صادرات عسل به امارات

صادرات عسل به امارات

صادرات عسل به امارات

صادرات عسل به امارات برای بازرگانان ایرانی از ابعاد مختلفی بسیار جذاب و مورد توجه است. همه می دانیم که امارات یکی از بزرگ ترین و ثروتمندترین کشورهای دنیاست و وجود شهری مانند دبی در این کشور، سبب شده تا توجه کل دنیا بیش از پیش به سمت این کشور جذب شود. دبی یک شهر توریستی بسیار قوی در امارات است و صادراتی مانند صادرات عسل به این کشور، مستقیما به مقصد دبی انجام می شود. بسیاری از شرکت های معروف و تاجران مشهور دنیا در دبی سکونت دارند و به فعالیت های تجاری می پردازند. پیشرفت اقتصادی امارات در سال های اخیر، باعث شده تا این کشور بتواند در ابعاد جهانی، فعالیت های تجاری بسیار زیادی را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

همه می دانند که عسل ایرانی، یکی از با کیفیت ترین عسل های دنیا است و سالانه مقادیر زیادی از این محصول در مسیر صادرات به کشورهای بزرگ دنیا قرار می گیرد. صادرات عسل به امارات می تواند یکی از پرسودترین لاین های تجاری برای ایران محسوب شود؛ چرا که بازار دبی و امارات برای ایران، حکم یک قایق نجات دارد که به واسطه ی آن، تجار ایرانی می توانند خودشان را به ساحل برسانند. در واقع به زبانی خیلی ساده؛ با شرایط کنونی که تحریم های آمریکا بر علیه ایران رقم زده، بازرگانان ایرانی تحت هیچ شرایطی قادر نخواهند بود که حتی برای محصولات بسیار پرطرفدار خود نیز آنطور که باید به بازار جهانی راه پیدا کنند. کم شدن ارزش واحد پولی ایران، تجارت با ایران را به یکی از ارزان ترین و راحت ترین تجارت ها برای کشورهای دیگر دنیا تبدیل کرده و این در صورتی است که خود ایران با این پول کم ارزش، مجالی برای تجارت سودآورد با جهانیان پیدا نخواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات عسل را مطالعه کنید.

رابطه ی تجاری گسترده ی ایران با امارات در حاشیه ی خلیج فارس، راه را برای ایران باز می کند تا در زمینه های مختلف صادراتی و وارداتی بتواند به واسطه ی امارات به بازار جهانی راه پیدا کند. علاوه بر خود امارات، تجارت با دبی نیز در راس فعالیت های تجاری ایران قرار دارد چرا که کل دنیا معتقدند که دبی یک ماکت کوچک شده از بازار جهانی است که این موضوع می تواند برای ایران بسیار سرنوشت ساز باشد.

قیمت عسل در دبی

همان طور که می دانید، دبی کشور بسیار گرانی است و دلیل آن هم وجود توریست و مناطق توریستی بسیار زیاد در آن است. با این حال قیمت عسل در دبی نیز از یک سیر الگوریتم ساده پیروی می کند. بد نیست بدانید که هر محصولی در دبی به نسبت سایر کشورها و شهرهای دنیا، معمولا گران تر می باشد و قیمت عسل در دبی نیز نمی تواند از این قاعده مستثنا باشد. خیلی از تجار ایرانی هستند که با تاسیس شرکت های مختلف تجاری در دبی، خودشان به صورت مستقیم کار صادرات عسل به امارات و دبی را انجام می دهند. این کار باعث می شود که سود ناشی از صادرات مستقیم عسل به امارات، سود بیشتری به نسبت صادرات با واسطه برای این تجار داشته باشد. در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه این محصول با درجه کیفی متفاوتی به بازار عرضه می شود هرچه کیفیت آن بهتر باشد در نتیجه قیمت عسل در دبی هم بیشتر خواهد شد.

مراحل صادرات عسل به امارات

صادرات عسل به امارات نیز مانند هر فعالیت صادراتی دیگر در زمینه ی هر محصولی، قوانین و محدودیت های خاص خودش را داراست. اولین چیزی که برای صادرات عسل به امارات باید انجام دهید این است که یک بازاریابی صادرات درست و اصولی در این کشور داشته باشید تا بتوانید مشتریان و متقاضیان محصول صادراتی خود را یافته و با آن ها به توافق برسید؛ چرا که صادرات بدون مشتری، عملا صادرات نخواهد بود. پس از این مرحله نوبت به صدور پیش فاکتور می رسد و بعد از این، مراحلی مانند تهیه و بسته بندی محصول، تعیین هزینه گمرکی، گرفتن صدور مجوز کالا، گرفتن تاییدیه بهداشت، حمل کالا تا گمرک، عقد قرارداد حمل و بیمه کالا، گرفتن گواهی‌نامه بازرسی، صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا، در بعضی مواقع بیمه کردن محصول تا مقصد، ارسال کالا، مراحلی هستند که به ترتیب اجرا می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به امارات را مطالعه کنید.

عسل یکی از محصولاتی است که معمولا دیر فاسد می شود و همین موضوع باعث شده تا تاجران برای صادرات این محصول رغبت بیشتری داشته باشند. البته که مراحل فوق، تقریبا برای صادرات تمامی محصول ها یکسان است. با این حال، یکی از مهم ترین اصول صادرات عسل به امارات، بسته بندی استاندارد و شیک آن می باشد. چرا که امارات یکی از کشورهایی است که معمولا بر روی کیفیت و بسته بندی محصول، حساسیت های خاص خودش را داراست. همچنین دریافت مجوزهایی مانند گواهی سازمان غذا و دارو و تاییدیه‌های ارزش تغذیه‌ای عسل، گواهی بهداشت و گواهینامه‌های استاندارد، از جمله مهم ترین مجوزهایی است که باید برای صادرات عسل به امارات دریافت گردد. علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده، بازرگانان برای اینکه بتوانند در زمینه  مورد نظرشان به صورت قانونی فعالیت های صادراتی را انجام دهند باید برای اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایند و سپس به مراحل بعدی صادرات ورود کنند.

قیمت عسل در امارات

موارد مختلفی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند بر روی قیمت عسل در امارات تاثیر بگذارند. از بین تمام این موارد ریز و درشت موثر بر قیمت عسل، دو مورد هستند که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند؛ هزینه های مربوط به حمل و نقل محموله ی عسل و کیفیت و نوع عسل صادراتی!

ببینید؛ کیفیت عسل و اصل بودن آن از مهمترین عوامل موثر بر قیمت عسل در امارات می باشد. البته که عسل ها قبل از اینکه صادر شوند معمولا در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرند تا اصل بودن و یا نبودن آن ها تایید شود. به بیانی خیلی ساده، هر چقدر عسل صادراتی با کیفیت تر باشد، طبیعتا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود این اصل ساده، نه تنها برای قیمت عسل در امارات بلکه برای قیمت عسل در تمامی کشورهای واردکننده ی عسل ایرانی صدق می کند. مورد بعدی که بر روی قیمت عسل در امارات تاثیر می گذارد، هزینه های مربوط به حمل و نقل محصول است. معمولا برای صادرات و تجارت با امارات، دو راه برای حمل و نقل معرفی می شود که این دو راه شامل راه دریایی و راه های هوایی می شود. معمولا راه های هوایی راه سریع تر اما پرهزینه تری هستند اما از آنجایی که عسل جزء اقلامی است که دیر فاسد می شود، از راه دریایی نیز می توان برای صدور آن اقدام نمود که هزینه های ناشی از این راه به مراتب کمتر است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

مراحل صادرات عسل به دبی

صادرات به دبی همانند فروش هر محصول و کالایی دیگر قوانین و مقررات خاص خود را دارد که پیروی از آن ها سبب خواهد شد تا بازرگانان و صادرکنندگان تجارتی پر سود و بدون دردسر را تجربه نمایند. از آنجا که کشور امارات و بخصوص شهر دبی از گذشته های دور یک هدف تجاری مهم برای ایرانیان بوده است بنابراین صادرات به این شهر امری ناشناخته و غیر قابل دسترس نخواهد بود. از جمله مراحلی که جهت صادرات عسل به دبی باید انجام دهید می توان به بازاریابی، بسته بندی استاندارد، گواهی بهداشت، تعرفه گمرکی و غیره اشاره کرد.

تعرفه و ارزش عسل در بازارهای امارات

طبق قوانین و مقرراتی که برای صادرات عسل به کشور امارات وجود دارد قیمت هر کیلوگرم از این محصول با موم یا بدون موم چیزی در حدود ۴ تا ۵ دلار در نظر گرفته خواهد شد. در نظر داشته باشید که مهم ترین مسئله ای که تجار و بازرگانان ایرانی لازم است درباره صادرات این محصول به کشور امارات و بخصوص شهر دبی بدانند این است که نحوه بسته بندی، درج مشخصات و ویژگی های محصول به دو زبان عربی و انگلیسی به طور کامل و مطابق با استاندارد های این کشور انجام شود. همچنین مهم ترین و اساسی ترین نکاتی که باید در این باره در نظر گرفته شوند عبارتند از:

۱: استفاده نکردن از دارو در عسل تولید شده برای صادرات.

۲: نگهداری محصول در دما و محیط مناسب و جلوگیری از گرما دیدن آن.

۳: جلوگیری از تغذیه مصنوعی زنبورها در زمان تولید عسل.

۴: جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به محصول تولید شده.

۵: استفاده از ملکه با کیفیت و فعال برای تولید عسلی مرغوب و درجه یک.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا