صادرات زعفران به ارمنستان

صادرات زعفران به ارمنستان

صادرات زعفران به ارمنستان

صادرات زعفران به ارمنستان مهمترین تجارتی است که از طریق مرزهای شمالی انجام می شود. هم مرز بودن و کم بودن مسافت میان دو کشور سبب شده صادرات این محصول به راحت ترین شکل ممکن انجام بگیرد. این کشور نسبتا کوچک که در قفقاز جنوبی واقع شده است دارای فاکتورهای مثبت زیادی برای تجارت با کشور ما است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با ارمنستان را مطالعه کنید.

برای صادرات زعفران به ارمنستان باید کیفیت و مرغوبیت و همچنین ارزش محصول ایرانی را تا حد زیادی حفظ کرد. برای صادرات زعفران به این کشور باید مطابق با استاندارد های جهانی عمل کرد. به این صورت که کیفیت محصول را از درون کارخانه ها و یا مراکز بسته بندی کنترل کرد. در دستور کار قرار دادن این موارد سبب خواهد شد تا تجارتی سودمند را در زمینه فروش زعفران به ارمنستان تجربه کنید.

مهم ترین فاکتور مثبت برای صادرات زعفران به ارمنستان

صادرات زعفران به ارمنستان می تواند یک تجارت سودآور عالی باشد. زیرا این کشور در خشکی محاصره شده و هیچ راه آبی به کشور های همسایه خود ندارد. همین موضوع سبب شده است تا کشورهای دیگر صادر کننده این محصول مانند افغانستان نتوانند به بازارهای مصرفی این کشور راه پیدا کنند. همچنین دو کشور ترکیه و آذربایجان نیز که در همسایگی این کشور قرار دارند. مناسبات تجاری مطلوبی با آن ندارند در نتیجه موقعیتی عالی برای برای تجار و صادر کننده های ایرانی فعال در زمینه زعفران فراهم شده است. علاوه بر موارد ذکر شده نزدیکی شهر تبریز به مرزهای این کشور سبب به وجود آمدن موقعیتی فوق العاده شده است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ارمنستان را مطالعه کنید.

قوانین صادرات زعفران به ارمنستان

بر اساس قوانین گمرکی این کشور صادرات زعفران نیز شامل اظهار نامه گمرکی خواهد شد. این محصول باید در نزدیکترین دفتر گمرکی منطقه ای به محل صادرات اظهار شود. البته اگر تجار بخواهند این محصول را از طریق هوایی صادر کنند باید تمامی پروسه انجام کار را در دفتر گمرکی فرودگاه انجام دهند.

نکته: کشور ارمنستان جهت ایجاد کردن قوانین گواهی های اصالت برای محصول زعفران یک پروسه به نام One Stop Shop در نظر گرفته است. این فرایند یک گواهی است که برای دریافت آن شخص مالک محصول باید یک درخواست به شرکت مسئولیت محدود اکسپرزیتا در خزانه صنعت و تجارت ارمنستان ارسال شود. زعفران و محصولاتی این چنینی باید دارای گواهی سلامت نباتی از ایران باشد چرا که ترخیص آن مشروط به داشتن این گواهی می باشد.

شرایط صادرات زعفران به ارمنستان

برای صادرات زعفران به ارمنستان شرایط و مقدماتی لازم است که عبارتند از:

  1. ارائه محصول با کیفیت و مرغوب با قیمتی مناسب.
  2. ارائه محصول مورد نظر در بسته بندی های شیک و زیبا
  3. بسته بندی زعفران صادر شده به ارمنستان باید دارای پلمپ باشد و مشخصات کامل محصول به دو زبان انگلیسی و ارمنی به روی بسته ها درج شده باشد.
  4. این محصول خوش عطر و بو قبل از ترخیص کامل و ورود به بازارهای مصرفی این کشور حتما باید به انبار گمرک وارد شوند.
  5. طی کردن تشریفات گمرکی به صورت کامل. ثبت رایانه ای، ارزیابی محصول، دریافت اظهارنامه و دریافت پروانه ساخت، عدل بندی و احراز از جمله مهمترین مراحل این تشریفات می باشند.
  6. تهیه بارنامه.
  7. دریافت نمودن گواهی مبدا.
  8. ارسال و فرستادن محموله زعفران به مرزهای ارمنستان.
  9. مهم ترین شرط انجام صادرات این محصول به ارمنستان مطابق بودن آن با استاندارد های ملی این کشور است.
  10. مطابقت با استانداردهای بین المللی Iso 36321

حمل چمدانی زعفران به ارمنستان

تجارت چمدانی زعفران به ارمنستان مانند اغلب کشورهای دیگر امکان پذیر خواهد بود اما این نوع تجارت برای کشور ارمنستان بسیار راحت تر و ساده تر خواهد بود. زیرا از لحاظ مسافت بسیار نزدیک به مرزهای کشور ما قرار دارد و به نحوی یکی از همسایه های بسیار نزدیک به شمار می آید. از این رو بسیار از تجار و صادر کننده ها از این قابلیت برای صادر کردن زعفران به شکل چمدانی اقدام می نمایند. البته نباید فراموش کرد که برای این نوع تجارت هم سقفی در نظر گرفته شده است که تجاوز از این مقدار شامل تعرفه گمرکی خواهد شد.

بسته بندی های زعفران صادراتی به ارمنستان

صادرات زعفران به ارمنستان یکی از ساده ترین تجارت های مربوط به این محصول است که تجار و صادر کننده های کشورمان آن را تجربه خواهند کرد. با این وجود بسته های حاوی این محصول باید خاص و البته زیبا و شکیل باشند تا به راحتی بتوان آن ها را در بازارهای مصرفی عرضه نمود. مهم ترین مسئله ای که در این باره وجود دارد این است که باید اطلاعاتی مفید و جامعی بر روی جعبه ها و یا بسته بندی ها درج شود. این اطلاعات شامل اسم محصول، نام و نشانی تولید کننده زعفران، تاریخ تولید و تاریخ انقضا، وزن خالص زعفران، نام کشور صادر کننده (ایران)، چگونگی و شرایط نگهداری محصول، درج ممنوعیت استفاده از آن برای زنان باردار و موارد خاص دیگر می باشند.

نکته: در بسته بندی های این محصول وزن زعفران بسیار مهم و حائز اهمیت است. بسته هایی که از شیشه و فلز باشند نسبت به بسته های دیگر سنگین تر و در نتیجه هزینه حمل و نقل آن ها هم گران تر خواهد بود. بنابراین بهترین گزینه استفاده از بسته ها یا جعبه های پلی کریستال است. زیرا هم زیبا و شفاف هستند و همچنین تا حد امکان سبک می باشند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

قیمت زعفران در ارمنستان

قیمت زعفران در ارمنستان همانند هر محصول صادراتی دیگر تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر خواهد کرد. اما با توجه به هزینه های کم حمل نقل و همچنین وضع تعرفه های اندک قیمت زعفران ایرانی در این کشور نسبتا پایین و مناسب می باشد.

نکته: در بررسی هایی که بر روی کنترل کیفیت این محصول برای صادرات به ارمنستان انجام می گیرد. مواردی همچون میزان رطوبت، عطر و بو، میزان ناخالصی، نبود بازمانده گل و گیاه، نبود کپک و حشرات، میزان مایکوتوکسین ها می باشند که با حساسیت بالایی انجام خواهد گرفت.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا