صادرات سیب زمینی

صادرات سیب زمینی

صادرات سیب زمینی

شرایط صادرات سیب زمینی برای سیب زمینی تازه یا سیب زمینی نیمه آماده به صورت مجزا تعریف می‌ شود. به طور متداول، تجارت انواع سیب زمینی به صورت گروهی از محصولات خام، به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شده و پس از آماده سازی و بسته بندی، برای صادرات ارسال می شود.

سیب زمینی، هم به صورت خام و هم به صورت نیمه آماده از سوی بسیاری از بازارهای خارجی مورد استقبال قرار گرفته است. در حال حاضر چندین هزار تن در هر سال، سیب زمینی از ایران به کشورهای مختلف جهان از جمله کشور های همسایه جنوبی و حاشیه خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر صادر می‌شود. کشورهای هم مرز در شرق ایران، متقاضی خرید سیب‌ زمینی ایران هستند.

مهمترین کشورها که از نظر صادرات سیب زمینی در جهان رتبه بالایی دارند شامل کشور هلند، آمریکا و بلغارستان است. کشور ایران، مرغوب ترین سیب زمینی را پرورش می دهد. برخی از شهرها به پرورش سیب زمینی درجه یک شهرت دارند. استان اصفهان هم در تولید این محصول زراعی توانسته سهم خوبی را به خود اختصاص دهد. حجم زیادی از سیب زمینی از ایران به کشور روسیه هم ارسال می شود که این نشان دهنده کیفیت محصولات است.

نکات مهمی در تجارت بین المللی سیب زمینی وجود دارد. قوانین گمرکی در کشور مبدأ و مقصد مشخص می‌ کند که تعرفه صادراتی چیست و باید چه شرایطی برای سیب زمینی اعمال شود. قیمت سیب زمینی هم با توجه به شرایط مختلف تعیین می شود. در قسمت های بعدی پیرامون نکات مهم در فروش سیب زمینی و موارد دیگر بیشتر صحبت می کنیم.

صادرات سیب زمینی به عراق

صادرات سیب زمینی به عراق، یکی از منابع درآمدزا از مرزهای غربی کشور است. بازارهای عراق برای محصولات و مواد غذایی ایران گزینه های خوبی هستند اما در سال های اخیر با شیوع بیماری همه گیر، تقریباً مبادلات مواد غذایی و صادرات به عراق با مشکلات زیادی مواجه بوده است. در منابع خبری منتشر شده که مرز پرویزخان که برای ارسال به عراق همیشه باز بوده، برای صادرات سیب زمینی موقتاً بسته شده است. کامیون هایی که محموله ها را بار زده بودند در پایانه های گمرکی متوقف شده‌اند.

البته شرایط صادرات سیب زمینی به عراق در ماه های مختلف می تواند متفاوت باشد. باز شدن گمرک در مرز عراق متغیر است. بررسی مسائل گمرکی موضوع این متن نیست؛ هدف ما از این بحث این است که عنوان کنیم بازارهای عراق برای صادرات و فروش سیب زمینی بسیار مناسب هستند.

انواع سیب زمینی در شهر زنجان، کرمان، اردبیل، بوشهر و اصفهان با کیفیت عالی پرورش داده می شود. سیب زمینی از ایران به کشورهای مختلف صادر می شود که در قسمت بعدی در مورد آن صحبت می کنیم. گونه ‌های مختلف سیب ‌زمینی که در هر کدام از شهرهای ایران پرورش داده می شود متفاوت است. سیب زمینی باید مرغوب باشد؛ ابعاد و اندازه های آن متناسب و استاندارد بوده و سطح بیرونی سیب زمینی، زدگی و فاسد شدگی نداشته باشد.

 شرایط صادرات سیب زمینی چیست؟

صادرات سیب زمینی از ایران به کشورهای مختلف انجام می ‌شود و کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و ترکیه، هندوستان، آذربایجان و روسیه، مهمترین مقاصد تجاری برای فروش سیب زمینی هستند. بازارهای کشورهای همسایه ایران، گزینه ‌های ایده آلی برای تجارت بین المللی محصولات زراعی و مواد غذایی هستند، بنابراین اگر روش صحیح بازاریابی و مذاکره برای فروش انجام شود، قطعاً می توان خریداران بیشتری را پوشش داد. این کمک می کند که ارز آوری برای کشور بهتر شود.

برای صادرات سیب زمینی توجه به أخذ مجوزهای صادراتی، گواهی بهداشت و سلامت محصولات ضرورت دارد. برای فرآیند تجارت بین المللی شاید نیاز باشد ضمانت نامه بانکی تهیه کنید یا برای نقل و انتقالات وجه نقد که هزینه محموله است، حساب بانکی بین المللی داشته باشید. داشتن کارت بازرگانی برای شرکت صادر کننده الزامی است.

یکی از مهمترین عوامل در شرایط تجارت سیب زمینی، قیمت گذاری صحیح محموله است. شرکت بازرگانی یک قرارداد طولانی مدت با کشاورز امضا می کند که به طور مثال، محصول یک سال یا سه سال را پیش خرید کند. سیب زمینی با کیفیت بالا برای تجارت بین المللی بسته بندی می شود. قیمت فروش سیب زمینی به مشتری خارجی طبیعتاً از قیمت خرید سیب زمینی ها از کشاورز بیشتر است.

دانستن مسائل حقوقی برای شرکت هایی که در حوزه صادرات سیب زمینی فعالیت می کنند، بسیار اهمیت دارد. شناخت رقبایی که سیب زمینی را به بازارهای جهانی ارائه می دهند باعث می شود این بازار را بهتر بشناسید. در حال حاضر، کشورهای اسپانیا، انگلستان و لهستان و ایران، رشد خوبی در این بازار داشته ‌اند.

مهمترین اخبار صادرات سیب زمینی

اگر منابع متعدد اخبار صادرات سیب زمینی را دنبال کنید به عنوان های زیادی برخورد می‌کنید. برخی از منابع خبری از کمبودها و مشکلات تجارت بین المللی صحبت کرده‌ اند و برخی دیگر، آمارهای فروش سیب زمینی صادراتی در سایر کشورهای جهان را معرفی نموده اند.

منابع خبری درباره میزان عرضه و تقاضای سیب ‌زمینی صادراتی در بازارهای جهانی صحبت کرده ‌اند. برخی نیز عنوان کردند که بازار فروش سیب زمینی بسیار آشفته و پر نوسان است. همانطور که مشاهده می کنید، عنوان ها و مطالب اخبار صادرات سیب زمینی بسیار زیاد هستند و اینکه کدام یک از منابع خبری صحیح است یا کدام یک درست نیست، قضاوتی است که از عهده افراد معمولی یا همان خوانندگان خبر، خارج است.

به عنوان کاربران سایت‌های خبری، فقط اخبار صادرات سیب زمینی را مطالعه می‌کنیم و در حقیقت نمی‌دانیم که چه عوامل جزئی و کلی در انتشار این خبر دخالت داشته ‌اند. از آنجایی که صادرات انواع سیب زمینی به صورت خام، سیب زمینی نیمه آماده یا سیب زمینی آماده طبخ انجام می شود، بنابراین منابع خبری در هر گروه می‌تواند متفاوت باشد.

تغییرات قیمت، یکی از مهمترین موضوعاتی است که در گروه اخبار صادرات سیب زمینی منتشر می شود. تجارت بین المللی انواع سیب زمینی در کنار صادرات پیاز، سوژه خبری مناسبی است. برای شهرهایی که سیب زمینی تولید می کنند، بررسی آخرین قیمت ها که در منابع خبری معرفی می شود می تواند نمایی از بازار را نشان دهد.

نکات مهم در صادرات سیب زمینی

برای صادرات سیب زمینی همانند تجارت بین المللی سایر محصولات زراعی نکات مهمی وجود دارد. خریداران خارجی، سیب زمینی با کیفیت و با طعم و مزه های خوب را سریع تر انتخاب می کنند. سیب زمینی صادراتی باید سطح صاف و بدون لکه داشته باشد. سیب زمینی هایی که در اثر انبار شدن غیر اصولی جوانه زده اند به هیچ عنوان برای تجارت بین المللی مناسب نیستند.

بسته بندی صحیح سیب زمینی برای تجارت بین المللی اهمیت دارد. توجه به نکات مهم در فروش سیب زمینی ، هم در حالت خام و هم در حالت سیب زمینی نیمه آماده، الزامی است.

از آنجایی که سیب زمینی در زمین کشاورزی پرورش داده می شود و وسعت زمین چندین هکتار است، به کارگیری نیروهای کار بیشتر، می تواند سرعت انجام عملیات برداشت سیب زمینی را بالاتر ببرد و این یعنی محموله‌ ها سریع تر آماده می‌شود و بنابراین فرایند تجارت بین المللی در کوتاه مدت انجام می گیرد.

در چند سال اخیر، فناوری سورتینگ محصولات به منظور تجارت به این حوزه معرفی شده است. سیب زمینی هم شامل این فناوری می باشد. سورتینگ سیب زمینی کمک می کند سیب زمینی های فاسد یا نامناسب و غیر استاندارد از طریق دستگاه سورتینگ به صورت گزینشی خارج شود. دستگاه سورتینگ به بسته بندی استاندارد سیب زمینی کمک می کند. اگ شرکت های بازرگانی سرمایه‌گذاری خاصی را روی خرید دستگاه سورتینگ و بسته بندی انجام دهند به طور قطع، نظر مشتریان خارجی را بیشتر جذب می‌کنند این یعنی در تجارت سیب زمینی و بازاریابی موفق تر هستند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا