صادرات سرامیک

صادرات سرامیک

صادرات سرامیک از ایران

صادرات سرامیک از گروه صادرات مصالح ساختمانی از کشور ایران به کشورهای همسایه و برخی از کشورهای اروپایی، تقریباً آمارهای مثبتی دارد اما نتایج صادرات، چندان رضایت بخش نیست! از آنجایی که کارخانه های زیادی در داخل ایران در حوزه تولید مصالح ساختمانی و بهترین کاشی و سرامیک به خودکفایی و استقلال رسیده‌اند، و محصولات، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است، اما متاسفانه مسئله تحریم ها و مشکلات معامله با کشورهای خارجی، فرآیند صادرات را با مشکلاتی مواجه ساخته است!

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

صادرات سرامیک از ایران به کشورهای روسیه، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، پاکستان، آذربایجان، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکمنستان صادر می شود. برخی از کشورهای اروپایی هم متقاضی خرید کاشی و سرامیک از ایران هستند.

خوشبختانه کاشی و سرامیک ایرانی با بهترین کیفیت برای ساخت و ساز در کشورهای خارجی با استقبال خوبی مواجه شده است. افزایش کیفیت مصالح اولیه در ساخت کاشی و سرامیک و همچنین مدل ها و طراحی طبق آخرین فناوری های روز دنیا باعث شده این محصولات، بیش از پیش، رونق پیدا کنند.

صادرات سرامیک

تولید سرامیک صادراتی برای صادرات کالا از ایران به کشورهای اروپایی با حساسیت بیشتری مواجه است. تامین کیفیت کاشی صادراتی، حرف اول را می‌زند. صادرات کاشی و سرامیک ارزان قیمت معمولاً به کشور عراق یا کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می گیرد اما تجارت سرامیک به همین کشورها هم مشکلات خاص خودش را دارد.

بزرگترین مشکلی که در صادرات سرامیک و انواع کاشی وجود دارد در حال حاضر، قیمت گذاری فروش است. همچنین تعرفه گمرکی صادرات کاشی و سرامیک در بسیاری موارد، دردسر ساز می شود. هر چه وزن محموله بالاتر باشد، با توجه به مدل کاشی و سرامیک یا برند تولید کننده ممکن است تعرفه‌های گمرکی تغییر پیدا کنند.

 قیمت گذاری برای صادرات سرامیک از ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت گذاری، مسئله ای است که در صادرات سرامیک و کاشی بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که کاشی های صادراتی بر روی پالت های بسته بندی شده بارگیری می شوند، وزن کل محموله همیشه بر اساس تن یا همان هزار کیلوگرم عنوان می شود.

کاشی یکی از مصالح سنگین ساختمانی است. اگر قیمت گذاری بدون نظارت انجام شود، قیمت خرید و فروش، تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. صادرات کاشی و سرامیک از طریق  مرز دریایی و مرز زمینی انجام می شود. بسته به کشور مقصد، قیمت محموله تجارت سرامیک، متفاوت خواهد بود.

هر کدام از انواع کاشی و سرامیک که از کیفیت مختلفی برخوردار هستند، در طرح ها و رنگ های متنوع برای صادرات در نظر گرفته می شوند. همین تفاوت های ظاهری بر روی قیمت گذاری موثر است.

عامل دیگری که در  قیمت گذاری برای صادرات سرامیک وکاشی دخالت دارد، حجم تقاضای مشتری برای خرید است. معمولاً در سفارش های عمده برای پروژه های انبوه سازی، قیمت ها تا حد امکان کاهش پیدا می‌کنند. همیشه هزینه حمل و نقل و هزینه های گمرکی، از قیمت خرید کاشی و سرامیک از درب کارخانه، مجزا محاسبه می شود.

  نگاهی بر مراحل صادرات کاشی و سرامیک

صادرات سرامیک و کاشی هم مانند صادرات سایر کالاها از ایران طبق یک سری مراحل قانونی انجام می گیرد. صادرات کاشی و سرامیک از درب کارخانه یا انبار به مقصد گمرک انجام می شود. شرکت های صادر کننده در مرحله اول باید ظرفیت صادراتی این مصالح ساختمانی را به کشورهای مختلف ارزیابی کنند.

به طور نمونه اگر قصد صادرات کاشی و سرامیک به امارات یا عمان را دارید باید ظرفیت‌های بازار داخل همان کشور را دقیقاً بررسی کنید. بدون تحقیق بازار، فرایند صادرات، عملاً کاری بیهوده است و جز ضرر و زیان، چیزی به دنبال ندارد!

پس از آنکه بازارهای خارجی را ارزیابی کردید می‌توانید برای تجارت سرامیک از کارخانه تحقیق کنید. کارخانه مورد نظر شما باید ظرفیت تولید سرامیک ها و کاشی های با کیفیت را داشته باشد. صادرات کاشی و سرامیک به کشور هایی که توان خرید انبوه را ندارند، چندان پیشنهاد نمی‌شود.

آن دسته از کشورهایی که در حال رشد هستند و پروژه های ساخت و ساز بیشتری در آنها اجرا می شود، مقصدهای خوبی برای صادرات سرامیک از ایران به شمار می‌روند. اگر بازارهای هدف را به دقت بشناسید و فرایند بازاریابی بین المللی را انجام دهید، در ادامه می توانید با مراحل قانونی یا عقد قرارداد با کارخانه ها و شرکت های بازرگانی، تمام کارها را یکی پس از دیگری انجام دهید.

برای صادرات سرامیک و کاشی از ایران نیاز به أخذ مجوزها از وزارت صنعت معدن و تجارت و مجوزهای قانونی برای بازرگانی است. نظارت بر روش های حمل و نقل استاندارد باعث ‌می شود محموله به سلامت بارگیری شود و به مقصد برسد.  نکته‌ای که در فرایند صادرات کاشی و سرامیک اهمیت دارد این است که محموله باید حتماً بیمه صادراتی داشته باشد.

تعرفه صادرات کاشی و سرامیک چگونه است؟

تعرفه صادرات کاشی و سرامیک، مقدار هزینه ای است که برای ترخیص کالا در گمرک باید پرداخت شود. تعرفه های گمرکی برای صادرات سرامیک از ایران از طریق سازمان‌های مختلف تنظیم شده است. برای تعرفه گمرکی معمولاً عواملی نظیر حمل و نقل، بیمه و مالیات، حقوق گمرکی و سایر موارد در نظر گرفته می شود.

در اینجا نمی توان رقم مشخصی را برای تعرفه صادرات کاشی و سرامیک عنوان کرد؛ چرا که قیمت ها به شدت در نوسان است و با توجه به تحریم هایی که برای صادرات وجود دارد، ممکن است قوانین گمرکی در هر ماه تغییرات جزئی داشته باشند. از طریق مشاوره با شرکت های بازرگانی می توانید از این تعرفه‌ها اطلاعات دقیق تری به دست آورید.

صادرات سرامیک

نگاهی بر مهمترین مشکلات و چالش‌های صادرات سرامیک و کاشی

بهترین کاشی و سرامیک در ایران در استان‌های اصفهان و یزد تولید می شود. ایران، منابع معدنی بسیاری را در خود جای داده است، بنابراین  مشکلاتی از جهت تولید مصالح ساختمانی مرغوب ندارد. با این حال، بزرگترین چالشی که در صادرات سرامیک و کاشی وجود دارد این است که مسیر صادراتی هنوز به درستی هموار نشده است. بحران های اقتصادی در جهان یکی از مهمترین مسائلی است که صنعت کاشی و سرامیک ایران را هم تحت تاثیر قرار داده است.

توسعه و گسترش صنعت کاشی و سرامیک ایران، ظرفیت تولید را افزایش می دهد؛ اشتغال زایی به وجود می‌آورد و می تواند در گروه صادرات غیر نفتی، درآمدزایی خوبی داشته باشد. با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از کل سرامیک و کاشی ایران در استان یزد تولید می شود، باز هم تجارت سرامیک آنچنان که باید افزایش پیدا نکرده است.

یکی از مهمترین دلایلی که کاهش صادرات سرامیک را باعث شده، عدم وجود ارتباطات تجاری مثبت بین ایران و مهمترین کشورهای هدف برای این مصالح ساختمانی است. در حال حاضر، کاشی و سرامیک ایران به عراق پاکستان و افغانستان صادر می شود؛ این در حالی است که بازار مساعدی در این کشورها وجود ندارد.

افزایش تعرفه های گمرکی برای تجارت سرامیک، مشکل دیگری است که باعث می‌شود هزینه ها بسیار افزایش داشته باشند و در نهایت، صادرات و واردات مقرون به صرفه نخواهد بود. همچنان که تعرفه‌های گمرکی افزایش پیدا می‌کند، ظرفیت صادراتی کاهش می‌یابد. این مسئله‌ای است که صنایع کاشی و سرامیک ایران را با دردسرهایی مواجه ساخته است.

صادرات سرامیک از ایران به کشور های نام برده شده در فوق، بر اساس رنگ طرح مدل و تقاضای مشتری ثبت می شود. صادرکنندگان کاشی و سرامیک بهتر است با مهارت‌ های فروش و مذاکره، آنچه را که مشتری خارجی به دنبال آن است دقیقاً بررسی کنند.

یکی از ترفندهایی که باعث جذب مشتری خارجی می شود این است که بازاریابان بین المللی، بهترین و به روزترین طرح ها و رنگ های کاشی و سرامیک را به آنها معرفی کنند.

اگر اطلاعات کاملی از محصولات با کیفیت در اختیار بازار جهانی قرار بگیرد، احتمال افزایش صادرات سرامیک وجود دارد. البته باید تعرفه‌های گمرکی هم در این زمینه به تعدیل برسد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا