینه های مربوط به آن به صورت مستقیم بر روی قیمت عسل در ترکیه تاثیرگذار است. در ادامه مقاله برای شما در رابطه با مراحل صادرات عسل و تاثیر هر کدام از این موارد بر روی قیمت عسل در ترکیه توضیح خواهیم داد:

  • بازاریابی : این مرحله یکی از مهم ترین مراحل صادرات عسل به ترکیه و در واقع هر تجارتی است. برای اینکه شما بتوانید محصولات خود را در بازار ترکیه به فروش برسانید نیاز دارید که مشتریان خاص خودتان را نیز داشته باشید. در واقع عملا بدون بازاریابی قوی، شما قابلیت صادرات یک محصول را نخواهید داشت. برای انجام این کار شما باید بر زبان ترکی مسلط باشید و یا از مشاوران و مترجمان متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانند با مشتریان شما در ترکیه ارتباط برقرار کنند. همچنین هزینه های مربوط به بازاریابی می تواند بر طبق هزینه های رفت و آمد و تبلیغاتی که برای ارائه محصول برنامه ریزی شده، برآورد شود.
  • صدور پیش فاکتور : بعد از مرحله ی بازاریابی، نوبت به این مرحله می رسد. پیش فاکتور برگه ای است که طی آن شما مشخصات و ویژگی های محصول را ذکر می کنید و در این برگه تمامی اطلاعات مهم که مشتری باید درباره محصول و نحوه ی ارسال آن بداند را قید خواهید کرد. این مرحله باید به دقت انجام شود چرا که تطبیق مشخصات قید شده در پیش فاکتور با محصول اصلی یکی از شروط تجارت موفقیت آمیز است.
  • بسته بندی کالا : این مرحله یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عواملی است که می تواند بر روی قیمت هر کالای صادراتی تاثیر بگذارد. طبیعتا هر چقدر بسته بندی یک کالا شیک تر باشد، هزینه های مربوط به آن نیز بالاتر خواهد بود. تمامی کشورهای دنیا حساسیت های خاصی بر روی نحوه بسته بندی محصولات دارند. همانطور که می دانید در یک ویترین فروشگاهی، محصولی جلب توجه می کند که بسته بندی شیک تری داشته باشد. علاوه بر شیک بودن و محکم بودن بسته بندی، قرار داشتن مهر استاندارد نیز بر روی محصول از الزامات است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

  • تعیین ارزش گمرک : در این بخش معمولا برای پرداخت عوارض گمرکی، کل محموله را بررسی می کنند. در واقع هر محموله صادراتی، ارزش گمرکی خاص خود را دارد و این موضوعی است که باید کاملا تخصصی به آن پرداخته شود. پرداخت عوارض گمرکی معمولا با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود اما این موضوع نیز به طور غیر مستقیم می تواند بر روی قیمت عسل در ترکیه تاثیر بگذارد.
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز : بعضی از مجوزهای لازم باید قبل از هر گونه اقدامی در مسیر صادرات عسل به ترکیه و دیگر اقلام موجود در بازار دریافت شوند؛ با این حال مجوزهایی که برای صادرات عسل به ترکیه احتیاج است شامل مواردی همچون: تاییدیه های سازمان دامپزشکی و بهداشت، مجوز سازمان استاندارد ایران، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و دارو، تاییدیه های ارزش تغذیه ای عسل، اخذ کارت بازرگانی و غیره می باشد. البته اگر شما قصد کار کردن با شرکت های صادرات و واردات را داشته باشید، برخی از شرکت های ترخیص کار می توانند بدون اینکه شما کارت بازرگانی داشته باشید، با اجاره دادن این کارت، کار شما را به راحتی انجام دهند. این مرحله معمولا هزینه ی زیادی ندارد اما اگر شما کار را به شرکت های بازرگانی می سپارید ممکن است که این شرکت ها مبلغی را به عنوان حق الزحمه تعیین کنند و شما ملزم به پرداخت آن شوید.

عوامل موثر بر روی قیمت عسل در ترکیه

تمامی موارد ذکر شده می توانند به طور مستقیم بر روی قیمت عسل ایران در ترکیه تاثیر بگذارند. با توجه به نوسانات ارزی داخل ایران و تغییرات دائمی قوانین تجارت در کشورهای مختلف، نمی توان قیمت ثابت عسل در ترکیه را در اینجا بیان کرد؛ چرا که این قیمت در نهایت چند ماه ثبات داشته باشد و مجددا دستخوش تغییرات مختلفی خواهدشد. در انتها نیاز است که در کنار تمامی فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت عسل در ترکیه، این را اضافه کنیم که هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا، می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی یک محصول صادراتی داشته باشند. در نظر داشته باشید که این موضوع درباره صادرات عسل به ترکیه، صادق نخواهد بود؛ چرا که فاصله ی کم بین این دو کشور، می تواند از هزینه های گزاف حمل و نقل محموله جلوگیری نماید و این موضوع یکی دیگر از مزیت هایی است که می توانیم در زمینه ی تجارت با ترکیه به آن اشاره کنیم.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا